Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.

Mike-NLD

Active Member
Messages
1,229
Reaction score
1,040
Location
Breda - The Netherlands
Arrma RC's
  1. Outcast 6s
  2. Typhon 6s
Hi All!

Especially to the Dutch Arrma Drivers..

In a recent thread i found out there are, at least a couple more, Dutch guys on here!
So, im tryin to get those all in the same thread.. So we can share some local stuff.. Like LHS, bashing locations and off-road tracks..

So, if its okay with the admins, i would suggest we continue this thread in dutch..!
 
Even voorstellen..

Ik ben Mike, 33 jaar oud en woon in Breda..

Mijn Arrma? Een Typhon V3

Mijn LHS? "Bliek modelbouw" in Breda en "Toemen modelsport" in Oisterwijk

Mijn Bashing spots? De "7 heuveltjes" en de "Kogelvanger" in het Mastbos van Breda, het "Cadettenkamp" bij Teteringen, en een BMX/MTB parcourtje langs de A59 bij Made

Als er hier mensen zijn die off-road circuits weten die een beetje in de buurt zijn.. Hoor ik dat graag! Liefst wel met een natuurlijke ondergrond!
 
Goed initiatief!

Marc, 49 jaar uit Waalwijk

Een Senton Mega upgraded naar 3S (wacht op nieuwe motor momenteel)
Een Kraton V4

Lhs: Toemen modelsport Oisterwijk
Traxxas-winkel Kaatsheuvel
TopRC Uden

Bashing spot: Industrieterrein Waalwijk achter Bol.com (wordt waarschijnlijk binnenkort gebouwd)
 
Goed initiatief!

Marc, 49 jaar uit Waalwijk

Een Senton Mega upgraded naar 3S (wacht op nieuwe motor momenteel)
Een Kraton V4

Lhs: Toemen modelsport Oisterwijk
Traxxas-winkel Kaatsheuvel
TopRC Uden

Bashing spot: Industrieterrein Waalwijk achter Bol.com (wordt waarschijnlijk binnenkort gebouwd)

Bouwen! Bah! Weer minder ruimte!

Ik heb hier om de hoek ook nog zon braak liggend stukje grond.. Van ehm.. 50×100 ofzo.. Hebben ze paar weken geleden helemaal ontdaan van het onkruid wat een meter hoog stond.. Nu een open vlakte van zwart zand.. Blazen!! Maar ja.. Dat hebben ze waarschijlijk niet zonder reden gedaan.....
 
Hallo , ben Maikel, 33 , ook uit Waalwijk.

Nog geen arrma haha maar er komt een typhon 6s en waarschijnlijk een granite mega aan .

De Typhon 6s is een monster!!

Zelf ben ik een herintreder in het RC wereldje.. Momenteel rijdt ik hem nog op 4s.. En dan al.. 1 groot feest!
 
Ja rijd ie goed? Heb je ook momenten dat je ergens slecht doorheen komt of blijft ie maar gaan ?

Ik ga ook eerst maar eens op 4s rijden om te beginnen..

Wat heb je hier voor gehad ?
 
Ja rijd ie goed? Heb je ook momenten dat je ergens slecht doorheen komt of blijft ie maar gaan ?

Ik ga ook eerst maar eens op 4s rijden om te beginnen..

Wat heb je hier voor gehad ?

17 jaar geleden een Carson CR-4 gekocht.. Een 1/10 onroad nitro.. Heel veel plezier mee gehad! Maar de liefde was wat verwaterd.. Die een half jaar geleden weer wat liefde gegeven.. Alleen kon mijn kleine man hem niet aan.. Voor hem een dunes buggy aangeschaft.. En ja.. Toen wilde papa ook eens off-road gaan rijden..

Nu dus de Typhon V3! Loads of fun! Op alle ondergronden! Zolang je snelheid hebt en kunt houden.. Gaat ie ipc overal door/overheen.. Enige minpuntje in mijn ogen.. Gras, zodra het iets hoger staat als de bodemvrijheid wordt het wat minder

Ben voor mezelf nog beetje aan het uitvinden welke bandjes op welk terrein het beste gaan.. Maar geloof me.. Als je droge witte zand vlaktes hebt.. Paddle banden! Maar waag het niet achter de auto te gaan staan..

Springen gaat ook goed.. Hij is in de lucht redelijk vlak.. Een beetje gas zal hem helpen goed te landen.. Op 4s niet heel veel controle.. Maar dat komt op 6s helemaal goed..

 
Last edited:
Goed initiatief, even de Nederlanders bij elkaar roepen.

