Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
En je e-revo is een v1? Zeker veel diffs op voorraad :LOL: heb dat ding ook gehad, wat een ellende....

Maar rescue bootje staat al klaar (y)

View attachment 98241

Ik had de e-revo als roller gekocht (V1 inderdaad) en zelf aangekleed met een keverbody, 4274 motor en een HW Max8/Max6. Spurgear meteen vervangen door een metalen. Diffs houden het prima. Wel veel van die driveshafts versleten, ook metalen. En Slipperclutch meermaals vervangen. Ik denk dat die me de meeste diffs heeft bespaard.

Dat is een mooi rescue bootje. Ik heb de keuze tussen een groot stuk aangedreven isolatiefoam en een hoovercraft prototype obv een opblaas bootje
 
Ik had de e-revo als roller gekocht (V1 inderdaad) en zelf aangekleed met een keverbody, 4274 motor en een HW Max8/Max6. Spurgear meteen vervangen door een metalen. Diffs houden het prima. Wel veel van die driveshafts versleten, ook metalen. En Slipperclutch meermaals vervangen. Ik denk dat die me de meeste diffs heeft bespaard.

Dat is een mooi rescue bootje. Ik heb de keuze tussen een groot stuk aangedreven isolatiefoam en een hoovercraft prototype obv een opblaas bootje
Thanks, kwam ik ergens tegen in Duitsland, ding doet het prima!

https://www.vogel-modellsport.de/Ha...essionId=&a=article&ProdNr=36-HC2520D&p=48895

Best wel bijzonder idd dat die diffs het hebben volgehouden haha, ik kon geen 6S leeg rijden of het was alweer kapot.

En uh jouw UL-1 met 110 km/u, is dat stock setup?
 
Thanks, kwam ik ergens tegen in Duitsland, ding doet het prima!

https://www.vogel-modellsport.de/Ha...essionId=&a=article&ProdNr=36-HC2520D&p=48895

Best wel bijzonder idd dat die diffs het hebben volgehouden haha, ik kon geen 6S leeg rijden of het was alweer kapot.

En uh jouw UL-1 met 110 km/u, is dat stock setup?


Ik heb net mijn hobby budget uitgegeven aan de limitless, dus ik ga gewoon mijn DIY recovery boot maar fixen. Maar die Hacker is wel interessant voor de toekomst. Thx voor de link.

Mn UL-1 deed stock ongeveer 70 als ik het me goed herinner. De originele esc is maar 60A en die heeft het zwaar. Die heb ik vervangen met een flycolor 150A (3 tientjes bij ali). De orginele motor is prima.

De originele plastic schoef heeft ook geen lang leven, zoiets als je E-revo diffs ;) Men adviseert om er kopere grimreaper schroef op te zetten, maar die zijn best duur en vooral zwaar. Ik ben er veel kwijtgeraakt, inclusief de flex-as want de begeeft het. Uiteindelijk ben ik beland bij een aluminium variant die een stuk lichter is zonder echt noemenswaardig onder te doen voor die van grimreaper.

Boven de 90km zijn er wel wat kleine mods nodig om er mee te kunnen varen. 3x stuiteren en hij ligt onderste boven. Maak je hem te zwaar voorin krijg je een duikboot.
Ik heb vooraan een 'vleugel' gemaakt tussen de drijvers (niet mijn mooiste glasfiber werk, maar wel effectief):

UL-1.jpg


De punten van de drijvers moeten zo grof mogelijk zijn en het latje tusssen de drijvers creert een airpocket waardoor hij iets beter tegen het water plakt tijdens het planeren en niet de lucht in gaat.

UL-1a.jpg
 
Goedemorgen,

Ik ben Sander uit Den Haag, 43 en al een aantal jaar bezig met rc. Sinds een jaar eigenaar van een volledig m2c geupgradeTyphon en binnenkort, als rc freaks ze op voorraad hebben, een Kraton exb met een max 6 combo. Zelf rijd ik in de duinen en voor speedruns in Hoek van Holland.
 
Ik heb net mijn hobby budget uitgegeven aan de limitless, dus ik ga gewoon mijn DIY recovery boot maar fixen. Maar die Hacker is wel interessant voor de toekomst. Thx voor de link.

