Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Ok maar heb jij daar ervaring mee????


Want nou ben ik een newbie? en snap er nog weinig van ?dat geef ik eerlijk toe.
En ik heb ook geen voorbeeld zodat ik het naast mekaar kan bekijken ? want aan foto's heb je in dit geval niks.
Maar ik heb ze even naast mekaar gelegd op de site?want ik vraag het me echt af.

En als ik dan puur alleen naar de cijfers kijkt?(en die liegen meestal niet?)
Dan is de 3s in sommige gevallen groter als de 6s en de lengte van de body scheelt 0.02 mm als ik het goed zeg?
Iets in mijn zegt dat het prima past maar goed zeker weten doen ik dat niet.
Want het is allebei 1/10
 
Ok zou kunnen dat het past bij jou model, ik zie net dat het over de senton gaat, sorry niet goed gelezen..., dan zou je even verder moeten zoeken op het forum, of even met je bestaande kap naar een lhs gaan en daar kijken.

Ik had het over een outcast 4s body naar een 6s body. Dit gaat niet ivm de breedte.
 
Ik heb weer even rond zitten neuzen en kom er nu dus achter dat de Kraton 4s gewoon hetzelfde frame heeft als de senton?die ik heb.
Dus ik kan dus alles wat daarop zit over zetten op die van mijn?
Om hem breder te maken want die 17mm Hex van hot racing wiebelt een beetje.
Had hem al breder gemaakt door typhon onderdelen er op te doen.
Maar die Hex irriteert me?maar het om rollen is ook kut?

Maar daar gaat het niet om ?want ik kan dus de blx 120 esc halen en motor en dan 4s rijden?denk dat ie dan wel hard gaat met een 20 pinion?.kan geen filmpjes daar over vinden ?
Maar het probleem is dat hij nergens te koop is en wel de 6s ecs. Ze kunnen hem ongetwijfeld bestellen maar deze jonge heeft geen zin om te wachten ?
Kan ik die ook combineren met die 4s motor?
En wat gebeurt er dan eindelijk?
Kan die esc dan de temperatuur beter aan?
En wat doet het met je motor?
Was trouwens niet van plan om 6s te rijden ?want dat trekt hij nou net niet en kan ik beter door sparen voor een 6s?

Nou hoop dat iemand het weet?
 
Ik heb weer even rond zitten neuzen en kom er nu dus achter dat de Kraton 4s gewoon hetzelfde frame heeft als de senton?die ik heb.
Dus ik kan dus alles wat daarop zit over zetten op die van mijn?
Om hem breder te maken want die 17mm Hex van hot racing wiebelt een beetje.
Had hem al breder gemaakt door typhon onderdelen er op te doen.
Maar die Hex irriteert me?maar het om rollen is ook kut?

Maar daar gaat het niet om ?want ik kan dus de blx 120 esc halen en motor en dan 4s rijden?denk dat ie dan wel hard gaat met een 20 pinion?.kan geen filmpjes daar over vinden ?
Maar het probleem is dat hij nergens te koop is en wel de 6s ecs. Ze kunnen hem ongetwijfeld bestellen maar deze jonge heeft geen zin om te wachten ?
Kan ik die ook combineren met die 4s motor?
En wat gebeurt er dan eindelijk?
Kan die esc dan de temperatuur beter aan?
En wat doet het met je motor?
Was trouwens niet van plan om 6s te rijden ?want dat trekt hij nou net niet en kan ik beter door sparen voor een 6s?

Nou hoop dat iemand het weet?

https://www.ebay.co.uk/itm/293481334081

Of even de website van Jenny's RC in de gaten houden. Dag of 10 levertijd vanuit de usa.
 
Hallo allemaal, Daan uit Eindhoven hier. Sinds maandag in het bezit van een 2ehandse Kraton 6s v1 en rijdt met 2x2s lipo's. Nog niet echt de tijd gehad om even flink te gaan gassen maar dat staat aankomend weekend wel op de planning.

De auto komt van Toprc af en is daar ook regelmatig voor wat onderhoud geweest.

Naar mijn idee ziet de auto er goed uit, alleen de achterste shocktower is een beetje krom.

Nu lees ik hier en daar over de lagers en de diffs. Is het verstandig dat ik dit nu al ga vervangen/aanpassen?

De vorige eigenaar had de auto voor het laatst vorig jaar zomer gebruikt op het strand.. Daarna niet meer..

