Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
maar in ieder geval beter dan telkens de body er af moeten nemen en het kabeltje losprutsen/vastklikken om de verlichting uit/aan te doen.
Dan zet je daar toch een aan/uit schakelaartje tussen? En dan op een makkelijk te bereiken plek.
Gebruiken jullie ook contact spray??? Of heeft dat geen zin?

Want nou heb ik natuurlijk die ventilators ?snap nog steeds waarom ze het niet meer deden?
Nu doen ze het helemaal niet meer ?draadjes gebroken met losmaken ??
Maar misschien vinden ze dat wel lekker nadat ze een bad hebben gehad??
Ja, om m'n diffs mee schoon te maken :LOL:
Werkt top op siliconenolie, veel beter dan remmenreiniger.
 
(foto)

Neen, daar zit geen verlichting. Die kabels gaan niet naar de batterij zoals ik eerder aangaf, maar naar de on/off switch van de auto.
View attachment 100135
Aangezien de receiver eigenlijk ingebouwd zit in de controller, kan je volgens mij op geen enkele manier aan de kanalen. Dus als er al een 3e kanaal zou zijn, dan kan je er onmogelijk op aftakken.

De RC4WD 4 Channel Wireless Remote Light Controller zou wel een alternatief kunnen zijn. Wel aan de dure kant en een bereik van 15m is wat weinig, maar in ieder geval beter dan telkens de body er af moeten nemen en het kabeltje losprutsen/vastklikken om de verlichting uit/aan te doen.


Ja ik zwijg vanaf nu maar gewoon over dat 3e kanaal.
Jammer at het allemaal zo geintegreerd zit, voor 35 euro heb je op ali express ook een nieuwe radiolink RC6GS, maar dan ben je er ook niet want dan loop je tegen je esc&servo aan :(


@Sosnl
Ik gebruik alleen soms contactspray voor het solderen. PRF plastic spray is daarentegen wel briljant om je electronica tegen spatwater te beschermen
 
?zet jij die toren er niet in of zit deze er toevallig niet op?

Nou had ik gisteren dat ik die vooras er uit had en dacht dus even snel die eruit te trekken want dat is een schroefje ?
Maar ik ik vraag me af hoe we die er uitgaan krijgen ?
Muurvast zat een lekkere dikke klodder locktite in waar dat schroefje zit.
En met geen mogelijkheid die pin eruit te krijgen.

View attachment 95726
Ik had ook 1 hinge pin(die vooras in het rood op jouw foto) vastzitten. Inbus schroefje losgedraaid, caster spacers verwijderd en toen voorzichtig met een tang de hinge pin heen en weer rond gedraaid. Hierdoor kwam de hinge pin los. Daarna het gelekte borgmiddel schoongemaakt van de hinge pin.

Servo saver had bij mijn EXB gelukkig niet teveel borgmiddel(Loctite), Dus ik heb deze uit elkaar gehaald en voorzien van een extra dikke ring om de voorspanning van de servo-safer te verhogen. Deze was voor mijn servo te slap.
 
Groen - harde ondergrond.. Vlak-isch.. Lekker heen en weer slippen
Wit - Los zand.. Stofwolken maken!
Rood - MX-baantje voor kinderen.. Paar sprongen, kombocht onderin
Geel - Schans(je)
Blauw - Kombocht om op hoge snelheid je stuurkunsten te showen
Paars - Leuk voor een crawler, heuvelachtig gebied.. Te smal en te weinig overzicht voor de Kraton

View attachment 96186

Gisteren even een uurtje wezen rijden hier. Had eindelijk tijd.

Pinion zat er weer goed in, 6S nieuw en vol.
Wow, wat een beest. Punch mag ik idd terug gaan zetten van 4 naar 3. Hij bleef maar wheelies maken.

Locatie is wel een stuk verwildert ten opzichte van de google maps foto, maar was leuk om daar ff alleen rond te scheuren.

Tevens staat er een hek, waar goeie hoge backflips door te maken waren.