Mn UL-1 deed stock ongeveer 70 als ik het me goed herinner. De originele esc is maar 60A en die heeft het zwaar. Die heb ik vervangen met een flycolor 150A (3 tientjes bij ali). De orginele motor is prima.

De originele plastic schoef heeft ook geen lang leven, zoiets als je E-revo diffs ;) Men adviseert om er kopere grimreaper schroef op te zetten, maar die zijn best duur en vooral zwaar. Ik ben er veel kwijtgeraakt, inclusief de flex-as want de begeeft het. Uiteindelijk ben ik beland bij een aluminium variant die een stuk lichter is zonder echt noemenswaardig onder te doen voor die van grimreaper.

Boven de 90km zijn er wel wat kleine mods nodig om er mee te kunnen varen. 3x stuiteren en hij ligt onderste boven. Maak je hem te zwaar voorin krijg je een duikboot.
Ik heb vooraan een 'vleugel' gemaakt tussen de drijvers (niet mijn mooiste glasfiber werk, maar wel effectief):

View attachment 98292

De punten van de drijvers moeten zo grof mogelijk zijn en het latje tusssen de drijvers creert een airpocket waardoor hij iets beter tegen het water plakt tijdens het planeren en niet de lucht in gaat.

View attachment 98294
Ok thanks, goeie tips.
Die Flycolor 150 zit ook in mn vhull (als Turnigy Marine), prima spul inderdaad.
Zag bij offshore electrics ook zo’n spoilerset, een sterkere flexas en daar hebben ze mooie cnc props. Vaar je ‘m op 4 of 6s?
 
Vaar je ‘m op 4 of 6s?
Beide. Ik begin op 4S en dan mijn laatste run meestal nog even 6S.
De originele motor loopt prima op 6S, lang leven waterkoeling. Maar er ligt nu een 3000kv motor in en die maakt alles wat te heet op 6S. Prima voor een enkele speedrun, maar daarna moet ie flink afkoelen voordat ie weer kan.


Welkom Slammers77!
 
Beide. Ik begin op 4S en dan mijn laatste run meestal nog even 6S.
De originele motor loopt prima op 6S, lang leven waterkoeling. Maar er ligt nu een 3000kv motor in en die maakt alles wat te heet op 6S. Prima voor een enkele speedrun, maar daarna moet ie flink afkoelen voordat ie weer kan.


Welkom Slammers77!
Ok thanks voor de info.
Nu weer terug naar de Arrma’s ? ?
 
Yes, back to Arrma!

Vanmiddag mijn Limitless nog even op de proef gesteld. 194km/u. Nog niet in de buurt van mijn record, maar wel een nieuw record voor mijn limitless :)
Ik had mijn gearing en timing ook wat terug geschroeft, wilde vooral mijn herstelde motorbedrading testen. Hij klom nog in toeren toen de weg op hield, dus ik tevreden naar huis.
Kijk ik nu naar mijn datalog schrik ik van de ripple. Ik verlies ruim 4V op hoge toeren, waar ik normaal door mijn cappack max 2V verlies. Het had dus toch 200+ kunnen zijn. Dat wordt weer een avondje puzzlen waar het vandaan komt :(

ripplerama.jpg
 
Goedemorgen,

Ik ben Sander uit Den Haag, 43 en al een aantal jaar bezig met rc. Sinds een jaar eigenaar van een volledig m2c geupgradeTyphon en binnenkort, als rc freaks ze op voorraad hebben, een Kraton exb met een max 6 combo. Zelf rijd ik in de duinen en voor speedruns in Hoek van Holland.

Welkom Sander!

Hier een Typhon, OC en een Kraton EXB met dezelfde Combo.. Dat ding is een beest! Daar ga je, zeker in de duinen heel veel plezier van beleven! De extra ground clearance en grotere wielen tov de Typhon zijn zeker in dat terrein helemaal top!
 
