Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Hallo allemaal,

Ik ben Ricardo uit Lelystad. Zit nog niet zo lang in deze hobby. Ben begonnen met een Wltoys144001?. Daarna een Outcast 6S maar daar had ik alleen maar problemen mee (tweedehands gekocht in een blijkbaar slechte staat). Nu wacht ik op de Senton v3. Las dat er ook wel is afgesproken wordt, lijkt me leuk ?.
 
Hallo allemaal,

Ik ben Ricardo uit Lelystad. Zit nog niet zo lang in deze hobby. Ben begonnen met een Wltoys144001?. Daarna een Outcast 6S maar daar had ik alleen maar problemen mee (tweedehands gekocht in een blijkbaar slechte staat). Nu wacht ik op de Senton v3. Las dat er ook wel is afgesproken wordt, lijkt me leuk ?.
hoi Ricardo! welkom op het forum.
we hebben gisteren voor de eerste keer met enkele leden van dit forum afgesproken. gaan we in de toekomst nog wel doen dus altijd welkom dan.

wat was er mis met de outcast? alles is te repareren dus die outcast krijg je ook wel terug aan de praat! ervaring genoeg hierop het forum.
 
Hallo allemaal,

Ik ben Ricardo uit Lelystad. Zit nog niet zo lang in deze hobby. Ben begonnen met een Wltoys144001?. Daarna een Outcast 6S maar daar had ik alleen maar problemen mee (tweedehands gekocht in een blijkbaar slechte staat). Nu wacht ik op de Senton v3. Las dat er ook wel is afgesproken wordt, lijkt me leuk ?.

Welkom in ons Nederlandse draadje Ricardo!

Een hoop info hier.. En nog veeel meer info in het engelstalige gedeelte!
 
Nou ik ben ervoor ?ga graag weer een rondje knallen ?

Echt top plek want mijn autootje is nog heel? en het was super gezellig ?
zat ook al te kijken om dit weekend er weer heen om te rijden?

JvG ik heb van jou een dubbele backflip met je kraton ?en vette jump met je xmaxx ?
Maar die krijg je er niet op?en ik heb geen YouTube kanaal ?


Hallo allemaal,

Ik ben Ricardo uit Lelystad. Zit nog niet zo lang in deze hobby. Ben begonnen met een Wltoys144001?. Daarna een Outcast 6S maar daar had ik alleen maar problemen mee (tweedehands gekocht in een blijkbaar slechte staat). Nu wacht ik op de Senton v3. Las dat er ook wel is afgesproken wordt, lijkt me leuk ?.
Hey Ricardo

Gezellig dat je er bent ?en is het een 3s of een S6 senton??
 
Last edited:
hoi Ricardo! welkom op het forum.
we hebben gisteren voor de eerste keer met enkele leden van dit forum afgesproken. gaan we in de toekomst nog wel doen dus altijd welkom dan.

wat was er mis met de outcast? alles is te repareren dus die outcast krijg je ook wel terug aan de praat! ervaring genoeg hierop het forum.
Had gewoon veel gezeur met de diffs en de main en input gear die steeds stuk gingen, motor stuk en nog wat kleine dingen. Alles weer kunnen maken en verkocht. Was toch niet echt m’n ding een stunt truck.
 
Nou ik ben ervoor ?ga graag weer een rondje knallen ?

Echt top plek want mijn autootje is nog heel? en het was super gezellig ?
zat ook al te kijken om dit weekend er weer heen om te rijden?

JvG ik heb van jou een dubbele backflip met je kraton ?en vette jump met je kraton ?
Maar die krijg je er niet op?en ik heb geen YouTube kanaal ?



Hey Ricardo

Gezellig dat je er bent ?en is het een 3s of een S6 senton??
Het wordt een 3S?
 
JvG ik heb van jou een dubbele backflip met je kraton ?en vette jump met je xmaxx ?
Maar die krijg je er niet op?en ik heb geen YouTube kanaal ?
Is het een idee dat we een whatsapp groep aanmaken? Dan kunnen we daar alle foto’s en video’s in gooien. En afspreken gaat dan ook wat makkelijker. Stuur ff je mobiele nummer in een pm dan maak ik er één aan.

Ik zal ff mijn 06 in een pm zetten dan kan je ze alvast doorsturen, ben wel benieuwd!
Het wordt een 3S?
Gaaf, ben erg benieuwd naar de nieuwe 3s lijn.
Beetje leuke plekken in Almere om te rijden?
 
Last edited:
Is het een idee dat we een whatsapp groep aanmaken? Dan kunnen we daar alle foto’s en video’s in gooien. En afspreken gaat dan ook wat makkelijker. Stuur ff je mobiele nummer in een pm dan maak ik er één aan.

Ik zal ff mijn 06 in een pm zetten dan kan je ze alvast doorsturen, ben wel benieuwd!

