Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Mijn limitless GT (~infraction) gaat wel ietsje harder ja. Maar zoals ik al zei dat is wel een keuze, zodra je over de 160 wil, moet het center diff eruit en is het eigenlijk al gedaan met het gave driften van de infraction.


Op welke lipo's wacht je?
Ik wilde eens een keer 'budget' lipo's uitproberen, dus ik heb twee zop power 11,1V 4000mah 100c gekocht. Ik ben benieuwd hoe lang de levensduur van deze accu's is😄
Ze zeggen op de arrma site dat de infraction 60 mph gaat met de 18t pinion, maar ik weet het niet zeker met deze accu's😉
 
Ik wilde eens een keer 'budget' lipo's uitproberen, dus ik heb twee zop power 11,1V 4000mah 100c gekocht. Ik ben benieuwd hoe lang de levensduur van deze accu's is😄
Ze zeggen op de arrma site dat de infraction 60 mph gaat met de 18t pinion, maar ik weet het niet zeker met deze accu's😉
Ik heb vroeger ook wel wat zop power bats gehad, niet super maar zeker niet slecht.

En tja wat is budget, bij cnhl liggen er vaak koopjes in het EU warehouse. Vandaag 26 euro voor een kwaliteit batterij met dezelfde specs (en zop doet echt geen 100c hoor)
 
Mijn limitless GT (~infraction) gaat wel ietsje harder ja. Maar zoals ik al zei dat is wel een keuze, zodra je over de 160 wil, moet het center diff eruit en is het eigenlijk al gedaan met het gave driften van de infraction.


Op welke lipo's wacht je?
Ok dat wist ik niet maar nou is 160km ook hard zat 🤘😎kan alleen maar kapot.
Zit er wel steeds naar te kijken want vindt het wel een vette bak.
Op die site van toemen staan er ook een paar.
Dus misschien in december als alles goed gaat🤷
 
Ok dat wist ik niet maar nou is 160km ook hard zat 🤘😎kan alleen maar kapot.
Zit er wel steeds naar te kijken want vindt het wel een vette bak.
Op die site van toemen staan er ook een paar.
Dus misschien in december als alles goed gaat🤷
160 is ongeveer het punt dat je voorwielen harder gaan draaien dan je achterwielen (wat wel kan met een diff, maar niet met een spool)
Dan komt de neus omhoog oa door ballooning(ook belted/foams) en twijfelt ie of ie een auto of vliegtuig is...

flip boat GIF
 
160 is ongeveer het punt dat je voorwielen harder gaan draaien dan je achterwielen (wat wel kan met een diff, maar niet met een spool)
Dan komt de neus omhoog oa door ballooning(ook belted/foams) en twijfelt ie of ie een auto of vliegtuig is...

flip boat GIF
Net zoals bij Kevin talbot's limitless, die flipte ook bij 130mph...
 
Net zoals bij Kevin talbot's limitless, die flipte ook bij 130mph...
Bij Kevin werd het ook nog ingezet door een hobbeltje/wissel van wegdektype, maar ja, voor en achter los aangedreven is te vergelijken met een center diff in extremis (hele dunne diff fluid) Dat vereist veel downforce en meer suspensie dan wenselijk om dat goed op de weg te houden.

Ik heb bv geen achtervering (buiten de flex van het chassis) en een 4mm plaat onder mijn voor differentieel om de 'rake' te borgen. Hoe hard ik de vering ook indruk, de achterkant kan nooit lager liggen dan de voorkant.
 
Hoor het al er komt meer bij kijken 🙈maar ja als je er aan begint wil je alleen maar harder 🤘😎zie Kevin Talbot met die auto niet die snelheid halen die hij wil 🤣🤣

Maar een infraction staat op het lijstje 😉zijn nog wel een paar dingen die ik wil veranderen aan mijn outcast en typhon 🙈dus alles op zijn tijd
 
Hoi ik ben Tim
Compleet nieuwe gebruiker van een armma kraton 6s wat een beest is dat
Maar ik kom er nie uit wat ik
Nou met het onderhoud precies moet doen is er iemand die het mij heel simpel ken uitleggen wat en welke olie bijv in de schokdempers moeten graag heel simpel haha Alabastine bedankt 🙏
 
Hoi ik ben Tim
Compleet nieuwe gebruiker van een armma kraton 6s wat een beest is dat
Maar ik kom er nie uit wat ik
Nou met het onderhoud precies moet doen is er iemand die het mij heel simpel ken uitleggen wat en welke olie bijv in de schokdempers moeten graag heel simpel haha Alabastine bedankt 🙏
Hey Tim

Leuk man 🤘en wat heb je een exb of gewoon een kraton en zo ja weet je welke V je hebt?
Maar vet ding he 🤘😎 heb zelf een exb.
Ben er ook blij mee echt een top ding.

