Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
in principe kan je alles met 17mm hex hubs er gewoon opschoeven.
Wel even je tandwielen aanpassen als je voor veel grotere diameter zou gaan.
En offset, hoe diep je hub naar binnen zit wil je liefst ook hetzelfde houden.
 
Nou ik wil wel deze banden gewoon houden of de backflips een keer proberen ?dus dat wordt zelf plakken en smeren en je vingers niet meer van mekaar af krijgen ?
Zal wel ff uitzoeken welke maten het zijn en kijken of ik iets kan vinden ?
 
€ 31,16 | 1/8th Monster Truck 3.8 "Beadlock Wielen (2 Stuks) fit Pro-Lijn 40Serie Voor Hpi Racing Savage 4.6 5.9
https://a.aliexpress.com/_BUCj4I

Nou kom ik deze tegen en geen idee of het past zal wel niet en hoeft ook niet.
Maar weet iemand misschien waar je andere velgen kan kopen voor een kraton en een typhon.
Want wil graag wat anders maar geen idee welke ik dan moet hebben ?of is dat er weer niet voor arrma?
Dat zijn mooie velgen! Ik zie dat als je op de site bent een suggestie krijgt van die velgen met banden. Je kan dan naast de velgkleur (zwart, gunmetal of chrome) ook de kleur van de velgrand kiezen (kan je het macthen met body kleur ?).
De banden die er dan opliggen zijn 160mm x 100mm. Dus qua diameter zijn ze iets kleiner dan de Copperheads, maar ze zijn wel een stuk breder. Maar ik heb 161x88 met 1/2 offset op de Kraton en dat past prima. Dus die 12mm extra, wat dus maar 6mm richting chassis gaat lijkt me geen probleem.
Ze zijn wel wat aan de prijs, zo’n 80 dollar per 2 wielen (velg en band), maar ik heb niet gezocht of er goedkopere aanbieder is.
Ben benieuwd wat je met de wielen gaat doen.
 
Nou het worden geen beadlocks ?maar dat zeg ik al want kan niks vinden ?en wordt er ook niet wijzer uit?.
Echt die maten in inches ?wordt je toch niet goed van.
Niks te vinden en de informatie bij toemen of toprc en dat soort winkel is ook ver te zoeken.
Dus het zit me wel gebakken ?
 
Nou het worden geen beadlocks ?maar dat zeg ik al want kan niks vinden ?en wordt er ook niet wijzer uit?.
Echt die maten in inches ?wordt je toch niet goed van.
Niks te vinden en de informatie bij toemen of toprc en dat soort winkel is ook ver te zoeken.
Dus het zit me wel gebakken ?
Toemen en toprc vind ik beide vreselijke sites hebben. Voor velgen/banden eindig ik vaak bij eurorc.com en anders ook www.rcracingtwente.nl
 
Die eurorc.com kon ik nog niet ?maar die is lekker overzichtelijk ?gaan even kijken of wat kan vinden
 
Hey nou zit ik even te kijken en ik heb al wat onderdelen besteld bij ronsrc?want ik heb niet heel veel nodig om wat in mekaar te zetten ?en ik heb een 3e auto ?dat van Ron en een esc en een motor en hoppa ?en kijken hoe Frankenstein rijdt ?

Nu kan ik duur doen en echt gewoon budget en dat wil ik eigenlijk eens proberen in plaats van altijd maar het duurste en beste ? uitbouwen kan altijd nog?
Dan zit ik dus een beetje te kijken naar motors en ik vindt de 4092 een topper dus dat wordt hem?.want de rest is overdreven veel vermogen en slaat nergens op.

