Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Is de zender verbonden met de Esc?

Jazeker
Volgens mij moet je eerst de set button indrukken en dan de esc aanzetten.
Als je dit doet moet je daarna wel de zender calibreren

Heb ik gedaan, hoor dan 1 beep en kan dan door de variables gaan. Ben toen naar 5 gegaan en voor setting 2 gekozen (factory reset: YES). Daarna esc uitgezet en daarna weer aangezet.. En gasgeven, remmen, sturen werkt gewoon weer. Hoeft niets te calibreren
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    429.9 KB · Views: 28
Nou heb ik een blx120 bestelling Amerika dus daar kan ik even op wachten ?
Maar heb een blx 100 besteld in Engeland ?en komt hopelijk volgende week binnen.
Die is bedoeld voor mijn granite
Dat komt eerder met de post dus daar gaan ik eerst weer mee rijden ?want heb nog niet alles binnen om hem om te bouwen.

Maar moet ik die dan nog op lipo stand zetten ?of staat dat goed??

Plasctic hoeft niet verkeerd te zijn hoor, heb ook een X-Maxx en een Rustler, prima plastic spul!

Ben ook super blij met mijn senton 3s en binnenkort 4s?
Maar ik vindt die 6s modellen wel vet hoor?en helemaal als ze dikkere chassis hebben ?want ik zie ze dingen doen dat ik denk dat wil ik ook ?echt super vet gewoon.
Heb jullie wel een filmpjes gezien van rich superbash op YouTube?
 
Jazeker
Heb ik gedaan, hoor dan 1 beep en kan dan door de variables gaan. Ben toen naar 5 gegaan en voor setting 2 gekozen (factory reset: YES). Daarna esc uitgezet en daarna weer aangezet.. En gasgeven, remmen, sturen werkt gewoon weer. Hoeft niets te calibreren
1585249581407.png

Heb je ook geprobeerd de set button ingedrukt te houden?
Als alles werkt lijkt het dat 'ie niet reset.
We moeten alles geprobeerd hebben hè haha.
En de LCV staat dus wel aan (setting op 1)?
Nou heb ik een blx120 bestelling Amerika dus daar kan ik even op wachten ?
Maar heb een blx 100 besteld in Engeland ?en komt hopelijk volgende week binnen.
Die is bedoeld voor mijn granite
Dat komt eerder met de post dus daar gaan ik eerst weer mee rijden ?want heb nog niet alles binnen om hem om te bouwen.

Maar moet ik die dan nog op lipo stand zetten ?of staat dat goed??

Ben ook super blij met mijn senton 3s en binnenkort 4s?
Maar ik vindt die 6s modellen wel vet hoor?en helemaal als ze dikkere chassis hebben ?want ik zie ze dingen doen dat ik denk dat wil ik ook ?echt super vet gewoon.
Heb jullie wel een filmpjes gezien van rich superbash op YouTube?
Ik zou een nieuwe esc altijd even nalopen en de settings controleren, weet je zeker dat je goed zit.
Ja Rich Duperbash en Rcdude81 zijn echt absurd, niet normaal hoe ze met die dingen smijten, echt knap.
Die hebben wel
chassis nodig.
Heb net een nieuw chassis en shocktowers op mijn Kraton gezet. Oude waren een beetje krom. Viel me reuze mee na al die stuiters de afgelopen 3 jaar.
Dus heb er maar weer voor een paar tientjes (Jenny's rc) nieuwe opgezet en een 7075 plaat aan de achterkant. Misschien gooi ik de 7075 towers van Alza racing er nog een keer op.

20200326_201257.jpg
20200326_201331.jpg
20200326_201338.jpg
zo'n duur

Oh ja, en mocht je nog wat zoeken, deze meneer heeft nog 'wat' :oops:

https://www.marktplaats.nl/a/hobby-...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
 
Last edited:
View attachment 71637
Heb je ook geprobeerd de set button ingedrukt te houden?
Als alles werkt lijkt het dat 'ie niet reset.
We moeten alles geprobeerd hebben hè haha.
En de LCV staat dus wel aan (setting op 1)?

Ik zou een nieuwe esc altijd even nalopen en de settings controleren, weet je zeker dat je goed zit.
Ja Rich Duperbash en Rcdude81 zijn echt absurd, niet normaal hoe ze met die dingen smijten, echt knap.
Die hebben wel
chassis nodig.
Heb net een nieuw chassis en shocktowers op mijn Kraton gezet. Oude waren een beetje krom. Viel me reuze mee na al die stuiters de afgelopen 3 jaar.
Dus heb er maar weer voor een paar tientjes (Jenny's rc) nieuwe opgezet en een 7075 plaat aan de achterkant. Misschien gooi ik de 7075 towers van Alza racing er nog een keer op.

