Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Hallo Ik ben Ruben 19 jaar uit Rhenen met typhon 6s, big rock cc blx en granite blx
Iemand die in de buurt van Rhenen/Veenendaal/Kesteren woont?
Hallo en welkom Ruben.
Ik woon in Utrecht en ben jaloers op je omdat je één van de mooiste rc locaties in de achtertuin hebt liggen: Kwintelooijen
 
Heyy vraagje in het algemene gedeelte van het forum lees je veel over fast eddie lagers en avid etc zijn er hier in nederland ook kwalitatief gelijkwaardige kits te krijgen? Heb het setje van toemen gezien maar die lijken niet heel veel beter als standaard... wie o wie kan me helpen :)
 
Wie kan me helpen? M'n notorious reageert niet meer op gas geven?

Batterijen zender vervangen, sturen doet ie wel en de ventilators werken ook.

Wat me opvalt is dat ik geen sound meer hoor als ik de esc wil programmeren. Vanmorgen heb ik de punch settings nog kunnen aanpassen en dan hoor je een schel geluidje zodat je weet in welke setting je zit. Nu doet ie dat ook niet meer?

Is de ESC stuk kan ik deze resetten? Omdat ik geen piep signaal meer krijg weet ik niet of die gereset is. Er knippert trouwens een groen ledje op de ESC.

Heb de accu al los gehaald de stekkers los gekoppeld en nog geen resultaat;-(

Groet Alex
 
Heyy vraagje in het algemene gedeelte van het forum lees je veel over fast eddie lagers en avid etc zijn er hier in nederland ook kwalitatief gelijkwaardige kits te krijgen? Heb het setje van toemen gezien maar die lijken niet heel veel beter als standaard... wie o wie kan me helpen :)
Thomas, ik weet zelf niets is nl, maar je kunt wel kijken bij avidrc in Duitsland, www.avidrc.com, zelf heb ik besteld bij Jim's berings op Ebay, soms heeft hij hele lage verzendkosten, EuroRC uit finland zou ook een optie kunnen zijn.
Wie kan me helpen? M'n notorious reageert niet meer op gas geven?

Batterijen zender vervangen, sturen doet ie wel en de ventilators werken ook.

Wat me opvalt is dat ik geen sound meer hoor als ik de esc wil programmeren. Vanmorgen heb ik de punch settings nog kunnen aanpassen en dan hoor je een schel geluidje zodat je weet in welke setting je zit. Nu doet ie dat ook niet meer?

Is de ESC stuk kan ik deze resetten? Omdat ik geen piep signaal meer krijg weet ik niet of die gereset is. Er knippert trouwens een groen ledje op de ESC.

Heb de accu al los gehaald de stekkers los gekoppeld en nog geen resultaat;-(


Alex wellicht heb je hier wat aan.

https://www.arrmaforum.com/threads/esc-factory-reset.5013/
 
Last edited:
Heyy vraagje in het algemene gedeelte van het forum lees je veel over fast eddie lagers en avid etc zijn er hier in nederland ook kwalitatief gelijkwaardige kits te krijgen? Heb het setje van toemen gezien maar die lijken niet heel veel beter als standaard... wie o wie kan me helpen :)
Hallo Thomas, in NL is niks te vinden, behalve hele dure per 2.
Ik bestel zelf altijd 10 of 20 lagers tegelijk op aliexpress. Kost geen drol en zijn prima lagers.
Heb ook goede ervaringen met Modellbau-Werkstatt uit Oostenrijk. Die verkopen complete sets voor redelijke prijzen en zijn echt goede lagers.
Bv: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.at/ulk/itm/201602988149
Wie kan me helpen? M'n notorious reageert niet meer op gas geven?

Batterijen zender vervangen, sturen doet ie wel en de ventilators werken ook.

Wat me opvalt is dat ik geen sound meer hoor als ik de esc wil programmeren. Vanmorgen heb ik de punch settings nog kunnen aanpassen en dan hoor je een schel geluidje zodat je weet in welke setting je zit. Nu doet ie dat ook niet meer?

