Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Haha!! Bedoelde meer dat je voor €12,50 meer zeker goede hebt en niet 6 weken hoeft te wachten. Dan bestel ik voor die €12,50
meer liever de Fast Eddy’s ?
6 weken?
Op 26-07 besteld via Aliexpress (met Aliexpress standard shipping) 04-08 ontvangen. Duurt meestal een week of 2 en uit de US ook.
 
Nou ik ben wel klaar met bestellen uit Amerika ? had ik toevallig vandaag nog over met mike.
Of het gaat niet of duurt hartstikke lang?wacht nog op zo veel spullen uit Amerika ?
Maar ja lang verhaal waar ik jullie niet mee ga lastig vallen ?

uiteindelijk heeft iedereen als goed is een beetje voorraad aangelegd zodat je niet mis pakt en meteen weer kan knallen ? daar horen lagers en al dat soort dingen bij?want je weet wat makkelijk stuk gaat op een gegeven moment.

Maar ik zit zo eens om mij heen te kijken ?ik heb al aardig wat spulletjes verzameld ?
Nu nog die heatsink de bec en de kabels? en wat ook wel handig is......die kraton?
 
Nou heb ik het idee om gewoon 1 stekker te laten lopen naar mijn esc op mijn kraton.
En dan deze verloop te gebruiken om 2x 3s batterijen te rijden.
Maar kan ik die bec dan daar aan vast solderen?

Of is het niet handig en kan je beter gewoon 2 stekkers erop zetten en dan een punt te kiezen?

Nog een vraagje want kan ik die max6 ook op 7,4 volt zetten.
Maar krijgt alles dan 7,4v en je motor ook???
Of is het alleen het rand apparatuur??
 

Attachments

  • IMG_20200808_072750__01.jpg
    IMG_20200808_072750__01.jpg
    471.2 KB · Views: 17
Last edited:
Nou heb ik het idee om gewoon 1 stekker te laten lopen naar mijn esc op mijn kraton.
En dan deze verloop te gebruiken om 2x 3s batterijen te rijden.
Maar kan ik die bec dan daar aan vast solderen?
Ja dat zou kunnen, aan de kant van de ESC.
Nog een vraagje want kan ik die max6 ook op 7,4 volt zetten.
Maar krijgt alles dan 7,4v en je motor ook???
Of is het alleen het rand apparatuur??
Ja de interne BEC van de Max6 kan op 6.0v of 7.4v worden ingesteld.
Idd alle randapparatuur krijgt dan dat voltage (receiver, servo, fans)

De motor krijgt het volledige voltage uit je lipo's (22,2v op 6s)
 
Ok top dat moet wel lukken ?genoeg opties om uit te proberen ?

Maar heb je dan meer bereik omdat je er meer stroom door heen stuurt?? Of werkt dat niet zo??


Moet even kijken wat ik doe? maar als ik bv 5v ventilators aansluit op 7,4v dan gaan ze als de brandweer ?
Ook erg benieuwd wat die 12v ventilators doen en of ze het volhouden ?want waren maar 0.82€

Maar goed hopelijk komt deze week de rest van de spulletjes binnen want dan kan het puzzelen een beetje beginnen.?
 
Maar heb je dan meer bereik omdat je er meer stroom door heen stuurt?? Of werkt dat niet zo??

Nee helaas niet. Je ontvanger heeft een bepaald spanning nodig, sommige hebben gewoon een wat breder spanningsbereik. (van de FlySky Noble gaat van 3,2 Volt tot 18Volt. Krijg er alleen niet meer bereik door, maar maakt maar de keuze in de BEC voltages wat makkelijker)

Moet even kijken wat ik doe? maar als ik bv 5v ventilators aansluit op 7,4v dan gaan ze als de brandweer ?
Ook erg benieuwd wat die 12v ventilators doen en of ze het volhouden ?want waren maar 0.82€

Of het zijn hogere voltage fans welke prima draaien op 5Vdc en dan ruimte hebben richting de 12Vdc. En dus op 5Volt op lagere snelheid draaien. (zie PC-case fans, PC stuurt op Voltage of PWM). Als het echte 5Volt fans zijn en je zet er 50% meer spanning gaan ze sneller stuk en worden heet. (winding van de spoel is niet gemaakt om 50% meer spanning te verduren voor langere tijd.

Moet mijn spullen nog binnen krijgen maar heb dus een 12Volt BEC, 12Volt 4pins PWM fans en een PWM temp controller gekocht. (zodat ik niet altijd met 15000rpm rond hoeft te rijden, maar temp bepaalt de fansnelheid. Als ik alles binnen heb zal ik wel een soort van schema maken.
 
Ik ben benieuwd naar je tekening en of ik hem begrijp ? maar jij bent ook lekker bezig hoor ik al?

Nou ik had spulletjes binnen gekregen ? en geen idee of het ging passen ?.dus moest het toch even testen.
Maar ik kan gelukkig alles gebruiken ? als ik die yeah racing Heat sink tenminste om mijn motor heen krijg?
Moet alleen even andere schroeven bestellen ?want deze zijn te lang.

Maar als ik naar die ventilators kijk dan zijn de 12v net iets anders dan die 5v ventilators.
Dus denk wel dat het echt 5v zijn.
Het geeft niet zo als ze snel stuk gaan want ze zijn lekker goedkoop ?dus gewoon in de gaten en houden?

Krijg hopelijk van de week nog een paar 12v ventilators binnen van een knap merk.?
Dus dat verschil ook even testen.