View attachment 71638View attachment 71639View attachment 71640zo'n duur

Yes, variabele 4 en setting 1

Maar had net na het eten weet even gereden en ja, met de oude batterijen kon ik eindelijk wat langer rijden.. Niet de tijd bijgehouden maar zeker langer als normaal. Met de nieuwe lipo kon ik ook wat langer rijden. Had het niet getimed omdat ik ws blij was dat ik eindelijk wat langer kon rijden ?

Enige wat ik gedaan had was factory reset (variabele 5 setting 2). Daarna uitgezet en gechecked of ik wel in lipo modus stond. Throttle, brake en steering werkte gewoon en had dus niets hoeven in te stellen.

Is toch wel vreemd dat ik gisteren en de dagen daarvoor heel snel in lvc mode schoot. Lijkt niet veel mis te zijn met de ESC, toch?

Hier wat foto's waar ik even flink heb kunnen rijden

Ps. Die veren zijn echt een verbetering!! Thanks nogmaals!! Enne jou wagen ziet er dik uit met al die alu delen??
 

Attachments

  • C079C629-6584-4576-B42B-A56DEFA3AB97.jpeg
    C079C629-6584-4576-B42B-A56DEFA3AB97.jpeg
    379.3 KB · Views: 48
  • 4F9AD3D0-2722-4436-9EC8-64AA50945E72.jpeg
    4F9AD3D0-2722-4436-9EC8-64AA50945E72.jpeg
    496.5 KB · Views: 25
  • B86C8DA2-6047-492F-87F7-5DDF94E3F755.jpeg
    B86C8DA2-6047-492F-87F7-5DDF94E3F755.jpeg
    371.1 KB · Views: 51
  • 3617BFE2-5D0A-4C50-BEA1-1E44CFB9EFF6.jpeg
    3617BFE2-5D0A-4C50-BEA1-1E44CFB9EFF6.jpeg
    489.1 KB · Views: 40
  • 88DD946F-F5D9-432D-85AF-7C0261C6336F.jpeg
    88DD946F-F5D9-432D-85AF-7C0261C6336F.jpeg
    194.3 KB · Views: 31
Yes, variabele 4 en setting 1

Maar had net na het eten weet even gereden en ja, met de oude batterijen kon ik eindelijk wat langer rijden.. Niet de tijd bijgehouden maar zeker langer als normaal. Met de nieuwe lipo kon ik ook wat langer rijden. Had het niet getimed omdat ik ws blij was dat ik eindelijk wat langer kon rijden ?

Enige wat ik gedaan had was factory reset (variabele 5 setting 2). Daarna uitgezet en gechecked of ik wel in lipo modus stond. Throttle, brake en steering werkte gewoon en had dus niets hoeven in te stellen.

Is toch wel vreemd dat ik gisteren en de dagen daarvoor heel snel in lvc mode schoot. Lijkt niet veel mis te zijn met de ESC, toch?

Hier wat foto's waar ik even flink heb kunnen rijden

Ps. Die veren zijn echt een verbetering!! Thanks nogmaals!! Enne jou wagen ziet er dik uit met al die alu delen??
Hé dat is mooi nieuws man! Lijkt beter zo idd, gelukkig maar.
Mooi terreintje om ff te knallen, fijn dat de veren bevallen.

Ennuh mijn auto is veel te schoon ;) binnenkort maar 's ff vies maken! De modder is wel aardig weg nu.
 
View attachment 71637
Heb je ook geprobeerd de set button ingedrukt te houden?
Als alles werkt lijkt het dat 'ie niet reset.
We moeten alles geprobeerd hebben hè haha.
En de LCV staat dus wel aan (setting op 1)?

Ik zou een nieuwe esc altijd even nalopen en de settings controleren, weet je zeker dat je goed zit.
Ja Rich Duperbash en Rcdude81 zijn echt absurd, niet normaal hoe ze met die dingen smijten, echt knap.
Die hebben wel
chassis nodig.
Heb net een nieuw chassis en shocktowers op mijn Kraton gezet. Oude waren een beetje krom. Viel me reuze mee na al die stuiters de afgelopen 3 jaar.
Dus heb er maar weer voor een paar tientjes (Jenny's rc) nieuwe opgezet en een 7075 plaat aan de achterkant. Misschien gooi ik de 7075 towers van Alza racing er nog een keer op.

