Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Leuk als er meerdere rijders zijn!

Ik laat weten als ik alles binnen heb , er staat ook wat filmpjes op youtube van die Denis Melzer chassis en dergelijke.
Ik heb de rekening nog niet gehad , maar M2c zal prijziger zijn.

Nieuwe backflips besteld en een kleinere pinion 19t , 21 loopt hij heet.

De lipo's worden ook mega heet
Ben opzoek naar een nieuwe lipo en vraag me af welk merk lipo's jullie gebruiken?
 
Leuk als er meerdere rijders zijn!

Ik laat weten als ik alles binnen heb , er staat ook wat filmpjes op youtube van die Denis Melzer chassis en dergelijke.
Ik heb de rekening nog niet gehad , maar M2c zal prijziger zijn.

Nieuwe backflips besteld en een kleinere pinion 19t , 21 loopt hij heet.

De lipo's worden ook mega heet
Ben opzoek naar een nieuwe lipo en vraag me af welk merk lipo's jullie gebruiken?
Rij je op 4s of 6s?
 
Leuk als er meerdere rijders zijn!

Ik laat weten als ik alles binnen heb , er staat ook wat filmpjes op youtube van die Denis Melzer chassis en dergelijke.
Ik heb de rekening nog niet gehad , maar M2c zal prijziger zijn.

Nieuwe backflips besteld en een kleinere pinion 19t , 21 loopt hij heet.

De lipo's worden ook mega heet
Ben opzoek naar een nieuwe lipo en vraag me af welk merk lipo's jullie gebruiken?
??Wat goed zeg ?? en het klinkt heel bekend ? ik heb in beide auto's een 18t zitten en dat is echt zat.
Niet verwacht dat ik dat ooit zou zeggen ??maar dan heb je de temperatuur goed onder controle met een dubbele fan.
Weet niet welke motor en esc er bij jou inzet??
Mijn batterijen worden ook heet na flink knallen ?? heb ook geen idee hoe warm dat mag worden ?
Over welke batterijen je moet bestellen daar zijn de meningen over verdeeld op het forum.
Ik bestel ze zelf gewoon bij Ali.

Ik heb even gekeken maar heb jij die gaten laten verzinken ?zeg ik dat goed?
Ben benieuwd want ziet er op de foto's goed uit.
Toch bizar dat een plaatje aluminium op een of andere manier vet is? alleen maar om dat het 7075 is?
 
Rij je op 4s of 6s?
Ik rij 6s :p

Ik heb een Hobbystar 1730kv en een hexfly 6 6s , vliegt als een raket! ?

Denk dat het de gensacearespammers 4500 6s word , zijn alleen nergens op voorraad.

Nee heb die voor en achter gaten niet laten verzinken , komt een tbr bumper voor op en achter een skidplate.
Het zal ook wel een stuk sterker zijn , ik heb geen brace erop, ziet er ook wel knap uit ook.
 
Ik rij 6s :p

Ik heb een Hobbystar 1730kv en een hexfly 6 6s , vliegt als een raket! ?

Denk dat het de gensacearespammers 4500 6s word , zijn alleen nergens op voorraad.

Nee heb die voor en achter gaten niet laten verzinken , komt een tbr bumper voor op en achter een skidplate.
Het zal ook wel een stuk sterker zijn , ik heb geen brace erop, ziet er ook wel knap uit ook.
Hoi en Welkom!

mijn naam is Kamel en rij op hetzelfde plekje als Joost bij de Haarijnse Plas. 4500mAh is Mischien iets te weinig, snel leeg (kan ik over meepraten). 5000mAh en hoger is net iets meer speelplezier.(de 8500mah van gensacearespammers lijken maar niet leeg te gaan)
 
Ik rij 6s :p

Ik heb een Hobbystar 1730kv en een hexfly 6 6s , vliegt als een raket! ?

Denk dat het de gensacearespammers 4500 6s word , zijn alleen nergens op voorraad.

Nee heb die voor en achter gaten niet laten verzinken , komt een tbr bumper voor op en achter een skidplate.
Het zal ook wel een stuk sterker zijn , ik heb geen brace erop, ziet er ook wel knap uit ook.
21t op 6s is wel erg heftig ja! Snap dat je lipo's heet worden pfff
Ik heb 'm (Kraton) op 13t staan met de stock 2050Kv motor en backflips, gaat al goed hard op 6s.

Er zijn heel veel lipo's op de markt.
Gewoon om mee te bashen is de prijs/prestatie verhouding van de Turginy HD's erg goed, gebruikt ze al jaren.

https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy-battery-heavy-duty-5000mah-6s-60c-lipo-pack-xt-90.html?wrh_pdp=7

Maar die zijn natuurlijk niet op voorraad zoals heel veel lipo's momenteel...
 
Lekker druk plekkie dus , leuk !

Ja klopt 15 min hooguit 4500mAH
Heb er ook 1 van 6200mAH , maar die is zwaar. Misschien heb ik een hogere C waarde nodig, 40 en 50 C die dingen worden bloedheet. En vind een hardcase wel fijn.
Welk merk hebben jullie dan?
 
Lekker druk plekkie dus , leuk !