Naast een EXB die onder het zand zit, minder schade dan verwacht.
Met de laatste backflip kwam hij helaas op z’n kop terecht. Voorste vering heeft een deuk in de kap gemaakt en 1 Cap Head Screw (AR723328) is afgebroken. Vering zit dan ook los nu.

Iemand tips hiervoor, gewoon vervangen met de ARRMA standaard versie of zijn er extra stevige versies hiervoor verkrijgbaar?

3x28mm, titanium, rvs? Of niet druk om maken om 3,- euro schroefjes?
 
Ik had ook 1 hinge pin(die vooras in het rood op jouw foto) vastzitten. Inbus schroefje losgedraaid, caster spacers verwijderd en toen voorzichtig met een tang de hinge pin heen en weer rond gedraaid. Hierdoor kwam de hinge pin los. Daarna het gelekte borgmiddel schoongemaakt van de hinge pin.

Servo saver had bij mijn EXB gelukkig niet teveel borgmiddel(Loctite), Dus ik heb deze uit elkaar gehaald en voorzien van een extra dikke ring om de voorspanning van de servo-safer te verhogen. Deze was voor mijn servo te slap.
Nou ik heb hem uiteindelijk los gekregen ? maar echt muurvast ? en was bang dat krassen zou maken op die rode shock towers.
Wel grappig want je hoort niemand nu zeuren over locktite in de exb.
Nu zeuren ze over de achter diff ?

Pinion zat er weer goed in, 6S nieuw en vol.
Wow, wat een beest. Punch mag ik idd terug gaan zetten van 4 naar 3. Hij bleef maar wheelies maken.
Ik dacht al dat je iets fout gedaan had?want hij doet op punch 2 nog steeds staande backflips in het gras?

Ik heb werkelijk waar geen idee welke schroef je afgebroken hebt waar die dan moet zitten ?
Ik weet niet hoe diep jou zakken zijn maar titanium is een dure?
Zal me niet zo druk maken om een schroef ? bij mijn gaan ze er in en al draai ik hem er uit dan gaat er weer een nieuwe in?
Want de schroeven van arrma zijn drama ze roesten volgens mij allemaal al op mijn kraton.
Heb net deze binnen maar geen idee of het wat is?

IMG_20200919_122938.jpg
 
Nou ik heb hem uiteindelijk los gekregen ? maar echt muurvast ? en was bang dat krassen zou maken op die rode shock towers.
Wel grappig want je hoort niemand nu zeuren over locktite in de exb.
Nu zeuren ze over de achter diff ?


Ik dacht al dat je iets fout gedaan had?want hij doet op punch 2 nog steeds staande backflips in het gras?

Ik heb werkelijk waar geen idee welke schroef je afgebroken hebt waar die dan moet zitten ?
Ik weet niet hoe diep jou zakken zijn maar titanium is een dure?
Zal me niet zo druk maken om een schroef ? bij mijn gaan ze er in en al draai ik hem er uit dan gaat er weer een nieuwe in?
Want de schroeven van arrma zijn drama ze roesten volgens mij allemaal al op mijn kraton.
Heb net deze binnen maar geen idee of het wat is?

View attachment 100593


Het is de schroef die door de shock standoff gaat.
 
Dat dacht ik ook, maar die exb variant is een losse upgrade.
Bij mij zitten deze erin:

View attachment 100600
Klopt.. De EXB komt stock met de gewone 6s standoffs.. En die schroeven gaan krom..
In mijn beleving is RVS geen betere optie.. RVS heeft een hogete treksterkte.. Maar is minder buigzaam.. Zullen dus breken ipv buigen..
 
Wtf ik dacht dat die andere dingen er gewoon inzaten ?nou lekker dan waar.
Ik had die dingen van m2c al besteld ? dus gaan deze krom gaan die erin
 

Deze komen jullie vast ook wel een keer tegen ?maar wat een klapper ?
 
Hi All!

Especially to the Dutch Arrma Drivers..

