Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Misschien een rare vraag maar hoe doen (nieuwe) RC Auto onderdelen het op de tweedehands markt in Nederland?

Ik heb diverse onderdelen besteld om mijn Vorteks Boost om te bouwen naar 3S maar denk ik er over om nu toch gewoon een complete BLX bij te kopen.

De vraag is dan alleen of de bestelde onderdelen in NL nog wat opleveren.
Ik vlieg ook met heli's en daar is de tweedehands markt niet alles.

- SPMXSE1100 ESC 100A
- DX3 + SR6200A
- Surpass Rocket 3665 3150kV
- Surpass cooling fan 540-L
- Slipper clutch assembly
Die zijn zeker te verkopen. De slipper clutch is wat specifieker, maar de rest kan ook in diverse niet Arrma RC's, dus moet zeker verkoopbaar zijn.
Losse onderdelen zijn vrij duur, daar zit een groot verdienmodel voor de fabrikant.
Je kan inderdaad ook een BLX kopen en de huidige verkopen of daar dezelfde onderdelen, die de BLX ook heeft als reserve aan te houden.

Off topic:
Andere opties kunnen zijn:
- De Fireteam voor 499 is een super aanbieding.
- De Reely Raptor (6s, maar 4s gaat snel zat en gaat er amper iets kapot, behalve als je er mee gaat springen:rolleyes:) is met 425 nu weer iets goedkoper bij Conrad, maar die prijs schommelt vaak. Richting eind december komt er nog wel eens een leuke extra korting van Conrad. Met de huidige FT aanbieding zou ik zeker voor de FT gaan, maar soms zakt de Raptor nog iets en als je ook nog een kortingscode van Conrad hebt wordt de keuze wat lastiger. Het onderhoud van een Raptor kost bijna niks en veel onderhoud heeft hij niet nodig.
 
Thx.

Inmiddels de 3S BLX besteld (in de aanbieding voor 329,-) dus zodra de onderdelen binnen zijn maar eens kijken of ik die nog aan de man gebracht krijg.
 
Welkom Floriske!

Marktplaats werkt in NL best goed, Sandracer koopt alles, op een slipperclutch na dan ;) De markt voor rc auto's is beduidend groter dan voor heli's.
Je kunt ze ook hier op het forum aanbieden, maar aangezien een groot deel Amerikanen zijn is dat niet altijd zo vruchtvol.
 
Hallo iedereen 🙋

Heb een vraagje tussendoor en geen idee of iemand het weet??
Maar mag je sleutelhangers maken en die verkopen??
Of is dat vragen om problemen 😅??

Maatje van me is druk bezig maar geen idee of het mag🤷🏻
Zonde als er veel tijd in gaat zitten en het niet mag.

IMG-20221207-WA0009.jpg


IMG-20221207-WA0010.jpg
 
Hallo iedereen 🙋

Heb een vraagje tussendoor en geen idee of iemand het weet??
Maar mag je sleutelhangers maken en die verkopen??
Of is dat vragen om problemen 😅??

Maatje van me is druk bezig maar geen idee of het mag🤷🏻
Zonde als er veel tijd in gaat zitten en het niet mag.

View attachment 260963

View attachment 260965

https://smallbusiness.chron.com/legally-sell-trademark-items-61321.html

Mogen vs doen... Traxxas zou hem hoe dan ook meteen aanklagen. Er zit echter een groot verschil tussen iets verkopen als Arrma en daadwerkelijk hun omzet drukken daarmee, of stukje gratis marketing voor hun doen (maar toch wel geld verdienen aan hun merknaam).

Beetje onder de radar 3d geprinte sleutelhangers verkopen met logo's zal niet meteen tot problemen leiden. Zodra je er 5M omzet per jaar mee draait en iedere RC fanaat er mee rond loopt, zullen ze je toch snel opzoeken...
De veilige weg is toch gewoon even contact leggen met arrma en toestemming vragen. Zeker vanuit marketing is de kans groot dat ze met wat voorwaarden het gewoon toestaan.
 
Top dank je wel 👍👍 ja zo gek zal het niet worden denk ik 😅
Maar je weet het niet 🤷🏻zal hem aan zijn huiswerk zetten en contact laten zoeken..👍👍
 
Wat is in NL eigenlijk een beetje een actieve community (forum) qua rc auto's?

Op modelbouwforum is dit geen heel actief deel in ieder geval dus ben wel benieuwd waar 'jullie' dan allemaal uithangen.
 
Wat is in NL eigenlijk een beetje een actieve community (forum) qua rc auto's?

Op modelbouwforum is dit geen heel actief deel in ieder geval dus ben wel benieuwd waar 'jullie' dan allemaal uithangen.
Hier?

Omdat het nu nat en koud is zijn we misschien wat minder actief. Welke regio woon je?
Hier wat beeld materiaal van ons laatste uitstapje:
 
Het is geen maatwerk. Setje van 2 rupsen 180 dollar en schuiver 160 dollar geloof ik. Maar wel heel tof😉
ah dat wist ik niet, ik ging er een beetje vanuit dat alleen traxxas zoiets maakte op een crawler. Vraag me wel af hoe lang dat heel blijft op 8s
 
Wat gebruiken jullie voor spray ter bescherming na het poetsen? Silicone, PTFE, ... ?

Aangezien ik voor de MTB Muc-Off gebruik heb ik deze standaard staan voor het reinigen maar ik ben benieuwd waarmee jullie e.e.a. daarna behandelen.

En is zo'n stofkap die er voor zorgt dat de binnenkant minder smerig wordt iets of biedt zo'n ding weinig meerwaarde?
 
Last edited:
Ik gebruik een schilderskwast om het grofste vuil eraf te halen. De rest (stofzand) gewoon met een licht vochtige doek, eventueel beetje nadrogen.
Daarna doe ik er niets ter bescherming op.
Zo’n stofpak gehad en werkt wel, maar ben meer om te zorgen dat er minder vuil naar binnen komt. Inner fenders, mudguards of zelf iets maken. Stofkap slijt erg snel (is heel dun) en zorgt voor weinig airflow (koeling).
 
Eens, zo'n stofkap lijkt een goed idee maar is het toch niet...
Waar mogelijk er voor zorgen dat zand naar binnenkomt en achteraf schoonmaken. Compressor is ook handig naast een natdoekje en borstel.
Ligt er natuurlijk aan waar je hebt gereden. Mijn onroads worden bijna nooit vies
 
Aangezien ik een herintreder ben wat betreft RC auto’s met 3-diff setup zal ik nieuwe voorraad diff olie moeten kopen. Alles wat ik had heb ik 10 jaar geleden weg gedaan bij het opruimen van de hobby. Nou zit ik een beetje rond te kijken en daarbij komen de volgende vragen op:

Welke diff olie gebruiken jullie in de 6S auto’s ?
Favoriete setup (F/M/R) ?
Merk en waar te koop ?

Alvast bedankt !
 
Back
Top