Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Thanks! Haha nee, word me allemaal net wat te duur en te zwaar, Ik kan vrijwel hetzelfde met de 3S als de 6S.

Wel wil ik een 4S Outcast!
Welkom Kevin! Zeker een leuk forum :)
Ga je nu voor de 6S Typhon?
Thanks! Haha nee, word me allemaal net wat te duur en te zwaar, Ik kan vrijwel hetzelfde met de 3S als de 6S.

Wel wil ik een 4S Outcast!
 
Vandaag alvast mijn verjaardags cadeau binnen gekregen 😎
IMG_20210311_175131.jpg
IMG_20210311_175328.jpg

IMG_20210311_175346.jpg


Is een inruil auto bij een winkel van iemand die de auto ingeruild heeft (ongebruikt).
De upgrades zijn andere wielen, flysky afstandsbediening, betere servo en verschillende exb onderdelen. Super blij mee! ☺️
 
Vandaag alvast mijn verjaardags cadeau binnen gekregen 😎


Is een inruil auto bij een winkel van iemand die de auto ingeruild heeft (ongebruikt).
De upgrades zijn andere wielen, flysky afstandsbediening, betere servo en verschillende exb onderdelen. Super blij mee! ☺️
Superstrak hoor, Typhon 6s is een landraket, heb er ook een gehad, als je er het terrein voor hebt is 6s buggy echt gaaf.
En gefeliciteerd 👍
 
Mooi spul hoor die Typhon, hoeveel t pinion heb je erop zitten?
Zeker, op dit moment nog de originele 16t.

Ik ben nog een beetje aan het nadenken over wat ik nog wil doen voordat ik er mee ga rijden.
Waarschijnlijk de diffs olie aanpassen (vaak maar half gevuld vanuit de fabriek), ik las dat 500K center wordt aanbevolen, maar misschien ga ik iets minder ver...

Daarnaast nog sokjes over de schokbrekers.

Verder voorlopig geen dure upgrades anders hoef ik voorlopig niet meer thuis te komen :ROFLMAO:
 
Zeker, op dit moment nog de originele 16t.

Ik ben nog een beetje aan het nadenken over wat ik nog wil doen voordat ik er mee ga rijden.
Waarschijnlijk de diffs olie aanpassen (vaak maar half gevuld vanuit de fabriek), ik las dat 500K center wordt aanbevolen, maar misschien ga ik iets minder ver...

Daarnaast nog sokjes over de schokbrekers.

Verder voorlopig geen dure upgrades anders hoef ik voorlopig niet meer thuis te komen :ROFLMAO:
16T voor gewoon bashen is prima voor de Typhon, ding loopt al goed hard dan. Heb 'm ook op 18 gehad, dat ging best hard...
500k center is erg veel idd, ik had 'm op 100. Maar da's persoonlijk, net wat je fijn vindt rijden en waar je rijdt. Heb m'n Kraton op 200..




 
Die Typhon met Louise uphill banden is echt mooi! 😍
Vandaag lekker zitten werken aan de Typhon, het was toch bagger weer 🌧️

Gekozen voor 50k voor, 100k midden en 30k achter.
IMG_20210313_201134.jpg

Was maar goed ook want de diffs zaten nauwelijks half vol...
IMG_20210313_151342.jpg



Ook maar gelijk de bushings vervangen door vier kogellagers
IMG_20210313_175102.jpg


Tevens de kousjes over de schokbrekers gedaan
IMG_20210313_195854.jpg
IMG_20210313_195816.jpg

Vergelijk Typhon met de monster Mojave
IMG_20210313_202003.jpg
IMG_20210313_202055.jpg
IMG_20210313_202143.jpg
 
Last edited:
Hoi Allemaal. Nieuw Forum lid uit Drachten. Ik en mijn zoontje zijn aan de hobby begonnen met een Granite.
Het bevalt zo goed, dat ik overweeg voor mezelf een Big Rock aan te schaffen. :cool:
Tot nu toe na 3 keer rijden de servo stuk. Maar dat schijnt normaal te zijn. Heb maar een betere besteld.

