Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Heb jij al verlichting in je Arrma gemaakt & wil je dat laten zien? Ik wacht nog altijd op deze bumper, daar ga ik leds inzetten. Dan hoef ik geen gaten in de body te maken. View attachment 41948


Kijk hier eens naar.. Bepaal voor jezelf waar je evt wat montage gaten hebt.. En contact die gozer of hij wat kan doen..
 
Bij deze wil ik mij ook voorstellen:

Ik ben Dennis, 38 jaar en woonachtig in Maassluis. De hobby begon eigenlijk vorig jaar toen ik een Feiyue fy03 voor mijn zoontje van toen 6 jaar kocht. Na wat upgrades eraan te hebben gedaan besloten dat dit het toch niet was maar dat papa het toch ook wel erg leuk vond, en na wat youtube filmpjes te hebben gekeken, besloot ik om voor mijzelf de Kraton 4s te kopen.
Helaas was deze binnen 2 weken defect (gesmolten dif yoke) en na ruim een maand wachten op nieuwe onderdelen besloot ik om de wagen weer terug te brengen naar Toemen, en deze om te ruilen voor een Kraton v4 6s en om gelijk een fazon voltage voor mijn zoon te halen, dit was gisteren.

Helaas is de voltage van mijn zoon alweer kapot (dif cups) maar upgrades zijn alweer onderweg. De 6s rijd ik voorlopig even op 4s aangezien ik nog nieuw ben. De 6s spectrum controller heb ik gelijk vervangen voor de flysky fs-gt5 (wilde deze in de 4s plaatsen, vandaar dat ik hem al had), en man wat een verademing is die controller ten opzichte van de rtr controller.

Ikzelf ben erg te spreken over Toemen, aangezien ze mij goed geholpen hebben met de 4s, daarnaast ook wat dingen besteld bij toprc en trxxswinkel en dat ging ook goed. Dus eigenlijk geen slechte ervaringen met al deze shops.
 
https://www.avidrc.com
Alternatief voor Fast Eddy lagers.

https://www.rpmrcproducts.com/shop/
Hop-up parts kunsstof, meestal goed verkrijgbaar in NL.

Ik heb een set AVID's besteld.. Wilde rubber sealed lagers hebben.. Seal zorgt alleen wel voor iets of wat extra weerstand.. AVID heeft (ik denk als enige) lagers met rubber seal aan 1 kant.. En open aan de andere kant.. Gezien van op 2 na alle lagers aan 1 kant opgesloten zitten.. Alleen voor mijn centre diff heb ik dubbel seal genomen..

Bumpers en skidplates.. www.pos-modellbau.de
Deze zijn echt (arrma) Tough!!
Toemen de enige nederlandse verkoper..
Bij deze wil ik mij ook voorstellen:

Ik ben Dennis, 38 jaar en woonachtig in Maassluis. De hobby begon eigenlijk vorig jaar toen ik een Feiyue fy03 voor mijn zoontje van toen 6 jaar kocht. Na wat upgrades eraan te hebben gedaan besloten dat dit het toch niet was maar dat papa het toch ook wel erg leuk vond, en na wat youtube filmpjes te hebben gekeken, besloot ik om voor mijzelf de Kraton 4s te kopen.
Helaas was deze binnen 2 weken defect (gesmolten dif yoke) en na ruim een maand wachten op nieuwe onderdelen besloot ik om de wagen weer terug te brengen naar Toemen, en deze om te ruilen voor een Kraton v4 6s en om gelijk een fazon voltage voor mijn zoon te halen, dit was gisteren.

Helaas is de voltage van mijn zoon alweer kapot (dif cups) maar upgrades zijn alweer onderweg. De 6s rijd ik voorlopig even op 4s aangezien ik nog nieuw ben. De 6s spectrum controller heb ik gelijk vervangen voor de flysky fs-gt5 (wilde deze in de 4s plaatsen, vandaar dat ik hem al had), en man wat een verademing is die controller ten opzichte van de rtr controller.

Ikzelf ben erg te spreken over Toemen, aangezien ze mij goed geholpen hebben met de 4s, daarnaast ook wat dingen besteld bij toprc en trxxswinkel en dat ging ook goed. Dus eigenlijk geen slechte ervaringen met al deze shops.

Welkom!!

Jammer te horen dat je wat ongelukkig begonnen bent.. Wel fijn dat je daarna weer goed op weg geholpen bent!

Beter ook dat je van de 3/4s lijn over bent gestapt naar een 6s.. Alleen de shocks zijn al een verademing.. En alles is zoveel sterker.. Dat maakt de meerprijs al meer dan goed.. En dan hebben we het nog niet over 6s gehad..

TIP: Lipo's --> conrad.nl --> de gens-ace-r-spam packs zijn daar echt goedkoop!!

Leuk he.. Kinderen.. En je daardoor ook weer "kinderlijk" gaan gedragen.. Beetje zelfde verhaal hier..
 
