Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Ik dacht altijd dat die 'maar' 2.5pk hadden!

Hoeveel zou een gemiddelde 1:10 schaal motor hebben?
Nee dat ding weegt 13kg en spuit weg met die motor/esc, heel veel power. Grootste diff wat ik ooit heb gezien. En geen idee eigenlijk hoeveel pk die kleinere motoren hebben, zal idd ergens 1, 2 of 3 zijn
 
Screenshot_2021-02-05-22-23-27-119_com.google.android.youtube.jpg

Screenshot_2021-02-05-22-23-31-660_com.google.android.youtube.jpg

Sommige mensen kijken. Te veel studio massa
 
Is er morgen iemand die gaat rijden, ergens rond Rotterdam? Mijn maat en ik willen graag aansluiten. We rijden 2s, 3s, 4s en 6s. we hebben een schans die mee komt.
 
Hi! Even weg geweest maar daar ben ik weer 😇.
Iemand die een goede video link heeft voor het vervangen van mijn Mojave front steering block?
Alvast veel dank!
Kunnen we weer lekker knallen met dit mooie weer 😄.

FCDD4CF6-1D92-4BAC-94C8-9EC26FD838F7.jpeg
 
Hi! Even weg geweest maar daar ben ik weer 😇.
Iemand die een goede video link heeft voor het vervangen van mijn Mojave front steering block?
Alvast veel dank!
Kunnen we weer lekker knallen met dit mooie weer 😄.

View attachment 128046
Paar stappen verder met wat matige video support (ongeduldig tja...), en dan zie je achteraf dat je heel voorzichtig de wheel nut hex moet verwijderen na hem eerst heet te maken (toonde eerdere video's helaas niet 🙃). Anyway: nu is hij stripped/lam... Binnen in de Hex, zat kneiter vast en uiteindelijk na geen betere uitleg toch voor meer kracht gegaan... Niet dus. Iemand een tip hoe ik die alsnog eruit kan halen? Hitte al geprobeerd maar hielp niet meer... As is nl krom dus wil echt graag los krijgen 😜. Alvast dank!

0B523CC2-D82F-42BA-AD8C-80DF8C74FADE.jpeg
 
Last edited:
Paar stappen verder met wat matige video support (ongeduldig tja...), en dan zie je achteraf dat je heel voorzichtig de wheel nut hex moet verwijderen na hem eerst heet te maken (toonde eerdere video's helaas niet 🙃). Anyway: nu is hij stripped/lam... Binnen in de Hex, zat kneiter vast en uiteindelijk na geen betere uitleg toch voor meer kracht gegaan... Niet dus. Iemand een tip hoe ik die alsnog eruit kan halen? Hitte al geprobeerd maar hielp niet meer... As is nl krom dus wil echt graag los krijgen 😜. Alvast dank!
Goed heet maken en proberen met een torx of platte schroevendraaier erin rammen.
Daarna wordt het uitboren ben ik bang.
 
Goedenavond,

Vanmiddag een kraton 4s ontvangen (gebruikt, maar in goede staat). Nu zit ik eigenlijk met 1 dingetje, vanuit stilstand hapert hij heel eventjes, en gaat er dan volgas vandoor. Dit is op 3s lipo. Het haperen is alleen vanuit stilstand. De E maxx die hier ook staat heeft dat niet, die gaat met spinnende wielen weg. De kraton 'rolt' eerst een halve meter, en vliegt dan pas in toeren omhoog. Is dit normaal?

Jurrian
 
Goedenavond,

Vanmiddag een kraton 4s ontvangen (gebruikt, maar in goede staat). Nu zit ik eigenlijk met 1 dingetje, vanuit stilstand hapert hij heel eventjes, en gaat er dan volgas vandoor. Dit is op 3s lipo. Het haperen is alleen vanuit stilstand. De E maxx die hier ook staat heeft dat niet, die gaat met spinnende wielen weg. De kraton 'rolt' eerst een halve meter, en vliegt dan pas in toeren omhoog. Is dit normaal?

Jurrian
Hi Jurrian, het zou kunnen dat de punch heel laag staat ingesteld op de regelaar, dan krijg je dit.
 
Hi Jurrian, het zou kunnen dat de punch heel laag staat ingesteld op de regelaar, dan krijg je dit.
Even geprobeert, met de punch op 5 doet hij hetzelfde. Accu die erbij zat wordt wel lekker warm trouwens... (Chinees, gaat zsm de bak in) of zou dat het probleem ook kunnen zijn?
 