Ik ben John, 58 jaar (ja echt) uit Eindhoven, in bezit van een Big Rock Crew Cab 3S BLX.
Een paar weken geleden nieuw gekocht bij Toemen in Oisterwijk. (na een eerdere teleurstelling van een 2e handse LRP)
Op 2S is het een getemd beest, maar waarom zou je als je 3S batterijen hebt.
Pas een paar keer mee gereden bij Decathlon in Best, mooi stukje bos.
De auto is bloedje snel hij spuit letterlijk weg heerlijk is dat, maar voor mijn gevoel niet goed te handelen op 3S.
Hij valt erg snel om in bochten en bij hogere snelheden hou je hem niet recht op een zanderige ondergrond.

Via dit forum, bleek dit een bekende BRCC klacht te zijn en een upgrade absoluut nodig.
17mm Hex verbreders (niet in NL verkrijgbaar) en Badlands 2.8, de eerste heb ik inmiddels binnen. de Badlands zijn in bestelling bij Toemen.
Verder zelf een T-Bone bumper besteld in USA (omdat T-Bone niet meer aan europese winkels verkoopt) & denk dat ik het daar bij laat.
Als deze binnen zijn, ga ik er zoveel mogelijk mee op pad & zou hij moeten rijden zoals ik dat wil, tot die tijd staat hij stil.
Of het springen helemaal mijn ding word weet ik niet, het accelereren, wheelies & door het gras laten driften vind ik te gek.
 
Last edited:
Thomas 29 jaar oud
Woon in arnhem


Favo winkels:
Toemen
Traxxas winkel

Heb ik het verleden 2 talions gehad en niet zo lang geleden besloten om eens een kraton te kopen

De auto is momenteel in afwachting van werkzaamheden aangezien er wat dingetjes vervangen worden.

Mijn plek waar ik veel rij?
Tja ik heb hier helaas nog geen dikke plekken gevonden
Ik ben alleen nog in de straat wezen rijden
 
Hi Guys, hier nog een Nederlander...Richard is de naam, ben woonachtig in IJmuiden (Noord-Holland) . Ben 49 jaar

Favo Winkels: RC-Freaks (Rotterdam)
Ben geen fan van Toemen/TopRC en Trxxs Winkel.
Wel jammer dat de goede hoeveelheid LHS beperkt is in Nederland.

Waar rij ik veel:
Hoofdzakelijk omgeving IJmuiden (strand en bos) Ben nog op zoek naar een goede bash lokatie maar heb deze nog niet gevonden.

Mijn wagens:
1ste wagen een rustler, maar begon al gauw te merken dat de grote aan de kleine kant is. Heb vervolgens nu een 2de wagen en dat is een Kraton V4 6S (in het rood , want die zijn altijd sneller)

De rustler wordt nu veel gebruikt door mijn zoon (16jr), alleen als er iets kapot gaat/is mag vaders het weer oplossen.. :D

Ben volledig nieuw in de hobby tot een 1jr terug. Vindt het geweldig. Het rijden maar ook het aanpassen/bouwen/tweaken etc etc..
DSC_0004 (1).JPG
 
Last edited:
Hi Guys, hier nog een Nederlander...Richard is de naam, ben woonachtig in IJmuiden (Noord-Holland) . Ben 49 jaar

Favo Winkels: RC-Freaks (Rotterdam)
Ben geen fan van Toemen/TopRC en Trxxs Winkel.
Wel jammer dat de goede hoeveelheid LHS beperkt is in Nederland.

Waar rij ik veel:
Hoofdzakelijk omgeving IJmuiden (strand en bos) Ben nog op zoek naar een goede bash lokatie maar heb deze nog niet gevonden.

Mijn wagens:
1ste wagen een rustler, maar begon al gauw te merken dat de grote aan de kleine kant is. Heb vervolgens nu een 2de wagen en dat is een Kraton V4 6S (in het rood , want die zijn altijd sneller)

De rustler wordt nu veel gebruikt door mijn zoon (16jr), alleen als er iets kapot gaat/is mag vaders het weer oplossen.. :D

Ben volledig nieuw in de hobby tot een 1jr terug. Vindt het geweldig. Het rijden maar ook het aanpassen/bouwen/tweaken etc etc..View attachment 41668

Heb heel wat slechte ervaringen met toemen voorbij horen komen.. Maar sinds Jasper de zaak heeft overgenomen en verhuist is van den bosch naar oirschot.. Ik kom er heel graag..

Maar idd.. Jasper is nog steeds rommel aan het oplossen veroorzaakt door de oude eigenaar..

Ijmuiden.. Das soort om de hoek bij mijn schoonouders.. :)
 
Wat doen jullie om balooning tegen te gaan? De originele banden vd brcc doen dit extreem, ik hoop de badlands wat minder. Ik zie de vislijn methode die gelijmd en/of geknoopt word rond de band. Maar ben benieuwd of jullie mogelijk een betere methode hebben.
 
