Goede morgen, even voorstellen. Piet Spin uit Kerkrade, bouwjaar 1955 en gepensioneerde. Na een pauze van 25 jaar de draad weer eens opgepakt en nu e-rijder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zaterdag gaat deze de vuurdoop krijgen bij RC045 in Landgraaf.Welkom Piet!
Coole collectie heb je, een echte Typhon fan
Ben benieuwd hoe de nieuwe TLR Typhon bevalt. Kan je daar iets meer over vertellen?
Sinds de aanschaf van mijn eerste Typhon zijn wij hier thuis ook echt typhon fan.
Afgelopen weekend mijn Typhon 1:5 build afgerond, zeer geslaagd:
Nice. Next Bash/Meet&Great Day we would like to see those ‘live’Welkom Piet!
Coole collectie heb je, een echte Typhon fan
Ben benieuwd hoe de nieuwe TLR Typhon bevalt. Kan je daar iets meer over vertellen?
Sinds de aanschaf van mijn eerste Typhon zijn wij hier thuis ook echt typhon fan.
Afgelopen weekend mijn Typhon 1:5 build afgerond, zeer geslaagd:
Jammer genoeg kon ik er niet bij zijn. Hopelijk de volgende keer welNice. Next Bash/Meet&Great Day we would like to see those ‘live’
Welkom pietGoede morgen, even voorstellen. Piet Spin uit Kerkrade, bouwjaar 1955 en gepensioneerde. Na een pauze van 25 jaar de draad weer eens opgepakt en nu e-rijder.
View attachment 170090
Dat is ook leuk autootje is dat een verlengde typhon?.Welkom Piet!
Coole collectie heb je, een echte Typhon fan
Ben benieuwd hoe de nieuwe TLR Typhon bevalt. Kan je daar iets meer over vertellen?
Sinds de aanschaf van mijn eerste Typhon zijn wij hier thuis ook echt typhon fan.
Afgelopen weekend mijn Typhon 1:5 build afgerond, zeer geslaagd:
Je mag hier gewoon Nederlands pratenNice. Next Bash/Meet&Great Day we would like to see those ‘live’
Dacht dat ik in de Bash Day thread zat Schroeven waarop staat 12.9 zijn sterk.Je mag hier gewoon Nederlands praten
Normaal is 1 genoeg, maar ik zat in een periode waar geen onderdelen waren te krijgen. Dus maar complete gekocht. Nu kwam de TLR uit dus die ook maar genomen ha ha.Welkom piet
En leuke collectie heb jij zeg maar is 1 typhon niet genoeg??
Heb er zelf ook een maar daar is niets meer van te zienView attachment 170148
Dit was nog in zijn goede tijd want de body is niks meer van over
Ga er nu eens een jeep van maken .
Dat is ook leuk autootje is dat een verlengde typhon?.
Je mag hier gewoon Nederlands praten
Had trouwens even mijn radiolink op mijn infraction gezet maar ben weer terug bij de standaard radio.
Wat reed hij kut zeg met die radiolink echt geen idee.
Heel nerveus en geen controle over de auto.
Oude zender er weer in en hij rijd weer prima .
Dan heb ik het volgende wat zijn eigenlijk een goede kwaliteit schroeven?
Want heb nu alles van RVS wat mooi is maar ook zo onhandig en kut daar wil ik vanaf.
Dus @JvG aankomen zetten met microschroeven.nl
Weet niet wat sterker is of welke nummers is moet letten.
Weet niet maar loop er aardig mee te kutten en ze zijn niet magnetisch.Dacht dat ik in de Bash Day thread zat Schroeven waarop staat 12.9 zijn sterk.
Strip jij je rvs schroeven dan? Ik heb er gekocht bij RVSPaleis.nl en ik gebruik ze ook voor de motor mount (die twee standaard Arrma schroeven bovenin de sliding motor mount heb ik ooit gestripped), maar ook in de motor mount zelf. Ik heb nog geen problemen gehad met die RVS schroeven; beetje locktite en vast is vast.
My car now needs a new rear diff, the current one seems jammed. Need to open it up and see whats wrong.
De Arrma website ligt eruit dus kan helaas niet kijken wat er bij de stock parts en upgrade parts staat. Ik zie wel dat er verschillende metalen tandwielen (pinion en spur) zijn als ik dat google voor de Senton. Hoewel plastic er goedkoop is, gaan metalen tandwielen veel langer mee, vooral als er ook wat zand tussen komt (en zand was er genoeg zaterdag).Even hier verder op het volgende van afgelopen zaterdag, gaat in het Nederlands toch sneller qua typen en autocorrect....
Diff is in orde. Spur iets minder (mesh uit de fabriek te krap afgesteld?), net als de motor. Die gaat in stapjes rond.. wat is wijsheid. Zelfde motor erin, of iets van hobbywing? En wat in dat geval? Qua specs is de huidige voor mij voor nu nog ruim voldoende, dus hoef niks extreems qua power of afmetingen.
View attachment 170203
Dat is ook leuk autootje is dat een verlengde typhon?.
