Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En je e-revo is een v1? Zeker veel diffs op voorraad heb dat ding ook gehad, wat een ellende....
Maar rescue bootje staat al klaar
View attachment 98241
Thanks, kwam ik ergens tegen in Duitsland, ding doet het prima!Ik had de e-revo als roller gekocht (V1 inderdaad) en zelf aangekleed met een keverbody, 4274 motor en een HW Max8/Max6. Spurgear meteen vervangen door een metalen. Diffs houden het prima. Wel veel van die driveshafts versleten, ook metalen. En Slipperclutch meermaals vervangen. Ik denk dat die me de meeste diffs heeft bespaard.
Dat is een mooi rescue bootje. Ik heb de keuze tussen een groot stuk aangedreven isolatiefoam en een hoovercraft prototype obv een opblaas bootje
Thanks, kwam ik ergens tegen in Duitsland, ding doet het prima!
https://www.vogel-modellsport.de/Ha...essionId=&a=article&ProdNr=36-HC2520D&p=48895
Best wel bijzonder idd dat die diffs het hebben volgehouden haha, ik kon geen 6S leeg rijden of het was alweer kapot.
En uh jouw UL-1 met 110 km/u, is dat stock setup?
Ok thanks, goeie tips.Ik heb net mijn hobby budget uitgegeven aan de limitless, dus ik ga gewoon mijn DIY recovery boot maar fixen. Maar die Hacker is wel interessant voor de toekomst. Thx voor de link.
Mn UL-1 deed stock ongeveer 70 als ik het me goed herinner. De originele esc is maar 60A en die heeft het zwaar. Die heb ik vervangen met een flycolor 150A (3 tientjes bij ali). De orginele motor is prima.
De originele plastic schoef heeft ook geen lang leven, zoiets als je E-revo diffs Men adviseert om er kopere grimreaper schroef op te zetten, maar die zijn best duur en vooral zwaar. Ik ben er veel kwijtgeraakt, inclusief de flex-as want de begeeft het. Uiteindelijk ben ik beland bij een aluminium variant die een stuk lichter is zonder echt noemenswaardig onder te doen voor die van grimreaper.
Boven de 90km zijn er wel wat kleine mods nodig om er mee te kunnen varen. 3x stuiteren en hij ligt onderste boven. Maak je hem te zwaar voorin krijg je een duikboot.
Ik heb vooraan een 'vleugel' gemaakt tussen de drijvers (niet mijn mooiste glasfiber werk, maar wel effectief):
View attachment 98292
De punten van de drijvers moeten zo grof mogelijk zijn en het latje tusssen de drijvers creert een airpocket waardoor hij iets beter tegen het water plakt tijdens het planeren en niet de lucht in gaat.
View attachment 98294
Beide. Ik begin op 4S en dan mijn laatste run meestal nog even 6S.Vaar je ‘m op 4 of 6s?
Ok thanks voor de info.Beide. Ik begin op 4S en dan mijn laatste run meestal nog even 6S.
De originele motor loopt prima op 6S, lang leven waterkoeling. Maar er ligt nu een 3000kv motor in en die maakt alles wat te heet op 6S. Prima voor een enkele speedrun, maar daarna moet ie flink afkoelen voordat ie weer kan.
Welkom Slammers77!
Goedemorgen,
Ik ben Sander uit Den Haag, 43 en al een aantal jaar bezig met rc. Sinds een jaar eigenaar van een volledig m2c geupgradeTyphon en binnenkort, als rc freaks ze op voorraad hebben, een Kraton exb met een max 6 combo. Zelf rijd ik in de duinen en voor speedruns in Hoek van Holland.
Vanavond m’n ouwe bak weer even uitgelaten op los zand. Reed goed maar na 14 min hoorde ik een lichte ratel en ben toen maar gestopt... eenmaal thuis alle diffs maar geopend en de 10T input gear van de front gear was lichtelijk versleten. De main diff gear zag er nog prima uit. Wat kan de oorzaak zijn dat de input gear wel meer gesleten is dan de main gear?
De input en main staan in een verhouding van 10:43
Simpel gezegd, heeft de input dus 4 omwentelingen nodig om de main 1x rond te krijgen.. Maw, de input heeft 4x zoveel contact momenten als de main..