View attachment 71638View attachment 71639View attachment 71640zo'n duur

Oh ja, en mocht je nog wat zoeken, deze meneer heeft nog 'wat' :oops:

https://www.marktplaats.nl/a/hobby-...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Wat ziet die van jou er nog goed uit?jij maakt hem goed schoon ? en voert regelmatig onderhoud uit?
Wat voor Servo heb jij er in zitten?
En dat gaasje over je esc ?

Maar dat is ook de reden dat ik voor een 3s model ben gegaan ? want alles is net even duurder? batterijen ook ?En ik denk ik kan die snelheid toch nog niet aan?
Want wat gaat deze al hard?hij vliegt al zowat.
Maar moet wel zeggen dat ik het super vindt dat er zoveel opties voor zijn?mis ik een beetje bij de 3s modellen ?

Yes, variabele 4 en setting 1

Maar had net na het eten weet even gereden en ja, met de oude batterijen kon ik eindelijk wat langer rijden.. Niet de tijd bijgehouden maar zeker langer als normaal. Met de nieuwe lipo kon ik ook wat langer rijden. Had het niet getimed omdat ik ws blij was dat ik eindelijk wat langer kon rijden ?

Enige wat ik gedaan had was factory reset (variabele 5 setting 2). Daarna uitgezet en gechecked of ik wel in lipo modus stond. Throttle, brake en steering werkte gewoon en had dus niets hoeven in te stellen.

Is toch wel vreemd dat ik gisteren en de dagen daarvoor heel snel in lvc mode schoot. Lijkt niet veel mis te zijn met de ESC, toch?

Hier wat foto's waar ik even flink heb kunnen rijden

Ps. Die veren zijn echt een verbetering!! Thanks nogmaals!! Enne jou wagen ziet er dik uit met al die alu delen??
Super plek om lekker te knallen en relaxed dat je nu wat langer kan rijden ?
Volgende keer wel even opnemen ?

Baal weer als een stekker want had een esc besteld via eBay ? op maandag en die gast heeft gisteren mijn order geannuleerd ?door het coronavirus ? en het is lekker weer om hem even uit te laten ?moet ik nog langer wachten ?
Gelukkig had Jenny er nu 1 voor een prikkie ?maar ja wachten wachten en nog eens wachten ?
Heeft iemand trouwens ervaring met een hobbywing program card??

Om jecesc in te stellen ?
 
Last edited:
Wat ziet die van jou er nog goed uit?jij maakt hem goed schoon ? en voert regelmatig onderhoud uit?
Wat voor Servo heb jij er in zitten?
En dat gaasje over je esc ?

Maar dat is ook de reden dat ik voor een 3s model ben gegaan ? want alles is net even duurder? batterijen ook ?En ik denk ik kan die snelheid toch nog niet aan?
Want wat gaat deze al hard?hij vliegt al zowat.
Maar moet wel zeggen dat ik het super vindt dat er zoveel opties voor zijn?mis ik een beetje bij de 3s modellen ?


Super plek om lekker te knallen en relaxed dat je nu wat langer kan rijden ?
Volgende keer wel even opnemen ?

Baal weer als een stekker want had een esc besteld via eBay ? op maandag en die gast heeft gisteren mijn order geannuleerd ?door het coronavirus ? en het is lekker weer om hem even uit te laten ?moet ik nog langer wachten ?
Gelukkig had Jenny er nu 1 voor een prikkie ?maar ja wachten wachten en nog eens wachten ?

Ja super plek! Ga vanmiddag weer even stof happen en zal dan een timer gebruiken. Ben echt benieuwd!

Balen van je esc en dat wachten is idd irritant!!

Sterkte met het wachten!!????
 
?????tja na 3 weken wachten krijg je bij roemen te horen dat er geen esc is?dan dit via eBay ? maar ja komt goed ?

Vergeet niet bij Ali express te kijken voor batterijen vandaag scheelt een hoop?

Dan heb ik nog een vraagje want ik heb een fs-gt5 controller met een fs-bs6 reciever.
Nou ben ik bezig met mijn 2e auto?maar dan heb ik nog een fs-bs6 nodig om te koppelen aan mijn controller ?maar ik heb helemaal geen bind plug?
Ik zie dat toemen er een heeft voor 3,75€ maar is dat universeel of werkt dat niet zo?
 
?????tja na 3 weken wachten krijg je bij roemen te horen dat er geen esc is?dan dit via eBay ? maar ja komt goed ?

Vergeet niet bij Ali express te kijken voor batterijen vandaag scheelt een hoop?