Voor het gemak kan je op de armma site altijd de gebruiksaanwijzing downloaden mocht je die niet hebben van de versie die je hebt..
Is wel makkelijk want daar staat in wat je moet doen en na hoeveel batterijen ongeveer.
Ook gewoon welke olie je moet hebben en al je nummers die je nodig hebt met bestellen als je weet eens wat kapot hebt gemaakt.
Geloof dat er standaard 1000csi in zit.

Maar voor de rest als je vragen hebt is er altijd wel iemand die er hier verstand van heeft 😉
 
Hey Tim

Leuk man 🤘en wat heb je een exb of gewoon een kraton en zo ja weet je welke V je hebt?
Maar vet ding he 🤘😎 heb zelf een exb.
Ben er ook blij mee echt een top ding.

Voor het gemak kan je op de armma site altijd de gebruiksaanwijzing downloaden mocht je die niet hebben van de versie die je hebt..
Is wel makkelijk want daar staat in wat je moet doen en na hoeveel batterijen ongeveer.
Ook gewoon welke olie je moet hebben en al je nummers die je nodig hebt met bestellen als je weet eens wat kapot hebt gemaakt.
Geloof dat er standaard 1000csi in zit.

Maar voor de rest als je vragen hebt is er altijd wel iemand die er hier verstand van heeft 😉
Ik denk een kraton geen exb versie 3 was wel een 2dehands je hoor als upgrade van me maverick 1.10 dus dit was wel echt een wereld van verschil ben iemand meer van praktijk dan het hele boekje lezen ik kom er ook nie echt uit haha maar ga het eens ff goed doorlezen
 
Hey Tim

Leuk man 🤘en wat heb je een exb of gewoon een kraton en zo ja weet je welke V je hebt?
Maar vet ding he 🤘😎 heb zelf een exb.
Ben er ook blij mee echt een top ding.

Voor het gemak kan je op de armma site altijd de gebruiksaanwijzing downloaden mocht je die niet hebben van de versie die je hebt..
Is wel makkelijk want daar staat in wat je moet doen en na hoeveel batterijen ongeveer.
Ook gewoon welke olie je moet hebben en al je nummers die je nodig hebt met bestellen als je weet eens wat kapot hebt gemaakt.
Geloof dat er standaard 1000csi in zit.

Maar voor de rest als je vragen hebt is er altijd wel iemand die er hier verstand van heeft 😉
Wie dan? :ROFLMAO: :ROFLMAO:
Ik denk een kraton geen exb versie 3 was wel een 2dehands je hoor als upgrade van me maverick 1.10 dus dit was wel echt een wereld van verschil ben iemand meer van praktijk dan het hele boekje lezen ik kom er ook nie echt uit haha maar ga het eens ff goed doorlezen
Hi Tim, ja dat geloof ik, 1/8 6s is veel power, blijft leuk.
Onderhoud is sterk afhankelijk van waar en ook hoe je ermee rijdt.
Na een lipootje of 20/25 even de lagers en diffs nalopen, schoonmaken, eventueel vervangen en opnieuw smeren. Shocks doe ik meestal 1x per jaar of er moet er een lek zijn, dat zie je vanzelf.
 
🤣🤣🤣🤣 We weten toch allemaal hier dat we het over jou hebben 😂.

Ik denk een kraton geen exb versie 3 was wel een 2dehands je hoor als upgrade van me maverick 1.10 dus dit was wel echt een wereld van verschil ben iemand meer van praktijk dan het hele boekje lezen ik kom er ook nie echt uit haha maar ga het eens ff goed doorlezen
Heb zelf ook een typhon tweedehands gekocht van een oud omaatje 😂
En snap wat je zegt😉 lekker uit mekaar halen alles weer schoonmaken nieuwe lagers en olie en shims erin en we zien wel hoe het weer in mekaar gaat🙈 en dan 1 schroefje overhouden 🤣🤣
Maar die pagina met die nummers erop is toch wel handig met bestellen en hoe het in mekaar zit.
Uiteindelijk kom je met YouTube ook een eind hoe iets in mekaar of uit mekaar moet.
Heb je wel al spulletjes besteld zoals shock olie of diff olie en heb je shims?
Of vraag ik nu allemaal dingen dat je denkt 🤯

Het valt wel mee want ik kan het ook🥸maar je kan het altijd vragen.

Verder over upgraden van je auto 🤘😎 koop geen gpm .
Want dat is dat goedkope aluminium 😉 je wil dat 7075 aluminium en dat is gpm niet.
Hot racing weet ik niet maar daar ben ik geen fan van.😉
Verder wordt hij er alleen maar zwaarder van. Wat weer een nadeel is want mijn typhon is een tank maar ongelooflijk de zwaar.
 
