Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Body trimmen vind ik niet erg, het gaat mij puur om het overhitten. ik ga toch voor de 17mm hex banden die normaliter op de 6s gaan. dat moet gewoon gaan toch? deze: https://www.toprc.nl/louise-sc-pioneer-shortcourse-banden-set-lr-t3148sbm.html

In de toekomst wil ik misschien proberen om de MT banden eronder te gooien om te kijken hoe dat rijdt, maar jij zegt dus dat dat met een andere pinion en trimmen moet lukken. bedankt!
Ik vraag me eigenlijk wel af of de banden van de 6s groter zijn dan die van de 3s? Heb je dat uitgezocht?
 
Ik vraag me eigenlijk wel af of de banden van de 6s groter zijn dan die van de 3s? Heb je dat uitgezocht?

Het zijn die louise banden die ik link. Staan geen maten bij, maar zie ze bij onderdelen van de 6s er tussen staan. Maar toprc mailde als antwoord dat ik de pinion ook moest vervangen (wat me sterk lijkt) vandaar dat ik twijfel of ze wel even groot zijn.
 
Het zijn die louise banden die ik link. Staan geen maten bij, maar zie ze bij onderdelen van de 6s er tussen staan. Maar toprc mailde als antwoord dat ik de pinion ook moest vervangen (wat me sterk lijkt) vandaar dat ik twijfel of ze wel even groot zijn.

Buiten diameter van de Louise's is 110mm
Buiten diameter van de stock Senton dBoots is 105mm
 
Wow wat een pech heb ik.. auto stopt ineens met rijden. Ik thuis uit elkaar gehaald is de vertanding bij mijn slipper helemaal verrot en mijn motor ook. Kont dat omdat de slipper te strak stond afgesteld denken jullie? Heb er amper 10x mee gereden.
 

Attachments

  • IMG-20190802-WA0003.jpg
    IMG-20190802-WA0003.jpg
    57 KB · Views: 40
  • IMG-20190802-WA0004.jpg
    IMG-20190802-WA0004.jpg
    65.6 KB · Views: 36
  • IMG-20190802-WA0002.jpg
    IMG-20190802-WA0002.jpg
    77.5 KB · Views: 32
  • IMG-20190801-WA0003.jpg
    IMG-20190801-WA0003.jpg
    71.8 KB · Views: 37
I was afraid to pull the plug on 4S. I prefer 6s Rigs. But I see the excitement you guys have.
 
Wow wat een pech heb ik.. auto stopt ineens met rijden. Ik thuis uit elkaar gehaald is de vertanding bij mijn slipper helemaal verrot en mijn motor ook. Kont dat omdat de slipper te strak stond afgesteld denken jullie? Heb er amper 10x mee gereden.
Kom door de gear mesh die veel te strak is. Heb het zelf ook gehad en zie het te vaak voorbij komen op dit forum, moet Arrma echt iets aan doen.
De pinion en spur gear staan veel te strak tegen elkaar maar de motormount is fixed, je kan niks afstellen. Daardoor klapt je motorlager eruit en krijg je dit. Arrma en Hotracing maken adjustable motor mounts daarmee los je het probleem op.
Dit valt wel onder garantie en is een bekend probleem, dus zeker garantie aanvragen waar je de auto hebt gekocht. Ik kreeg zelfs een hele nieuwe.

Edit, deze komt net binnen:
https://www.arrmaforum.com/threads/2nd-run-and-broken-motor.13908/
 
Last edited:
Kom door de gear mesh die veel te strak is. Heb het zelf ook gehad en zie het te vaak voorbij komen op dit forum, moet Arrma echt iets aan doen.
De pinion en spur gear staan veel te strak tegen elkaar maar de motormount is fixed, je kan niks afstellen. Daardoor klapt je motorlager eruit en krijg je dit. Arrma en Hotracing maken adjustable motor mounts daarmee los je het probleem op.
Dit valt wel onder garantie en is een bekend probleem, dus zeker garantie aanvragen waar je de auto hebt gekocht. Ik kreeg zelfs een hele nieuwe.