Die zwarte verkleuring hoeft geen probleem te zijn hoor, kan ook gewoon beetje verkleuring zijn, doordat de motor erg warm is geworden. En speling zonder beide motor lagers heb je altijd. Even de motor met lagers in elkaar zetten, op de esc aansluiten, lipo aansluiten en kijken of de motor draait als je gas geeft. Als de motor dan niks doet of niet soepel draait (ratelt) dan is die ‘klaar’. Hoe lang heb je de Senton, want anders is dit garantie geval? Ik reed de motor bij mijn FTX DR8 in week 1 kapot (lager helemaal kapot gegaan en die had de motor flink beschadigd; helemaal zwart en rook naar verschroeid plastic) en kreeg van de LHS een nieuwe. Heb er wel meteen (hybride) keramische motorlagers ingedaan en een heatsink met fan. Sindsdien nooit meer problemen gehad .Motor zelf gaat zwaar rond. Op de as zelf geen speling (met beide kapjes erop). Motor even opengemaakt en lijkt mij klaar te zijn. Zwarte verkleuring op de wikkelingen. Flinke speling op het roterende gedeelte (dus zonder achterste lager). Wellicht door strakke mesh warm geworden? Daardoor meer stroom op aan het nemen, daardoor alles warmer waaronder de ESC en daarmee uitvallen?
View attachment 170204
Welkom Piet! Leuke collectie typhonsGoede morgen, even voorstellen. Piet Spin uit Kerkrade, bouwjaar 1955 en gepensioneerde. Na een pauze van 25 jaar de draad weer eens opgepakt en nu e-rijder.
View attachment 170090
Ook bij het speedrunnen zijn er veel mensen fan van de radiolink vanwege zijn out of the box range. Ik vind (de RC4GS v1 althans) ook veel te grillig, zeker tov mijn noble NB4.Had trouwens even mijn radiolink op mijn infraction gezet maar ben weer terug bij de standaard radio.
Wat reed hij kut zeg met die radiolink echt geen idee.
Heel nerveus en geen controle over de auto.
Oude zender er weer in en hij rijd weer prima .
Bij mijn 1/5 FG is de afstand tussen de assen 49cm, dat haal je niet een mojave plaat volgens mijDat is een Mojave met kraton shock towers en armen (en Limitless body), je kan het dus een soort van verlengde Typhon noemen, maar dan breeder. Zelf noem ik het een 1:5 Typhon omdat het naar Arrma maatstaven precies een 1:5 Typhon is (1:5 is 130% van 1:8, dus 30% groter)
Had deze ook gekocht omdat ik met die sky RC echt bereik problemen had dacht neem wat meer afstandOok bij het speedrunnen zijn er veel mensen fan van de radiolink vanwege zijn out of the box range. Ik vind (de RC4GS v1 althans) ook veel te grillig, zeker tov mijn noble NB4.
Hoop ook nog zo dat ze nog een keer met een 1/5 model komenDat is een Mojave met kraton shock towers en armen (en Limitless body), je kan het dus een soort van verlengde Typhon noemen, maar dan breeder. Zelf noem ik het een 1:5 Typhon omdat het naar Arrma maatstaven precies een 1:5 Typhon is (1:5 is 130% van 1:8, dus 30% groter)
@SenTom
Motor mag best wat verkleuren inderdaad, dan is ie ingereden zeg maar Het roterende gedeelte hangt magnetisch in de bedrade omhuizing, bedoel je daar speling interpreteren? Of tussen de rotor tov de as? Bij dat laatste is je motor afgeschreven inderdaad.
Ik zou op 3s toch blijven overwegen om plastic spurs te blijven gebruiken. Het is een bewuste 'lower point of failure'. Op 3S, goede mesh en zandvrij, is plastic meer dan voldoende. Ik verwacht dat ie wat stroef liep en daardoor meer amperes trok (en warmer werd). Juiste mesh is belangrijk
Hoogwaardige lagers zijn altijd goed, staal en hybride en eventueel volledig keramisch. Keramisch heeft vanuit materiaal eigenschappen minder wrijving, maar dan herhaal ik graag 'hoogwaardig' nog een keer. Belangrijker is vet vs olie. Oliegesmeerd is veel beter, maar kan niet met zand en stof overweg, dus alleen een optie voor onroad RC.Had deze ook gekocht omdat ik met die sky RC echt bereik problemen had dacht neem wat meer afstand
Maar ja ze zijn dus heel nerveus op een of andere manier met die radiolink
Dacht dat het aan mijn lag maar met standaard reciever rijdt die infraction veel beter
Jij had die avid lagers en die heb ik ook voor mijn exb
Maar wat vindt jij hier van of is dit overdreven.
Is een complete set
€ 59,13 | 8X16X5 8X19X6 15X21X4 5X11X4 6X10X3 Sets Van Hybride Keramische Kogellagers
https://a.aliexpress.com/_vOqL52
Weet eindelijk niet of keramische lagers beter zijn.
Nieuwe motor geef zekerheid en zoals sosnl al aangeeft niet al te prijzig. Maar mijn stelling blijft, zolang een motor onder belasting normaal reageert is ie goed. Fysieke vertoningen betekenen niet altijd iets. Schokkerig van pool naar pool springen betekend dat je magneten goed werken. Grote 40/56 mm motors gaan helemaal schokkerig met de hand. Of ie zonder deksels een kant op beweegd is ook triviaal. Deksels/lagers/shimms zorgen voor de correctie positionering van de rotor/as. Ik zou je oude niet weggooien iig.Roterende gedeelte hang zonde achterdeksel niet magnetings in de wikkelingen.
Roterende gedeelte hangt zonder de achterdeksel niet gecentreerd in het midden, maar word naar 1 kant getrokken. Als ik aan de pinion draai gaat het geheel schokkerig rond. Dit zowel met als zonder deksel.
Achterste lager gaat soepel rond, voorste kan zo niet beoordelen.
Nieuwe motor is iig besteld
Register and gain access to Discussions, Reviews, Tech Tips, How to Articles, and much more - on the largest Arrma RC community for RC enthusiasts that covers all aspects of the Arrma-RC brand!
Register Today It's free! This box will disappear once registered!