Paar vragen aan mijn medelanders:
Waar kopen jullie in Nederland reserve-onderdelen? Ik ben tot nu toe klant Toemen Modelbouw. Moet zeggen zeer vriendelijk en kundig personeel.
Is het de moeite waard om onderdelen uit het buitenland te bestellen?
Welke lijm gebruiken jullie voor het verstevigen van de body? Ik heb het geprobeerd met Bison Tix, maar dat was een slecht plan. De verf werd week en mixte met de lijm. Het importeren van Shoe Glue (gloo?) is me eigenlijk wat te duur. Zulke lijm heeft de schoenlapper in Nederland toch ook wel?
En als laatst: Zijn er forum leden uit Fryslan wellicht? Iemand die me een goed plek weet te vertellen waar ik uit de voeten kan met de Granite? Het park hier in de wijk wordt al gauw te klein. :cool:
Cheers!
 
Hoi Allemaal. Nieuw Forum lid uit Drachten. Ik en mijn zoontje zijn aan de hobby begonnen met een Granite.
Het bevalt zo goed, dat ik overweeg voor mezelf een Big Rock aan te schaffen. :cool:
Tot nu toe na 3 keer rijden de servo stuk. Maar dat schijnt normaal te zijn. Heb maar een betere besteld.

Paar vragen aan mijn medelanders:
Waar kopen jullie in Nederland reserve-onderdelen? Ik ben tot nu toe klant Toemen Modelbouw. Moet zeggen zeer vriendelijk en kundig personeel.
Is het de moeite waard om onderdelen uit het buitenland te bestellen?
Welke lijm gebruiken jullie voor het verstevigen van de body? Ik heb het geprobeerd met Bison Tix, maar dat was een slecht plan. De verf werd week en mixte met de lijm. Het importeren van Shoe Glue (gloo?) is me eigenlijk wat te duur. Zulke lijm heeft de schoenlapper in Nederland toch ook wel?
En als laatst: Zijn er forum leden uit Fryslan wellicht? Iemand die me een goed plek weet te vertellen waar ik uit de voeten kan met de Granite? Het park hier in de wijk wordt al gauw te klein. :cool:
Cheers!
Hoi Flupke!

Toemen is als online shop iets minder, en volgens mij staan ze niet bovenaan de arrma distributie lijst. Ik heb 5 maanden mogen wachten op een tandwiel. Ik bestel overal waar ik kan krijgen wat ik zoek, binnen en buitenland.

mrboat-epoxy is mijn oplossing voor body versteviging, liefst met een lapje glasvezel erbij
 
Hoi Flupke, welkom op het forum.

Ik heb persoonlijk geen slechte ervaringen met Toemen, als het wat lang duurt is een telefoontje wel nodig om je order terug op de planning te krijgen maar meer voorlopig ook niet.
TopRC in Uden bestel ik ook wel eens, alsook bij Shamrock in Maastricht.
Website van Shamrock sputtert soms tegen (bij mij althans) maar hun service vind ik wel top.
Voor sommige speciallekes (lagers, M2C onderdelen) wijk ik wel eens uit naar een webshop in Duitsland.
Misschien dat die in Nederland ook te krijgen zijn, maar ik heb er nog geen webshop voor gevonden
Ik ga liever langs bij een lokale winkel, maar sinds corona is het toch in hoofdzaak online-shoppen geworden.
 
Hoi Flupke, welkom op het forum.

Ik heb persoonlijk geen slechte ervaringen met Toemen, als het wat lang duurt is een telefoontje wel nodig om je order terug op de planning te krijgen maar meer voorlopig ook niet.
TopRC in Uden bestel ik ook wel eens, alsook bij Shamrock in Maastricht.
Website van Shamrock sputtert soms tegen (bij mij althans) maar hun service vind ik wel top.
Voor sommige speciallekes (lagers, M2C onderdelen) wijk ik wel eens uit naar een webshop in Duitsland.
Misschien dat die in Nederland ook te krijgen zijn, maar ik heb er nog geen webshop voor gevonden
Ik ga liever langs bij een lokale winkel, maar sinds corona is het toch in hoofdzaak online-shoppen geworden.
Voor internationaal, vermijdt iig engelse webshops voorlopig. Ik mocht laatst 40% bijbetalen op een toch al dure order bij scorched parts. Na de brexit is de douane er niet vriendelijker op geworden...

