Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Weet iemand misschien hoe zit het eigenlijk met de voorraad?
Want die is nog steeds niet op pijl😞of zitten al onze onderdelen vast op die evergreen 🤣
Want een wing mount is nergens meer te krijgen banden zijn schaars en ga zo maar even door.
Of is de hobby door 😷zo populair geworden dat ze het nog steeds niet aankunnen.?

En zullen ze nog met nieuwe modellen komen dit jaar? Want wat ze tot nu toe uitgebracht hebben is ook een beetje dat je denkt van🤷dat hadden ze met de graniet moeten doen😉en dan een 1/5 exb 🤷 ach ja dat is leuk maar je moet wel diepe zakken hebben.
 
Hallo land (of beter) lot genoten ik ben Mark, nieuw en ook ik ben in deze hobby gestonken.
Wat begint met "even leuk een bestuurbare auto kopen" gaat ook bij mij al snel mis met de nodige onderdelen, upgrades en de rest van alle benodigdheden om deze hobby toch een leuk vervolg te geven.
Begon met een Senton maar aangezien ik iets lomper ben waar het materiaal op berekend is, en ik 'm denk al 3 keer helemaal aan stront gereden heb, heb ik maar een Infraction aangeschaft met als doel:.... zo hard mogelijk.
En jawel ook deze ligt op het moment uit elkaar want een klapbandje met 170kph gooide weer het nodige roet in het eten.
Onderdelen besteld en aan het sparen voor een nieuw project, dat zal een Limitless met een XLX2 esc en een TP4070cm motor.
Voorlopig eerst maar eens zorgen dat vrouw lief niet te veel over de zeik gaat want ik heb een natuurlijke aanleg hobby's uit te zoeken die altijd een hoop geld kosten.
 
Hallo land (of beter) lot genoten ik ben Mark, nieuw en ook ik ben in deze hobby gestonken.
Wat begint met "even leuk een bestuurbare auto kopen" gaat ook bij mij al snel mis met de nodige onderdelen, upgrades en de rest van alle benodigdheden om deze hobby toch een leuk vervolg te geven.
Begon met een Senton maar aangezien ik iets lomper ben waar het materiaal op berekend is, en ik 'm denk al 3 keer helemaal aan stront gereden heb, heb ik maar een Infraction aangeschaft met als doel:.... zo hard mogelijk.
En jawel ook deze ligt op het moment uit elkaar want een klapbandje met 170kph gooide weer het nodige roet in het eten.
Onderdelen besteld en aan het sparen voor een nieuw project, dat zal een Limitless met een XLX2 esc en een TP4070cm motor.
Voorlopig eerst maar eens zorgen dat vrouw lief niet te veel over de zeik gaat want ik heb een natuurlijke aanleg hobby's uit te zoeken die altijd een hoop geld kosten.
Welkom Mark,

Snelgaan is tof, hé. Banden is een probleem, en wordt alleen maar groter naarmate je harder zal gaan. Regel ook snel een Pinocchio spool, want die XLX2/4070CM draait je center dogbone naar achter direct kapot. GP5 diffs (van de felony met 2.8 ratio) zijn ook aan te raden, scheelt een hoop gedoe met tandwielen.

8S neem ik aan?
 
Voorlopig eerst maar eens zorgen dat vrouw lief niet te veel over de zeik gaat want ik heb een natuurlijke aanleg hobby's uit te zoeken die altijd een hoop geld kosten.
😂
"Het is mijn eigen geld"
Of houd de rekeningen geheim...
 
Ha, een nederlands topic se 😀
Ik ben van België, en kom hier af en toe eens neuzen.
Ben wat aan het opzoeken over gp diffs, iemand ervaring mee?
Beter dan de gewone standaard diffs of niet?
 
Welkom Mark,

Snelgaan is tof, hé. Banden is een probleem, en wordt alleen maar groter naarmate je harder zal gaan. Regel ook snel een Pinocchio spool, want die XLX2/4070CM draait je center dogbone naar achter direct kapot. GP5 diffs (van de felony met 2.8 ratio) zijn ook aan te raden, scheelt een hoop gedoe met tandwielen.