Vanavond m’n ouwe bak weer even uitgelaten op los zand. Reed goed maar na 14 min hoorde ik een lichte ratel en ben toen maar gestopt... eenmaal thuis alle diffs maar geopend en de 10T input gear van de front gear was lichtelijk versleten. De main diff gear zag er nog prima uit. Wat kan de oorzaak zijn dat de input gear wel meer gesleten is dan de main gear?

Rijden op 6s leuk is maar alles slijt vele malen sneller. Heb het idee dat het standaard Arrma spul niet echt slijtvast is. Vind het eigenlijk maar belachelijk dat het op 6s sneller slijt dan op 4s. Deze dingen zouden toch gewoon goed bestand moeten zijn om het 6s geweld aan te kunnen?

Baal nu een beetje van de Kraton.... m’n rode motor ging pas geleden stuk maar binnen korte tijd gelukkig een nieuwe kunnen kopen voor een mooie prijs. Heb nu pas 1 keer een lipo leeg kunnen rijden met de nieuwe motor. En nu weer diff issues... pffff
 
Vanavond m’n ouwe bak weer even uitgelaten op los zand. Reed goed maar na 14 min hoorde ik een lichte ratel en ben toen maar gestopt... eenmaal thuis alle diffs maar geopend en de 10T input gear van de front gear was lichtelijk versleten. De main diff gear zag er nog prima uit. Wat kan de oorzaak zijn dat de input gear wel meer gesleten is dan de main gear?


De input en main staan in een verhouding van 10:43
Simpel gezegd, heeft de input dus 4 omwentelingen nodig om de main 1x rond te krijgen.. Maw, de input heeft 4x zoveel contact momenten als de main..

Diff issues horen er helaas een beetje bij.. Maar kunnen opgelost worden door het diff opnde juiste manier te shimmen.. Het feit dat je een versleten input hebt komt door een te losse mesh tussen input en main..

Under load, zal de input de main naar buiten drukken.. Op het moment dat er speling is in de bulkhead, lukt dat ook.. Input en main komen dan in een te losse mesh.. En dan gaat je input er dus aan..

Oplossing is.. Er aan kant van de main, aan de buitenkant van het lager, een 13x16x0.1 in te stoppen.. Deze komt dan tussen de bulkhead en het lager te zitten.. En zorgt ervoor dat je input je main niet meer weg kan drukken.. Is er, zonder dat er binding optreed ruimte voor 2 shims.. Doen..
 
De input en main staan in een verhouding van 10:43
Simpel gezegd, heeft de input dus 4 omwentelingen nodig om de main 1x rond te krijgen.. Maw, de input heeft 4x zoveel contact momenten als de main..

Diff issues horen er helaas een beetje bij.. Maar kunnen opgelost worden door het diff opnde juiste manier te shimmen.. Het feit dat je een versleten input hebt komt door een te losse mesh tussen input en main..

Under load, zal de input de main naar buiten drukken.. Op het moment dat er speling is in de bulkhead, lukt dat ook.. Input en main komen dan in een te losse mesh.. En dan gaat je input er dus aan..

Oplossing is.. Er aan kant van de main, aan de buitenkant van het lager, een 13x16x0.1 in te stoppen.. Deze komt dan tussen de bulkhead en het lager te zitten.. En zorgt ervoor dat je input je main niet meer weg kan drukken.. Is er, zonder dat er binding optreed ruimte voor 2 shims.. Doen..

Thanks voor je uitleg Mike. Maar ik heb al 1 shim zitten en toch nog slijtage. Zal maar 2 shims gaan proberen...

Vind die
 
Thanks voor je uitleg Mike. Maar ik heb al 1 shim zitten en toch nog slijtage. Zal maar 2 shims gaan proberen...

Vind die
Wat ook nog wel eens voor kan komen, is dat er speling zit op de outdrives..
Op deze manier.. Dit zorgt voor hetzelfde probleem..
Zeker met een wat oudere cup heb je daar kans van.. En de alu Arrma cups hebben het probleem vanaf het begin..
Dan kan je oplossen door een 5x10x0.1 of 0.2 over de as van de outdrive heen te schuiven voor je hem de cup in schuift.. As, lager, shim, cup.. Shim in de cup, onder de pin wel laten zitten! Pin zal er wss wat moeilijker in gaan.. Maar zolang ie er in gaat.. Prima..
 