In a recent thread i found out there are, at least a couple more, Dutch guys on here!
So, im tryin to get those all in the same thread.. So we can share some local stuff.. Like LHS, bashing locations and off-road tracks..

So, if its okay with the admins, i would suggest we continue this thread in dutch..!

Heyy hallo daar, leuk initiatief. Ik zie de post alleen net pas..

Ik ben Alex, 44 jaar en kom uit Helvoirt.
Vanaf Mei dit jaar (2020) sinds een pauze van heel waar jaartjes weer eens in de bigscale wereld gestapt. Ik heb een Kraton 8S gekocht bij Toemen.

Ik was meteen weer verknocht aan de hobby maar de Kraton 8S (v2) valt me qua kwaliteit toch wel echt tegen op een aantal punten.

Mijn favo locaies zijn:

Wielerbaan Nieuwkuijk
Zand: Loonse en Drunense duinen, nabij Duinoord( Helvoirt) (Alleen aan te raden voor electro)
Gras: Speelveldje nabij voetbalvelden op de Maaspoort, dit ligt pal achter de A2 (Den Bosch) heel leuk veldje met heuvels en kombochten
Grasveld naast de flats op de maasboulevard op de maaspoort, dit ligt pal tegenover de maas (Den Bosch)
Zandvlakte nabij Engelen burcht nabij de dijk (is nu een nieuwbouw locatie maar anno nu nog goed te rijden) (Engelen)
Engelen meer (Vlijmen)

Deze komen jullie vast ook wel een keer tegen ?maar wat een klapper ?

Kan ook niks hebben hé, zo'n Arrma.. LOL
 
hallo Alex?

Welkom en leuk dat je ons gevonden hebt?

Vindt die 8s dingen ook echt te gek ? maar de prijs gaat me net even te ver.
Wat vindt jij dan de voor en nadelen van die kraton?

Nou het was wel beste klapper maar die hele auto is bijna kapot ?.
Zal mijn benieuwen of hij chassis nog recht krijgt


Hey wat kan je eigen doen aan een dolle schroef in je bulkhead??
Die aan de onderkant van je chassis zitten ?
 
Last edited:
Zo vandaag even gereden ? maar geen vrienden gemaakt ??die Tamiya's kunnen niks hebben ?.knalde er met 80km tegen aan ?maar mijn typhon heeft niks

Maar kwam dit filmpje tegen en weet niet of jullie die al gezien hebben?wtf wat springt hij diep niet normaal.

 
De throttle trim werkt anders dan verwacht. Ik heb hem voorzichtig naar beide uitersten gedraaid zonder aan de gashendel te komen, met de wielen van de grond, maar ze begonnen niet te draaien. Wat wel veranderde is de dode zone tussen voor-achter en waarschijnlijk ook de gevoeligheid. Heb de dode zone zo klein mogelijk ingesteld maar toch groot genoeg zodat het comfortabel aanvoelt, maar heb niet meer geprobeerd welk effect dit op het rijden heeft.
Dat testen we de 26e wel uit. Als het weer het toelaat kunnen we er outdoor mee rijden en kijken hoe hij zich op hogere snelheden gedraagt.

Afgelopen weekend was het dan eindelijk zo ver.
Het was nog tamelijk droog buiten dus hebben we hem op het gazon kunnen uittesten. Hij rijdt overal vlot doorheen en maakt toch wel een redelijke snelheid.
Hij rijdt ook vlot langs de glijbaan omhoog.
Ondertussen ook de extra T4933/19 2000 mAh batterijen geladen met de oplader die bij de auto geleverd werd. Deze bleken reeds half voorgeladen te zijn want op 2,5 uur waren ze volledig opgeladen. Bij een volgende laadbeurt heeft het 5 uur geduurd.
De standaard 1500 mAh batterijen hadden 3 uur en 50 minuten nodig om volledig opgeladen te worden.
Het volgende dat we aanschaffen zal waarschijnlijk de T2MT1247 snellader worden. Die zou ook meer gebalanceerd laden.
Het valt me op dat de led bij de batterij die links in de lader zit, telkens eerder groen wordt.
Net voordat de batterij volledig opgeladen is kleurt de led oranje vooraleer hij, enkele minuten later, naar groen over gaat.
In de handleiding wordt er geen oranje keur vermeld.

