Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
15 min in kokend water gooien en dan 12 uur in een zak stoppen met WD40.

Goede tip, die gaan we eens uitproberen zodra de 3d geprinte wingmount het begeeft!

Inmiddels een 20kg cheapo stuur servo (nieuw) via Marktplaats gekocht zodat ik gister wel weer kon rijden.
Blijkbaar heb ik de nieuwe besteld zonder track&trace code en heb ik dus geen flauw idee wanneer deze binnen gaat komen.
Uiteindelijk gister dus nog op een kort test rondje na, geen eens gereden.. Maar wel lekker kunnen knutselen :)

NL Arrma meeting te organiseren

Lijkt mij ook wel, ergens centraal in het land op een mooie locatie waar perfect gereden kan worden en waar men ervaringen etc met elkaar kan uitwisselen. Wie weet ooit! ;)
 
Ik ben het type "support your LHS"

Bestel maar weinig online.. Rij voor het meeste gewoon naar de winkel.. Maar, er zijn dingetjes die ik dan weer wel online doe..

Lagers, deze laat ik uit de VS komen..

En laatst een PowerHD DW-25LV servo.. Banggood.com voor iets meer als 5 tientjes.. Waar ze in NL 120+ kosten..
Verzending incl "no customs risk" voor €1,60

Mijn HotRacing parts laat ik uit duitsland komen omdat mijn LHS ze niet heeft.. Kost even 15eu verzending.. Maar zijn dure onderdelen.. En vanuit de VS krijg ik, in 8 van de 10 gevallen een import factuur! Monsterhopups.de

Bumpers, skidplates, dirtguards en wingmounts.. POS modelbau maakt hele sterke.. Toemen heeft deze in het assortiment..
 
Ik ben het type "support your LHS"

Bestel maar weinig online.. Rij voor het meeste gewoon naar de winkel.. Maar, er zijn dingetjes die ik dan weer wel online doe..

Lagers, deze laat ik uit de VS komen..

En laatst een PowerHD DW-25LV servo.. Banggood.com voor iets meer als 5 tientjes.. Waar ze in NL 120+ kosten..
Verzending incl "no customs risk" voor €1,60

Mijn HotRacing parts laat ik uit duitsland komen omdat mijn LHS ze niet heeft.. Kost even 15eu verzending.. Maar zijn dure onderdelen.. En vanuit de VS krijg ik, in 8 van de 10 gevallen een import factuur! Monsterhopups.de

Bumpers, skidplates, dirtguards en wingmounts.. POS modelbau maakt hele sterke.. Toemen heeft deze in het assortiment..

Ik normaal gesproken ook hoor begrijp mij niet verkeerd, maar wat je zegt als het al snel zoveel geld scheelt dan is het mij de meerprijs niet waard. Kijk bijv. naar de LiPo prijzen.

Daarbij komt dat ik online kan bestellen vanuit mijn luie stoel zonder de deur uit te hoeven en ik alleen naar een LHS kan gaan in het weekend wat voor mij minstens alweer 30 minuten van huis rijden is etc etc. (Quartel is de dichtstbijzijnde, de rest minsten een uur rijden)

Laatst iets besteld bij een bekende LHS, waar ik de naam maar niet van noem, producten zouden op voorraad zijn, werden later geleverd dan afgesproken en dan ook nog niet 100% correct en dan een smoesje krijgen dat dit door Arrma zelf komt.

Al vind ik de hier gekregen tip van RC-Freaks in Rotterdam nog wel een leuke in het achterhoofd te houden, is ook niet zo gek ver van huis.
 
Laatst iets besteld bij een bekende LHS, waar ik de naam maar niet van noem, producten zouden op voorraad zijn, werden later geleverd dan afgesproken en dan ook nog niet 100% correct en dan een smoesje krijgen dat dit door Arrma zelf komt.

Al vind ik de hier gekregen tip van RC-Freaks in Rotterdam nog wel een leuke in het achterhoofd te houden, is ook niet zo gek ver van huis.

Dat blijft naar mijn idee idd een probleem.. De LHS die er een webshop bij hebben..

Producten die op voorraad staan maar het niet zijn..
Producten waarvan de voorraad status niet staat aangegeven..
Producten waarvan ze 0 voorraad houden maar pas bestellen als jij ze besteld hebt..

Daarin kunnen ze allemaal nog een hoop leren..

RC-freaks.. Is ipc alleen een webshop.. Waar je alleen na het maken van een afspraak terecht kunt..
 
Bumpers, skidplates, dirtguards en wingmounts.. POS modelbau maakt hele sterke.. Toemen heeft deze in het assortiment..
Hé da's een goeie tip, wil een wing mount van POS bestellen maar kan niks vinden bij Toemen (?)