Is de ESC stuk kan ik deze resetten? Omdat ik geen piep signaal meer krijg weet ik niet of die gereset is. Er knippert trouwens een groen ledje op de ESC.

Heb de accu al los gehaald de stekkers los gekoppeld en nog geen resultaat;-(

Groet Alex
Hi Alex, da's vervelend. Heb je al geprobeerd de zender opnieuw te calibreren met de esc?
 
Hallo Thomas, in NL is niks te vinden, behalve hele dure per 2.
Ik bestel zelf altijd 10 of 20 lagers tegelijk op aliexpress. Kost geen drol en zijn prima lagers.
Heb ook goede ervaringen met Modellbau-Werkstatt uit Oostenrijk. Die verkopen complete sets voor redelijke prijzen en zijn echt goede lagers.
Bv: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.at/ulk/itm/201602988149

Hi Alex, da's vervelend. Heb je al geprobeerd de zender opnieuw te calibreren met de esc?

Wellicht heb je per ongeluk aan je throttle set knop gedraaid, deze moet geloof ik in een bepaalde stand staan als je hem calibreerd.
 
Hallo Thomas, in NL is niks te vinden, behalve hele dure per 2.
Ik bestel zelf altijd 10 of 20 lagers tegelijk op aliexpress. Kost geen drol en zijn prima lagers.
Heb ook goede ervaringen met Modellbau-Werkstatt uit Oostenrijk. Die verkopen complete sets voor redelijke prijzen en zijn echt goede lagers.
Bv: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.at/ulk/itm/201602988149

Hi Alex, da's vervelend. Heb je al geprobeerd de zender opnieuw te calibreren met de esc?


Jaa hier zijn ze flink duur inderdaad en vaak per 2..
Heb zojuist maar een setje op alie besteld..komen met 2 weken thuis ( dat gaat nog vlug ook!!) Dus ik ben heel benieuwd als ze goed bevallen haal ik 2 setjes reserve :)
 
Jaa hier zijn ze flink duur inderdaad en vaak per 2..
Heb zojuist maar een setje op alie besteld..komen met 2 weken thuis ( dat gaat nog vlug ook!!) Dus ik ben heel benieuwd als ze goed bevallen haal ik 2 setjes reserve :)
Ja dat klopt, als je de verzendmethode AliExpress Standard Shipping hebt dan is het met 2 weken binnen, ideaal.
En ze hebben alles, zit gemiddeld op 1 euro per lager.
 
Hi.im Geos and im not dutch but I live in vlissingen. I have 5 arrma cars(typhon v2, typhon v3, senton v3 these are 6s and granite plus senton 3s).exept of arrma I have and a kyosho mp9 tki4..
The problem exept the weather here is that I cant find places to run my cars. I have one big parking close to my home and I run them there most of the times(if im lycky and there aren't many cars parked).
Now about upgrade Parts. Most of the time I order from Germany and from top rc and toemen... There is any other rc shop close to my area?
Geos
 
Wie kan me helpen? M'n notorious reageert niet meer op gas geven?

Batterijen zender vervangen, sturen doet ie wel en de ventilators werken ook.

Wat me opvalt is dat ik geen sound meer hoor als ik de esc wil programmeren. Vanmorgen heb ik de punch settings nog kunnen aanpassen en dan hoor je een schel geluidje zodat je weet in welke setting je zit. Nu doet ie dat ook niet meer?

Is de ESC stuk kan ik deze resetten? Omdat ik geen piep signaal meer krijg weet ik niet of die gereset is. Er knippert trouwens een groen ledje op de ESC.

Heb de accu al los gehaald de stekkers los gekoppeld en nog geen resultaat;-(

Groet Alex


Het piepje bij het instellen.. Komt niet uit de ESC.. Maar uit de motor.. Tevens zou je, als je in de instellingen zit, niet alleen een piepje moeten horen.. Maar ook de LED groen of rood moeten zien knipperen (groen tijdens je programmakeuze, rood tijdens aanpassing binnen programma)

MAAR! Ook de motor zou bij ieder piepje een hele kleine burst gas moeten geven.. Je hoort dan de tandwielen tegen elkaar klikken..

Ik ben bang dat je motor klaar is..