Gisteren nog eens in de handleiding gelezen en blijkt de throttle trim geen trim te zijn, maar een snelheidsinstelling die je tussen 40% en 100% kan instellen.
Op 40% en met zijn korte draaicirkel van 1m20, is hij heel geschikt om binnenshuis rond te rijden.
Eens buiten, gaat hij direct op 100% en dan gaat hij echt hard.
Het moet zalig zijn om er mee door het zand te scheuren.
Als het een paar dagen droog blijft, dan kunnen we er het bos mee intrekken.
Hij is in principe spatwater dicht, maar ik wil liever in droog zand rijden. Dan komt het er achteraf ook gemakkelijker terug af.

Nog iets wat we vandaag ontdekt hebben. Als je kort op de aan/uit knop drukt, dan gaat de verlichting minder sterk branden. Om ze helemaal uit te schakelen, moet het stekkertje los. Voorlopig laten we dit gewoon zitten.
Om de batterijen te vervangen hoeft de kap er trouwens niet af. Binnenkort zal ze er wel af moeten om de auto schoon te maken.

Edit 29-12-2020:
Vandaag even getest hoe de auto (T2M Pirate Booster) reageert als hij buiten het bereik van de zender zou gaan.
Ik heb hem met de wielen van de grond gezet, vol gas gegeven en naar 1 kant gestuurd en dan de zender uit gezet. De voorwielen blijven in dezelfde stand en de auto bolt uit. Als dit tijdens het rijden gebeurt, dan zal de auto dus ongecontroleerd uitbollen. Dit is toch iets waar we rekening mee moeten houden want dit kan tot gevaarlijke toestanden leiden.
 
Last edited:
Wil dit weekend de diff fluid in mijn EXB gaan vervangen. Voor, midden en achter.
Nu is mij niet geheel duidelijken de YouTube filmpjes wat voor spul zij gebruiken om de diff schoon te maken.

Eerst de diff schoonmaken met een doek en dan spoelen/weken met ...? Of is dat niet nodig?
Iemand tips?
 
Wil dit weekend de diff fluid in mijn EXB gaan vervangen. Voor, midden en achter.
Nu is mij niet geheel duidelijken de YouTube filmpjes wat voor spul zij gebruiken om de diff schoon te maken.

Eerst de diff schoonmaken met een doek en dan spoelen/weken met ...? Of is dat niet nodig?
Iemand tips?
Ik heb het tot dusver met keukenrol en Dasty gedaan. Dasty schijnt het kunststof behuizing van de diff broos te maken hoorde ik recent dus dat ga ik niet meer doen. Tevens leek het niet heel goed te werken, want het was een grote plakzooi, alles wat ik vastpakte. Niet echt een aanrader dus.
Die ervaren RC‘er raadde aan het schoon te maken met remmenreiniger. Heb die afgelopen weekend bij Heuts gehaald (Motip power brake cleaner). Nog niet gebruikt, maar heb een nieuwe achterdiff in bestelling zitten dus binnenkort weet ik of het fijner is.
 
Wil dit weekend de diff fluid in mijn EXB gaan vervangen. Voor, midden en achter.
Nu is mij niet geheel duidelijken de YouTube filmpjes wat voor spul zij gebruiken om de diff schoon te maken.

Eerst de diff schoonmaken met een doek en dan spoelen/weken met ...? Of is dat niet nodig?
Iemand tips?
Als je 'm echt goed schoon wil maken zijn een tandenborstel en babydoekjes het belangrijkste wat je nodig hebt.
Remmenreiniger werkt niet goed op siliconenolie, wel op vet en vuil.
Contactspray doet het wel heel goed op siliconenolie. Dus je tandwielen in een plastic bekertje gooien, laagje contactspray erop en 15 min. laten staan, komen er als nieuw uit.

1601451857957.png
 
Back
Top