Ja klopt 15 min hooguit 4500mAH
Heb er ook 1 van 6200mAH , maar die is zwaar. Misschien heb ik een hogere C waarde nodig, 40 en 50 C die dingen worden bloedheet. En vind een hardcase wel fijn.
Welk merk hebben jullie dan?
Arrma komt zelf al met minimaal 35C @ 5000mAh = 175Amp. 40C@4500 =180Amp, zou genoeg moeten zijn voor de BLX185. Maar als je steeds aan de max zit vinden je LIPO dat inderdaad niet leuk en worden heet. (Hoe heter hoe sneller je IR stijgt, hoe hoger IR hoe minder power. IR = interne weerstand)

Zelf meerdere merken in gebruik;
Zeee @amazon.de (hardcase en Softcase)
Ovonic @amazon.nl (Softcase)
gensacearespammers @ gensacearespammers Duitsland. (Softcase)

Turnigy welke Joost voorstelde zijn ook goed.

Softcases vind ik fijner aangezien ik de LIPO beter kan controlleren op zwelling. In hardcase zie je dat niet heel goed. (Of het is te laat)
 
Dat staat dus mij ook zo ontzettend tegen... Ding helemaal onder de blubber is niks waard... Afgelopen zondag 5 min gereden, toen heftig geratel.. Diff achter open gehad maar niks te zien.. Leek de in drive achter waar de setscrew niet goed van vastzat.

Heb nu net als Mike een Element Enduro gekocht met 540 axe combo... Mike heeft mij de kop gek gemaakt ;-) Ben benieuwd!

BTW vandaag wel een compressor gekocht! Dat gaat al heel wat schelen!

Welke compressor heb je gehaald? Ben zelf ook aan het rondkijken. De spuitbussen perslucht werken niet heel goed ?
 
Arrma komt zelf al met minimaal 35C @ 5000mAh = 175Amp. 40C@4500 =180Amp, zou genoeg moeten zijn voor de BLX185. Maar als je steeds aan de max zit vinden je LIPO dat inderdaad niet leuk en worden heet. (Hoe heter hoe sneller je IR stijgt, hoe hoger IR hoe minder power. IR = interne weerstand)
Ja klinkt heel logisch, de batterijen hebben het zwaar , heb ook geen blx
Heb nog nooit voluit kunnen rijden, scheurt banden. Misschien word het deze keer een turnigy graphene panther 5000mAh 6s, houd het misschien wel uit. Zit wel erg krap in de tray, als het al past?
 
Welke compressor heb je gehaald? Ben zelf ook aan het rondkijken. De spuitbussen perslucht werken niet heel goed ?

8355641E-DD28-406E-9447-10FFF8FC604A.jpeg

heb zelf deze, lekker stil, handzaam en genoeg voor de hobby. Nu in de aanbieding bij IBOOD, de fatmax variant. En anders via Amazon €120,- de gewone gele Stanley variant. https://www.ibood.com/interior-nl/nl/product-specs/68601/353151/stanley-compressor-dst-101-8-6.html
 
Last edited:
Arrma komt zelf al met minimaal 35C @ 5000mAh = 175Amp. 40C@4500 =180Amp, zou genoeg moeten zijn voor de BLX185.

50C is ook zo'n beetje het echte maximum wat een lipo cell kan bieden. Elke batterij die met hogere rating komt, is gewoon marketing. En dat begint al vanaf 35C. Dikte van de kabels zegt vaak al genoeg. Graphene panters van hobbyking zijn zo ver ik kan beoordelen de beste die je in Nederland makkelijk kan krijgen. Niet dat je die perse nodig hebt om te bashen. Ook op ali kan je prima batterijen krijgen, maar ga zeker niet te laag zitten in capaciteit.
Ik zou met 6S nooit onder de 5Ah gaan zitten tenzij je met een kleine vertanding rijdt. Uiteindelijk is het de motor die naar mate zijn belasting om stroom vraagt en hoopt er op dat de esc en de batterijen dat ook willen leveren. Bind maar eens 2 bakstenen aan je auto en kijk hoe warm dat je batterijen dan worden.
 
...
Ik heb er ook aan gedacht , maar dat slepen he
Zag laatst ergens een Rampage lanch ramp ,is misschien wel iets.
Mist alleen een beetje kromming, lijkt mij

Welkom op het forum!

Wij hebben laatst nog een schans van Clics gebouwd. Werkt goed en weegt niks en je haalt het zo weer uit elkaar voor transport.
We hebben vanavond afgesproken met de buren om samen te gaan rijden in het bos of op het skatepark.
Misschien een leuk idee om die schans weer in mekaar te zetten en mee te nemen.
 
Zo groot is ze niet hoor. Zit op 5 minuten in elkaar. Maar je kan er leuke sprongetjes mee maken.
We hebben ze gebruikt op het einde van dat Filmpje dat ik eerder vermeld had.
Zal wel niet voldoende zijn om backflips te maken met een 1/8 maar voor ons 2S Boostertje werkt het perfect.
 
?ik weet niet of het mijn typhon of kraton zal houden ?
Hij hoeft ook nog niet zo hoog te zijn?en laten we voor rustig aan doen ?want ik ben geen rich superbash of rcdude81 ??
 
Back
Top