Dan heb ik nog een vraagje want ik heb een fs-gt5 controller met een fs-bs6 reciever.
Nou ben ik bezig met mijn 2e auto?maar dan heb ik nog een fs-bs6 nodig om te koppelen aan mijn controller ?maar ik heb helemaal geen bind plug?
Ik zie dat toemen er een heeft voor 3,75€ maar is dat universeel of werkt dat niet zo?
Ja die zijn universeel. 3,75 is wel absurd veel.
Shameless plug haha ?
Wegens plannen om met mijn kraton naar 12s te gaan heb ik een hobbywing max6 en een hobbystar 4092 1480kv motor te koop
Voor mensen van hier 175 mensen via marktplaats 200

https://www.marktplaats.nl/plaats/m...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
12s in een Kraton? :oops::oops:
Ga je ermee naar de maan ofzo?
 
Ja die zijn universeel. 3,75 is wel absurd veel.

12s in een Kraton? :oops::oops:
Ga je ermee naar de maan ofzo?
Nee niet eens haha maar ik kan via een vriend van me aan een nette staat verkerende ztw beastpro 300a esc komen..dusja waarom niet?
 
€100,- heb ik wel interesse.

175€ vind ik teveel, heb pas mn kraton moeten reviseren namelijk....
Sorry man voor 100 kan ik dit setje echt niet weg doen heb er zelf al 200 voor betaald..?
 
Zo.... ik ben redelijk tevreden... met nieuwe lipos 15 min met de oude lipo 13 min. Is een flinke verbetering tov voor de ESC reset...

Gek dat ie voor de reset zo snel in LVC schoot...

De kraton is weer vies hahaha. Had een klein schande van het zand gemaakt en even wat geoefend met sprongen ??

Geüpload op YouTube.. is niet echt spectaculair, maar het is een begin... ben nog aan oefenen hahah



Morgen weer rijden! Ben er helemaal verslaafd aan. Is even een ontspanning na de hele dag thuiswerken ?
 

Attachments

  • 7B945722-91B3-4DD9-8A4D-68440209EFE6.jpeg
    7B945722-91B3-4DD9-8A4D-68440209EFE6.jpeg
    376.9 KB · Views: 27
  • E41F2D66-0802-4180-888D-BD5CAD920E92.jpeg
    E41F2D66-0802-4180-888D-BD5CAD920E92.jpeg
    396.3 KB · Views: 18
  • EBF20BF6-21CB-4A3B-BF97-D1B31E7BA203.jpeg
    EBF20BF6-21CB-4A3B-BF97-D1B31E7BA203.jpeg
    546.9 KB · Views: 25
Last edited:
Ff een vragje ivm lvc.. Gisteren ff wezen knallen op de crossbaan. Maar na 10 minuten was de lvc ingeslagen.. Bij thuis komst ff de voltage gecheckt, bij 5 cellen was de voltage 3,82 en een cell had maar 3,74volt. Toen aan de lader aangesloten (balance charge) bleek dat hij maar half leeg was(zie foto). Ben ik nu toe aan een nieuwe lipo?
20200328_090050.jpg

Oh en dit is de lipo die ik gebruik
 

Attachments

  • 20200328_085600.jpg
    20200328_085600.jpg
    189.7 KB · Views: 29
  • 20200328_092710.jpg
    20200328_092710.jpg
    209.1 KB · Views: 23
Het lijkt erop dat cel nr 6 niet helemaal mee kan. Normaal gesproken trek je het met balanced charging weer bij...

Ik heb ook 2 oude lipo's waarvan de cellen ook niet meer gelijk waren. Maar na een paar keer balanced charging zijn ze weer gelijk en kan ze weer goed gebruiken.

Ik zou het even in de gaten houden.. als het zo blijft, dan verdenk ik je lipo idd....
 
Hey yo, grappig man en opzekerswel een goei idee om een Neerlandsch Hoekje te creëren, nou dan stel ik mun eige ok mar effe een bietje kort voor dan he?

Ik ben Marc uit Eindhoven,
Ik ben 15 en een half jaar geleden gestopt met mijn RC hobby ik reed HPI Nitro 4wd on road. Alleen ik reed steeds wat kapot en toen kreeg ik ineens een hernia, gratis en voor niks, en na operatie No. 1 aan L4 - L5(onderrug) stond ik 6 maanden later weer lekker te Racen op een verlaten parkeerplaats (bij de Makro in Best) en na een aantal rondjes rijden lag ik ineens oog in oog met de koplampjes van mijn RC Auto. En toen deed m'n linkerbeen het niet meer. He le maal NIKS deed ie meer.... Ziekenwagen gebeld, meegenomen en toen begon alle ellende pas ECHT.