Bijgaand wat foto's van de auto

Hoor graag van jullie
 

Attachments

  • D5E3D2FB-CBBE-47E2-8566-0D3944FC6902.jpeg
    D5E3D2FB-CBBE-47E2-8566-0D3944FC6902.jpeg
    368.8 KB · Views: 38
  • D7BC939D-6698-4411-AB67-FE0A8D1852B5.jpeg
    D7BC939D-6698-4411-AB67-FE0A8D1852B5.jpeg
    336 KB · Views: 37
  • 73FCAFDC-3328-4D06-94F8-DC683C27ED1E.jpeg
    73FCAFDC-3328-4D06-94F8-DC683C27ED1E.jpeg
    315.5 KB · Views: 35
  • 8A76CE93-0680-4E1E-9B1A-6765F7A1B566.jpeg
    8A76CE93-0680-4E1E-9B1A-6765F7A1B566.jpeg
    217 KB · Views: 30
  • 5FA5DF2A-2BD0-4CA1-9B4F-2081835F4E07.jpeg
    5FA5DF2A-2BD0-4CA1-9B4F-2081835F4E07.jpeg
    217 KB · Views: 34
  • AADC2E1E-04FB-47C1-A3E3-16631B4A39B3.jpeg
    AADC2E1E-04FB-47C1-A3E3-16631B4A39B3.jpeg
    276 KB · Views: 30
Welkom hier
Altijd tof om hier mensen mensen te zien!
Gave kraton!
Kwa onderhoud is het verstandig om de diffjes even te inspecteren! (Zie de topics hierover)
En preventief zou ik de lagers ook vervangen helemaal als als de auto op het strand is geweest en daarna enige tijd heeft stil gestaan..
 
Goedemorgen thomas90, thanks for the warm welcome ?

Wbt ze diffs: heb jij de link naar de meest recente thread voor mij? Ik heb de search button gebruikt maar dan krijg ik zo hits. Weet gewoon niet meer welke de juiste is

Wbt de bearings: als ik een zakje fasteddy bearings koop, dan is dat voldoende om alles te vervangen?
 
Hallo Daan?

Welkom bij de club?en je hebt een monster gekocht ?
Heb zelf een 3s senton ?die ik aan het ombouwen ben naar een 4s Kraton.
Maar hij komt pas echt tot leven als jij er met een 6s lipo gaat rijden ?maar goed ik zou het rustig opbouwen ?want ze gaan hard?

Maar inderdaad haal wat fasteddy bearings via eBay?
Verder heeft RPM goede spullen ?
Tbone racing heeft leuke spulletjes ?

En ik zou voortaan lekker naar toemen toe gaan?wordt verder niet gesponsord ?maari vindt ze bij toprc een klein beetje arrogant en al vraag je advies dan weten ze het antwoord niet ?of ik moet ze vertellen hoe het zit ?
Of reageren een paar dagen later pas op je mail?super irritant
Maar goed dat moet je lekker zelf weten?

Verder heel veel plezier ?
 
Hallo Daan?

Welkom bij de club?en je hebt een monster gekocht ?
Heb zelf een 3s senton ?die ik aan het ombouwen ben naar een 4s Kraton.
Maar hij komt pas echt tot leven als jij er met een 6s lipo gaat rijden ?maar goed ik zou het rustig opbouwen ?want ze gaan hard?

Maar inderdaad haal wat fasteddy bearings via eBay?
Verder heeft RPM goede spullen ?
Tbone racing heeft leuke spulletjes ?

En ik zou voortaan lekker naar toemen toe gaan?wordt verder niet gesponsord ?maari vindt ze bij toprc een klein beetje arrogant en al vraag je advies dan weten ze het antwoord niet ?of ik moet ze vertellen hoe het zit ?
Of reageren een paar dagen later pas op je mail?super irritant
Maar goed dat moet je lekker zelf weten?

Verder heel veel plezier ?

Thanks Sosnl!!

Dus als ik die fast eddy bearings koop dan is dat voldoende in alle lagers te vervangen?

En heb jij links naar de topics over de diffs? Had al gezocht maar dan krijg je heel veel hits... Ik zoek specifiek iets voor de kraton
 
Klopt dan heb je genoeg lagers om alles in jou auto te vervangen ?en hou je er ongetwijfeld een paar over dat je denkt waar moeten die ?? heb zelf ook een setje gehaald voor mijn auto ?

Ik heb alleen wel een compleet andere auto als die van jou ? want bij jou is alles van aluminium ?en bij mijn nog van plastic

https://m2cracing.net/

Misschien heb je daar wat aan ?en maak je er echt een tank van ?

https://hot-racing.com

Daar heb je ook leuke spelletjes en vindt jij hopelijk wat je zoekt ?
 
https://www.arrmaforum.com/threads/how-to-shim-your-arrma-diff.5396/

Dit is voor de 6s lijn...

Betreft Toemen en Toprc heeft Sosnl helemaal gelijk...ik heb een zakje shims besteld bij toprc en wacht er nu al 4weken op -,- bij lichtelijk geirriteerd opbellen word gezegd dat ik maar gewoon moet wachten of het ergens anders had moeten bestellen.. haha? nooit meer weer voor mij xd.. jasper en pascal bij Toemen zijn beiden topgasten die je graag zo goed mogelijk willen helpen en na mijn mening gun ik het hun meer..?
 
https://www.arrmaforum.com/threads/how-to-shim-your-arrma-diff.5396/

Dit is voor de 6s lijn...

