Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Vrijwel elke kleinere (< 1:10) heeft metaal op plastic tandwielen, en er is niks mis mee.
Je moet ze niet te strak en ook niet te los afstellen, want anders gaat de plastic spur er aan, zoals bij jou.

De assen kunnen stuk zijn gegaan door 'slecht' (leuk 🙃) rijgedrag. Als je veel gasgeeft en remt, zeker op 3s, geeft dat heel veel kracht op plastic assen.
Ik zou of de punch omlaag zetten, of meer throttle controll aanleren, of metalen assen kopen.
Mijn ervaring met m'n slash (Traxxas) is dat op 2s plastic prima is, maar als je naar 3s gaat dat je echt metaal nodig hebt.

Als je 2 wielen in de lucht hebt, zorgen de diffs ervoor dat alle kracht daarheen gaat. Ze draaien 2x zo snel, en worden heel groot, en scheuren dan ook meestal.
Probeer niet op 2 wielen te rijden, en als het toch gebeurt, verminder dan je gas een beetje. Ik denk dat dat veel zou helpen.

ARRMA servos zijn gwn stom. Dat zegt iedereen hier. Gelukkig kun je prima servos krijgen voor < €30.
 
Welkom op het forum 😎en ik herken die klachten ook niet 🤷en toen kon ik echt niet rijden 🤣 in mijn 3s periode.🤣
Is trouwens weinig veranderd nu ik 6s rij 🤣🤣🤣kan niet zeggen welke sterker zijn🤔want mijn typhon is een tank maar super zwaar en dat lichte heeft toch wel voordelen.

Had mijn 3s zelfs omgebouwd naar 4s en toen heb ik een keer de tandwielen moeten veranderen.
Maar dat lag ook aan mijzelf 😉
Pinion wel vaak genoeg moeten vervangen maar dat kwam omdat ik het veelste strak zetten 🙈

En wat betreft banden dat ligt ook een beetje aan je eigen rijgedrag 😉 wil niemand horen maar is toch zo.. we slopen stiekem onze auto en geven arrma de schuld.
Want ben je lekker rondje aan het spinnen en je bandjes aan het balloonen.
Dat is het vragen dat ze een keer los gaan of scheuren.
Je geeft zelf al aan dat een band door eigen bv schuld komt en daarna de rest kapot ging 🤔
Verwacht dan niet dat die andere 3 nog nieuw zijn want die stonden waarschijnlijk ook al op knappen. 🤷

Voor de rest is het een top hobby en ga er gewoon van uit dat ze iedere keer kapot gaan.
Dan valt het mee al ze heel blijven 🤣🤣🤣
 
Zit er verschil tussen de lipo’s van chinahobbyline? Zijn de zwarte beter dan de witte of juist andersom?
 
Ik heb niet super veel ervaring, Senton is mijn eerste RC car ever. Maar ik heb nu een accu of 8 gereden en niets kapot behalve de servo, de standaard zijn slecht dat is bekend. Heb m inmiddels omgebouwd naar een big rock maar dat maakt voor de kwaliteit niet uit.

Heb je de auto’s wel nagelopen voor de eerste run? Ze zijn RTR maar het is wel verstandig om allerlei zaken na te lopen voordat je gaat rijden. De spur is composiet en aardig duurzaam.

Ik heb veel YouTube filmpjes gekeken met tips en trucs om je auto heel te houden. Misschien helpt dat.
Als ik iets RTR koop verwacht ik dat dat dan ook zo is, dus nee ik heb niets nagelopen. Achteraf gezien wel even moeten doen. Maar als ik voor €1000 materiaal koop verwacht ik dat dat gewoon functioneerd. Als ik een nieuwe tv koop hoef ik toch ook niet alles na te lopen ;) Heb naar ik dacht ook behoorlijk wat filmpjes bekeken om mijzelf wijzer te maken, blijkbaar ook niet genoeg gezien. :rolleyes:
Welkom op het forum 😎en ik herken die klachten ook niet 🤷en toen kon ik echt niet rijden 🤣 in mijn 3s periode.🤣
Is trouwens weinig veranderd nu ik 6s rij 🤣🤣🤣kan niet zeggen welke sterker zijn🤔want mijn typhon is een tank maar super zwaar en dat lichte heeft toch wel voordelen.