Wat doen jullie om balooning tegen te gaan? De originele banden vd brcc doen dit extreem, ik hoop de badlands wat minder. Ik zie de vislijn methode die gelijmd en/of geknoopt word rond de band. Maar ben benieuwd of jullie mogelijk een betere methode hebben.

Ikzelf heb er nog geen last van bij mijn typhon v4 met originele banden alleen rijd nog wel op 4s dus dat zal zeker wel wat uitmaken.

Lees op dit forum dat ze veel banden tapen om balooning tegen te gaan maar het veranderen van de dikte van je diff olie wil ook helpen..
 
Heb heel wat slechte ervaringen met toemen voorbij horen komen.. Maar sinds Jasper de zaak heeft overgenomen en verhuist is van den bosch naar oirschot.. Ik kom er heel graag..

Maar idd.. Jasper is nog steeds rommel aan het oplossen veroorzaakt door de oude eigenaar..

Ijmuiden.. Das soort om de hoek bij mijn schoonouders.. :)

Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Jasper Toemen, ben tot nu toe uitstekend geholpen.
 
Heb heel wat slechte ervaringen met toemen voorbij horen komen.. Maar sinds Jasper de zaak heeft overgenomen en verhuist is van den bosch naar oirschot.. Ik kom er heel graag..

Maar idd.. Jasper is nog steeds rommel aan het oplossen veroorzaakt door de oude eigenaar..

Ijmuiden.. Das soort om de hoek bij mijn schoonouders.. :)

Ik kom er ook graag, Jasper is een aardige gast en je wordt in de winkel goed geholpen.

Ik begrijp de klachten wel, heb in het verleden ook bij Toemen gekocht en in de winkel werd je altijd goed geholpen maar online bestellen was soms een drama, vooral als de onderdelen besteld moesten worden. Ik heb wel eens 3 maanden op een onderdeel moeten wachten.
Laatst had ik een probleem, eerst een klacht ingediend via de website maar geen reactie, toen naar de winkel gereden en daar werd het binnen een minuut opgelost. Dus ik heb het vermoeden dat online nog niet alles soepel loopt.

Overigens heb ik met TopRC ook goede ervaringen en sinds kort kom ik bij TRXXS-winkel en daar ben ik tot nu toe ook altijd erg goed geholpen, nadeel van de laatste is dat ze niet veel Arrma op voorraad hebben dus ze moeten vrijwel altijd bestellen (Tja zijn nu eenmaal ingericht op een ander merk :p) maar TRXXS-winkel is voor mij zowat om de hoek dus dat heeft ook zijn voordelen.
 
Ik kom er ook graag, Jasper is een aardige gast en je wordt in de winkel goed geholpen.

Ik begrijp de klachten wel, heb in het verleden ook bij Toemen gekocht en in de winkel werd je altijd goed geholpen maar online bestellen was soms een drama, vooral als de onderdelen besteld moesten worden. Ik heb wel eens 3 maanden op een onderdeel moeten wachten.
Laatst had ik een probleem, eerst een klacht ingediend via de website maar geen reactie, toen naar de winkel gereden en daar werd het binnen een minuut opgelost. Dus ik heb het vermoeden dat online nog niet alles soepel loopt.

Overigens heb ik met TopRC ook goede ervaringen en sinds kort kom ik bij TRXXS-winkel en daar ben ik tot nu toe ook altijd erg goed geholpen, nadeel van de laatste is dat ze niet veel Arrma op voorraad hebben dus ze moeten vrijwel altijd bestellen (Tja zijn nu eenmaal ingericht op een ander merk :p) maar TRXXS-winkel is voor mij zowat om de hoek dus dat heeft ook zijn voordelen.

Weet niet of het met het online bestellen niet zo lekker loopt.. Maar als dat zo is.. Kan ik wel een reden verzinnen.. Ik weet niet hoe lang ze al in Oisterwijk zitten..? Maar de voorraad is nog steeds niet helemaal lekker gesorteerd/uitgepakt na de verhuizing..
Was er vorige week.. Wilde ik een mooie wielsleutel meenemen.. Hij had er genoeg voorradig.. Is boven gaan kijken.. Maar kon hem zo snel niet vinden.. LOL..
Hij zou ze in zijn achterhoofd houden.. En als ie ze gevonden had even bellen.. Top! Neem ik hem volgende keer wel mee..
 
Ikzelf heb er nog geen last van bij mijn typhon v4 met originele banden alleen rijd nog wel op 4s dus dat zal zeker wel wat uitmaken.

Lees op dit forum dat ze veel banden tapen om balooning tegen te gaan maar het veranderen van de dikte van je diff olie wil ook helpen..

Ik ben nog niet geheel thuis in de diff olie, moet je om het balloonen tegen te gaan dan dikkere olie gebruiken of juist dunnere? Mijn outcast heeft volgens mij nu dikte 5000 in de diffs.
 
Back
Top