(gebruikt, maar in goede staat).
Toen ik dit zag, ging ik ervan uit dat je hem had gebruikt, maar dat die nog in goede staat is, alsof dat normaal niet zo is 😂

Mijn slash had precies hetzelfde. Ik had een HW MAX10 SCT, vrijwel dezelfde ESC als die van jou, en die haperde bij acceleratie. Even later kwam een draad van de motor los (ik had gesoldeerd met een gasbrander, werkt niet goed).

Ik denk dat dit betekent dat je motor gaat 'haperen' als die te weinig stroom krijgt.
Misschien is er iets mis met je draden, of ESC, al weet ik dit niet zeker.

Het kan ook, zoals je zelf zegt, je accu zijn, al weet ik hier niet genoeg over om er zeker van te zijn. Het kan zijn dat die niet genoeg stroom levert (te lage C-rating), waardoor die misschien warm wordt? (ik weet hier echt niet genoeg over)
 
Goed heet maken en proberen met een torx of platte schroevendraaier erin rammen.
Daarna wordt het uitboren ben ik bang.
Dank!
Iemand ervaring met het uitboren van een stelschroef M5 in een Mojave steering block?
Paar specifieke vragen daarbij:
- 4 mm boortje of 5 mm gebruiken?
- hoe krijg je dan restant schroefdraad eruit?
- heb je daarna alleen nieuwe stelschroef nodig of beschadig je dan per definitie ook die zwarte as huls (CVD Axle ar310451)
- zijn er nog andere items uit die set die je dan beter meteen kunt vervangen?
- nog tips ter voorkoming schade bij het uitboren?

Alvast veel Dank! Koen
5C8A6D37-4717-41CD-B910-65B70B193DD6.jpeg
 
Even geprobeert, met de punch op 5 doet hij hetzelfde. Accu die erbij zat wordt wel lekker warm trouwens... (Chinees, gaat zsm de bak in) of zou dat het probleem ook kunnen zijn?
Accu mag best warm worden na/tijdens wat bashen, maar zeker niet meteen. Dan is het een kwestie van afschrijven.
Haperen bij wegrijden is meestal een slechte connector tussen je motor en esc. Waarschijnlijk een keer goed te warm gelopen en de soldeer gesmolten. Of te veel aders van een motorkabel gebroken.


Dank!
Iemand ervaring met het uitboren van een stelschroef M5 in een Mojave steering block?
Paar specifieke vragen daarbij:
- 4 mm boortje of 5 mm gebruiken?
- hoe krijg je dan restant schroefdraad eruit?
- heb je daarna alleen nieuwe stelschroef nodig of beschadig je dan per definitie ook die zwarte as huls (CVD Axle ar310451)
- zijn er nog andere items uit die set die je dan beter meteen kunt vervangen?
- nog tips ter voorkoming schade bij het uitboren?

Alvast veel Dank! Koen

Je plastic is nog niet gesmolten, dus je hebt zeker niet genoeg hitte gebruikt. Met mijn verf-fohn krijg ik echt altijd alles los. Sinds ik die heb, heb ik nooit meer iets uitgeboord. Ik had hetzelfde probleem met met limitess overigens, nieuw uit de doos, niet los te krijgen en meteen dolgedaaid.
 
Hallo.
Ik heb sinds kort een Kraton 6S, ik wil wat onderdelen bij de hand hebben om snel reparaties te moeten doen.
Wat houden jullie zoal als reserve onderdelen aan?
 
Wat heb je nodig 😬
A7C0FE7C-3CCC-4552-BE9F-08870D89A259.jpeg


A36DD974-96BF-4792-A262-83744BA1D19D.jpeg


ik zou zeggen na 5 jaar Kraton:
- lagers
- pinnetjes in je diff
- diff pinion en ring gear
- cooling fans
- body clips
- wheel nuts
- diff en shock olie
- diff gaskets
- wingmount

de rest wat kapot gaat is een beetje afhankelijk van de stuiters die je maakt
 
Leuk! Een forum voor de nederlandse bashers! :cool:

Kevin 17 jaar (bijna 18!), ik woon in Giesbeek, redelijk dichtbij Arnhem.

Op het moment de eigenaar van een Typhon 3S V3, en een Rustler 4x4 < Die gaat er uit voor een tweede Typhon of de komende Vorteks 4X4 3S.

Ook wil ik zodra ze er weer zijn in de nederlandse winkels een keer een 4S Outcast halen.

Hier een filmpje van mijn beste jump so far! 19 meter! 🤘
 
Last edited:
Back
Top