Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
psst Er zijn wat arrma modellen met serieuze korting in de aanbieding bij de grote winkels

Ik ken naast mijzelf nog iemand die nu ook opeens een Fireteam bezit.

Even gekeken bij Top RC en zo'n 6s Notorious ziet er wel verleidelijk uit voor dat geld..
Heb echter net een ander elektrisch voertuig, op twee wielen, aangeschaft dat ik dit even aan me voorbij laat gaan...
 
Even gekeken bij Top RC en zo'n 6s Notorious ziet er wel verleidelijk uit voor dat geld..
Heb echter net een ander elektrisch voertuig, op twee wielen, aangeschaft dat ik dit even aan me voorbij laat gaan...
De notorious heb ik ook overwogen idd.

Nu ben ik wel erg benieuwd naar je electrische tweewieler. Welke is het?
 
Stromer ST3 Pinion, in het zwart.
Ik reed daarvoor al woon-werk merendeel op een Stromer ST1X speedpedelec, maar nu ik vrijwel dagelijks op de fiets ga ben ik een stapje hogerop gegaan. Ga nu makkelijker richting de 46-48 op de teller, waar de ST1X op 44-45 bleef hangen.
Tevens van de ketting en cassette af en overgestapt op een gates riem en Pinion 9 traps versnellingsbak bij de trapas. Lekker onderhoudsvrij de winter in.
 
Stromer ST3 Pinion, in het zwart.
Ik reed daarvoor al woon-werk merendeel op een Stromer ST1X speedpedelec, maar nu ik vrijwel dagelijks op de fiets ga ben ik een stapje hogerop gegaan. Ga nu makkelijker richting de 46-48 op de teller, waar de ST1X op 44-45 bleef hangen.
Tevens van de ketting en cassette af en overgestapt op een gates riem en Pinion 9 traps versnellingsbak bij de trapas. Lekker onderhoudsvrij de winter in.
Dat is wel echt een dikke speedpedelec!

Ben zelf geen speedpedelec man, maar heb wel het boek shift happens Waarom de speed pedelec het Ei van Columbus is in de kast staan.
Mijn oom is een voorvechter van speedpedelec's en geinterviewd voor het boek. Hij heeft al 6 jaar een "ST2 sport 20 solar impulse" en daarvoor nog andere gehad, ook nog voor dat de kentekenplicht kwam. Zijn eerste Bulls haalde 60km/u als ik het me goed herinner, maar dat mag allemaal niet meer...

 
is wel een gaaf ding. kenteken plicht en zo maakt me niet uit. ik vindt dat er een leeftijd limiet op moet. of een keuring zoals bij rijbewijs. sommige vooral oudere mensen zijn al een gevaar op een normale e-bike. en dan vooral voor zichzelf
 
Wat vooral moet is meer voorlichting/informeren van automobilisten. Ik moet van de wet gewoon op plekken op de rijbaan en dat wordt niet altijd gewaardeerd. Op sommige plekken ga ik bewust op het fietspad rijden, zeker op wegen waar men 60 moet, maar doorgaans harder rijdt. Ik ga het niet winnen van een auto, dus dan maar kiezen voor mijn eigen veiligheid.
Voor woon-werk verplaatsingen van 15-30km enkel is de speed pedelec gewoon een goed alternatief voor de auto. Met de huidige brandstofprijzen gaat het terugverdienen bijna vanzelf.

Inmiddels bijna 15000km op deze manier er op zitten waarvan nu 500km met de nieuwe, wil niet snel meer anders. In mei voor het laatst met mijn eigen auto naar het werk gereden. Binnenkort winterbanden op de fiets laten leggen en zolang het niet ijzelt, stormt of ander extreem weer blijft de auto lekker staan.

Los daarvan kan ik onderweg mijn hoofd leegmaken, sporten tegelijk (scheelt abo op sportschool) en bovenal de files ontwijken ;)
 
De notorious heb ik ook overwogen idd.
Ik kan nog steeds geen keuze maken. Zowel de FT als Outcast zijn gaaf. Voor echte stunts heb je volgens mij meer aan de outcast, draait makkelijker. Voor stabiliteit en dus ook makkelijker driften en zo is de FT de betere keuze.

Ik heb al een Kraton die er dus eigenlijk tussen in zit.

Heb gelukkig nog wel een paar dagen om te beslissen.
 
Ik kan nog steeds geen keuze maken. Zowel de FT als Outcast zijn gaaf. Voor echte stunts heb je volgens mij meer aan de outcast, draait makkelijker. Voor stabiliteit en dus ook makkelijker driften en zo is de FT de betere keuze.

Ik heb al een Kraton die er dus eigenlijk tussen in zit.