Betreft Toemen en Toprc heeft Sosnl helemaal gelijk...ik heb een zakje shims besteld bij toprc en wacht er nu al 4weken op -,- bij lichtelijk geirriteerd opbellen word gezegd dat ik maar gewoon moet wachten of het ergens anders had moeten bestellen.. haha? nooit meer weer voor mij xd.. jasper en pascal bij Toemen zijn beiden topgasten die je graag zo goed mogelijk willen helpen en na mijn mening gun ik het hun meer..?

Thanks voor je reply

Ik was laatst bij toprc en vond ze heel behulpzaam en via mail reageren ze ook heel snel. Maar ik zal toemen ook eens proberen. Is niet echt ver van mij vandaan...

Ik ga de link straks even bekijken... Heb net al wd40 siliconen spray gekocht om eea in te spuiten ??

Hopelijk dit weekend even flink gaan rijden

Oh ja hoe zit het met de push settings? Volgens mij staat ie nu op standaard en ik had gelezen dat je nog meer opties had, Pa feller optrekken En dus meer koppel.. Dat kan ik dat ook ergens vinden op dit forum? Handleiding om dit te doen?
 
Echt precies hetzelfde meegemaakt bij toprc?ze denken dat ze de enige rc winkel zijn waar je spullen kan kopen ?.ik begrijp dat sommige dingen tijd nodig hebben en dat we misschien wat ongeduldig zijn en snel weer willen rijden ?

Je krijgt bv ook geen berichtje als iets niet op voorraad is of als het een back order wordt ?moet je er weer achteraan bellen hoe het zit...
Terwijl hun dat in mijn ogen horen te doen ? dat doen wij wel op ons werk de klant even inlichtingen hoe het zit.
En bij roemen krijg je netjes een berichtje veel betere service ???en nog nooit een grote mond gehad ????en hun gun ik het gewoon ?

Ik zou lekker naar toemen.nl gaan daar staan ze voor je klaar en hebben ze advies waar je wat aan hebt ?en hij heeft net een nieuwe winkel geopend ?veel gezelliger
maar goed je moet het vooral zelf weten.
 
Thanks voor je reply

Ik was laatst bij toprc en vond ze heel behulpzaam en via mail reageren ze ook heel snel. Maar ik zal toemen ook eens proberen. Is niet echt ver van mij vandaan...

Ik ga de link straks even bekijken... Heb net al wd40 siliconen spray gekocht om eea in te spuiten ??

Hopelijk dit weekend even flink gaan rijden

Oh ja hoe zit het met de push settings? Volgens mij staat ie nu op standaard en ik had gelezen dat je nog meer opties had, Pa feller optrekken En dus meer koppel.. Dat kan ik dat ook ergens vinden op dit forum? Handleiding om dit te doen?
Hi,

heb de V1 ff voor je opgezocht op de site van Arrma, hier vind je ook de handleiding, staat alles in.

https://www.arrma-rc.com/rc-cars/2014/kraton/blx/

Handleiding: https://www.arrma-rc.com/pdf/manuals/ARB10108r4.pdf

Ik heb een V2 met alle V3 en sommige V4 onderdelen dus laat maar weten als je vragen hebt,

groeten Joost
 
Hi,

heb de V1 ff voor je opgezocht op de site van Arrma, hier vind je ook de handleiding, staat alles in.

https://www.arrma-rc.com/rc-cars/2014/kraton/blx/

Handleiding: https://www.arrma-rc.com/pdf/manuals/ARB10108r4.pdf

Ik heb een V2 met alle V3 en sommige V4 onderdelen dus laat maar weten als je vragen hebt,

groeten Joost

Hi Joost super bedankt voor je hulp. Dit gaat me wel helpen denk ik zo..

Ik ga morgen de Kraton even goed uitlaten.. Laat jullie wel weten hoe het gegaan is
 
?nou daar kom je nog wel op terug?naar een paar keer goed vies maken ? ben je het schoonmaken ook goed zat.

Ik hoop wel voor jou dat je een compressor hebt?kan je hem mooi afblazen en droog spuiten voor je hem inspuit met wd40 na het schoonmaken
 
@Sosnl: dat is een goeie tip. Dat stond sowieso al op m'n to-do lijstje.. Zo'n compressor lijkt me echt superhandig (en nu zeker met dit autootje ?)

Zoiets kun je toch bij de Praxxis of Gamma kopen?
 
???ach ja en zo blijf je lekker bezig met van alles wat je nog wat je nodig hebt of wil hebben ?

Maar type compressor in bij google en je vindt er wel een?ik gebruik die van mij op mijn werk want moet er zelf ook nog een aanschaffen.
Maar ik wil ook nog van alles en ben nu druk aan het sparen?en heb al van alles besteld om er een 4s model van te maken?
Wil ook nog een RC vliegtuig ?dus ik ben voorlopig ziet?
 
Back
Top