8S neem ik aan?
Thanks voor de info man, dat scheelt me weer een "oeps momentje" en uiteraard op 8s, van het weekend ga ik de Infraction weer opbouwen daar heb ik een Max6 met de 1650kv combo inzitten, ben benieuwd hoe hard ie gaat met de 34t tandwiel.
Welkom Mark,

Snelgaan is tof, hé. Banden is een probleem, en wordt alleen maar groter naarmate je harder zal gaan. Regel ook snel een Pinocchio spool, want die XLX2/4070CM draait je center dogbone naar achter direct kapot. GP5 diffs (van de felony met 2.8 ratio) zijn ook aan te raden, scheelt een hoop gedoe met tandwielen.

8S neem ik aan?
Hmmm moet uit Engeland komen zie ik net, dat is er niet vlotter op geworden sinds de Brexit.
Maarrrr ik heb een draaibank en ik bestel wel wat Titanium rond en dan ga ik ze zelf maken, grote blij want daar worden we niet dommer van.
 
Last edited:
En van die schuimen banden. Gebruik je die?
Door de lagere roterende massa is de kracht naar buiten kleiner -> minder banden die loskomen
 
En van die schuimen banden. Gebruik je die?
Door de lagere roterende massa is de kracht naar buiten kleiner -> minder banden die loskomen
Foam bandjes moet ik idd ook even aanschaffen, gebruik nu de Hoons en GRP bandjes
 
Thanks voor de info man, dat scheelt me weer een "oeps momentje" en uiteraard op 8s, van het weekend ga ik de Infraction weer opbouwen daar heb ik een Max6 met de 1650kv combo inzitten, ben benieuwd hoe hard ie gaat met de 34t tandwiel.

Hmmm moet uit Engeland komen zie ik net, dat is er niet vlotter op geworden sinds de Brexit.
Maarrrr ik heb een draaibank en ik bestel wel wat Titanium rond en dan ga ik ze zelf maken, grote blij want daar worden we niet dommer van.
De infraction is vrijwel identiek aan de limitless. Daar hoef je geen limitless voor in de plaats te kopen, enkel de spoel erin en GT body erop(betere aero dan de open wheel 'f1' van de limitless)

Wat Uk betreft, vlotheid valt nog mee, gegarandeerd import kosten/btw betalen is wel echt het probleem. Zelf maken is natuurlijk altijd beter ;)

Ha, een nederlands topic se 😀
Ik ben van België, en kom hier af en toe eens neuzen.
Ben wat aan het opzoeken over gp diffs, iemand ervaring mee?
Beter dan de gewone standaard diffs of niet?
Welkom Jackske!

Ik heb er gp5 diffs inzitten. Ik had geen problemen met de originele, maar wilde de overbrenging verkleinen. Ze lijken wel harder staal te zijn, dat wel

Foam bandjes moet ik idd ook even aanschaffen, gebruik nu de Hoons en GRP bandjes

Hoons tot 200, GRP's (niet de S7's) tot 220 en dan blijven er enkel nog dure foams over. Ik heb vanalles geprobeerd en eindig toch bij BSR XX Pinks, niet in europa te krijgen, maar had ze toch binnen een week zonder extra kosten binnen.
Ow en met de Max6, harder dan 180km/u zal je er nooit mee gaan. 160A cont max is niet zo veel. Zonder castle waarbij de amps niet gelimiteerd zijn houdt het snel op.
 
De infraction is vrijwel identiek aan de limitless. Daar hoef je geen limitless voor in de plaats te kopen, enkel de spoel erin en GT body erop(betere aero dan de open wheel 'f1' van de limitless)

Wat Uk betreft, vlotheid valt nog mee, gegarandeerd import kosten/btw betalen is wel echt het probleem. Zelf maken is natuurlijk altijd beter ;)


Welkom Jackske!