Edit, deze komt net binnen:
https://www.arrmaforum.com/threads/2nd-run-and-broken-motor.13908/

Wat JvG zei:
Garantie!!

Ik merk hier dat wij hollanders niet zo van de garantie zijn.. Alle engelstalige (US, UK, AUS) hier.. Die claimen werkelijk alles! En in 9 van de 10 gevallen.. Krijgen ze alles nieuw opgestuurd..

Dit is 100% een gevallletje garantie.. Optie a: regel het via de winkel waar je hem gekocht heb.. Optie b: contact horizonhobby.de

Ik zou voor optie 2 gaan.. Gaat naar mijn beleving het snelst
 
Wat JvG zei:
Garantie!!

Ik merk hier dat wij hollanders niet zo van de garantie zijn.. Alle engelstalige (US, UK, AUS) hier.. Die claimen werkelijk alles! En in 9 van de 10 gevallen.. Krijgen ze alles nieuw opgestuurd..

Dit is 100% een gevallletje garantie.. Optie a: regel het via de winkel waar je hem gekocht heb.. Optie b: contact horizonhobby.de

Ik zou voor optie 2 gaan.. Gaat naar mijn beleving het snelst

Bedank allen! Had al een mail gestuurd naar de winkel, die is er nu mee bezig. Volgende keer gelijl via horizon. Bedankt vd tip!
 
Word er bij garantie niet moeilijk gedaan als je wat modificaties hebt gedaan aan de auto, (uitgezonderd het motorische gedeelte, dan zou je zelf iets fout gedaan kunnen hebben) de meeste hier hebben wel wat aangepast aan hun auto.
 
Word er bij garantie niet moeilijk gedaan als je wat modificaties hebt gedaan aan de auto, (uitgezonderd het motorische gedeelte, dan zou je zelf iets fout gedaan kunnen hebben) de meeste hier hebben wel wat aangepast aan hun auto.

Ik in ieder geval nog niet
 
Word er bij garantie niet moeilijk gedaan als je wat modificaties hebt gedaan aan de auto, (uitgezonderd het motorische gedeelte, dan zou je zelf iets fout gedaan kunnen hebben) de meeste hier hebben wel wat aangepast aan hun auto.

Meeste van die engelstalige gasten hier.. Bellen met HH met het verhaal.. Horizon vraagt dan om een foto.. Trekken die motor eruit.. Leggen hem op de aankoopbon.. Maken een foto.. Die op de mail.. Een meestal dezelfde dag nog nieuw onderdeel onderweg..
Auw.....?

Setje RPM arms bestellen.. Komt alles weer goed!
 
Meeste van die engelstalige gasten hier.. Bellen met HH met het verhaal.. Horizon vraagt dan om een foto.. Trekken die motor eruit.. Leggen hem op de aankoopbon.. Maken een foto.. Die op de mail.. Een meestal dezelfde dag nog nieuw onderdeel onderweg..


Setje RPM arms bestellen.. Komt alles weer goed!
Rpm is voor de 4s outcast nog steeds niet beschikbaar, ik heb nog originele spares. Thanks.
 
Even een andere vraag. Ik wil graag Granite banden op mijn Senton 3s zetten, zie dat veel en vind het er wel stoer uitzien.
Nu wil ik graag weten of iemand weet of ik leuke banden van deze pagina kan kiezen,

https://www.toprc.nl/arrma/onderdelen/granite-4x4/?sort=featured&page=4

en dan een 15t pinion erin zet en eventueel de body wat trim of dat dan mogelijk is en goed werkt? (in de zin van overhitting)

Sorry voor de late reactie was nogal druk de laatste week.
Ik heb zelf de body van mijn Senton op mijn Typhon 3S gezet, de wielen van de Typhon zijn 110mm, het was wel nodig om de body mounts op de hoogste stand te zetten en daarna heb ik nog de body bij de achterbanden getrimd omdat het daar behoorlijk aanliep. Voor gaat het net, bij maximaal inveren raakt de body net de band maar ik heb er tijdens het rijden geen problemen mee.

Voordeel van de Typhon is dat de spoorbreedte ook wat groter wordt dus minder last van omvallen in de bochten.