Maar goed, om een lang verhaal iets in te korten. 3 operaties later nog steeds pijn, nog steeds uitval MAAR ik kan weer (korte) periodes zitten, staan, lopen.
Ik ben in de periode van toen ik om donderde en semi invalide was overgestapt van RC buiten. Naar SlotCars binnen. En voor dat ik het wist had ik meer dan 100 meter!!! Aan Ninco racebaan op zolder liggen. 4 lanen breed En mee dan 35 - 40 autootjes, je kent het wel, weer veel en veel te veel van alles aangeschaft.In een jaar if 2, 3 had ik er een kleine 2 Duizend euro in gestoken en 11 jaar geleden werd ik ineens (wel gepland hoor) een super trotse eigenaar van mijn Dochtertje, Mirre, en dan heb je geen tijd, geen geld en geen ruimte meer om zo'n hobby met een racebaan van ettelijke vierkante meters te blijven uitvoeren/beoefenen . Dus... 7 grote verhuisdozen volgepropt en stof laten vangen in mijn toen nieuwe koophuis. In de volgende jaren nog een zoontje gemaakt, een eigen zaak begonnen (een Game Mania in stadsdeel Strijp in Eindhoven. Inmiddels is mijn dochter 11 geworden en mijn zoontje Kaïn is 8 en een half. En toen mijn zoontje net een half jaar oud was geworden dacht ik, weet je wat? Ik wil nog wel een keer een paar jaar niet meer kunnen lopen en zorgen dat mijn linkerbeen het niet meer doet..... Nou, dat kreeg ik dus Voormekaar door van de trap af te donderen en zodoende mijn hernia weer mooi terug te krijgen, waardoor ik niet meer kon werken in mijn eigen zaak die ik had (dat Game Mania filiaal) Tja, dus..... die kon ik sluiten..... Want ja, als je niet langer dan 30 minuten kan staan, laat staan een hele dag op en neer lopen, 6 dagen in de week, dan houd alles vrij snel op. Maar gelukkig zei mijn vrouw na 12 en een half jaar bij elkaar te zijn geweest. EN NU HEB IK ER SCHOON GENOEG VAN!!! IEDERE KEER IS HET WEL WEER IETS MET JOU, EERST KRIJG JE EEN HERNIA, EN MENEERTJE DE WERKTUIGBOUWKUNDE DIE KOMT THUIS TE LIGGEN. JAREN LANGE REVALIDATIE, EN EINDELIJK KAN IE WEER VOORUIT, EN DAN GAAT IE MET EEN EIGEN ZAAK BEGINNEN.... OOK NOG EENS 5 TOT 6 DAGEN IN DE WEEK WERKEN. IK ZAG JE AL NOOIT MEER, MAAR NU, DE ZOVEELSTE KEER WEER GEKLOOT, EN NU ALWEER MET JE RUG???? DAAR HEB IK DUS ECHT GEEN ZIN MEER IN HE!!!! , en nu we net 2 jaar een koophuis hebben gaat je zaak ook nog eens op de schop. Weet je wat Marc? ADIOS , IK BEN er HELEMAAL KLAAR MEE.....
En ze vertrok.....
Na 12 en een half jaar....
En ze nam de kinderen mee, we regelden een huurhuis voor haar en de kinderen.
En ik kreeg een kamertje van 2 bij 2 en een halve meter, bij een (heel wat jongere) kameraad van mij. En ik weet nog heel goed dat ik dacht, ach.....
dat duurt een maandje of 2. Nou 3 maanden MAXIMAAL. En dan krijg ik wel een huisje of iets....
Uhh... Niet dus...

3 jaar later..... Eindelijk Kreeg ik het GGZE zover dat ik er geestelijk echt niet veel beter van word en er totaal niets mee opschiet om als dertig+ jaar oude alleenstaande vader van twee kinderen op een kamertje van 2 bij 2.5 meter te wonen, bij een hoop tieners die ELKE GODSGANZELIJKE DAG tot in de vroege uurtjes met de surround set op standje 11, heel de dag Playstation spelen, en minimaal 6 kratten bier en ZEKER 10 gram wiet er IEDERE dag met een man of vier erdoorheen liepen te jagen.

Ja, dat heb je na 3 jaar ook wel gehad zullen we maar zeggen, en zeker als je die dingen op je 28ste voor het laatst gedaan hebt aangezien je vader bent geworden en dat dat het nieuwe gedeelte van je leven inluidt.

Desalniettemin

Nu zijn we 3 jaar verder van die hel verwijderd, en inmiddels al een jaartje of 3 een eigen huisje, fijn in de buurt van mijn kindjes, en ik heb nu een rug waarmee ik vooruit kan, een aantal uren per dag. (mbv ontiegelijk zware pijnmedicatie) maar al met al is het toch nog wel 10x beter dan waar ik me 6 tot 3 jaar geleden bevond.

