Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Vandaag naar Soesterduinen geweest. Senton 3s meegenomen. Die Louise banden zwaar aan balloonen. Reed ik ook nog door glas heen… en achterband beschadigd. Kon foam gelukkig wel terugduwen. Dacht wel gelukkig maar rc bandje en niet pootje van hond in glas…

Daarna al gauw weer limp. Volgens mij die LVC. Bij thuiskomst spektrum reader aangehangen maar deed niks. Is die BLX-100 een hobbywing ESC urgh…

Zit er over tr denken om andere ESC in te doen zodat ik wat langer kan doorgaan. Op het web kwam ik de QuicRun WP8BL150 Brushless ESC 150A is dat wat om in de Senton 3s te proppen of beetje overkill? Qua prijs valt die iig reuze mee! Hebben jullie ervaring met deze ESC?
 
Zit er over tr denken om andere ESC in te doen zodat ik wat langer kan doorgaan. Op het web kwam ik de QuicRun WP8BL150 Brushless ESC 150A is dat wat om in de Senton 3s te proppen of beetje overkill? Qua prijs valt die iig reuze mee! Hebben jullie ervaring met deze ESC?
Dat is de standaard esc van de DR8/Raptor. En kennen we ook als spektrum 150A in een ander jasje. Op zich prima esc, wordt op 6S wel een beetje warm.

Overkill bij esc's bestaat niet, een esc levert alleen de capaciteit aan de motor om amperes te trekken. Zolang je motor (en omstandigheden) niet overkill zijn is er niks mis mee om die esc te gebruiken.
 
Dat is de standaard esc van de DR8/Raptor. En kennen we ook als spektrum 150A in een ander jasje. Op zich prima esc, wordt op 6S wel een beetje warm.

Overkill bij esc's bestaat niet, een esc levert alleen de capaciteit aan de motor om amperes te trekken. Zolang je motor (en omstandigheden) niet overkill zijn is er niks mis mee om die esc te gebruiken.
Thanks voor de reply.

Was niet van plan om 6s te gaan rijden maar meer dat die 100 zo snel LVC heeft. Wel goed alleen erg vervelend als je dan speciaal ergens naar toe gaat en binnen no time auto stilstaat. Levert wel mooie plaatjes op.

Kwam er achter dat achterwiel loszat gelukkig zat schroefje nog wel in.

IMG_8880.jpeg


Heb mijn Mustang body beetje omgebouwd zodat die op Senton past. Beetje Baja Buggy effect al zeg ik het zelf. Zaten zulke scheuren in body dat ik hem niet meer kon gebruiken voor speedruns dus recycle en gebruiken op Senton haha.

IMG_8879.jpeg
 
Thanks voor de reply.

Was niet van plan om 6s te gaan rijden maar meer dat die 100 zo snel LVC heeft. Wel goed alleen erg vervelend als je dan speciaal ergens naar toe gaat en binnen no time auto stilstaat. Levert wel mooie plaatjes op.

Kwam er achter dat achterwiel loszat gelukkig zat schroefje nog wel in.

View attachment 347752

Heb mijn Mustang body beetje omgebouwd zodat die op Senton past. Beetje Baja Buggy effect al zeg ik het zelf. Zaten zulke scheuren in body dat ik hem niet meer kon gebruiken voor speedruns dus recycle en gebruiken op Senton haha.

View attachment 347753
De esc is niet de oorzaak van LVC, die meet het alleen. Je batterijen zakken in voltage wanneer ze leeg gaan, en dat gaat sneller door verlies vanuit interne weerstand (slijtage&pech). Ook tijdelijke 'sag' door hoge belasting kan de lvc doen aanslaan (wanneer binnen 2min het voltage van de batterij +<1v gaat).

Betere/nieuwe batterij of inruilen voor een 6s omdat je 3s hebt uitgespeeld...

Offroad mustang ziet er zeker cool uit!
 
De esc is niet de oorzaak van LVC, die meet het alleen. Je batterijen zakken in voltage wanneer ze leeg gaan, en dat gaat sneller door verlies vanuit interne weerstand (slijtage&pech). Ook tijdelijke 'sag' door hoge belasting kan de lvc doen aanslaan (wanneer binnen 2min het voltage van de batterij +<1v gaat).

Betere/nieuwe batterij of inruilen voor een 6s omdat je 3s hebt uitgespeeld...

Offroad mustang ziet er zeker cool uit!
Ik vraag me af of het wel de LVC is of dat de esc misschien in protection mode is geschoten, doordat de setup meer amps trekt dan de esc aankan.
LVC is inderdaad op te lossen door betere lipo’s of meer een lipo met meer cellen, protection mode door een sterkere esc. Is vrij simpel te checken als de esc ook probleem geeft met een lipo waarvan je weet dat die nog goed is.
De BLX100 in de Senton heeft geen goede reputatie. Op dit forum komt vaak voor dat men een 120a of nog beter de 150a aanraadt zodra de 100a problemen geeft (blinking red light).
 
Dank voor de replies.

Denk inderdaad dat ik twee dingen door elkaar heen haal. De LVC en protection modus. Auto gaat in limb modus dat die heel langzaam rijdt en daarna enkel nog kan sturen. Lipos zijn nog redelijk nieuw (3/4 maanden oud) dus dat zou niet probleem moeten zijn. ESC was wel echt heet.
 
Last edited:
Dank voor de replies.