Die bec's die ik besteld heb moeten er ook eind van de maand zijn? dus misschien tot die tijd de bec even op 7.4v.
Maar heb ook het idee dat het pas 24 aug wordt dat de exb komt.


Hele domme vraag misschien maar maakt het nog uit hoe ik deze stekker gebruik.???
Moet helemaal zwart bv in je esc stekker ??
 

Attachments

  • IMG_20200809_131830.jpg
    IMG_20200809_131830.jpg
    358.3 KB · Views: 14
  • IMG_20200808_072750.jpg
    IMG_20200808_072750.jpg
    463.7 KB · Views: 18
Hele domme vraag misschien maar maakt het nog uit hoe ik deze stekker gebruik.???
Moet helemaal zwart bv in je esc stekker ??

Er zitten 2 verschillende stekkers aan toch? 2 van het ene type.. En 1 van het andere type.. Dan kan het maar op 1 manier.. Die 2 dezelfde zijn voor je LiPo's.. Die andere blijft over..
 
???ik zie het ja dat was me nog niet opgevallen?? ik zei ook dat het een domme vraag was ??
 
Ik denk dat die ene van nft racing fans deze dingen gebruikt ? maar zeker weten doen ik het niet ? wat een gewicht en verschil in kwaliteit ?
Maar deze heeft zoals je ziet 4 draadjes ? welke van de 4 is eigenlijk overbodig??
Of werkt dat niet zo??
 

Attachments

  • IMG_20200810_105212.jpg
    IMG_20200810_105212.jpg
    169.9 KB · Views: 25
  • IMG_20200810_105359.jpg
    IMG_20200810_105359.jpg
    183.4 KB · Views: 24
Wow, ben benieuwd naar die 12v fans. Zien er serieus uit ?. Ik heb mijn rocket fans en aparte (lichtgewicht) 2s lipo binnen. Zaterdag even aangesloten en dan gaan die dingen als een dolle, dus ben benieuwd naar hoe die 12v dan wel niet gaan. Stiekem ook even de 5v HW fan aangesloten op de 2s lipo en die loopt dan ook een stuk sneller ;), maar ben nu een 'bakje aan het maken waar de vier fans in kunnen zodat die op de heatsink kan.
Is die 12v fan 30mm groot en hoeveel rpm doet ie?
 
Zijn echt zwaar deze en Ik ben ook benieuwd wat ze doen? maar nu het probleem van de 4 kabels ? en ik moet van alles aansluiten ?als dat maar goed gaat?.
 
Ik denk dat die ene van nft racing fans deze dingen gebruikt ? maar zeker weten doen ik het niet ? wat een gewicht en verschil in kwaliteit ?
Maar deze heeft zoals je ziet 4 draadjes ? welke van de 4 is eigenlijk overbodig??
Of werkt dat niet zo??
PWM fans hebben inderdaad 4 draden. Plus en min voor de voeding, 1 voor rpm sensor en 1 voor control:

1597057067964.png


Heb er geen ervaring mee, vraag me af of ze werken als je alleen plus en min aansluit :unsure:
 
Top dus als ik goed begrijp wat jij zegt en naar het plaatje kijk ? dan kan ik groen achterwege laten want dat is de sensor.

Of moet ik gewoon 2 draadjes in een stekker knijpen?
Dat ik bv groen en blauw bij elkaar doen en er een Servo stekker van maak??
Weet niet of dat kan??

Nou heb ik trouwens een zwart, rood,geel en een bruine kabel ? dus een beetje in de war welke ik nou moet door knippen ??
 
Last edited:
??? ik heb het voor mekaar hij doet het?je ziet het vast niet op de foto?maar de gele en de bruine heb ik op 1 pin zitten ?
Volgende stap nu 12v er op?

Weet iemand trouwens een goede strip tang?? Voor die dunne draadjes??
 

Attachments

  • IMG_20200810_204047.jpg
    IMG_20200810_204047.jpg
    318.9 KB · Views: 32
??? ik heb het voor mekaar hij doet het?je ziet het vast niet op de foto?maar de gele en de bruine heb ik op 1 pin zitten ?
Volgende stap nu 12v er op?

Weet iemand trouwens een goede strip tang?? Voor die dunne draadjes??
Goed bezig (y)

Die dunne draadjes strip ik altijd met een mesje
 
?ik heb aansteker ook voor bij horen komen ?maar ga even proberen ?ook daar moet je even handig in worden en vaker doen ?maar die draadjes zijn wel dun hoor ??

Heb trouwens voor de mensen die meeschrijven ?en ook lekker aan het knutselen zijn? een beetje lopen spelen met al mijn ventilators. Maar die San ace40 ventilators ?dat zijn ze hoor?
Zelfs met 7,4v verplaatsen ze al aardig wat lucht vergelijken met al de andere ventilatoren die ik heb. Dus met 12v gaan die als de brandweer ?

Heb een beetje lopen schudden en met die dingen om te kijken of ze klappen overleven ? maar het is net of er een gyro in zit of zo?.?
Zijn ook best zwaar en als je er 3 in je auto neemt ?is dat aardig wat gewicht.
Nou is dat nog niet zo erg in de Kraton?
Maar mijn typhon kan echt geen gewicht meer gebruiken? want die is al zo zwaar vergelijken met jullie auto's.
Moet hem toch eens op de weegschaal zetten ?
Want tegen die tijd dat ik er klaar mee ben is het een tank? dan moet ik zometeen die 4985 nog in mijn typhon zetten omdat hij niet meer vooruit komt ?
 
Back
Top