Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Zo is het! We raken allemaal wel 's een stoeprandje, hoort erbij.
Of in mijn geval een hek:

42947
 
Hekken zijn op een of andere manier een magneet. Spring laatst over een bult, geen lekkere landing, stuiter, stuiter en toen hing de Kraton zo:

View attachment 42951

LOL.. Toen mijn Typhon het hek raakte.. Kwam ik via de rolstoel ramp uit een straatvoetbalpleintje.. Raakte op moment van loskomen een iets uitstekende tegel.. Ging de buggy een paar keer front over tail over de kop.. En onder 45gr het hek in.. Zon stalen schoolplein hek.. Oops! Bumper had door de hoek helemaal nix te vertellen..
 
Hoi ben Ton , 37
Heb een outcast laatst gekocht van iemand.
Heb hem nu al omgebouwd tot een kraton
Er zat een nep castle motor in met een blx200 esc , motor is verrot nu
En heb een hobbystar 4092 en een hexfly6 6s besteld en omdat er zoveel bouten dol gedraaid zijn kan ik de pinion er niet van de castle eraf krijgen.
Zag dat de motor mount ook aardig verrot is dus misschien moet ik daar ook een nieuwe voor hebben.
Heb bijna alles wel vervangen aan het ding , nieuwe olie in de diffs gedaan voorige week voor50/500/20achter
Koop nooit een 2de handse wand er is altijd wel wat, al zijn het niet de bouten die dol zijn dan wel iets anders
Had dat ding eigenlijk de sloot in moeten rijden ,Maarja ook een beetje zonde en zo blijf je lekker bezig he

Maar wat ik mij afvraag is ,wanneer moet je nou een cap pack erop hebben?
Zat wel op die blx200 esc , maar is dat ook wel nodig op die hexfly6 met 4092 1730kv motor?
Als iemand het weet hoor ik het graag
Groetjes
 
Ik heb zelf geen ervaring met cap packs maar het zijn condensators die extra vermogen leveren bij accelereren. Gasten die speedruns doen gebruiken ze vooral omdat je dan langere tijd veel stroom wilt hebben om de topspeed te bereiken. Ik zag laatst wat metingen aan LiPo's en het is verbazingwekkend hoeveel de spanning in stort als er langere tijd veel stroom wordt gevraagd.

Als je vooral bashed met je auto vraag je eigenlijk nooit lang vol vermogen dus dan is het effect van cap packs minimaal.
Ik denk dat je beter goede LiPo's kunt monteren die een hoge ontladingsstroom kunnen hebben, Arrma adviseert minimaal 35C.
 
Thanx
Ik gebruik ze van 50C , zal wel goed zijn dan lijkt me

De schroeven zijn helemaal in het metaal gedraaid van de motor mount.
Hoop dat de nieuwe motor er nog op vast blijft zitten als ik die monteer
Of ik moet een nieuwe mount bestellen!
iemand hier al last mee gehad?
IMG-20190714-WA0005.jpeg

IMG-20190714-WA0008.jpeg
 
Hoi ben Ton , 37
Heb een outcast laatst gekocht van iemand.
Heb hem nu al omgebouwd tot een kraton
Er zat een nep castle motor in met een blx200 esc , motor is verrot nu
En heb een hobbystar 4092 en een hexfly6 6s besteld en omdat er zoveel bouten dol gedraaid zijn kan ik de pinion er niet van de castle eraf krijgen.
Zag dat de motor mount ook aardig verrot is dus misschien moet ik daar ook een nieuwe voor hebben.
Heb bijna alles wel vervangen aan het ding , nieuwe olie in de diffs gedaan voorige week voor50/500/20achter
Koop nooit een 2de handse wand er is altijd wel wat, al zijn het niet de bouten die dol zijn dan wel iets anders
Had dat ding eigenlijk de sloot in moeten rijden ,Maarja ook een beetje zonde en zo blijf je lekker bezig he

Maar wat ik mij afvraag is ,wanneer moet je nou een cap pack erop hebben?
Zat wel op die blx200 esc , maar is dat ook wel nodig op die hexfly6 met 4092 1730kv motor?
Als iemand het weet hoor ik het graag
Groetjes
Thanx
Ik gebruik ze van 50C , zal wel goed zijn dan lijkt me

