Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Was weer mooie dag. 💪

Is er iets te doen aan batterijen die in onbelans zijn? Allebei mijn turnigy batterijen willen niet meer in storage.
 
Was weer mooie dag. 💪

Is er iets te doen aan batterijen die in onbelans zijn? Allebei mijn turnigy batterijen willen niet meer in storage.

Onbalans betekent meestal dat weerstand van de cellen te veel verschillen. Noem het maar slijtage. Het is nog niet het einde, maar dat is wel in zicht.
Verstandig om ze alsnog wel weer gelijk te trekken, maar in het gebruik zullen de slechte cellen zakken (en warmer worden)

Omdat balance charge/discharge met heel weinig vermogen wordt gedaan kan het heel lang duren om cellen gelijk te trekken. Zeker als het vermogen dat ie geeft opgaat aan de weerstand van de cell ipv op te laden. Mijn truc is om de cellen los van elkaar te laden. Dus ja, 2 ijzerdraadjes in je balance plug, bananen erop en je charger vertellen dat het 1S is.
 
Gisteren de Traxxas drag binnen gekregen. Instant verliefd op de rode body. Ik kwam op internet een Duitse website tegen die rollers verkocht. Het was dus een no brainer toen ik dat zag. Body is in het echt net zo epic.

Ik heb nog een HW Quicrun 10bl120 Esc. Tevens ook nog een 5.5t 540 motor. Zou dit een goede combi zijn voor "drag"?

 
5.5t is ~6000kv en ~500w, met 2S en lage gearing misschien. Ik denk dat je beter rond de 4000kv kan gaan zitten. Het zijn grote breede wielen, 2wd weliswaar, maar je gaat de koppel wel nodig hebben. Maar goed ik heb me verder niet verdiept in wat de traxxas drag gasten allemaal doen.

Gaaf ding is het zeker. Diff access is ook leuk gedaan.

Zit ik ook ondertussen ook rollers te bekijken. Gelukkig is de XMAX als roller nog steeds duur (anders had ik er al een gekocht). Een TRX-4 roller onder mijn unimog of zeker idd ook de traxxas drag zijn interessant. De drag voor ~270€ met kap en wielen.
 
5.5t is ~6000kv en ~500w, met 2S en lage gearing misschien. Ik denk dat je beter rond de 4000kv kan gaan zitten. Het zijn grote breede wielen, 2wd weliswaar, maar je gaat de koppel wel nodig hebben. Maar goed ik heb me verder niet verdiept in wat de traxxas drag gasten allemaal doen.

Gaaf ding is het zeker. Diff access is ook leuk gedaan.

Zit ik ook ondertussen ook rollers te bekijken. Gelukkig is de XMAX als roller nog steeds duur (anders had ik er al een gekocht). Een TRX-4 roller onder mijn unimog of zeker idd ook de traxxas drag zijn interessant. De drag voor ~270€ met kap en wielen.
Zal je de link sturen voor de drag. Die is goedkoper dan 270🤪
 
Ik gebruik wat warm water met beetje Dasty in een bakje (als je bij de supermarket crème brûlée koopt zit dat in zo’n glazen bakje 😉) of puur een beetje geurloze terpentine. Ik had je eerder thinner van het Kruidvat gezegd, maar het is deze:
https://www.action.com/nl-nl/p/terpentine/
 
Ik gebruik wat warm water met beetje Dasty in een bakje (als je bij de supermarket crème brûlée koopt zit dat in zo’n glazen bakje 😉) of puur een beetje geurloze terpentine. Ik had je eerder thinner van het Kruidvat gezegd, maar het is deze:
https://www.action.com/nl-nl/p/terpentine/
20 kruidvat winkels langs gegaan. Ze verklaarde me al voor gek 😂🤪
 
Back
Top