Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
De c waarde geeft aan hoeveel constante stroom (ampere)de lipo kan leveren.
Het voltage is meer een power indicator, 6s heeft meer volt dus meer power.

Het werkt zo met de c-ratings:
Een 5000mAh 30c lipo levert 5*30=150 ampere
Een 4000mAh 60c lipo levert 4*60=200 ampere

Je regelaar is volgens mij 150a constant. Advies is lipo's te gebruiken die dit goed aankunnen dus minimaal 200a. Voor een 5000mAh betekent dat minimaal 40c.

Dan heb heb je ook nog piekbelasting (vol gas accelereren). Dan moeten je lipo's echt aan de bak en trekt de regelaar honderden amperes. Daar wordt dan vaak de 2e c-rating op afgegeven.
Die Heavy Duties zijn 60c-120c en dat heb je echt wel nodig met 1/8 brushless systemen.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo!
????Top en een uitleg waar je wat aan hebt ?

Ik heb ook even gekeken omdat jij er over begon?en heb ook een paar batterijen waar een verkeerde stekker op zit?
Dus ik heb een soldeer setje besteld en ga het proberen ?want na wat filmpjes bekijken op YouTube ?
Dat moet na een paar keer ook wel lukken ??
 
????Top en een uitleg waar je wat aan hebt ?

Ik heb ook even gekeken omdat jij er over begon?en heb ook een paar batterijen waar een verkeerde stekker op zit?
Dus ik heb een soldeer setje besteld en ga het proberen ?want na wat filmpjes bekijken op YouTube ?
Dat moet na een paar keer ook wel lukken ??
Heel goed, gaat je zeker lukken!
 
Nou ja ik ga er wel van uit dat het een paar keer mis gaat??maar zoals je al zegt al doende leert men.

Motor mount is binnen en het is nu officieel een 4s beast??het is nog geen 6s monster......die jullie hebben ?
Maar we zijn lekker onderweg.
Wel super blij want nu past alles gewoon ?en draait goed?
Ben echt benieuwd hard hij nu gaat want er zit nu een 20 pion gear in.
Maar dat laat ik nog wel weten als ik een snelheidsmeter heb?
 

Attachments

  • IMG_20200403_132835.jpg
    IMG_20200403_132835.jpg
    452.5 KB · Views: 21
Ik heb er even meegereden ? en wat een verschil zeg? dan moet jij het wel merken als je er een 6s in doet ?

Met een senton kap vlieg je alle kanten op?heb gelukkig een kraton kap want die pakt niet zoveel wind?

Weet iemand hoe het zit met die punch settings en wat die levels in houden??
En die rem instellingen ?want hij heeft nu wat ruimte nodig om stil te staan ?
Had hem al op 62,5 gezet.
Maar neem aan dat hoger harder remmen is toch??
 
Ik heb er even meegereden ? en wat een verschil zeg? dan moet jij het wel merken als je er een 6s in doet ?

Met een senton kap vlieg je alle kanten op?heb gelukkig een kraton kap want die pakt niet zoveel wind?

Weet iemand hoe het zit met die punch settings en wat die levels in houden??
En die rem instellingen ?want hij heeft nu wat ruimte nodig om stil te staan ?
Had hem al op 62,5 gezet.
Maar neem aan dat hoger harder remmen is toch??
Punch setting gaan over het vermogen wat de regelaar afgeeft vanaf start, lage punch = weinig power, hoge punch = veel power.
Dus als je wheelies wil maken, dan hoge punch. Dat geeft dan wel weer hogere slijtage aan je aandrijflijn.
 
Top dank je wel ? dus dat zit zo?
Maar nee ik ben niet zo van de wheelies?dan staat ie dus hoog genoeg en misschien zet ik hem wel op 1.

Want hij heeft me een partij vermogen gekregen echt niet normaal ?hier moet ik echt weer even aan wennen.
 