@Mike-NLD, bedankt voor de tip i.v.m. T2M. Die pirates zien er echt wel leuk uit en ze lijken ook vlot over ruw terrein te gaan. Iets wat met de TT02B wel eens een probleem kan zijn. Heeft er iemand ervaring met deze modellen? Zijn ze duurzaam genoeg?
Als ik ze zie rijden, dan krijg ik spontaan zin, en dat heb ik bij de TT02B wel minder.
Ik heb er al een leuk filmpje over gevonden. Wel in het Frans, maar er worden wel interessante dingen gezegd voor wie met RC wil starten en wat een zalige track.
Hij zegt wel iets van de batterijen niet te ver te ontladen. Geldt voor Li-Ion ook een Low Cut Off zoals bij LiPo?
...
Momenteel dus twijfelen tussen TT02B (kit) en T2M Pirate (RTR).
Eerst mijn vrouw maar eens overtuigen.
Datum is pas 27 september, dus ik heb nog wel wat tijd maar ben beter goed voorbereid.

Het is al weer even geleden dat ik iets van me heb laten horen.
Ondertussen is de knoop doorgehakt en een T2M Pirate Booster RTR - T4933 besteld bij Verspaget Modelbouw, samen met een extra setje batterijen van 2000mAh . Een dikke week later alles netjes geleverd bij mijn ouders. Het moet immers een verrassing blijven voor mijn zoon ;).
Vandaag maar eens langs geweest om te kijken of alles klopt en alvast een setje batterijen in de oplader gestopt.

Eerste indruk, de auto is wat kleiner dan verwacht maar ziet er wel degelijk uit. Er zit een lader bij met USB kabel en een beknopte handleiding in het Frans en Duits. Nederlandstalig had ik nu niet verwacht, maar Engels had toch wel handig geweest. Gelukkig kan je de volledige handleiding van de vergelijkbare Pirate Dune op deze pagina downloaden en de nodige tekstfragmenten copy/pasten naar Google Translate.

De afstandsbediening voelt wat goedkoop aan, vooral dan het stuurwieltje dat je maar een beperkt aantal graden links/rechts kan draaien. De set kost echter maar 130 Euro dus ik verwacht hiervan geen topkwaliteit. De gashendel voelt wel heel degelijk aan. Vooral bij het gas geven (trekken) heb je genoeg ruimte en een aangename weerstand. Voor het remmen is er minder ruimte.
Het valt me ook op dat de trim knopjes voor sturen en gas geven, beiden ver uit het center gedraaid staan.

De batterijen zijn gelukkig een stuk groter dan standaard AA batterijen zodat ze niet per ongeluk in ander speelgoed terecht kunnen komen met alle gevolgen van dien (3,7 V t.o.v 1,6 V).
De laadtijd zou volgens de handleiding, ongeveer 3,5 uur bedragen voor de 1500 mAh batterijen.

De auto heb ik voorlopig nog in de verpakking gelaten.
Morgenvroeg ga ik terug langs om de auto te testen of alles werkt.
Ik ga er wel niet mee rijden, dat is voor 26 September op het communiefeest dat we noodgedwongen in twee gesplitst hebben (26 en 27 September).
Ik hou jullie op de hoogte.
 
@Mike-NLD, bedankt voor de tip i.v.m. T2M. Die pirates zien er echt wel leuk uit en ze lijken ook vlot over ruw terrein te gaan. Iets wat met de TT02B wel eens een probleem kan zijn. Heeft er iemand ervaring met deze modellen? Zijn ze duurzaam genoeg?
Als ik ze zie rijden, dan krijg ik spontaan zin, en dat heb ik bij de TT02B wel minder.
Ik heb er al een leuk filmpje over gevonden. Wel in het Frans, maar er worden wel interessante dingen gezegd voor wie met RC wil starten en wat een zalige track.
Hij zegt wel iets van de batterijen niet te ver te ontladen. Geldt voor Li-Ion ook een Low Cut Off zoals bij LiPo?
...
Momenteel dus twijfelen tussen TT02B (kit) en T2M Pirate (RTR).
Eerst mijn vrouw maar eens overtuigen.
Datum is pas 27 september, dus ik heb nog wel wat tijd maar ben beter goed voorbereid.