Zo dat was het verleden!!!!
En dan is het nu tijd voor.....
Mijn aller fijnste hobby die ik ooit gehad heb weer te gaan oppakken.JAAH Je raad het al!!! SEX, 25 KEER PER DAG HARDE ZWETERIGE SEX... Ooh nee...
Verkeerde forum ???

Nee even zonder gekheid, IK WIL GRAAG WEER BEGINNEN MET HET RIJDEN VAN RC AUTO'S EN FIJN ER AAN SLEUTELEN EN UPGRADES INSTALLEREN. En ik ben nu al ruim 2 maanden aan het kijken, vergelijken, afwegen en afwachten (op mijn vakantie geld) en ik hoop dat de vervroegde aanvraag voor mijn vakantie geld goedgekeurd gaat worden, waardoor ik in April (16de ben ik jarig, jippie) mijn Allereerste Arrma RC Auto aan kan gaan schaffen.
Maar ik moet heeeel eerlijk bekennen dat ik er nog niet helemaal uit ben WELKE ARRMA AUTO dat ik nu moet gaan nemen....

HULP GEVRAAGD ECHT HEEL ERG NOODZAKELIJK, HULP!!! WAT MOET IK ALS EERSTE AUTO KOPEN??? HELP!!!

Ik woon zelf 100 meter van het Philips van Lennepark af, en dat is een enorm groot park met kilometers aan zand en grindpaden. 20 meter verder op liggen 4 voetbal velden die buiten gebruik zijn, maar nog wel netjes bijgehouden en gemaaid worden en vrij toegankelijk zijn, en achter die voetbalvelden ligt een BMX baan die een jaartje of 2 geleden is aangelegd....
Dus qua ruimte en diversiteit ben ik met mijn neus in de spreekwoordelijke RC boter gevallen.
En nu GRAAG een paar suggesties VAN JULLIE voor DE KEUZE VAN MIJN NIEUWE ARRMA.
DAAR HEB IK JULLIE RAAD VOOR NIDIG MANNEN!!!
Zodat ik met mijn getwijfel dalijk optijd klaar ben, en een PERFECTE KEUZE weet te maken met dank aan jullie, zodat ik mijn zuur verdiende centjes uitgegeven gaan worden aan iets waae IK GEEN SPIJT VAN KRIJG!!!! .

Nou jongens
Bedankt voor het lezen. Keigaaf om hier in de Nederlandse versie van het ARRMAFORUM terecht te komen.
Hopelijk ben ik welkom en ik sta open voor alle SUGGESTIES VOOR EEN EERSTE ARRMA RC AUTO
groetjes, Macspacey


]?Eat?Sleep?〽?Bash?Repeat
]?Eat?Sleep?〽?Bash?Repeat
 
Last edited:
Hey yo, grappig man en opzekerswel een goei idee om een Neerlandsch Hoekje te creëren, nou dan stel ik mun eige ok mar effe een bietje kort voor dan he?

Ik ben Marc uit Eindhoven,
Ik ben 15 en een half jaar geleden gestopt met mijn RC hobby ik reed HPI Nitro 4wd on road. Alleen ik reed steeds wat kapot en toen kreeg ik een hernia, gratis en voor niks, en na een operatie aan L4 L5(onderrug) stond ik 6 maanden later lekker op een verlaten parkeerplaats (bij de Makro in Best) en na een aantal rondjes rijden lag ik ineens oog in oog met de koplampen van mijn RC Auto. En toen deed m'n linkerbeen het niet meer. He le maal NIKS deed ie meer.... Ziekenwagen gebeld, meegenomen en toen begon alle ellende pas ECHT.
Maar goed, om een lang verhaal iets in te korten. 3 operaties later nog steeds pijn, nog steeds uitval MAAR ik kan weer (korte) periodes zitten, staan, lopen.
Ik ben in de periode van semi invalide overgestapt van RC buiten. Naar SlotCars binnen. En voor dat ik het wist had ik meer dan 100 meter!!! Aan Ninco baanop zolder liggen. En 35 plus autootjes, je kent het wel, weer veel en veel te veel van alles aangeschaft. Een kleine 2 Duizend euro's erin gestoken en 11 jaar geleden werd ik een super trotse eigenaar van mijn Dochtertje Mirre, en dan heb je geen tijd, geen geld en geen ruimte meer om die hobby te blijven uitvoeren. Dus... 7 grote verhuisdozen volgepropt en stof laten vangen de afgelopen jaren. Inmiddels is mijn dochter 11 geworden en mijn zoontje Kaïn is 8 en een half. Tussendoor nog een keer van de trap afgedonderd. Mijn eigen zaak die ik had (een Game Mania filiaal) die kon ik sluiten..... Want ja, als je niet langer dan 30 minuten kan staan, laat staan een hele dag op en neer lopen, dan houd alles vrij snel op. Maar gelukkig zei mijn vrouw na 12 en een half jaar bij elkaar te zijn geweest. EN NU HEB IK EE SCHOON GENOEG VAN!!! IEDERE KEER IS HET WEL WEER IETS MET JOU. DE ZOVEELSTE KEER WEER GEKLOOT MET JE RUG, en nu we net 2 jaar een koophuis hebben gaar je zaak ook nog eens op de schop. Weet je wat? Adios, ik ben er klaar mee. En ze vertrok..... Na 12 en een half jaar.... Nam de kinderen mee, huurhuis voor haar, en de kinderen. En ik een kamertje van 2 bij 2en een halve meter bij een maat van mij. Ik verwachtte dat duurt een maandje of 2 a 3 max. En dan krijg ik wel een huisje of iets.... Uhh... Niet dus... 3 jaar later..... Krijg ik het GGZE zover dat ik er geestelijk niet echt veel mee opschiet om als dertig plusser op een kamertje van 2 bij 2.5 meter te wonen, bij een hoop tieners die WLKE GODSGANZELIJKE DAG tot in de vroege uurtjes met de surround set op standje 11, 6 kratten bier en 10 gram wiet er iedere dag met z'n vieren erdoorheen liepen te jagen.
Ja, dat heb je na 3 jaar ook wel gehad zullen we maar zeggen, en zeker als je die dingen op je 28ste voor hwt laatst gedaan hebt aangezien je vader bent geworden en dat dat her nieuwe gedeelte van je leven inluidt.