Had mijn 3s zelfs omgebouwd naar 4s en toen heb ik een keer de tandwielen moeten veranderen.
Maar dat lag ook aan mijzelf 😉
Pinion wel vaak genoeg moeten vervangen maar dat kwam omdat ik het veelste strak zetten 🙈

En wat betreft banden dat ligt ook een beetje aan je eigen rijgedrag 😉 wil niemand horen maar is toch zo.. we slopen stiekem onze auto en geven arrma de schuld.
Want ben je lekker rondje aan het spinnen en je bandjes aan het balloonen.
Dat is het vragen dat ze een keer los gaan of scheuren.
Je geeft zelf al aan dat een band door eigen bv schuld komt en daarna de rest kapot ging 🤔
Verwacht dan niet dat die andere 3 nog nieuw zijn want die stonden waarschijnlijk ook al op knappen. 🤷

Voor de rest is het een top hobby en ga er gewoon van uit dat ze iedere keer kapot gaan.
Dan valt het mee al ze heel blijven 🤣🤣🤣
Dat balloonen is het nou juist niet, het is iedere keer de band rechts achter die aan flarden scheurt, zelfs een band die net nieuw uit de verpakking kwam, compleet nieuw wiel. Binnen 5 minuten 1/3 deel van het loopvlak er af gescheurd, op gras :unsure:.
 
Als je de unboxing filmpjes bekijkt dan is de conclusie van iedere tuber dat RTR niet altijd ready is. En dat geld niet alleen voor Arrma producten. Er zijn er bij die trekken, voordat ze een accu erin zetten, het hele ding volledig uit elkaar! Je vergelijking met een tv snap ik Haha, ik ben nieuw in deze hobby (sinds een paar maanden) en verbaasde mij ook over het rtr gebeuren.

Wat me ook verbaast is dat er zelfs mega veel update worden gedaan voordat er überhaupt gereden is. Het lachen als er iets wat serieus geld kost kapot gaat. En zo nog een paar dingen. Rare jongens die rc-rijders 😎

Ps over je banden: lijm je ze zelf?
 
Als ik iets RTR koop verwacht ik dat dat dan ook zo is, dus nee ik heb niets nagelopen. Achteraf gezien wel even moeten doen. Maar als ik voor €1000 materiaal koop verwacht ik dat dat gewoon functioneerd. Als ik een nieuwe tv koop hoef ik toch ook niet alles na te lopen ;) Heb naar ik dacht ook behoorlijk wat filmpjes bekeken om mijzelf wijzer te maken, blijkbaar ook niet genoeg gezien. :rolleyes:
Dat balloonen is het nou juist niet, het is iedere keer de band rechts achter die aan flarden scheurt, zelfs een band die net nieuw uit de verpakking kwam, compleet nieuw wiel. Binnen 5 minuten 1/3 deel van het loopvlak er af gescheurd, op gras :unsure:.
Ach de naam zegt het al 🤣🤣 (are you) ready to run🤣🤣🤣 als hij weer op zijn dak ligt🤣🤣 sta je in startblokken 🤣🤣geintje natuurlijk.

Ja weet je er zit voldoende olie in om een een paar setjes mee te rijden en daarna moet je hem toch echt even nalopen of alles nog vast zit en al dat soort dingen.
Dat moet geen probleem zijn neem ik aan?
Maar begrijp ook niet zo waar iedereen zich zo druk om maakt 🤷dat er geen olie in de diff zit.
Maar ja wij weten het en al ben je nieuw in de hobby kan ik het ook wel weer begrijpen.


Het is de hobby en je bent nou eenmaal langer aan het sleutelen en knutselen dan het rijden zelf 🤣🤣
Zondag ook weer 2 min en beestje was weer stuk🤘😎

Maar goed het klinkt wel een beetje alsof er niet voldoende olie in je diffje zit en alle energie juist naar dat wiel gaat
Want op een of andere manier heeft maar één wiel het 🤔wat wel weer vreemd is.
 
Ach de naam zegt het al 🤣🤣 (are you) ready to run🤣🤣🤣 als hij weer op zijn dak ligt🤣🤣 sta je in startblokken 🤣🤣geintje natuurlijk.

RTR staat ook voor Ready To Repair!
De witte zijn nieuwer en beter (misschien ook wel de beste lipo's die je op dit moment makkelijk in NL kunt krijgen)


Welkom @Lostson !
Ja die witte zijn wel goed, wel wat aan de zware kant, dat kan ook weer impact hebben op hoeveel er kapot gaat.
Dus geen mega maximaal lipo's er in gooien, dan beter eentje extra kopen.
 