Ik heb er gp5 diffs inzitten. Ik had geen problemen met de originele, maar wilde de overbrenging verkleinen. Ze lijken wel harder staal te zijn, dat wel



Hoons tot 200, GRP's (niet de S7's) tot 220 en dan blijven er enkel nog dure foams over. Ik heb vanalles geprobeerd en eindig toch bij BSR XX Pinks, niet in europa te krijgen, maar had ze toch binnen een week zonder extra kosten binnen.
Ow en met de Max6, harder dan 180km/u zal je er nooit mee gaan. 160A cont max is niet zo veel. Zonder castle waarbij de amps niet gelimiteerd zijn houdt het snel op.
Ik heb de Infraction om de speedruns een beetje onder de knie te krijgen maar voor de 200+ wil ik vanuit een nieuw platform beginnen.
Gaandeweg leer ik steeds dingetjes bij en om echte snelheden te halen moet ik idd Castle, MGM, of een Flier esc gebruiken.
Ik wil iig de TP4070cm, twijfel nog tussen de 2350 of de 2700kv varriant .
 
Ik heb de Infraction om de speedruns een beetje onder de knie te krijgen maar voor de 200+ wil ik vanuit een nieuw platform beginnen.
Gaandeweg leer ik steeds dingetjes bij en om echte snelheden te halen moet ik idd Castle, MGM, of een Flier esc gebruiken.
Ik wil iig de TP4070cm, twijfel nog tussen de 2350 of de 2700kv varriant .
een nieuwe van hetzelfde platform bedoel je dan ;)
Vergeet MGM en Flier, XLX2 is wat je wilt. Flier heb ik ervaring mee, MGM is heel duur, niet beter dan de XLX2 en een hoop gekloot met instellen.

Wat CM2350 vs CM2700 betreft, ik heb ze allebei. En had de CM2200, maar die al een hele tijd geleden overleden.
De CM2700 is net te veel kv voor 8S, 83% efficientie is het max wat ik er uit heb kunnen halen. 75% maar op mijn PB van die motor. Veel amperes, maar er niet de snelheid voor terug krijgen. Op 8S dan, voor 6S wel de beste optie.

De CM2350 zit er pas net een week op en heeft pas 1 laag vertande run gedaan, maar wel gewoon met 91% efficientie. Die kan de 250 zeker aanstippen.
 
een nieuwe van hetzelfde platform bedoel je dan ;)
Vergeet MGM en Flier, XLX2 is wat je wilt. Flier heb ik ervaring mee, MGM is heel duur, niet beter dan de XLX2 en een hoop gekloot met instellen.

Wat CM2350 vs CM2700 betreft, ik heb ze allebei. En had de CM2200, maar die al een hele tijd geleden overleden.
De CM2700 is net te veel kv voor 8S, 83% efficientie is het max wat ik er uit heb kunnen halen. 75% maar op mijn PB van die motor. Veel amperes, maar er niet de snelheid voor terug krijgen. Op 8S dan, voor 6S wel de beste optie.

De CM2350 zit er pas net een week op en heeft pas 1 laag vertande run gedaan, maar wel gewoon met 91% efficientie. Die kan de 250 zeker aanstippen.
Wederom bedankt voor je nuttige en waardevolle input, dan ga ik voor de 2350 met de XLX2.
Wil inderdaad nieuw maar hetzelfde platform, heb eens een run gedaan met een XO-1 maar die vond ik veel lastiger rijden zeg maar gerust onhandelbaar.
M'n Senton vliegt continu de lucht in rond de 120kph en ik vind de basis te klein en te licht, heb getwijfeld om een FG roller aan te schaffen maar ik vind de beschikbaarheid van onderdelen ook belangrijk en ik vind de Arrma een prima karretje.
Maar de FG komt in de toekomst ook nog wel, eerst maar eens een hoop leren want tot de 150kph gaat prima maar daarboven word het spelletje toch flink moeilijker en 1 fout kost zomaar weer een paar honderd euro al wil ik daar niet over zeuren want dat hoort ook bij de hobby vind ik.
 