Het is al weer even geleden dat ik iets van me heb laten horen.
Ondertussen is de knoop doorgehakt en een T2M Pirate Booster RTR - T4933 besteld bij Verspaget Modelbouw, samen met een extra setje batterijen van 2000mAh . Een dikke week later alles netjes geleverd bij mijn ouders. Het moet immers een verrassing blijven voor mijn zoon ;).
Vandaag maar eens langs geweest om te kijken of alles klopt en alvast een setje batterijen in de oplader gestopt.

Eerste indruk, de auto is wat kleiner dan verwacht maar ziet er wel degelijk uit. Er zit een lader bij met USB kabel en een beknopte handleiding in het Frans en Duits. Nederlandstalig had ik nu niet verwacht, maar Engels had toch wel handig geweest. Gelukkig kan je de volledige handleiding van de vergelijkbare Pirate Dune op deze pagina downloaden en de nodige tekstfragmenten copy/pasten naar Google Translate.

De afstandsbediening voelt wat goedkoop aan, vooral dan het stuurwieltje dat je maar een beperkt aantal graden links/rechts kan draaien. De set kost echter maar 130 Euro dus ik verwacht hiervan geen topkwaliteit. De gashendel voelt wel heel degelijk aan. Vooral bij het gas geven (trekken) heb je genoeg ruimte en een aangename weerstand. Voor het remmen is er minder ruimte.
Het valt me ook op dat de trim knopjes voor sturen en gas geven, beiden ver uit het center gedraaid staan.

De batterijen zijn gelukkig een stuk groter dan standaard AA batterijen zodat ze niet per ongeluk in ander speelgoed terecht kunnen komen met alle gevolgen van dien (3,7 V t.o.v 1,6 V).
De laadtijd zou volgens de handleiding, ongeveer 3,5 uur bedragen voor de 1500 mAh batterijen.

De auto heb ik voorlopig nog in de verpakking gelaten.
Morgenvroeg ga ik terug langs om de auto te testen of alles werkt.
Ik ga er wel niet mee rijden, dat is voor 26 September op het communiefeest dat we noodgedwongen in twee gesplitst hebben (26 en 27 September).
Ik hou jullie op de hoogte.
[/QUOTE]

Leuk man! Ik heb het autotje gereden bij mijn LHS..

Is echt een leuk ding om in te stappen.. Is voor zijn kleine formaatje redelijk snel.. 35kmh gok ik..
De stuuruitslag van de radio voelde mij toen wel ok aan.. Mijn dure spektrum heeft niet veel meer uitslag.. En ook aangaande gas/rem heeft die minder uitslag naar voor als naar achter..

Wat betreft de trim knopjes.. Dat is iets wat je even zelf uit moet vinden.. Je stuurtrim is om de auto zonder stuurinput goed rechtdoor af te stellen.. Misschien dat ie al afgesteld is.. Misschien niet.. Zie je vanzelf..
Voor de throttle trim geldt.. Open draaien tot de auto zonder input gaat rijden.. En dan iets terug.. Zodat ie zonder input wel stil blijft staan..

De li-ion batterijen kan je zonder problemen helemaal leeg trekken.. Li-ion is dezelfde techniek als in accugereedschap.. Zonder al teveel verlies van kracht.. Ineens leeg..
 
Wat betreft de trim knopjes.. Dat is iets wat je even zelf uit moet vinden.. Je stuurtrim is om de auto zonder stuurinput goed rechtdoor af te stellen.. Misschien dat ie al afgesteld is.. Misschien niet.. Zie je vanzelf..
Voor de throttle trim geldt.. Open draaien tot de auto zonder input gaat rijden.. En dan iets terug.. Zodat ie zonder input wel stil blijft staan..

Ik vermoed ook dat de auto reeds afgesteld is. Ik zal het morgen we even proberen. De auto op een verhoogje zetten zodat de wielen vrij kunnen draaien en dan testen.