Ik heb ondertussen ook te vaak te lang moeten wachten op onderdelen bij de bekende Nederlandse winkels met inderdaad wel/geen voorraad en de leverancier de schuld geven. Maar vooral niks laten horen, moet er altijd zelf achteraan.
Bestel nu alles onder de 25 euro bij Amain of Towerhobbies. Dat werkt echt goed. Op voorraad is ook echt de volgende dag verzonden, goedkoper dan NL en altijd binnen 2 weken binnen.
 
Hé da's een goeie tip, wil een wing mount van POS bestellen maar kan niks vinden bij Toemen (?)

Ik heb ondertussen ook te vaak te lang moeten wachten op onderdelen bij de bekende Nederlandse winkels met inderdaad wel/geen voorraad en de leverancier de schuld geven. Maar vooral niks laten horen, moet er altijd zelf achteraan.
Bestel nu alles onder de 25 euro bij Amain of Towerhobbies. Dat werkt echt goed. Op voorraad is ook echt de volgende dag verzonden, goedkoper dan NL en altijd binnen 2 weken binnen.

Weet niet of Jasper de wingmount opgenomen heeft.. Maar als je hem een belletje geeft, of ernaar vraagt als je er bent.. Laat ie er eentje voor je meekomen..
 
Weet niet of Jasper de wingmount opgenomen heeft.. Maar als je hem een belletje geeft, of ernaar vraagt als je er bent.. Laat ie er eentje voor je meekomen..

Arrma onderdelen besteld bij Toemen, Jasper kon niet alles leveren en moest bestellen in Duitsland. Ik laat dit via de hem lopen is bijna net zo snel en qua prijs hetzelfde, komt de omzet iig bij de LHS.
Hé da's een goeie tip, wil een wing mount van POS bestellen maar kan niks vinden bij Toemen (?)

Ik heb ondertussen ook te vaak te lang moeten wachten op onderdelen bij de bekende Nederlandse winkels met inderdaad wel/geen voorraad en de leverancier de schuld geven. Maar vooral niks laten horen, moet er altijd zelf achteraan.
Bestel nu alles onder de 25 euro bij Amain of Towerhobbies. Dat werkt echt goed. Op voorraad is ook echt de volgende dag verzonden, goedkoper dan NL en altijd binnen 2 weken binnen.

Wat ben je ongeveer kwijt aan verzenden bij Amain of Towerhobbies?
 
Wat ben je ongeveer kwijt aan verzenden bij Amain of Towerhobbies?
2 dollar voor kleine onderdelen
Arrma onderdelen besteld bij Toemen, Jasper kon niet alles leveren en moest bestellen in Duitsland. Ik laat dit via de hem lopen is bijna net zo snel en qua prijs hetzelfde, komt de omzet iig bij de LHS.
Heb ooit zo'n enorm slechte ervaring gehad bij Toemen. Maar daar kon Jasper niks aan doen, die heeft het nu overgenomen toch? Zal daar ook weer eens bestellen, je hebt wel gelijk, heb ook het liefst dat mijn geld bij Nederlandse shops terecht komt.
 
2 dollar voor kleine onderdelen

Heb ooit zo'n enorm slechte ervaring gehad bij Toemen. Maar daar kon Jasper niks aan doen, die heeft het nu overgenomen toch? Zal daar ook weer eens bestellen, je hebt wel gelijk, heb ook het liefst dat mijn geld bij Nederlandse shops terecht komt.
Ik heb zelf goede ervaringen met Jasper Toemen, er wordt gereageerd op berichten, ik had laatst een probleempje met een defect onderdeel maar dit werd binnen no time opgelost.
 
Ik koop regelmatig bij Toemen, vooral omdat ik er al lang kom en Jasper is een toffe gast, mijn online ervaringen met Toemen zijn ook minder, in het verleden lang moeten wachten op onderdelen zonder dat daar een bericht op kwam, uiteindelijk wel altijd alles ontvangen. Het grote voordeel van Toemen vind ik dat je op de website kunt zien of een artikel op voorraad is, dus ik check altijd ff of bij twijfel bel ik van te voren. Laatst een probleem met mijn nieuwe Typhon 3S, werd niet moeilijk gedaan en het onderdeel werd meteen uit een nieuwe Typhon in de winkel getrokken.