Lekker dat iedereen weer uit zijn winterslaap is gekomen👍, dacht even met 2 weken geen enkele response dat jullie een nieuw plekje hadden gevonden 😄. Zomer here we come!! 👊🏻
Ja inderdaad het wordt weer tijd om te crossen, de boel kapot te rijden en te kunnen sleutelen. We gaan dit jaar zeker nog wel 's met een aantal rijden, met al die nieuwe leden is er vast wel ergens een mooi terrein bijgekomen.
 
Ja inderdaad het wordt weer tijd om te crossen, de boel kapot te rijden en te kunnen sleutelen. We gaan dit jaar zeker nog wel 's met een aantal rijden, met al die nieuwe leden is er vast wel ergens een mooi terrein bijgekomen.
Hoe is die plek bij Utrecht eigenlijk?
Weet niet of jij er laatst nog geweest ben?


En moeten we niet alvast weer een datum in de groep gooien? Want altijd heel gedoe om iedereen bij elkaar te krijgen
 
Gisteren oa wat YouTube filmpjes gekeken, waar veelal werd aangegeven dat het chassis van de Kraton erg matig is en snel buigt. Ook hier op het forum kom ik dat tegen. Is dit echt zo of wordt er overdreven? Ik wil best wat sleutelen, maar zie het niet zitten om verplicht het chassis te vervangen....
 
Zit al een tijdje op dit forum en was al enthousiast over de aanwezigheid (en recente influx) van Nederlandse leden, maar heb het op de één of andere manier voor elkaar gekregen om tot nu toe dit draadje te missen. 🙃

Hoi allemaal! Léon hier. RC-n00b, Typhon 3S eigenaar en woonachtig in de buurt van Alkmaar. Leuk om te zien dat er een (semi-)actieve Nederlandse community is hier!
 
Wederom bedankt voor je nuttige en waardevolle input, dan ga ik voor de 2350 met de XLX2.
Wil inderdaad nieuw maar hetzelfde platform, heb eens een run gedaan met een XO-1 maar die vond ik veel lastiger rijden zeg maar gerust onhandelbaar.
M'n Senton vliegt continu de lucht in rond de 120kph en ik vind de basis te klein en te licht, heb getwijfeld om een FG roller aan te schaffen maar ik vind de beschikbaarheid van onderdelen ook belangrijk en ik vind de Arrma een prima karretje.
Maar de FG komt in de toekomst ook nog wel, eerst maar eens een hoop leren want tot de 150kph gaat prima maar daarboven word het spelletje toch flink moeilijker en 1 fout kost zomaar weer een paar honderd euro al wil ik daar niet over zeuren want dat hoort ook bij de hobby vind ik.
Zo grappig dit. Ik begon met speedrunnen een omgebouwde HSP. Keek naar de XO-1 maar vond het niks, en vooral veel te duur (omdat ie niet als roller te krijgen was).
Toen een tweede handse FG gekocht (RWD), die is weer te lomp. Toen 1/8 rollers (Serpent Cobra GT en Haboa VT-E) om uiteindelijk toch op het 1/7 platform te eindigen. Dat is toch de sweetspot van voldoende ruimte voor power/gewicht/aero en wielen die de snelheid aankunnen.
Het leven lijkt wel alsof de Nederlanders na de Amerikanen de grootste groep op dit forum zijn
In mei waren we 6de:
1620292638797.png
 
Last edited:
Hoe is die plek bij Utrecht eigenlijk?
Weet niet of jij er laatst nog geweest ben?


En moeten we niet alvast weer een datum in de groep gooien? Want altijd heel gedoe om iedereen bij elkaar te krijgen
Ja da's zo'n beetje iedere week anders momenteel, ze zijn daar flink aan het werk. Hopen dat er nog wat overblijft...
 
Back
Top