Hier wat foto's
45058


45059


45060
 
Hoi Heren,

Na het aanmelden in het algemene topic werd ik gewezen op dit deel van het forum, leuk!

Net als Dennis kom ik ook uit Maassluis, Michael 29 jaar en in het bezit van een (inmiddels gehavende) Arrma Talion 6s v3.
Eergister na het rijden op een parkeerplaats wilde de auto niet meer naar rechts sturen. Ik heb geprobeerd om de originele stuur servo open te maken en iets te kunnen bekijken.. na het zien en loshalen van alle ienieminie tandwieltjes toch maar besloten een nieuwe te bestellen...

Ook zag ik dat mijn bandjes losgekomen waren van de velg, heel vreemd maar een beetje tyre glue mee besteld en lekker plakken maar ;-)

Mijn vriendin heeft ook 1x met de auto gereden op 6s... dat was niet zo handig kan ik jullie vertellen haha.. toen was de wingmount afgebroken. Gelukkig heb ik thuis een 3d printer staan en kon ik zelf het onderdeel diezelfde avond weer monteren, dit in afwachting van een backorder bij trxxs-winkel.

Verder is het in de omgeving allemaal wat vlakjes om te rijden, ik ben echt nog opzoek naar leuke plekjes.

Leuk om een beetje actief in dit forum mee te doen en wellicht eens een meet en ride !
 

Attachments

  • IMG_20190818_214807.jpg
    IMG_20190818_214807.jpg
    407.1 KB · Views: 24
Welkom @MichaelJTalion. Het is op het ogenblik een beetje stil hier maar dat zal wel komen door de vakantie periode..

Way betreft het kopen van onderdelen en zeker die van Arrma zou ik je willen adviseren om naar RC Freaks _Rotterdam te gaan. Mike heeft veel onderdelen op voorraad ook alu onderdelen. Mocht hij ze niet hebben (standaard en Alu) kan hij deze wel bestellen en de levertijd is ook goed.
En natuurlijk altijd vriendelijk geholpen.
 
Hoi Heren,

Na het aanmelden in het algemene topic werd ik gewezen op dit deel van het forum, leuk!

Net als Dennis kom ik ook uit Maassluis, Michael 29 jaar en in het bezit van een (inmiddels gehavende) Arrma Talion 6s v3.
Eergister na het rijden op een parkeerplaats wilde de auto niet meer naar rechts sturen. Ik heb geprobeerd om de originele stuur servo open te maken en iets te kunnen bekijken.. na het zien en loshalen van alle ienieminie tandwieltjes toch maar besloten een nieuwe te bestellen...

Ook zag ik dat mijn bandjes losgekomen waren van de velg, heel vreemd maar een beetje tyre glue mee besteld en lekker plakken maar ;-)

Mijn vriendin heeft ook 1x met de auto gereden op 6s... dat was niet zo handig kan ik jullie vertellen haha.. toen was de wingmount afgebroken. Gelukkig heb ik thuis een 3d printer staan en kon ik zelf het onderdeel diezelfde avond weer monteren, dit in afwachting van een backorder bij trxxs-winkel.

Verder is het in de omgeving allemaal wat vlakjes om te rijden, ik ben echt nog opzoek naar leuke plekjes.

Leuk om een beetje actief in dit forum mee te doen en wellicht eens een meet en ride !
Hi Michael, leuk dat je er ook bent!
De maasvlakte schijnt leuk te zijn om te rijden, ben er zelf nog nooit geweest.

Je kan er een RPM wing mount op zetten, die breken veel minder snel maar ze zijn eigenlijk te hoog voor de Talion, ziet er niet uit. Wat bij mij heel goed werkt is de nieuwe wing mount 15 min in kokend water gooien en dan 12 uur in een zak stoppen met WD40. Het nylon wordt dan een stuk zachter en kan veel meer hebben. Werkt ook met de armen.

Lijkt me wel gaaf als we het ooit voor elkaar krijgen een NL Arrma meeting te organiseren, goed idee.

Ennnuh, mag jou vriendin ook met je echte auto rijden? :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Back
Top