Heb gelukkig nog wel een paar dagen om te beslissen.
🤣. Leuk he zo’n sale periode. Is het er eindelijk heb je weer teveel keuze🤣.
Ik deel je mening en eigenlijk zou de keuze daardoor juist heel makkelijk moeten zijn:
Voor stunten/en jumpen de Outcast en voor het hard over de grond knallen de FT. Alhoewel als je naar Rich Superbash met zijn FT op Youtube kijkt, kan de FT ook gelanceerd worden, maar wat hij ermee doet…😳😳.
Succes met het maken van je keuze!😉
 
Outcast was toch niet specifiek in de aanbieding? 8S zou ik sowieso niet doen, ook niet om te jumpen, maar dat is mijn mening natuurlijk. En de 4S zou ik toch eerder voor de notorious gaan. (meer auto voor minder, op dit moment)
Je kraton is een jack of all trades en sprong lekker zover ik gezien heb. Wil je nog beter zijn dat enkel de short wheel base modellen.

Ik heb vanmiddag mijn eerste pack leeggereden met de FT hier op het gras. Dat rijd wel echt super. Vering is beter dan ik dacht, maar 2x een tumble wumble. Stock motor was wel 75 graden op het eind. Ik heb wel de intentie om wat te modden om jumpen beter te maken. De rollcage/beplating mag nog wel iets steviger. Anderzijds heb ik de dr8 ook nog die super lekker jumpt
 
toch de FT geworden in het wit. nu deze winter de panelen versterken en misschien een light bar toevoegen. zit te kijken naar Polo Creations, maar zie hier op forum veel slechte reviews. misschien iemand in NL de een 3D printer heeft?

en dan volgend jaar op de Buulderberg een complete FT line up 😉
 
Austin-Powers-in-Goldmember-2002-2.jpg
 
toch de FT geworden in het wit. nu deze winter de panelen versterken en misschien een light bar toevoegen. zit te kijken naar Polo Creations, maar zie hier op forum veel slechte reviews. misschien iemand in NL de een 3D printer heeft?

en dan volgend jaar op de Buulderberg een complete FT line up 😉
Nice, weer een gaat snel zo met de Fireteams😄.
Ik heb ook een Ali lightbar in het mandje, maar ik twijfel nog met de Fireteam light kit van Murat RC.
https://murat-rc.com/en_US/p/LIGHT-KIT-ARRMA-FIRETEAM-6S-4WD-BLX-murat-rc/134

De afgelopen tijd druk bezig geweest met de DR8, maar vandaag helemaal af kunnen ronden en hij is weer als nieuw. Dus nu gaan we verder met de Mojave (die heeft veel TLC nodig na de vorige Buulderberg dag🙄) en Fireteam aan de slag.
4CC892BA-5099-4145-9544-593B3FE95F6E.jpeg
68D7EC6C-2BED-467D-B3CA-DC2094BAFFFA.jpeg
 
Nice, weer een gaat snel zo met de Fireteams😄.
Ik heb ook een Ali lightbar in het mandje, maar ik twijfel nog met de Fireteam light kit van Murat RC.
https://murat-rc.com/en_US/p/LIGHT-KIT-ARRMA-FIRETEAM-6S-4WD-BLX-murat-rc/134

De afgelopen tijd druk bezig geweest met de DR8, maar vandaag helemaal af kunnen ronden en hij is weer als nieuw. Dus nu gaan we verder met de Mojave (die heeft veel TLC nodig na de vorige Buulderberg dag🙄) en Fireteam aan de slag.
View attachment 256080

Nice, weer een gaat snel zo met de Fireteams😄.
Ik heb ook een Ali lightbar in het mandje, maar ik twijfel nog met de Fireteam light kit van Murat RC.
https://murat-rc.com/en_US/p/LIGHT-KIT-ARRMA-FIRETEAM-6S-4WD-BLX-murat-rc/134

De afgelopen tijd druk bezig geweest met de DR8, maar vandaag helemaal af kunnen ronden en hij is weer als nieuw. Dus nu gaan we verder met de Mojave (die heeft veel TLC nodig na de vorige Buulderberg dag🙄) en Fireteam aan de slag.
View attachment 256080View attachment 256081
Waar heb je de panelen voor de dr8 vandaan?

Ik heb overigens mn collectie ook aardig uitgebreid (en ook wat uitgedund. De Felony en een Corally moxoo zijn weg). Ik heb een Xmaxx en dbxl aan de collectie toegevoegd. Beide mijn droomautos.
 
Waar heb je de panelen voor de dr8 vandaan?

Ik heb overigens mn collectie ook aardig uitgebreid (en ook wat uitgedund. De Felony en een Corally moxoo zijn weg). Ik heb een Xmaxx en dbxl aan de collectie toegevoegd. Beide mijn droomautos.

Xmaxx en dbxl, omg dat is wel echt even het serieuze werk! Very nice
 
Back
Top