Bestellen uit china of usa gaat meestal wel goed, zonder extra kosten. Island hobby nuts (USA) was sneller dan Toemen ;)
TopRc is ook prima, alleen zoeken op hun website is soms wat lastig.
 
Voor internationaal, vermijdt iig engelse webshops voorlopig. Ik mocht laatst 40% bijbetalen op een toch al dure order bij scorched parts. Na de brexit is de douane er niet vriendelijker op geworden...

Bestellen uit china of usa gaat meestal wel goed, zonder extra kosten. Island hobby nuts (USA) was sneller dan Toemen ;)
TopRc is ook prima, alleen zoeken op hun website is soms wat lastig.
Wow 40% erbij o_O.
Als je dat op voorhand wist zou je misschien wel elders bestellen, hoewel ik niet veel anderen ken die dergelijk titanium leveren...
 
Wow 40% erbij o_O.
Als je dat op voorhand wist zou je misschien wel elders bestellen, hoewel ik niet veel anderen ken die dergelijk titanium leveren...
Als ik het van te voren had geweten had ik niet allerlei extra's erbij gedaan om de bestelkosten te drukken, nee
 
Hoi Allemaal. Nieuw Forum lid uit Drachten. Ik en mijn zoontje zijn aan de hobby begonnen met een Granite.
Het bevalt zo goed, dat ik overweeg voor mezelf een Big Rock aan te schaffen. :cool:
Tot nu toe na 3 keer rijden de servo stuk. Maar dat schijnt normaal te zijn. Heb maar een betere besteld.

Paar vragen aan mijn medelanders:
Waar kopen jullie in Nederland reserve-onderdelen? Ik ben tot nu toe klant Toemen Modelbouw. Moet zeggen zeer vriendelijk en kundig personeel.
Is het de moeite waard om onderdelen uit het buitenland te bestellen?
Welke lijm gebruiken jullie voor het verstevigen van de body? Ik heb het geprobeerd met Bison Tix, maar dat was een slecht plan. De verf werd week en mixte met de lijm. Het importeren van Shoe Glue (gloo?) is me eigenlijk wat te duur. Zulke lijm heeft de schoenlapper in Nederland toch ook wel?
En als laatst: Zijn er forum leden uit Fryslan wellicht? Iemand die me een goed plek weet te vertellen waar ik uit de voeten kan met de Granite? Het park hier in de wijk wordt al gauw te klein. :cool:
Cheers!
Hi Flupke, Bison heeft ook rubber repair. Bijna hetzelfde als Shoe goo. Smeert wat minder lekker maar ook geen chemische dampen. Werkt prima.
 
Hoi Allemaal. Nieuw Forum lid uit Drachten. Ik en mijn zoontje zijn aan de hobby begonnen met een Granite.
Het bevalt zo goed, dat ik overweeg voor mezelf een Big Rock aan te schaffen. :cool:
Tot nu toe na 3 keer rijden de servo stuk. Maar dat schijnt normaal te zijn. Heb maar een betere besteld.

Paar vragen aan mijn medelanders:
Waar kopen jullie in Nederland reserve-onderdelen? Ik ben tot nu toe klant Toemen Modelbouw. Moet zeggen zeer vriendelijk en kundig personeel.
Is het de moeite waard om onderdelen uit het buitenland te bestellen?
Welke lijm gebruiken jullie voor het verstevigen van de body? Ik heb het geprobeerd met Bison Tix, maar dat was een slecht plan. De verf werd week en mixte met de lijm. Het importeren van Shoe Glue (gloo?) is me eigenlijk wat te duur. Zulke lijm heeft de schoenlapper in Nederland toch ook wel?
En als laatst: Zijn er forum leden uit Fryslan wellicht? Iemand die me een goed plek weet te vertellen waar ik uit de voeten kan met de Granite? Het park hier in de wijk wordt al gauw te klein. :cool:
Cheers!
Hoi en Welkom!

voor de kleinere bestellingen bij Toemen (niet de beste online ervaring mee helaas) en TopRC.
De grotere orders gaan meestal via Duitse etailers. Zoals https://www.modellbau-metz.com of https://www.modellbau-bochum.de/ of monsterhopups.
Ten tijden van de crisis (geen Arrma te krijgen) overal en nergens vandaan laten komen om toch te rijden.
@rotauq; heb je je PB al verslagen? Of is het nog te vroeg voor de speedruns?
 