Denk inderdaad dat ik twee dingen door elkaar heen haal. De LVC en protection modus. Auto gaat in limb modus dat die heel langzaam rijdt en daarna enkel nog kan sturen. Lipos zijn nog redelijk nieuw (3/4 maanden oud) dus dat zou niet probleem moeten zijn. ESC was wel echt heet.
Als je motor ook heet wordt of je als je naar 4s wilt gaan (of gewoon meer torque wilt hebben 😉) kan je een 6s combo overwegen en die op 4s rijden.
 
Als je motor ook heet wordt of je als je naar 4s wilt gaan (of gewoon meer torque wilt hebben 😉) kan je een 6s combo overwegen en die op 4s rijden.

Zeker waar. Is alleen wel weer extra bedrag. Qua snelheid vind ik die Senton hard genoeg gaan is alleen die cutoff die mij irriteert. Zelfde geld voor de Infraction 3s daar wil ik een Max10 ESC inzetten als je dan ook nog motor upgrade doet gaan de kosten aardig oplopen.
 
Zeker waar. Is alleen wel weer extra bedrag. Qua snelheid vind ik die Senton hard genoeg gaan is alleen die cutoff die mij irriteert. Zelfde geld voor de Infraction 3s daar wil ik een Max10 ESC inzetten als je dan ook nog motor upgrade doet gaan de kosten aardig oplopen.
Goedkoopste remedies tegen overamp & overheat cutoff:
- Kleinere pinion
- Throttle limit van de radio naar 75%
- Rijgedrag; minder remmen en snelheid vasthouden
 
Goedkoopste remedies tegen overamp & overheat cutoff:
- Kleinere pinion
- Throttle limit van de radio naar 75%
- Rijgedrag; minder remmen en snelheid vasthouden
Thanks voor de tips!

Vandaag naar skatepark geweest ging goed. Alleen die louise banden balloonen zo erg dat hele schuimrubber door gaatje uit kwam..

Gevolg platte band en schuimrubber verdwenen. Dacht dat her van die mft banden waren.

Vroeg mij af ik heb aantal banden liggen met 12 mm wheel hex(waaronder mft banden) is er een adapter om die op senton te krijgen? Of is dat wheelhex formaat te groot verschil van 14mm naar 12mm? Of kan ik de 14mm hex verwijderen en 12mm hex op zetten? Bij wielophanging etc zonder adapter.
 
Last edited:
Juiste bandjes vinden is en blijft een uitdaging, maar ballonnen dat het schuim eruit komt is wel erg matig. Ballonnende banden zorgen ook voor meer amps/warmte btw, kan je vergelijken met grotere pinions.

Van 12 naar 17 zijn er genoeg te vinden, andersom is lastiger. Vooral omdat 12mm hexen het niet lang volhouden op machines die normaal met 17mm werken
 
Juiste bandjes vinden is en blijft een uitdaging, maar ballonnen dat het schuim eruit komt is wel erg matig. Ballonnende banden zorgen ook voor meer amps/warmte btw, kan je vergelijken met grotere pinions.

Van 12 naar 17 zijn er genoeg te vinden, andersom is lastiger. Vooral omdat 12mm hexen het niet lang volhouden op machines die normaal met 17mm werken
Had toch even de arrma site bekeken en senton 3s heeft dus 14mm hex. Aangepast in mijn post.

Ga wel proberen om 12hex er op te zetten misschien past het wel haha.

Was wel verbaasd over die banden. Zat scheurtje in en dat daar dan hele schuimrubber doorheen komt…
 
Vandaag voor het eerst gereden met m'n '3s setup' van m'n WLToys op straat. Vorige week in de sneeuw geprobeerd met paddle tyres, maar was geen succes, was geen land mee te bezeilen.

Vandaag op de weg met de offroad banden meer succes.

Auto voorzien van:
- Hobbywing 10BL120 (fan gedemonteerd)
- 2845 3100kv motor
- Lousie 2.2 inch banden

Man man, wat een mini raket. Op 3s meer topsnelheid dan ik ooit nodig zal hebben en de motor en esc werden niet heet, naar m'n zin zo :) zin in de eerstvolgende bashdag in Budel!

1000017807.jpg
1000017806.jpg
 
Ik heb mijn limitless nog maar eens een beurt gegeven. ScorchedRC chassis had nog amper meters gemaakt. Ben vorig jaar vooral met de Hobao's bezig geweest.
Dus motor/esc erin (uit een andere rc, niet nieuw), cable management update. Wat testruns op 4s gedan en hij lijkt weer op rail te lopen :)

1707753957414.png

Maar het belangrijkste was de upgrade naar de MT12 Rx/Tx en daarmee met de setting spelen. EdgeTX (de software) is absurd uitgebreid maar dat maakt het ook wel weer erg complex. Steering Expo instellen is nog simpel en zo gepiept, maar zorgen dat ie het voltage voorleest zodra ie onder een bepaald voltage komt is toch weer wat anders. Ik dacht dat ik al het nodige wist, maar toepassingen voor surface zijn toch weer heel anders... Na een paar video's van Joshua Bardwell (AirRC guru en EdgeTX specialist) viel het meeste wel op zijn plek en kunnen mijn goede ideeën beginnen.
Ik heb nu vooral de dingetjes van Bardwell over genomen zoals timers eruit en een throttle lock (gas en remmen werken pas als ik op een knop heb gedrukt en leds tonen of het aan of uit staat).
 
Back
Top