Als je de unboxing filmpjes bekijkt dan is de conclusie van iedere tuber dat RTR niet altijd ready is. En dat geld niet alleen voor Arrma producten. Er zijn er bij die trekken, voordat ze een accu erin zetten, het hele ding volledig uit elkaar! Je vergelijking met een tv snap ik Haha, ik ben nieuw in deze hobby (sinds een paar maanden) en verbaasde mij ook over het rtr gebeuren.

Wat me ook verbaast is dat er zelfs mega veel update worden gedaan voordat er überhaupt gereden is. Het lachen als er iets wat serieus geld kost kapot gaat. En zo nog een paar dingen. Rare jongens die rc-rijders 😎

Ps over je banden: lijm je ze zelf?
Nee, tot nog toe alleen maar complete setjes gekocht. Zelf lijmen zal het wel gaan worden binnenkort, dit hou ik niet vol zo :ROFLMAO::ROFLMAO:
Net weer een ritje toprc achter de rug, de spur van de granite vervangen. Rijd nog geen 5 minuten de aandrijfas linksachter kapot. :( Daar had ik er nog 1 van liggen, rechtsachter heb ik namelijk vorige week vervangen. Nog op de zelfde acculading gaat rechtsachter wederom kapot o_O
 
Last edited:
Nee, tot nog toe alleen maar complete setjes gekocht. Zelf lijmen zal het wel gaan worden binnenkort, dit hou ik niet vol zo :ROFLMAO::ROFLMAO:
Net weer een ritje toprc achter de rug, de spur van de granite vervangen. Rijd nog geen 5 minuten de aandrijfas linksachter kapot. :( Daar had ik er nog 1 van liggen, rechtsachter heb ik namelijk vorige week vervangen. Nog op de zelfde acculading gaat rechtsachter wederom kapot o_O
Manman wat een ellende. Zonder je ergens van te beschuldigen, ervaring leert dat na een sprong landen met vol gas heel slecht is voor die plastic assen. Of spring je er niet mee?
 
Manman wat een ellende. Zonder je ergens van te beschuldigen, ervaring leert dat na een sprong landen met vol gas heel slecht is voor die plastic assen. Of spring je er niet mee?
wel een klein jumpie gedaan, maar niets schokkends.
 
Ik heb wel veel ellende gezien met de gearbox, motorlagers en te strakke mesh (zelf ook gehad) maar niet zo met de assen.
Waar breken die assen? (Foto?)
Foto zo snel niet bij de hand, alles in de doos geflikkerd en aan de kant gezet. Maar ze gaan kapot op de kruiskoppeling bij het achterwiel. De composiet buigt gewoon open en de stalen verbinding komt er uit.
 
Foto zo snel niet bij de hand, alles in de doos geflikkerd en aan de kant gezet. Maar ze gaan kapot op de kruiskoppeling bij het achterwiel. De composiet buigt gewoon open en de stalen verbinding komt er uit.
Hahah, ja dat ken ik, weg met die meuk. Ik had een Big rock gekocht en die liep na 2 lipo's in de soep. Nieuwe gehad van Arrma en gelijk verkocht, weg ermee.

De as breekt dus niet? Mmmm, lagers zijn goed in hubs? Alles draait lekker soepel?
 
Hahah, ja dat ken ik, weg met die meuk. Ik had een Big rock gekocht en die liep na 2 lipo's in de soep. Nieuwe gehad van Arrma en gelijk verkocht, weg ermee.

De as breekt dus niet? Mmmm, lagers zijn goed in hubs? Alles draait lekker soepel?
lagers en andere randzaken functioneren prima.
 
Tja wat zuur zeg🤯het klinkt een beetje als vrijdag middag vroeg naar huis en maandagochtend nog niet helemaal meer weten wat ik ook al weer moet doen🤪
In mekaar knutsel werk van een arrma monteur in een vage fabriek met kinderarbeid 🤐.🤣🤣

Inleveren die boel en gewoon een nieuwe eisen bij toprc 🤣
 
De witte zijn nieuwer en beter (misschien ook wel de beste lipo's die je op dit moment makkelijk in NL kunt krijgen)


Welkom @Lostson !
@rotauq
over Cnhl gesproken, zijn die van jou al onderweg? Volgens mij hebben wij in hetzelfde weekend (3juli) bestelling geplaatst, maar die van mij zijn nog niet verzonden. Vorige week was de reactie dat ze een ‘clearance issue’ hadden gehad, maar nog diezelfde week verstuurd zouden worden. Dat was vorige week🙄.
 
Back
Top