Wat je als allerlaatste optie nog zou kunnen proberen.. Is je ESC terug naar fabrieksinstellingen te zetten..

* Sluit een LiPo aan
* Zet je handzender aan
* Zet de ESC aan
* Druk de "set" knop in en houd deze 4sec vast
* Laat de "set" knop los
* Groen en Rood zullen nu knipperen om je te laten weten dat het gelukt is
* Zet de ESC uit
* Fabrieksinstellingen van kracht


Een groen knipperende LED op de ESC is
 
Wel in arnhem niet super ver van mekaar xd
Steeerk tiel ligt midden in dan denk ik? scheur ik met scooter naar kesteren 5min dan 5 min naar tiel met de trein, heb je daar goeie spots?
Hallo en welkom Ruben.
Ik woon in Utrecht en ben jaloers op je omdat je één van de mooiste rc locaties in de achtertuin hebt liggen: Kwintelooijen
haha ja je hebt helemaal gelijk, heb daar al heel wat auto's de laten vliegen op de motorcross baan :)
Hi Ruben, veel plezier met je Typhon, en hier op het forum.
Bedankt(y)
 
Iemand wel eens een T2T brace gemaakt voor de typhon 6s?

Voor een T2T is onder de body van de Typhon geen ruimte.. Ik heb wel fotos gezien van Typhons met 2 braces.. 2 ronde alu kokers.. Die met schroeven vast zitten door de extra montage punten van de shocks..
Het grote nadeel.. Iedere keer dat je in de auto moet zijn.. Moet je voor je body eraf kan, de braces verwijderen..

Tevens zetten de meeste gasten hier vraagtekens bij de chassisbraces zoals die op andere modellen zitten.. In combinatie met de stock plastic braces werkt dat schijnbaar niet zoals verwacht..

Zelf zou ik ervoor kiezen om de voor en achter brace te vervangen door alu braces.. De Typhon is door zijn ontwerp de minst chassis slopende 6s die Arrma heeft rijden..

Mijn chassis is inmiddels meer zilver als zwart.. Maar nog steeds zo recht als toen ie uit de doos kwam!

Een goede bumper! Toemen verkoopt de in mijn ogen sterkste beschikbaar: POS
 
Voor een T2T is onder de body van de Typhon geen ruimte.. Ik heb wel fotos gezien van Typhons met 2 braces.. 2 ronde alu kokers.. Die met schroeven vast zitten door de extra montage punten van de shocks..
Het grote nadeel.. Iedere keer dat je in de auto moet zijn.. Moet je voor je body eraf kan, de braces verwijderen..

Tevens zetten de meeste gasten hier vraagtekens bij de chassisbraces zoals die op andere modellen zitten.. In combinatie met de stock plastic braces werkt dat schijnbaar niet zoals verwacht..

Zelf zou ik ervoor kiezen om de voor en achter brace te vervangen door alu braces.. De Typhon is door zijn ontwerp de minst chassis slopende 6s die Arrma heeft rijden..

Mijn chassis is inmiddels meer zilver als zwart.. Maar nog steeds zo recht als toen ie uit de doos kwam!

Een goede bumper! Toemen verkoopt de in mijn ogen sterkste beschikbaar: POS
De 2 kokers wilde ik eigenlijk proberen, mooier word die er trouwens ook niet van haha, dat de kap dan moeilijk weg te halen is is een goed punt en ik denk wel dat ik in plaats van dat de alu chassis braces ga halen bedankt voor de tip, waar kan ik die halen voor een goede prijs en niet te lange levertijd?

doe je goed, maar dan bash je niet heel veel meer speed runs of dat niet?
ik heb vaak met backflips land die net op het voorstuk en daarom heb ik mijn voorkant al paar mm's naar boven staan.

Ja! de POS bumpers heb ik zowel voor als achter er al op zitten (y)
 
De 2 kokers wilde ik eigenlijk proberen, mooier word die er trouwens ook niet van haha, dat de kap dan moeilijk weg te halen is is een goed punt en ik denk wel dat ik in plaats van dat de alu chassis braces ga halen bedankt voor de tip, waar kan ik die halen voor een goede prijs en niet te lange levertijd?

doe je goed, maar dan bash je niet heel veel meer speed runs of dat niet?
ik heb vaak met backflips land die net op het voorstuk en daarom heb ik mijn voorkant al paar mm's naar boven staan.