Maar nu heb ik dus de 4092 1650kv in mijn typhon zitten ??
Nu zie ik alleen dat ze ook een 4092 1420kv uitvoering heeft
Hoger is beter in mijn hoofd ??dus ja is dit appels met peren vergelijken of hoe moet ik dit zien??
Want het is wel eens voorbij gekomen ? maar werkelijk geen idee ?
 
kv is je 'electronische versnellingsbak'. Hoger is meer toeren per volt, maar niet meer watt-jes. Op 6S draait de 1420kv maximaal 35784 toeren en de 1650kv 41580 toeren. Met dezelfde tandwielen komt de 1420 sneller van zijn plek en zal de 1650 iets hogere topsnelheid hebben, maar dat komt dan eigenlijk door de tandwielen. Stem je je tandwielen op de motor af, zijn ze identiek... Hogere kv trekt meer amperes/toeren, waardoor je sneller tegen de max van je ESC en batterijen aanzit.

Als je naar de 4092 van TP kijkt(TP4060), zie je dat je nog meer keuze hebt in kv's, maar dat het max voltage en stroomsterkte ook meebeweegt:

tp.JPG


Idealiter wil je je max volt niet lager hebben als je batterij(en) en je max amps niet hoger dan wat je esc kan leveren.
Nu is TP best wel een extreme motor en ga je met een 150A beter niet te hoog zitten.

Budget motor zoals een rocket 4092:
1420kv mag max 28v hebben en 150A
1650kv mag max 26v hebben en 160A

En dan mag je die max ampere's nog een beetje rek geven. Een motor vraagt om stroom naarmate dat ie kilo's beweegd en hoeveel weerstand dat ie daarbij ondervindt. Alleen op hele hoge snelheden of een baksteen onder je body bereik je die maximum Amperes. 10% boven je max A van je esc gaan zitten hoeft geen ramp te zijn, je kan er altijd een kleinere pinion op zetten als je esc het er niet mee eens is.
 
? topper en bedankt voor je uitgebreide antwoord ?Komt er toch meer bij kijken dan ik dacht ?zat ook al te twijfelen over welke esc ik zou nemen.
Je kan niet echt budget esc vinden op Ali express van 160a dan wordt het al snel een max 5 of 6 en dan gaan ik weer over het budget ?
 
Weet je dat ik ook naar deze heb zitten kijken ?maar hoe zit het met het programmeren van die esc?
Werkt dat hobbywing kaart ding er ook op?


Ik heb in principe gewoon een outcast aan onderdelen ? zal natuurlijk wel het een en ander tegen komen wat ik nog nodig heb.
Maar ik kom echt een heel eind en altijd leuk een Frankenstein te hebben.
Want ik heb alleen dan de vertanding en de diff van een typhon ?dus dat wordt een brede auto met smalle bandjes ?
Zal mijn benieuwen of dat gaat maar daar komen we snel genoeg achter.
 
Weet je dat ik ook naar deze heb zitten kijken ?maar hoe zit het met het programmeren van die esc?
Werkt dat hobbywing kaart ding er ook op?
Helaas niet. De 'multifunctional LED program box' ziet er wel exact hetzelfde uit als die van HW, maar de software is anders.

Maar goed eigenlijk heb je die niet nodig, als je goed naar de piepjes kan luisteren kun je het ook zonder instellen. En dat doe je ook maar een keer
 
Aan alle andere nederlandse arrma fans ?
Hoe zit het momenteel bij anderen die onderdelen bestellen/kopen en dan te moeten wachten op de dingen omdat ze niet op voorraad zijn??
Is er door de 2de coronagolf weer een flink tekort aan onderdelen?

Ik heb mijn onderdelen ( zie foto ) besteld op 13oktober...vandaag maar eens gebeld naar toemen of het na 4weken al binnen was aangezien ik nog niks ontvangen had...nu werd mij gezegd dat het nog minstens 3 weken ging duren voor dat ze een gedeelte van mijn bestelling binnenkregen..dus nu zit op op 7weken wachten voor een halve levering.. om mijn typhon/limitless project uberhaupt rollend te krijgen??

Heel benieuwd hoe het bij anderen is?
Peace en stay safe!