Ik koop ook regelmatig bij Trxxs-winkel, nadeel daar is dat er op de website geen informatie staat over actuele voorraad, in de praktijk hebben ze vrijwel geen onderdelen op voorraad van Arrma, je wordt wel keurig geïnformeerd na bestellen dat de artikelen besteld moeten worden en ik wordt altijd prettig geholpen in de winkel. En het is zowat om de hoek dus dat speelt voor mij ook mee.
Ze zijn natuurlijk wel pro Traxxas dus als het over Arrma ging kwam altijd het verhaal dat de onderdelen moeilijk te verkrijgen zijn, maar ze gaan langzaam om, ik zag dat ze onlangs de winkelruimte voor de Arrma trucks hebben verdubbeld.

Wat betreft bestellen in de US, ik bestel regelmatig via Ebay bij ST.Louis RC (als een onderdeel weer eens uit voorraad is in Europa), prijzen zijn gunstiger dan hier (vaak in $ goedkoper dan hier in € ) en verzending is $ 2, nadeel is dat het wel even duurt voordat je de artikelen in huis hebt.
 
Ik probeer alle tracks in België en niet te ver van de grens in kaart te brengen, kunnen jullie helpen?
https://rcinfobe.weebly.com/places.html

Vraagske: zien jullie ok de namen van steden in het Frans op de kaart? Ik heb geen ideee waarom en hoe dit aan te passen :/

Dat is vet! Daar ben ik al een tijdje naar op zoek!!!

Hier vanaf Antwerpen ook alles in het frans
 
Wellicht kunnen jullie wat kort advies geven, ik kom er zelf niet helemaal uit wat nu verstandig is en wat 'het beste' is.
Op het moment gebruik ik naar tevredenheid 2x 3S LiPo Turnigy Heavy Duty's 5000mah maar wellicht is er een betere/andere optie.

Ik ben dus opzoek naar een (of twee) betaalbare opties voor een 6S lipo.
2x 3S kan ook maar makkelijker (en goedkoper?) is 1x 6S lijkt mij.

Welke LiPo's gebruiken jullie en wat zijn aanraders?
 
Wellicht kunnen jullie wat kort advies geven, ik kom er zelf niet helemaal uit wat nu verstandig is en wat 'het beste' is.
Op het moment gebruik ik naar tevredenheid 2x 3S LiPo Turnigy Heavy Duty's 5000mah maar wellicht is er een betere/andere optie.

Ik ben dus opzoek naar een (of twee) betaalbare opties voor een 6S lipo.
2x 3S kan ook maar makkelijker (en goedkoper?) is 1x 6S lijkt mij.

Welke LiPo's gebruiken jullie en wat zijn aanraders?
Hi,

Na 30+ lipo's heb ik de beste ervaring met de Graphene series van Hobbyking. Gaan heel lang mee en hebben echt veel punch.
Iets vriendelijker voor de portemonnee is die je al hebt maar dan de 6s 5000mAh heavy duty. Die heb ik nu 2 jaar in Kraton zitten en ze beginnen een klein beetje bol te staan. Het voordeel van Hobbyking lipo's is dat ze worden verzonden uit Etten Leur, daar staat het EU warehouse, dus heel snel binnen. Ook garantie is zeer goed geregeld daar. Heb 2x een niet zo'n beste lipo ontvangen en kreeg meteen een nieuwe. Wel altijd ff goed naar de afmetingen kijken, die 5000mAh heavy duty past bv. net niet in de Thyphon maar denk wel in de Talion.
 
Hier alleen gens-ace-r-spam..

4× 5500mah 4s 50c hardcase
4× 5000mah 3s 50c softcase

De 4s packs zijn voor in de Typhon

De 3s packs heb ik gelabeld (A1, A2, B3, B4) en beplakt met velcro

Ik gebruik ze als 3s in mijn Losi RockRey, waarbij ik altijd de nummering volg.. 1, 2, 3, 4
Of als 6s in de Typhon, waarbij ik de letters bij elkaar houd..
Op deze manier blijven de sets steeds hetzelfde en blijven ook het aantal runs tussen de packs van een set gelijk..

Als ik de softcases gebruik komt de velcro beplakking in het spel.. Ik heb van 2mm dik lexaan stukken gezaagt die van 2 softcases 1 hardcase 6s pack maken.. Of van een softcase 3s een hardpack..

Eigenlijk alles met 1 doel.. Safety first..
Hé da's een goeie tip, wil een wing mount van POS bestellen maar kan niks vinden bij Toemen (?)

Was er vanmiddag even

20190827_154630_HDR.jpg
 
Hallo Ik ben Ruben 19 jaar uit Rhenen met typhon 6s, big rock cc blx en granite blx
Iemand die in de buurt van Rhenen/Veenendaal/Kesteren woont?
 
Back
Top