Gaaf, ben erg benieuwd naar de nieuwe 3s lijn.
Beetje leuke plekken in Almere om te rijden?

Geen idee eigenlijk, woon in Lelystad en heb alleen daar nog gereden ?.
Is het een idee dat we een whatsapp groep aanmaken? Dan kunnen we daar alle foto’s en video’s in gooien. En afspreken gaat dan ook wat makkelijker. Stuur ff je mobiele nummer in een pm dan maak ik er één aan.

Ik zal ff mijn 06 in een pm zetten dan kan je ze alvast doorsturen, ben wel benieuwd!

Gaaf, ben erg benieuwd naar de nieuwe 3s lijn.
Beetje leuke plekken in Almere om te rijden?
Is het een idee dat we een whatsapp groep aanmaken? Dan kunnen we daar alle foto’s en video’s in gooien. En afspreken gaat dan ook wat makkelijker. Stuur ff je mobiele nummer in een pm dan maak ik er één aan.

Ik zal ff mijn 06 in een pm zetten dan kan je ze alvast doorsturen, ben wel benieuwd!

Gaaf, ben erg benieuwd naar de nieuwe 3s lijn.
Beetje leuke plekken in Almere om te rijden?
Is het een idee dat we een whatsapp groep aanmaken? Dan kunnen we daar alle foto’s en video’s in gooien. En afspreken gaat dan ook wat makkelijker. Stuur ff je mobiele nummer in een pm dan maak ik er één aan.

Ik zal ff mijn 06 in een pm zetten dan kan je ze alvast doorsturen, ben benieuwd

Lijkt me een goed idee. Alleen geen idee hoe ik een pm kan sturen
 
Geen idee eigenlijk, woon in Lelystad en heb alleen daar nog gereden ?.
Lijkt me een goed idee. Alleen geen idee hoe ik een pm kan sturen
Oeps, haha, bedoel Lelystad natuurlijk.
Een pm (personal message) kan je sturen via het envelopje rechtsboven. Bij ontvanger de naam invoeren (in mijn geval JvG) dan zie je vanzelf het forumlid:

6D8A4126-32D9-4815-BDFF-72BA0E363643.jpeg
 
idee eigenlijk, woon in Lelystad en heb alleen daar nog gereden ?.
Ik vindt het ook lastig om een goede plek te vinden om lekker te rijden ? hier in mijn buurt heb ik nog niet zo'n goede plek gevonden.


Die berg die we zondag hadden? dan land je redelijk hoog en in het zachte zand?.
Want ja het is een wonder dat ik nog heel ben?na alle koprollen en foute landingen ?

Ik had alleen wel het idee dat hij aan het eind van de dag wat langzamer ging?
Komt dat dan dat de olie wat dunner wordt?
Nou ging ook niet meer rechtdoor ?dus dat kan het ook zijn?
Maar zal vandaag weer even rondje rijden om te testen ?want kon niks vinden behalve dat er een schroefje uit mijn heatsink was?
 
Even een klein vraagje over deze bec,? want de rode stekker moet op de batterij ?
Maar kan ik daar bv ook een Servo plug van maken dat ik hem in mijn reciever steek of in de esc.
Of is dat te veel van het goede?
 

Attachments

  • Screenshot_20200804-171322.jpg
    Screenshot_20200804-171322.jpg
    134.2 KB · Views: 25
Even een klein vraagje over deze bec,? want de rode stekker moet op de batterij ?
Maar kan ik daar bv ook een Servo plug van maken dat ik hem in mijn reciever steek of in de esc.
Of is dat te veel van het goede?
Nee dat gaat niet idd. Dan sluit je 2 bec’s aan elkaar (intern en extern). En er moet minimaal 7 volt in, uit je regelaar komt 5.
Ik kan wel een verloopje voor je maken.
Welke connectoren heb je op je regelaar en lipo’s zitten? En waar wil je de BEC in je auto zetten (ivm lengte)?
 
Hallo


Wat is een bec en waarvoor nodig?

https://oscarliang.com/what-is-esc-ubec-bec-quadcopter/

simpel gezegd een DC-DC regeling. Deze maakt van je lipo spanning geschikte spanning om je servo en ontvanger van stroom te voorzien. Over het algemeen is de standaard BEC welke in je regelaar zit voldoende. Deze leveren over het algemeen een 6volt output.

er is echter ook een doelgroep die wat meer wil zoals gebruik maken van HV (high Voltage) servo (7,2Volt of hoger) of High rpm fans op 12Volt en hier komen dan de externe BEC (UBEC) van pas, deze hebben hogere vermogen en instelbare voltages.
 