Gisteren weer even gereden maar op een gegeven moment hoorde ik een schrapend geluid uit de auto komen en ben toen maar gestopt. Gisterenavond center diff eruit gehaald en opnieuw voorzien van olie. Was verder geen slijtage te zien. Het probleem was dus aan de achterkant, zie foto. Zit vol met zand... Waarom is dit niet zo gemaakt dat de behuizing gewoon goed dicht is zodat zand niet naar binnen kan. Het is nu een vieze boel daar binnen. Vind dat wel een nadeel als je dit regelmatig moet gaan doen.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    334.1 KB · Views: 30
  • B0729F19-C0A9-468D-8156-AE2F6A68C71D.jpeg
    B0729F19-C0A9-468D-8156-AE2F6A68C71D.jpeg
    202.7 KB · Views: 24
  • 3C75E0B2-ACC1-4C29-8DF3-5F76D9BA878F.jpeg
    3C75E0B2-ACC1-4C29-8DF3-5F76D9BA878F.jpeg
    178.8 KB · Views: 29
???

Versleten.... Kan ik weet langs Toemen...
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    169.4 KB · Views: 24
Ik vindt het schoonmaken ook erg vervelend ?daarom rij ik niet meer als het nat is? dan veeg je of blaas je het er zo af met lucht?
Maar als hij dan toch schoongemaakt niet worden en dingen uit mekaar moeten omdat iets stuk is?of voor onderhoud ? dan doen we het meteen goed ook?en is hij weer als nieuw ?

Heb muc off om hem schoon te maken en daarna afblazen. En in spuiten me wd40 of muc off dan ruikt ie ook meteen weer lekker?ik gebruik wel wd40 die je op plastic kan gebruiken ?
 
Maar waarom krijg ik zoveel zand in de achterste diff behuizing? Waarom is de behuizing niet zo gemaakt dat zand er niet in kan?

Want op deze manier is het niet leuk meer om telkens zo uitgebreid te moeten schoonmaken.... Door al die zandophoping is deze input gear versleten geraakt
 
Ik heb geen idee ?dat heb ik bij mijn model ook een paar van die dingen die ik niet begrijp.
Maar goed het houdt je van de straat ?weet niet of andere mensen tips hebben omdat te voorkomen ?want ik gebruik een stukje Duc tape om het te voorkomen ?

Maar wat gaat dat ding nu ongelooflijk hard zeg?ik vlieg alle kanten op ? en wind tegen stijgt hij op.
Hebben jullie daar geen last van met jullie 6s model ??

ik denk wel dat ik er een 17 tand in ga zetten want hij wordt inderdaad te warm? denk dat valt wel mee maar na even blazen houdt hij ermee op? veelste heet.
Maar heb weer wat gebroken ?dus kan weer knutselen
 
Maar waarom krijg ik zoveel zand in de achterste diff behuizing? Waarom is de behuizing niet zo gemaakt dat zand er niet in kan?

Want op deze manier is het niet leuk meer om telkens zo uitgebreid te moeten schoonmaken.... Door al die zandophoping is deze input gear versleten geraakt

Fijn zand in de diff housings is idd geen pretje.. 9 van de 10 keer komt het zand tussen het chassis en de diff housing naar binnen..
De oplossing is redelijk simpel!
Tijdens je onderhoud.. Even de housing van het chassis halen.. En bij terug monteren een klein beetje vet tussen beide delen smeren..
Alles wat je er aan de buitenzijde uitdrukt bij aandraaien wel even afvegen.. Anders wordt dat weer een kliederboel..

Voor alle problemen is hier over het algemeen een oplossing te vinden.. Ik versleet iedere run in fijn zand de lagers van de achterwielen..
Zand vond via de dogbones een weg de hubs in..
dogbones achter vervangen door CVD's.. Probleem opgelost!
 
Last edited:
Maar waarom krijg ik zoveel zand in de achterste diff behuizing? Waarom is de behuizing niet zo gemaakt dat zand er niet in kan?

Want op deze manier is het niet leuk meer om telkens zo uitgebreid te moeten schoonmaken.... Door al die zandophoping is deze input gear versleten geraakt
Idd een beetje vet tussen de gearbox en chassis smeren. Check ook even of je chassis nog recht is, ik had precies dit met de Typhon. Chassis bleek net niet helemaal recht te zijn waardoor de gearbox niet helemaal aansloot op het chassis.
 