Desalniettemin

Nu 3 jaar verder, huisje in de buurt van mijn kindjes, en een rug waarmee ik vooruit kan een aantal uren per dag. (mbv ontiegelijk zware pijnmedicatie) maar toch nog wel beter dan waae ik me 6 tot 3 jaar geleden bevond.

En dan is het nu tijd voor.....
Mijn aller fijnste hobby die ik ooit gehad heb weer te gaan oppakken. Je raad het al SEX, 25 KEER PER DAG HARDE ZWETERIGE SEX... Ooh nee... Verkeerde forum ???

Nee even zonder gekheid, ik ben al ruim 2 maanden aan het kijken, vergelijken, afwegen en afwachten (op mijn vakantie geld) en ik hoop dat de vervroegde aanvraag voor mijn vakantie geld goedgekeurd gaat worden, waardoor ik in April (16de ben ik jarig, jippie) mijn Allereerste Arrma RC Auto aan meg gaan schaffen. Maar ik moet heeeel eerlijk bekennen dat ik er nog niet helemaal uit ben welke auto dat ik nu moet nemen.... Ik woon zelf 100 meter van het Philips van Lennepark af, en dat is een enorm groot park met kilometers aan grindpaden. 20 meter verder liggen 5 voetbal velden die buiten gebruik zijn, maar nog wel netjes gemaaid worden en vrij toegankelijk zijn, en achter die voetbalvelden ligt een BMX baan die een jaartje of 2 geleden is aangelegd.... Dus qua ruimte en diversiteit ben ik met mijn neus in de spreekwoordelijke biter gevallen. En nu nog even een paar suggesties voor een nieuwe Arrma verkrijgen, waardoor ik met mijn getwijfel dalijk optijd klaar ben, en een PERFECTE KEUZE heb gemaakt mer dank aan jullie.

Bedankt voor het lezen. Keigaaf de Nederlandse versie van het ARRMAFORUM
Macspacey Out!
PEACE!!!

]?Eat?Sleep?〽?Bash?Repeat
]?Eat?Sleep?〽?Bash?Repeat


Dan kunnen we elkaar een hand geven... Hier namelijk na 18 jaar als tegelzetter hard in de bouw gewerkt tehebben, in 2008 acute hernia (L4 L5). Ook uitval van mijn linker been en dan weet je pas wat pijn is.. 3 maanden plat gelegen. Kon mijn plasje niet in een keer afmaken moest hem dicht knijpen, in de gang gaan liggen tot de pijn weer weg was en dan kon ik het plasje afmaken.. Pas na een jaar revalideren kon ik weer een beetje opstap enzo. Bewust niet gekozen voor operatie. 2 neeven 3x geopereerd en nog kon hij zun kind niet optillen..
Maar heb er nog dagelijks last van.. Als ik langer dan 10 minuten stil sta krijg ik tintelingen/verdoofd gevoel in mijn bovenbeen. Maar goed er zijn ergere dingen in het leven. Sterkte maat. Misschien zien we elkaar wel op un veld ofzo.
 