Nee dat gaat niet idd. Dan sluit je 2 bec’s aan elkaar (intern en extern). En er moet minimaal 7 volt in, uit je regelaar komt 5.
Ik kan wel een verloopje voor je maken.
Welke connectoren heb je op je regelaar en lipo’s zitten? En waar wil je de BEC in je auto zetten (ivm lengte)?
Dat zou natuurlijk top zijn? en als je dat wil doen ?dan kan ik het daarna zelf proberen te solderen ? als voorbeeld heb?
Alleen je stelt wel hele goede vragen ?waar ik nog geen antwoord op heb?

Want ik moet die bec ook nog bestellen hoor?en twijfel nog een beetje welke ?
Dus geen idee hoe lang die kabels zijn of waar ik het ga plaatsen.
Want wil het uiteindelijk ook in mijn typhon.
Ik heb van alles besteld en dat is nog druk onderweg. Ik bestel die bec bij Ali dus dat duurt wel even?
Ik heb werkelijk waar nog geen idee ?want ik heb die auto ook nog niet ? hopelijk deze maand ? maar er is van alles onderweg en maar een beetje kijken hoe het uitpakt.?want verzin van alles maar nu moet het er nog in??
Hopelijk past hij in die zender box ?
 
Last edited:
Dat zou natuurlijk top zijn? en als je dat wil doen ?dan kan ik het daarna zelf proberen te solderen ? als voorbeeld heb?
Alleen je stelt wel hele goede vragen ?waar ik nog geen antwoord op heb?

Want ik moet die bec ook nog bestellen hoor?en twijfel nog een beetje welke ?
Dus geen idee hoe lang die kabels zijn of waar ik het ga plaatsen.
Want wil het uiteindelijk ook in mijn typhon.
Ik heb van alles besteld en dat is nog druk onderweg. Ik bestel die bec bij Ali dus dat duurt wel even?
Ik heb werkelijk waar nog geen idee ?want ik heb die auto ook nog niet ? hopelijk deze maand ? maar er is van alles onderweg en maar een beetje kijken hoe het uitpakt.?want verzin van alles maar nu moet het er nog in??
Hopelijk past hij in die zender box ?
ik hoop het ook deze maand ? We wachten beide op onze EXB.
Gaan we hem tegelijk ophalen.

zag dat de nieuwe outcast wel volop binnen was gekomen vandaag.
 
Dat zou natuurlijk top zijn? en als je dat wil doen ?dan kan ik het daarna zelf proberen te solderen ? als voorbeeld heb?
Alleen je stelt wel hele goede vragen ?waar ik nog geen antwoord op heb?

Want ik moet die bec ook nog bestellen hoor?en twijfel nog een beetje welke ?
Dus geen idee hoe lang die kabels zijn of waar ik het ga plaatsen.
Want wil het uiteindelijk ook in mijn typhon.
Ik heb van alles besteld en dat is nog druk onderweg. Ik bestel die bec bij Ali dus dat duurt wel even?
Ik heb werkelijk waar nog geen idee ?want ik heb die auto ook nog niet ? hopelijk deze maand ? maar er is van alles onderweg en maar een beetje kijken hoe het uitpakt.?want verzin van alles maar nu moet het er nog in??
Hopelijk past hij in die zender box ?
Snap het, eerst de hele puzzel maar ‘s op tafel gooien als alles binnen is, komt goed ?
 
ik hoop het ook deze maand ? We wachten beide op onze EXB.
Gaan we hem tegelijk ophalen.

zag dat de nieuwe outcast wel volop binnen was gekomen vandaag.
Ik weet niet waar jij hem besteld hebt?
Maar hopelijk ergens tussen de 17e tot de 24e want die datums kom ik overal in Europa tegen. Ik heb gevraagd of ze van te voren willen bellen zodat ik een dag vrij kon vragen. Maar ze laten niks los dus volgens mij weten zij het ook niet.
Maar ja dan is de vraag hoeveel krijgen ze er geleverd ?en is de motor en esc wel op tijd?want de max6 is volgens mij ook overal uitverkocht de 4985 ook niet aan te slepen ?

Snap het, eerst de hele puzzel maar ‘s op tafel gooien als alles binnen is, komt goed ?
Ja werkelijk nog geen idee?en het zal ook wel even duren voordat hij uiteindelijk rijdt en het zover is?
Want hij moet eerst uit mekaar diffjes checken voor olie en achter diff dan die plaatjes er nog in.?
Heatsink is ook nog een verhaal apart ?want er kon geen kleinere motor in.
Dus ik ben wel even zoet? maar echt reuze benieuwd.
Helemaal na afgelopen weekend ?

Ik zit zelf aan deze bec te bestellen ?maar deze kabel is toch veelste dun om er een ec5 stekker op te zetten?
Met een beetje mazzel past dit in die nieuwe zender doosje die is ook veel groter?dan werk je het meteen mooie weg.
 

Attachments

  • Screenshot_20200804-171322.jpg
    Screenshot_20200804-171322.jpg
    134.2 KB · Views: 23
Back
Top