Screenshot_20201118-182559_Chrome.jpg
 
Last edited:
Nou als ik wat nodig heb dan kijk ik wel wie het op voorraad heeft?
Probeer tegenwoordig RC Freaks of hij het heeft en anders horizonhobby en zien zo wel weer verder als het er tenminste is?
Want voorraad is inderdaad waardeloos en geen idee wanneer weer onderdelen komen ?

Maar bij toemen bestel ik nooit meer wat? te lang gewacht op onderdelen die bij andere bedrijven gewoon op voorraad zijn.
Plus al kom je er in de winkel staan ze met ze alle niks te doen ?.
Maar al probeer je ze te bellen of te mailen zijn ze niet bereikbaar.
Dus net als vele helemaal klaar mee ?
 
Aan alle andere nederlandse arrma fans ?
Hoe zit het momenteel bij anderen die onderdelen bestellen/kopen en dan te moeten wachten op de dingen omdat ze niet op voorraad zijn??
Is er door de 2de coronagolf weer een flink tekort aan onderdelen?

Ik heb mijn onderdelen ( zie foto ) besteld op 13oktober...vandaag maar eens gebeld naar toemen of het na 4weken al binnen was aangezien ik nog niks ontvangen had...nu werd mij gezegd dat het nog minstens 3 weken ging duren voor dat ze een gedeelte van mijn bestelling binnenkregen..dus nu zit op op 7weken wachten voor een halve levering.. om mijn typhon/limitless project uberhaupt rollend te krijgen??

Heel benieuwd hoe het bij anderen is?
Peace en stay safe!

View attachment 109704


Hier ook. Kan momenteel niet rijden met m'n kraton EXB doordat ik een Spring Cup (ara330608) verloren ben van m'n achtervering.
Staat ook al meer dan 4 weken in bestelling.

Tegelijk ook een vering via AliExpress besteld, en die is er ook nog niet.

:-(
 
Nou als ik wat nodig heb dan kijk ik wel wie het op voorraad heeft?
Probeer tegenwoordig RC Freaks of hij het heeft en anders horizonhobby en zien zo wel weer verder als het er tenminste is?
Want voorraad is inderdaad waardeloos en geen idee wanneer weer onderdelen komen ?

Maar bij toemen bestel ik nooit meer wat? te lang gewacht op onderdelen die bij andere bedrijven gewoon op voorraad zijn.
Plus al kom je er in de winkel staan ze met ze alle niks te doen ?.
Maar al probeer je ze te bellen of te mailen zijn ze niet bereikbaar.
Dus net als vele helemaal klaar mee ?


Ik heb toprc geprobeerd..traxxas winkel en toemen..geen van de 3 had het op voorraad..
Heb straks even geappt met rc freaks maar die hebben ook een hele grote backorder...en geen idee wanneer het binnenkomt ??
Echt balen dat er zulke voorraad tekorten zijn
Hier ook. Kan momenteel niet rijden met m'n kraton EXB doordat ik een Spring Cup (ara330608) verloren ben van m'n achtervering.
Staat ook al meer dan 4 weken in bestelling.

Tegelijk ook een vering via AliExpress besteld, en die is er ook nog niet.

:-(
Jaa is heel erg zuur hopelijk vult arrma snel de onderdelen aan hier in de EU
 
Ik heb ook nog een bestelling open staan bij Toemen. Zaterdag gemailed en maandag weer een deel ontvangen. Er komt dus af en toe wel iets binnen. Beter aangeven of het wel of niet op voorraad is zou wel mogen...
 
Hier ook. Kan momenteel niet rijden met m'n kraton EXB doordat ik een Spring Cup (ara330608) verloren ben van m'n achtervering.
Staat ook al meer dan 4 weken in bestelling.

Tegelijk ook een vering via AliExpress besteld, en die is er ook nog niet.

:-(
Ik heb nog wel een complete set veren liggen voor € 70, nieuw ;-)
 
I like RC Cars a lot. I like them to go real fast Does anyone have the same problem that I do??
I thank you in advance for your assistance. :)
 
Back
Top