De li-ion batterijen kan je zonder problemen helemaal leeg trekken.. Li-ion is dezelfde techniek als in accugereedschap.. Zonder al teveel verlies van kracht.. Ineens leeg..

In het filmpje dat ik eerder gedeeld had wordt nochtans aangeraden om telkens de batterijen volledig op te laden als je de auto een langere tijd niet meer gebruikt. De geringe zelfontlading zou anders voldoende kunnen zijn om de batterij onbruikbaar te maken. Iets soortgelijks staat ook in de handleiding.
Gelukkig zijn de batterijen totaal niet duur, het setje 2000mA koste net geen 14 Euro. Dus geen ramp als het toch zou voorvallen.
En inderdaad, de accu's van mijn gereedschap zijn inderdaad Lithium Ion, was me eerder niet opgevallen. Die gaan toch wel al een aantal jaar mee.
 
Ik ben hem vandaag even gaan testen. Door de beperkte Frans/Duitse handleiding was het soms toch even zoeken.
Gelukkig stond er iets van "Press and Hold" bij het aan/uit knopje geschreven want dat had ik eerst niet door. Als de auto aan staat, dan brandt er een blauwe led ter hoogte van de ontvanger/ESC.

Waar ik nog steeds niet uit ben, is de werking van de leds van de koplampen. Het draadje was niet aangesloten en er zijn 2 aansluitpuntjes op de ontvanger.
Ik heb ze alle twee geprobeerd, maar als de auto aan staat, dan branden de leds continu terwijl ik er van uit ging dat je ze via de afstandsbediening aan/uit kon zetten via het "Aux" knopje aan de zijkant. Maar dat doet dus niets.
Als je de afstandsbediening uit zet terwijl de auto nog aan staat, dan gaan ze knipperen dus ze worden wel aan/uit gestuurd door de ontvanger.
In de handleiding wordt er niets over vermeld en via Google kan ik er ook niet direct iets over vinden.

Eerst even getest met de wielen van de grond en qua besturing deed alles het. De servo lijkt me voldoende snel. Wat wel opviel is dat beide voorwielen een beetje dansten bij hogere toerentallen.
Vervolgens er een klein stukje binnenshuis mee gereden en de auto is heel goed bestuurbaar en je kan er perfect op heel lage snelheid mee rijden. Hij bolt ook goed uit als je de gas loslaat en kan dan via de rem tot stilstand gebracht worden.
Langzaam achteruit rijden is wat lastiger door de korte uitslag en gevoeligheid van de hendel.

De stuurtrim kan heel vlot ingesteld worden. Na enkele seconden trimmen reed hij perfect rechtdoor.
De throttle trim werkt anders dan verwacht. Ik heb hem voorzichtig naar beide uitersten gedraaid zonder aan de gashendel te komen, met de wielen van de grond, maar ze begonnen niet te draaien. Wat wel veranderde is de dode zone tussen voor-achter en waarschijnlijk ook de gevoeligheid. Heb de dode zone zo klein mogelijk ingesteld maar toch groot genoeg zodat het comfortabel aanvoelt, maar heb niet meer geprobeerd welk effect dit op het rijden heeft.
Dat testen we de 26e wel uit. Als het weer het toelaat kunnen we er outdoor mee rijden en kijken hoe hij zich op hogere snelheden gedraagt.

Dat van die koplampen moet ik nog verder uitzoeken. Het is geen ramp, maar het had toch fijn geweest als je ze via de zender aan/uit kon doen. Ik zou anders niet weten waarvoor het Aux knopje dient.
 
Ik heb ze alle twee geprobeerd, maar als de auto aan staat, dan branden de leds continu terwijl ik er van uit ging dat je ze via de afstandsbediening aan/uit kon zetten via het "Aux" knopje aan de zijkant. Maar dat doet dus niets.

Om dat te krijgen heb je een 'control switch' (ff googlen dat kost een euro of 2). Als je die dan aansluit op het kanaal in je ontvanger dat ook het kanaal is op je zender dat kan je het wel aan/uit zetten via de zender. Heb ik ook bij de mijne gedaan en werkt (y)
 
Back
Top