Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Wanneer moet je eigenlijk div onderdelen gaan smeren, olie controleren/bijvullen? Heb nu ca. 1 uur uur gereden.

Als het goed is zitten er wat bladzijdes in je manual.. Waar je standaard maintainance dingetjes op staan..

Hier een kopie uit mijn 6s manual:

Screenshot_2019-07-18-23-17-20.png
 
Thanks voor de tip Mike, maar dat deel zit er bij de 3S BLX niet bij. Zojuist de manual nog eens nagekeken.
Het kan toch niet zo zijn dat er bij de 3S geen onderhoud nodig is?
 
Last edited:
Thanks voor de tip Mike, maar dat deel zit er bij de 3S BLX niet bij. Zojuist de manual nog eens nagekeken.
Het kan toch niet zo zijn dat er bij de 3S geen onderhoud nodig is?

Ik heb die info ook niet bij mijn 3s senton gekregen..

Even een andere vraag. Ik wil graag Granite banden op mijn Senton 3s zetten, zie dat veel en vind het er wel stoer uitzien.
Nu wil ik graag weten of iemand weet of ik leuke banden van deze pagina kan kiezen,

https://www.toprc.nl/arrma/onderdelen/granite-4x4/?sort=featured&page=4

en dan een 15t pinion erin zet en eventueel de body wat trim of dat dan mogelijk is en goed werkt? (in de zin van overhitting)
 
Om zeker te zijn zou ik TopRC een mailtje sturen met de vraag of ze op je senton passen. Ze zien er inderdaad vet uit.
Volgens mij is de 3S BLX serie allemaal 14mm en zo te zien de wielen op de pagina ook. Andere pinion ? ik durf het niet te zeggen, ik hou het op standaard.
 
Om zeker te zijn zou ik TopRC een mailtje sturen met de vraag of ze op je senton passen. Ze zien er inderdaad vet uit.
Volgens mij is de 3S BLX serie allemaal 14mm en zo te zien de wielen op de pagina ook. Andere pinion ? ik durf het niet te zeggen, ik hou het op standaard.

Ja ze passen wel. Alleen grotere wielen gaat hij sneller van dus waarschijnlijk word de motor te heet. Met een kleine pinion gaat de topsnelheid omlaag dus zou het moeten lukken denk ik.

Kijken of iemand het zeker weet.
 
Ik heb die info ook niet bij mijn 3s senton gekregen..

Even een andere vraag. Ik wil graag Granite banden op mijn Senton 3s zetten, zie dat veel en vind het er wel stoer uitzien.
Nu wil ik graag weten of iemand weet of ik leuke banden van deze pagina kan kiezen,

https://www.toprc.nl/arrma/onderdelen/granite-4x4/?sort=featured&page=4

en dan een 15t pinion erin zet en eventueel de body wat trim of dat dan mogelijk is en goed werkt? (in de zin van overhitting)

MT banden onder je Senton 3s.. Persoonlijk zou ik mezelf er niet aan wagen.. Die zijn zoveel groter.. Dat je je body een flink stuk weg moet gaan snijden om ruimte te maken.. En zoveel zwaarder.. Dat je niet alleen hitte problemen gaat krijgen.. Maar ook al je onderdelen (armen, aandrijfassen, hubs, veren, stuurstangen, servo) zwaarder gaat belasten..
Mijn voorspelling; "meer tijd sleutelen als rijden"

Maar, als je er toch voor wil gaan.. Pioneers all day long! Die gaan echt op iedere ondergrond goed!
Je pionon verkleinen is een verstandig idee..
Kan je 2 dingen doen:
Naar 17T.. Loopt ie warm, naar 15T
Naar 15T.. Loopt ie niet warm, naar 17T
 
LOL! Now youre here! Question.. I know you own a Losi SRR.. But do (did) by any chance you also own(ed) the 1/10 Losi RR??
I do own one. There are a few vids in my channel of me running it but they are from the fall/winter. It's a fun little truck.
 
MT banden onder je Senton 3s.. Persoonlijk zou ik mezelf er niet aan wagen.. Die zijn zoveel groter.. Dat je je body een flink stuk weg moet gaan snijden om ruimte te maken.. En zoveel zwaarder.. Dat je niet alleen hitte problemen gaat krijgen.. Maar ook al je onderdelen (armen, aandrijfassen, hubs, veren, stuurstangen, servo) zwaarder gaat belasten..
Mijn voorspelling; "meer tijd sleutelen als rijden"

Maar, als je er toch voor wil gaan.. Pioneers all day long! Die gaan echt op iedere ondergrond goed!
Je pionon verkleinen is een verstandig idee..
Kan je 2 dingen doen:
Naar 17T.. Loopt ie warm, naar 15T
Naar 15T.. Loopt ie niet warm, naar 17T

Oke bedankt vd top uitleg. Dus beter niet doen. Op 14mmhex vind ik weinig banden. Heb wel een adapter naar 17mm. Kan ik dam zonder problemen de sct banden die op een 6sVersie passen erop zetten? Dus deze:

https://www.toprc.nl/louise-sc-pioneer-shortcourse-banden-set-lr-t3148sbm.html
 
Ik heb die info ook niet bij mijn 3s senton gekregen..