Last edited:
Hoi en Welkom!

voor de kleinere bestellingen bij Toemen (niet de beste online ervaring mee helaas) en TopRC.
De grotere orders gaan meestal via Duitse etailers. Zoals https://www.modellbau-metz.com of https://www.modellbau-bochum.de/ of monsterhopups.
Ten tijden van de crisis (geen Arrma te krijgen) overal en nergens vandaan laten komen om toch te rijden.
@rotauq; heb je je PB al verslagen? Of is het nog te vroeg voor de speedruns?
Erg druk met werk op dit moment en afgelopen weekend met rangetesten bezig geweest van mijn gemodde afstandsbediening.
Zondag had ik nog wel een poging gedaan aan het einde van de dag, maar mijn oude GRP's die ik voor het rangetesten had gebruikt klapte achter beide kapot toen ik echt gas gaf.

Nu staat ie hier naast me, zo goed als klaar voor een run:
1616522538766.png
Status:
- Foams er weer op
- FTr10 receiver (die is nu getest tot 447m bereik).
- Alle lagers gereneigd sinds mijn laatste zwempartij.

Ongetest op hoge snelheden:
- Spoiler, voorheen was ie servo controlled, fijn voor de start en een 'airbrake', maar ook fragiel, nu weer een vaste met een klein richeltje voor beetje downforce (waarschijnlijk niet genoeg)
- titanium centerspool, loopt lekker, helaas wel mijn e-brake moeten verwijderen want die past niet op deze custom cups. (scheelt ook weer wat gewicht)
- saga tandwielen, center diff van 35T naar 38T gegaan, geeft me meer vrijheid in tandwielkeuze.
- nieuwe servo holder / 8x mijn voorwielophanging aangepast tijdens rangetesten. Nu stuurt ie (wel) weer lekker

Anyhow. Hij staat er klaar voor, maar het zal op zijn vroegst komende weekend worden. 200+ zonder crashen (door bestuurdersfout) vraagt veel concentratie. Het weer is nu iig wel weer mooier. Dat "snel snel nu is het droog" is vaak gegarandeerd crashen. Geduld is een schone zaak denk ik dan maar ;)
 
Hoi

Ook ik ben nieuw in de Rc wereld.
Ben sinds afgelopen weekend een zeer blije eigenaar van een Arrma Granite 4x4 Granite. Mijn vraag is of er een mooi verlichtingsset te krijgen is voor in de voor-en achter- bumper. Om lampjes in de kap te zetten ben ik niet zo'n voorstander om dan steeds vast en los te koppelen als de kap erop en eraf gaat.
gr Ari
 
Welkom Ari,

Ik ben geen Granite expert, er zullen vast wel wat kant en klare oplossingen zijn. Maar zelf hobbien is ook onderdeel van RC's bezitten. Als je naar het plaatje daarboven kijkt zie je dat ik op mijn limitless gewoon goedkope aliexpres led strip gebruik. ik heb ze op een stripje klittenband zitten en ze schijnen door een transparant deel van de kap (koplichten)
 
Hoi

Ook ik ben nieuw in de Rc wereld.
Ben sinds afgelopen weekend een zeer blije eigenaar van een Arrma Granite 4x4 Granite. Mijn vraag is of er een mooi verlichtingsset te krijgen is voor in de voor-en achter- bumper. Om lampjes in de kap te zetten ben ik niet zo'n voorstander om dan steeds vast en los te koppelen als de kap erop en eraf gaat.
gr Ari
Hi Ari, welkom op het forum!
Arrma heeft geen standaard led kits. Traxxas heeft dat soort spul wel maar daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor.
Dus beetje googelen om te kijken of er wat aftermarket te krijgen is?
 
Back
Top