Ja! de POS bumpers heb ik zowel voor als achter er al op zitten (y)

Ik heb mijn HotRacing braces uit duitsland laten komen.. Prijs is goed.. Levertijd ook.. Shipping minder..

www.monsterhopups.de

Even goed opletten bij bestellen.. Via website van HR even checken wat de juiste partnummers zijn..
 
Hallo Thomas, in NL is niks te vinden, behalve hele dure per 2.
Ik bestel zelf altijd 10 of 20 lagers tegelijk op aliexpress. Kost geen drol en zijn prima lagers.
Heb ook goede ervaringen met Modellbau-Werkstatt uit Oostenrijk. Die verkopen complete sets voor redelijke prijzen en zijn echt goede lagers.
Bv: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.at/ulk/itm/201602988149

Hi Alex, da's vervelend. Heb je al geprobeerd de zender opnieuw te calibreren met de esc?


Ja maar verder niet gelukt helaas. Thanks
 
Thomas, ik weet zelf niets is nl, maar je kunt wel kijken bij avidrc in Duitsland, www.avidrc.com, zelf heb ik besteld bij Jim's berings op Ebay, soms heeft hij hele lage verzendkosten, EuroRC uit finland zou ook een optie kunnen zijn.

Helaas niet, als ik de reset ingedrukt houd dat zie ik geen verschil en ook geen rood lampje. Het groene ledje blijft knipperen op de esc.
Het piepje bij het instellen.. Komt niet uit de ESC.. Maar uit de motor.. Tevens zou je, als je in de instellingen zit, niet alleen een piepje moeten horen.. Maar ook de LED groen of rood moeten zien knipperen (groen tijdens je programmakeuze, rood tijdens aanpassing binnen programma)

MAAR! Ook de motor zou bij ieder piepje een hele kleine burst gas moeten geven.. Je hoort dan de tandwielen tegen elkaar klikken..

Ik ben bang dat je motor klaar is..

Wat je als allerlaatste optie nog zou kunnen proberen.. Is je ESC terug naar fabrieksinstellingen te zetten..

* Sluit een LiPo aan
* Zet je handzender aan
* Zet de ESC aan
* Druk de "set" knop in en houd deze 4sec vast
* Laat de "set" knop los
* Groen en Rood zullen nu knipperen om je te laten weten dat het gelukt is
* Zet de ESC uit
* Fabrieksinstellingen van kracht


Een groen knipperende LED op de ESC is

Bedankt voor je heldere uitleg. Helaas geen sound en tikjes uit de motor. Zie alleen een groen lampje op de esc knipperen.
 
Helaas niet, als ik de reset ingedrukt houd dat zie ik geen verschil en ook geen rood lampje. Het groene ledje blijft knipperen op de esc.


Bedankt voor je heldere uitleg. Helaas geen sound en tikjes uit de motor. Zie alleen een groen lampje op de esc knipperen.

Knippert je groene LED de hele tijd? Of een aantal keer?

Bij een correct werkende auto.. Met je handzender ingeschakeld..

* Knippert de groene LED 1× als je de auto aanzet..
* Gaat de rode LED branden zolang je gas geeft

Heeft de auto geen contact met de handzender, dan zal de rode LED snel knipperen..

Heb je al geprobeerd de boel te resetten op de manier die ik uitgelegd heb?

En dan een paar hele stomme vragen..

* Zitten alle 3 je motorkabels nog goed aangesloten?
* Zit je ESC kabel nog in je ontvanger? En in de goede poort?

Wat je evt. Nog kan proberen om 1 of ander uit te sluiten.. Is je motor direct aansluiten op een LiPo.. Gaat ie rond issie goed.. En is het de ESC.. En viceversa..

Hoe je je motor direct op een LiPo aansluit, met welke motorkabels op welke pole van de LiPo.. weet @JvG misschien wel
 
Back
Top