Hey yo, grappig man en opzekerswel een goei idee om een Neerlandsch Hoekje te creëren, nou dan stel ik mun eige ok mar effe een bietje kort voor dan he?

Ik ben Marc uit Eindhoven,
Ik ben 15 en een half jaar geleden gestopt met mijn RC hobby ik reed HPI Nitro 4wd on road.
Nondeju wat een verhaal Marc, da's aardig wat ellende. Wel fijn dat je weer in de buurt van je kinderen woont.
Maar eh, niet gaan liegen over je leeftijd hè :LOL:
Hopen dat de RC hobby je weer een beetje opvrolijkt.

Vwb je keuze, dat is heel persoonlijk, maar we kunnen wel meedenken natuurlijk.

Ik zou beginnen met je budget, wat wil je er aan uitgeven?
Houd dan rekening met:
- Auto
- Upgrades (hebben ze allemaal nodig)
- Lipo's
- Lader
- Gereedschap (hex drivers, soldeerapparaat, stekkers, etc, etc)
- Onderdelen (bv lagers, lipo bag)

Heb je al wat in gedachten, bv 3s/6s/8s?
 
Nondeju wat een verhaal Marc, da's aardig wat ellende. Wel fijn dat je weer in de buurt van je kinderen woont.
Maar eh, niet gaan liegen over je leeftijd hè :LOL:
Hopen dat de RC hobby je weer een beetje opvrolijkt.

Vwb je keuze, dat is heel persoonlijk, maar we kunnen wel meedenken natuurlijk.

Ik zou beginnen met je budget, wat wil je er aan uitgeven?
Houd dan rekening met:
- Auto
- Upgrades (hebben ze allemaal nodig)
- Lipo's
- Lader
- Gereedschap (hex drivers, soldeerapparaat, stekkers, etc, etc)
- Onderdelen (bv lagers, lipo bag)

Heb je al wat in gedachten, bv 3s/6s/8s?

Nou, ik heb zelf zoiets van, als ik maar een beetje kan hobby en. En dat de kosten enigszins te overzien blijven.
Daarom is mijn oog gevallen op de Arrma Kraton 4s waar ik dan ook meteen een Big Rock Crew Cab Body op wil kunnen zetten
(switchen van een Kraton Body naar een Big Rock Body) en dan is mijn uiteindelijke doel om er een senton van te kunnen maken. Want het lijkt me erg gaaf om een short course 4s Senton te gaan maken. Het uitvogelen van wat ik daarvoor nodig heb en uiteindelijk iets unieks te creëren. Die uitdaging dat is voor mij een belangrijk deel van de hobby. Ik heb momenteel helemaal niets van onderdelen dus ik moet alles opnieuw aan gaan schaffen. Met uitzondering van het gereedschap. Het punt waar ik mee zit is dat ik niet weet wat een fatsoenlijke lader is met een maximum prijs van 70 euro en welke 4s Lipo's ik moet gaan aanschaffen (de gensacearespammers Bashing Series 5000mAh 14.8V 4S1P 50C-100C Lipo Batterij) staat op de eerste plaats momenteel. Ik heb ze gezien voor 60 euro per stuk.
Ik heb ook begrepen dat het ook ECHT belangrijk is om de Spektrum zender die in de RTR Arrma sets zit ZSM te gaan vervangen door???? De DumboRC 6 chan. met gyroscoop functie wordt het meest benoemd als goedkoopste oplossing voor het Spektrum debakel. Maar ik moet zeggen dat ik het liefst stuur met een handzender met twee pookjes...

Dus zover ben ik gekomen in het zeee dichtbegroeide bos der RC Hobby...

Groetjes Macspacey

Ps. Ik ben nog NET 38, dus ik lieg niet over mijn leeftijd hoor... (althans NOG NIET.........?

Maar ik zou heel erg graag eens een keer willen komen kijken en met eigen ogen zien als er iemand een rondje aan het rijden is met hun RC auto. Ik heb al mijn informatie en ideeën van het internet en van youtube videos.
Ik heb al JAAAREN niets meer IRL gezien qua RC. Het zou voor mijn beeldvorming en beleving echt zo ontzettend waardevol zijn om gewoon eens een Auto in actie te kunnen zien. Dan kan ik er een heel stuk beter uit komen met wat ik wil (en NIET wil) denk ik... Als ik zo vrij mag zijn, woont er hier iemand in Eindhoven toevallig??? Ik denk ik vraag het even.
Nee heb je, Ja kun je krijgen Toch???

Groetjes
Macspacey


?Eat?Sleep?〽?Bash?Repeat
?Eat?Sleep?〽?Bash?Repeat
 
Last edited:
Back
Top