Even een andere vraag. Ik wil graag Granite banden op mijn Senton 3s zetten, zie dat veel en vind het er wel stoer uitzien.
Nu wil ik graag weten of iemand weet of ik leuke banden van deze pagina kan kiezen,

https://www.toprc.nl/arrma/onderdelen/granite-4x4/?sort=featured&page=4

en dan een 15t pinion erin zet en eventueel de body wat trim of dat dan mogelijk is en goed werkt? (in de zin van overhitting)
Eigenlijk maak je er dan een BRCC van, die heeft exact hetzelfde chassis en aandrijflijn als de Senton maar dan met MT banden en kleinere pinion. Dus met de pinion van een BRCC moet dat prima kunnen.
Mike heeft wel een punt met de body, dat gaat schuren, helemaal op 3s en banden die balloonen.
Je zou de nieuwe Trenchers 2.8's belted van ProLine kunnen proberen. Maar dan moet je nog steeds je body trimmen.
 
Eigenlijk maak je er dan een BRCC van, die heeft exact hetzelfde chassis en aandrijflijn als de Senton maar dan met MT banden en kleinere pinion. Dus met de pinion van een BRCC moet dat prima kunnen.
Mike heeft wel een punt met de body, dat gaat schuren, helemaal op 3s en banden die balloonen.
Je zou de nieuwe Trenchers 2.8's belted van ProLine kunnen proberen. Maar dan moet je nog steeds je body trimmen.

Body trimmen vind ik niet erg, het gaat mij puur om het overhitten. ik ga toch voor de 17mm hex banden die normaliter op de 6s gaan. dat moet gewoon gaan toch? deze: https://www.toprc.nl/louise-sc-pioneer-shortcourse-banden-set-lr-t3148sbm.html

In de toekomst wil ik misschien proberen om de MT banden eronder te gooien om te kijken hoe dat rijdt, maar jij zegt dus dat dat met een andere pinion en trimmen moet lukken. bedankt!
 
Gisteravond voor het eerst gereden met de WTF fan op de motor, motor blijft mooi koel nu.
Ik denk dat ik helemaal tevreden ben over mijn BRCC, op 3S is het echt mijn ding, het omvallen is verleden tijd door de 17mm Hex Extenders en de Badlands. Een takje tussen de vooras maakte dat ik niet meer weg kon sturen voor een paaltje, nou dat ving de sterke T-Bone bumper mooi op. De leds zijn ideaal bij schemerlicht, kortom ik ben blij met mijn blauwe monster.
 

Attachments

  • 20190729_195031.jpg
    20190729_195031.jpg
    349.9 KB · Views: 52
Gisteravond voor het eerst gereden met de WTF fan op de motor, motor blijft mooi koel nu.
Ik denk dat ik helemaal tevreden ben over mijn BRCC, op 3S is het echt mijn ding, het omvallen is verleden tijd door de 17mm Hex Extenders en de Badlands. Een takje tussen de vooras maakte dat ik niet meer weg kon sturen voor een paaltje, nou dat ving de sterke T-Bone bumper mooi op. De leds zijn ideaal bij schemerlicht, kortom ik ben blij met mijn blauwe monster.

Ziet er goed uit!?
 
Oke bedankt vd top uitleg. Dus beter niet doen. Op 14mmhex vind ik weinig banden. Heb wel een adapter naar 17mm. Kan ik dam zonder problemen de sct banden die op een 6sVersie passen erop zetten? Dus deze:

https://www.toprc.nl/louise-sc-pioneer-shortcourse-banden-set-lr-t3148sbm.html

Die 14mm hex snap ik echt niet..

SCT banden eronder kan iig minder kwaad.. Met een 14/17 adapter krijg je wel iets wat meer breedte.. Maar dat is denk ik wel lekker.. Rolt ie minder.. En je body heeft toch wat trim nodig..
 
Die 14mm hex snap ik echt niet..

SCT banden eronder kan iig minder kwaad.. Met een 14/17 adapter krijg je wel iets wat meer breedte.. Maar dat is denk ik wel lekker.. Rolt ie minder.. En je body heeft toch wat trim nodig..

Wat bedoel je met die 14mm hex snap ik echt niet?
 
Meest gangbare maten wielhexen (en dus beschikbaarheid in velgen) zijn 12 en 17mm.. Waarom Arrma er in de 3s lijn voor gekozen heeft 14mm hexen te monteren.. Das voor mij echt een raadsel

Ah bedoel je dat. Ja inderdaad. Had gelezen dat 12mm snel slijt en daarom verranderd hebben, maar zet er dan gelijk 17mm op zou je zeggen.
 
Back
Top