Idd een beetje vet tussen de gearbox en chassis smeren. Check ook even of je chassis nog recht is, ik had precies dit met de Typhon. Chassis bleek net niet helemaal recht te zijn waardoor de gearbox niet helemaal aansloot op het chassis.
Fijn zand in de diff housings is idd geen pretje.. 9 van de 10 keer komt het zand tussen het chassis en de diff housing naar binnen..
De oplossing is redelijk simpel!
Tijdens je onderhoud.. Even de housing van het chassis halen.. En bij terug monteren een klein beetje vet tussen beide delen smeren..
Alles wat je er aan de buitenzijde uitdrukt bij aandraaien wel even afvegen.. Anders wordt dat weer een kliederboel..

Voor alle problemen is hier over het algemeen een oplossing te vinden.. Ik versleet iedere run in fijn zand de lagers van de achterwielen..
Zand vond via de dogbones een weg de hubs in..
dogbones achter vervangen door CVD's.. Probleem opgelost!

Thanks allemaal voor deze tip. Ga ik op deze manier even doen??
 
En had je nog een 6s batterij gekocht ????

Ben vanmorgen al even wezen springen ?zo vet gewoon ? maar wel op het gras?dus alles is nog heel ?nu weer de batterijen opladen ?
Heb een paar vette jumps gemaakt maar ook dat je denkt ?
Ik moet misschien even een echte 45 graden schans maken.
Wel lastig om er recht over heen te gaan als je het van de zijkant bekijkt ?.
Weet iemand misschien hoe dat heet??
Zo ding die op je afstandsbediening vast zit zodat je meteen kan filmen??
Als jullie tenminste begrijpen wat ik bedoel ?
 
Ik had ineens een 2 wiel aangedreven auto ? kompleet gesmolten ?
 

Attachments

  • IMG-20200405-WA0000.jpeg
    IMG-20200405-WA0000.jpeg
    179.5 KB · Views: 26
Weet iemand misschien hoe dat heet??
Zo ding die op je afstandsbediening vast zit zodat je meteen kan filmen??
Als jullie tenminste begrijpen wat ik bedoel ?

Jij bedoelt zon klembeugel waar je je telefoon in kan klemmen?

Als je nog een oude Tactic hebt kun je een batterijcover bestellen..

download.jpeg


Zo niet.. Zal je ergens een beugel vandaan moeten halen en die op 1 of andere manier vast moeten zetten..

Ik had ineens een 2 wiel aangedreven auto ? kompleet gesmolten ?

In mijn beleving smelten die niet zomaar.. Er heeft waarschijnlijk een steentje of iets dergelijks klem gezeten tussen je servo en de shaft..
 
Last edited:
Jij bedoelt zon klembeugel waar je je telefoon in kan klemmen?


In mijn beleving smelten die niet zomaar.. Er heeft waarschijnlijk een steentje of iets dergelijks klem gezeten tussen je servo en de shaft..
????Ja ik bedoel zo'n klembeugel maar geen idee hoe dat heet ????of waar je het moet bestellen
Want is wel vet als je het kan filmen ?kom nu handen te kort?


Het is ook echt super hard plastic ? snap er niks van?maar gelukkig niet heel duur en hopelijk heeft toemen hem op voorraad
 
????Ja ik bedoel zo'n klembeugel maar geen idee hoe dat heet ????of waar je het moet bestellen
Want is wel vet als je het kan filmen ?kom nu handen te kort?


Het is ook echt super hard plastic ? snap er niks van?maar gelukkig niet heel duur en hopelijk heeft toemen hem op voorraad

Ik heb de gopro klem gewoon op de body geplakt

Krijg dan dit soort footage
 

Attachments

  • 432E2524-0DDF-45B3-8F85-E5DDEF1941FA.jpeg
    432E2524-0DDF-45B3-8F85-E5DDEF1941FA.jpeg
    612.8 KB · Views: 26
Back
Top