Last edited:
Waterproof mini VideoCamera 1080p met geluid onder €13? Ja het kan met de SQ12
In actie op de Boot en hier op de RC Auto
Ik kocht hem hier
Zijn een hoop knockoffs op de markt.. Met werkelijk hele slechte reviews.. Geen wide angle lens.. Geen 1080p maar 240p.. Dat soort verhalen.. Ik zeg.. Lees de reviews goed voor je overgaat tot aankoop!
 
Na wat filmpjes gezien te hebben & de prijs, ach waarom niet? Echt reviews heb ik niet gelezen, maar misschien handig voor de overige dutchies om dat wel te doen mochten ze een camera te overwegen.
Natuurlijk zijn er veel betere camera's, maar om een keer een filmpje te maken op de auto of boot leek het mij niet slecht.
Oordelen kan ik nog niet want hij is nog altijd onderweg. Maar er zijn ook neppers in omloop zie ik hier
 
Last edited:
Vandaag zender geupdate naar flysky gt5, en ben bezig met het omzetten naar deze.

Ook een servosaver besteld via Ebay van HotRacing, even wachten op de post dus.
20190630_174354.jpg
 
Last edited:
Hallo allemaal,

leuk zo'n Nederlandse sectie hier, goed idee!
Zal me ook even voorstellen:

Mijn naam is Joost, 41, en ik woon in Leidsche Rijn (Utrecht).
Ben een jaar of 6 geleden begonnen met een Tamiya TT-02B op 2S. Was erg leuk om mee te beginnen en veel van geleerd.
Toen moest het natuurlijk sneller en een Traxxas E-Revo aangeschaft op 6S. Wat een puinhoop was dat zeg, constant iets aan kapot, kon geen lipo leegrijden, echt een verschrikkelijke koop.
Toen een keer een drone en een bootje (i.d.d. de Feilun FT012, gaaf ding) geprobeerd maar dat was het niet helemaal.

Daarna een ECX Ruckus Brushless 2WD 1/10 voor in de modder maar dat was ook niet snel genoeg.
Dus overgestapt naar Arrma. Heb ook de BRCC 3S gehad maar dat vond ik niks. Slipper clutch kapot, lagers heel snel kapot en het design met die sliding motor mount wou niet wennen bij mij, zat de hele tijd vast door steentjes en zand. Wel een mooi ding.

Nu heb ik staan:

Een Kraton en een Typhon op 6s met heel veel upgrades. Sterkere servo's, alu chassis braces (hot racing), alu diff cups, mud guards, cvd's achter, hot racing rear alu hubs, motor koeling, BEC, Backflips op de Kraton, T-bone bumpers, bodies verstevigd met Shoegoo, V4 shocks, Sanwa radio en ontvangers. Dat gaat maar door en die gaan nooit meer weg. Verbaasd me iedere keer weer wat die dingen kunnen hebben. Af en toe een krom chassis of diff kapot maar het valt me reuze mee.
En vorig jaar een HPI Baja 5b Flux op 8S erbij gekocht, wat een beest is dat. Alhoewel de Arrma's sneller zijn, zo'n 1/5 ploegt echt overal doorheen.

Wij rijden meestal op een grote zandbult bij de Haarrijnse plas langs de A2. Ben ook een keer op het motorcross circuit van Kwintelooijen in Rhenen geweest, da's wel echt een gave baan.

Zijn er hier nog meer Nederlanders uit de regio Utrecht?

Mocht ik iemand ergens mee kunnen helpen dan altijd vragen! Zal ik ook doen,

groeten Joost
 
Last edited:
Hallo Joost, ik heb de Badlands 2.8 besteld met de ATF117XT02 voor de BRCC, (is nog niet binnen)
Is het slim om preventief de servo te upgraden naar 15 of 20kg? Of gaat de orginele servo (7kg) dit redden?
Deze vraag omdat ik volledig nieuw ben in rc & mijn kennis is wat ik hier lees en wat ik zie op youtube.
 
Hi, ik heb de wielen en banden van de Granite er onder gezet, die zijn ongeveer even groot als de Badlands, wel wat lichter, en dat viel me niet tegen met de standaard servo. Ik zou het gewoon proberen eerst met de standaard, kan je er altijd een zwaardere inzetten.
Je merkt wel absoluut verschil met een sterkere en snellere servo en die hoeven helemaal niet duur te zijn. PowerHD heeft prima servo's, wel eentje op 6 of 6.6 volt uitzoeken ivm het voltage vanuit de regelaar.

Groeten Joost

 
Ja wat ik las was je er niet over tevreden en zit je nu een paar klasses hoger. Zelf heb ik nadat ik merkte dat hij zo snel omviel in bochten (de eerste dag) niet meer gereden & wacht tot ik de upgrades binnen heb. daarna hoop ik een fijne auto te hebben.
 
Denk dat ie met de Badlands al veel minder snel omvalt, was met die Granite wielen ook al een heel stuk minder. Heb gezien dat de langere armen van de Typhon 3s er zo op kunnen, misschien ook een optie.
 
Dan word hij nog breder en inderdaad lijkt het me dat hij dan nog stabieler word met name in bochten. Ik zit al te kijken bij Toemen, raar dat ik alleen front arms zie te staan.
 
Last edited:
Back
Top