De schroeven zijn helemaal in het metaal gedraaid van de motor mount.
Hoop dat de nieuwe motor er nog op vast blijft zitten als ik die monteer
Of ik moet een nieuwe mount bestellen!
iemand hier al last mee gehad?
View attachment 43009
View attachment 43010

Ouch.. Dat zou wel eens problemen kunnen gaan geven.. Als je strax je nieuwe motor vast zet.. Zal deze, als je schroeven dicht in de buurt komen van de schade, zichzelf daarin trekken.. De vraag is dan.. Kan je je spur en pinion lekker afstellen?
 
Bedankt voor je reactie Mike!
Ja dat gaat gewoon niet goed komen
Echt verschrikkelijke prutswerk van de voorige eigenaar
Zal ik toch weer een nieuwe mount moeten bestellen
En zo heb ik dat hele ding al vernieuwd
Heb er weinig nog mee gereden, hoop dat ik straks er nog blij van word als hij in elkaar zit met de nieuwe motor en esc!
Bedankt voor jullie reacties mannen!
Groetjes
 
Na 5 minuten rijden loopt mijn linker achterwiel eraf, de Hex extender zit nog compleet op het wiel, en het pinnetje waarmee de extender vast
43059
vast zat is weg. Heb hem nu met locktide vast gezet
 
Last edited:
Zojuist dit en leds geïnstalleerd. Werkt goed voor zijn geld, voor ca €5 led verlichting met afstandbediening.
43147


Na ca 15 minuten op een groot grasveld wheelies getrokken & hard door de bocht, wat nu kan door de wider stance.
Hierna ging hij langzaam rijden, batterij was nog 3.47v. ESC knippert rood. Warmte beveiliging.
Bij hobbywing eea besteld. Tbv koeling v motor en esc.
 
Last edited:
Ja hopelijk gaat dat helpen.
Heb zelf de yeah racing twin tornado besteld.
Krijg nog een 21T en 23tandswiel binnen , dus heb ze wel nodig lijkt mij.
Hoop dat het werkt voor ons!
 
Zojuist dit en leds geïnstalleerd. Werkt goed voor zijn geld, voor ca €5 led verlichting met afstandbediening. View attachment 43147

Na ca 15 minuten op een groot grasveld wheelies getrokken & hard door de bocht, wat nu kan door de wider stance.
Hierna ging hij langzaam rijden, batterij was nog 3.47v. ESC knippert rood. Warmte beveiliging.
Bij hobbywing eea besteld. Tbv koeling v motor en esc.

Is dit wat voor je..?

https://hot-racing.com/?partnumber=ATF505F02;c=1385
 
Zojuist dit en leds geïnstalleerd. Werkt goed voor zijn geld, voor ca €5 led verlichting met afstandbediening. View attachment 43147

Na ca 15 minuten op een groot grasveld wheelies getrokken & hard door de bocht, wat nu kan door de wider stance.
Hierna ging hij langzaam rijden, batterij was nog 3.47v. ESC knippert rood. Warmte beveiliging.
Bij hobbywing eea besteld. Tbv koeling v motor en esc.

3.47v en je LVC heeft nog niet ingegrepen?

Mijn 6s ESC grijpt in bij 3.5v. Buggy rijd dan nog wel.. Idd alleen wel veel langzamer.. Wat het lichtje op de ESC dan doet weet ik oprecht niet..
 
Dit was de eerste keer dat ik wat langer heb kunnen rijden, de instellingen staan af fabriek.
En ik mis de ervaring die de meeste van jullie wel hebben.
Eenmaal thuis aan de lader gaf hij 3.47 per cel aan. Volgende keer moet ik de lipo alarm tester meenemen.
Ledje op esc is waarschijnlijk oververhitting geweest, dus heb ik wat koelers besteld voor motor en esc.
In de toekomst zal ik wat eerder de batterij moeten checken, volgas over een groot grasveld schijnt niet zo lang goed te gaan.
 
Back
Top