Diff issues horen er helaas een beetje bij.. Maar kunnen opgelost worden door het diff opnde juiste manier te shimmen.. Het feit dat je een versleten input hebt komt door een te losse mesh tussen input en main..
Under load, zal de input de main naar buiten drukken.. Op het moment dat er speling is in de bulkhead, lukt dat ook.. Input en main komen dan in een te losse mesh.. En dan gaat je input er dus aan..
Oplossing is.. Er aan kant van de main, aan de buitenkant van het lager, een 13x16x0.1 in te stoppen.. Deze komt dan tussen de bulkhead en het lager te zitten.. En zorgt ervoor dat je input je main niet meer weg kan drukken.. Is er, zonder dat er binding optreed ruimte voor 2 shims.. Doen..
Wat ook nog wel eens voor kan komen, is dat er speling zit op de outdrives..Thanks voor je uitleg Mike. Maar ik heb al 1 shim zitten en toch nog slijtage. Zal maar 2 shims gaan proberen...
Vind die
@Mike-NLD, bedankt voor de tip i.v.m. T2M. Die pirates zien er echt wel leuk uit en ze lijken ook vlot over ruw terrein te gaan. Iets wat met de TT02B wel eens een probleem kan zijn. Heeft er iemand ervaring met deze modellen? Zijn ze duurzaam genoeg?
Als ik ze zie rijden, dan krijg ik spontaan zin, en dat heb ik bij de TT02B wel minder.
Ik heb er al een leuk filmpje over gevonden. Wel in het Frans, maar er worden wel interessante dingen gezegd voor wie met RC wil starten en wat een zalige track.
Hij zegt wel iets van de batterijen niet te ver te ontladen. Geldt voor Li-Ion ook een Low Cut Off zoals bij LiPo?
...
Momenteel dus twijfelen tussen TT02B (kit) en T2M Pirate (RTR).
Eerst mijn vrouw maar eens overtuigen.
Datum is pas 27 september, dus ik heb nog wel wat tijd maar ben beter goed voorbereid.
@Mike-NLD, bedankt voor de tip i.v.m. T2M. Die pirates zien er echt wel leuk uit en ze lijken ook vlot over ruw terrein te gaan. Iets wat met de TT02B wel eens een probleem kan zijn. Heeft er iemand ervaring met deze modellen? Zijn ze duurzaam genoeg?
Als ik ze zie rijden, dan krijg ik spontaan zin, en dat heb ik bij de TT02B wel minder.
Ik heb er al een leuk filmpje over gevonden. Wel in het Frans, maar er worden wel interessante dingen gezegd voor wie met RC wil starten en wat een zalige track.
Hij zegt wel iets van de batterijen niet te ver te ontladen. Geldt voor Li-Ion ook een Low Cut Off zoals bij LiPo?
...
Momenteel dus twijfelen tussen TT02B (kit) en T2M Pirate (RTR).
Eerst mijn vrouw maar eens overtuigen.
Datum is pas 27 september, dus ik heb nog wel wat tijd maar ben beter goed voorbereid.
Wat betreft de trim knopjes.. Dat is iets wat je even zelf uit moet vinden.. Je stuurtrim is om de auto zonder stuurinput goed rechtdoor af te stellen.. Misschien dat ie al afgesteld is.. Misschien niet.. Zie je vanzelf..
Voor de throttle trim geldt.. Open draaien tot de auto zonder input gaat rijden.. En dan iets terug.. Zodat ie zonder input wel stil blijft staan..
De li-ion batterijen kan je zonder problemen helemaal leeg trekken.. Li-ion is dezelfde techniek als in accugereedschap.. Zonder al teveel verlies van kracht.. Ineens leeg..
Ik heb ze alle twee geprobeerd, maar als de auto aan staat, dan branden de leds continu terwijl ik er van uit ging dat je ze via de afstandsbediening aan/uit kon zetten via het "Aux" knopje aan de zijkant. Maar dat doet dus niets.
Register and gain access to Discussions, Reviews, Tech Tips, How to Articles, and much more - on the largest Arrma RC community for RC enthusiasts that covers all aspects of the Arrma-RC brand!
Register Today It's free! This box will disappear once registered!