Wie dan? :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Hi Tim, ja dat geloof ik, 1/8 6s is veel power, blijft leuk.
Onderhoud is sterk afhankelijk van waar en ook hoe je ermee rijdt.
Na een lipootje of 20/25 even de lagers en diffs nalopen, schoonmaken, eventueel vervangen en opnieuw smeren. Shocks doe ik meestal 1x per jaar of er moet er een lek zijn, dat zie je vanzelf.
Thks voor de info ik ree weinig wegens 1.10 maar met deze wil ik vaker rijden heb nu al 4 x gereden en een beetje gebasht 😃 en dat is wat ik normaal per jaar doe haha
 
Thks voor de info ik ree weinig wegens 1.10 maar met deze wil ik vaker rijden heb nu al 4 x gereden en een beetje gebasht 😃 en dat is wat ik normaal per jaar doe haha
Varieert hier ook enorm, de ene maand 10x en de andere niet. Vrouw, 2 dochters en kutweer werken meestal niet mee 😂
 
Last edited:
🤣🤣🤣🤣 We weten toch allemaal hier dat we het over jou hebben 😂.


Heb zelf ook een typhon tweedehands gekocht van een oud omaatje 😂
En snap wat je zegt😉 lekker uit mekaar halen alles weer schoonmaken nieuwe lagers en olie en shims erin en we zien wel hoe het weer in mekaar gaat🙈 en dan 1 schroefje overhouden 🤣🤣
Maar die pagina met die nummers erop is toch wel handig met bestellen en hoe het in mekaar zit.
Uiteindelijk kom je met YouTube ook een eind hoe iets in mekaar of uit mekaar moet.
Heb je wel al spulletjes besteld zoals shock olie of diff olie en heb je shims?
Of vraag ik nu allemaal dingen dat je denkt 🤯

Het valt wel mee want ik kan het ook🥸maar je kan het altijd vragen.

Verder over upgraden van je auto 🤘😎 koop geen gpm .
Want dat is dat goedkope aluminium 😉 je wil dat 7075 aluminium en dat is gpm niet.
Hot racing weet ik niet maar daar ben ik geen fan van.😉
Verder wordt hij er alleen maar zwaarder van. Wat weer een nadeel is want mijn typhon is een tank maar ongelooflijk de zwaar.
Hey
Nee heb nog niks gehaald weet nie eens wat shim is 🙈 vandaar dat ik het nu vraag zodat ik het kan gaan doen Het schijnt volgens kennis van me die wel wat verstand heeft van de auto en mij deze auto aanraadde dat deze al een beetje is geupgrade 🙈
Varieert hier ook enerom, de ene maand 10x en de andere niet. Vrouw, 2 dochters en kutweer werken meestal niet mee 😂
Nee daar heb je helemaal gelijk in 🤣🤣🤣
 
Welkom Tim!

Shims zijn extra dunne ringetjes die je kan gebruiken om speling weg te halen, bv bij diffs en wielen. Zulke woordjes leer je vanzelf, en anders gewoon blijven vragen ;)
Ga ik zeker doen haha
Hebben jullie ook een zender met scherm zodat je alles goed kan aflezen en niet hoeft te rijden met lipo alarm op de accu Gr
 
Ga ik zeker doen haha
Hebben jullie ook een zender met scherm zodat je alles goed kan aflezen en niet hoeft te rijden met lipo alarm op de accu Gr
Je kan in de instellingen van de esc instellen bij welk voltage de auto wordt stopgezet; dan is een alarm niet nodig. Net voor het bereiken van dat punt merk je al dat het vermogen flink wordt teruggeschroefd, dan kan je meestal nog heel klein stukje rijden (100 meter of zoiets). Je krijgt vanzelf vrij snel een idee hoe lang je ongeveer kan rijden op een accu.😉
 
Hoi ik ben Tim
Compleet nieuwe gebruiker van een armma kraton 6s wat een beest is dat
Maar ik kom er nie uit wat ik
Nou met het onderhoud precies moet doen is er iemand die het mij heel simpel ken uitleggen wat en welke olie bijv in de schokdempers moeten graag heel simpel haha Alabastine bedankt 🙏
Welkom bij de dutch drivers!
 
Je kan in de instellingen van de esc instellen bij welk voltage de auto wordt stopgezet; dan is een alarm niet nodig. Net voor het bereiken van dat punt merk je al dat het vermogen flink wordt teruggeschroefd, dan kan je meestal nog heel klein stukje rijden (100 meter of zoiets). Je krijgt vanzelf vrij snel een idee hoe lang je ongeveer kan rijden op een accu.😉
Ahaa dus goed kijken naar hoe de auto reageert dus 😜
Welkom bij de dutch drivers!
Super thks
Welkom Tim!

Shims zijn extra dunne ringetjes die je kan gebruiken om speling weg te halen, bv bij diffs en wielen. Zulke woordjes leer je vanzelf, en anders gewoon blijven vragen ;)
Jah weer wat wijzer geworden zo 😀
 
Back
Top