Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
??ik begrijp er echt niks van want op die ene kant zie je al dat hij aanloopt ?en er is behoorlijk wat ijzer fijnsel in de hoeken van die motor mount ?als ik die schroeven los maak dan zit ie wel recht?
maar zodra je hem vast draait zit er geen beweging meer in en zit hij scheef?
Probeer het van de week weer even als dat binnen is?

Heb hem wel even uitgelaten en dat was welgeteld 5 min en toen was het feest over ?over de kop en hoppa stuur stang gebroken.
Nu ff eten en dan zo nog weer even proberen?

Nemen jullie trouwens gereedschap en onderdelen mee als je gaat rijden?
Want dit was een 2 tellen en je kon weer rijden.

En wat vinden jullie van mijn vliegtuig ? echt zo blij mee.?
Heb vandaag het profiel van het vliegtuig op mijn afstandsbediening gezet?super simpel om te doen. Denk wordt niks maar was met 20 min klaar?het registeren duurde langer?
Ik wou hem alleen koppelen maar ik heb de verkeerde verloop stekker ?zal weer niet??
 

Attachments

  • IMG_20200331_170915.jpg
    IMG_20200331_170915.jpg
    440.8 KB · Views: 23
  • IMG_20200331_171021__01.jpg
    IMG_20200331_171021__01.jpg
    382.1 KB · Views: 22
  • IMG_20200331_170612.jpg
    IMG_20200331_170612.jpg
    321 KB · Views: 21
Vanmorgen heb ik hem even uitgelaten op dat skate veldje wat we in het dorp hebben ?vet hoor ?kon eindelijk wat hij was steeds bezet.

Maar lekker kloten en springen ?wel paar harde klappen gemaakt hoor ?maar hij doet het gelukkig nog?Ik ging even te hard?maakt een sprong?over het hek ?had er eigenlijk een foto van moeten maken ?maar ik heb hem terug?

vanmiddag hopelijk weer ?
 
Nou deze is wel op onderhand... Hij was een beetje beschadigd (omdat hij eigenlijk veel te lang was) op de hoekjes. En vertrouwde het niet meer om hem in de schuur te laten liggen. Dacht leg het ff buiten op de plaats... Nou met dit dus als resultaat... Durf hem nog geen eens meer in te leveren bij de milieu straat...
 

Attachments

  • 20200401_114351.jpg
    20200401_114351.jpg
    297.1 KB · Views: 29
Nou deze is wel op onderhand... Hij was een beetje beschadigd (omdat hij eigenlijk veel te lang was) op de hoekjes. En vertrouwde het niet meer om hem in de schuur te laten liggen. Dacht leg het ff buiten op de plaats... Nou met dit dus als resultaat... Durf hem nog geen eens meer in te leveren bij de milieu straat...
Die is goed gebruikt idd, kan net niet meer op marktplaats ;)
 
Nou heb ik vanavond nog even gereden ?en Ik kan het nog niet checken omdat ik nog niks heb om de snelheid te meten.
Had nu de ruimte om hem eens echt open te trekken en te laten gaan?wat gaat dat ding hard ?en het geluid wat er dan voorbij komt?super gaaf ?

Nu heb ik er een blx 120 in zitten ?op mijn 3s senton en de rest is gewoon nog standaard.
Want heb oude motor er weer in gezet tot ik dit motor mount heb?dan gaan ik het weer proberen ?

Nou heb ik het idee dat hij veel sneller gaat ?of kan dat helemaal??
 
??ik begrijp er echt niks van want op die ene kant zie je al dat hij aanloopt ?en er is behoorlijk wat ijzer fijnsel in de hoeken van die motor mount ?als ik die schroeven los maak dan zit ie wel recht?
maar zodra je hem vast draait zit er geen beweging meer in en zit hij scheef?
Probeer het van de week weer even als dat binnen is?

Heb hem wel even uitgelaten en dat was welgeteld 5 min en toen was het feest over ?over de kop en hoppa stuur stang gebroken.
Nu ff eten en dan zo nog weer even proberen?

Nemen jullie trouwens gereedschap en onderdelen mee als je gaat rijden?
Want dit was een 2 tellen en je kon weer rijden.

En wat vinden jullie van mijn vliegtuig ? echt zo blij mee.?
Heb vandaag het profiel van het vliegtuig op mijn afstandsbediening gezet?super simpel om te doen. Denk wordt niks maar was met 20 min klaar?het registeren duurde langer?
Ik wou hem alleen koppelen maar ik heb de verkeerde verloop stekker ?zal weer niet??

Leuke vliegtuig idd!!
Vanmorgen heb ik hem even uitgelaten op dat skate veldje wat we in het dorp hebben ?vet hoor ?kon eindelijk wat hij was steeds bezet.

Maar lekker kloten en springen ?wel paar harde klappen gemaakt hoor ?maar hij doet het gelukkig nog?Ik ging even te hard?maakt een sprong?over het hek ?had er eigenlijk een foto van moeten maken ?maar ik heb hem terug?

vanmiddag hopelijk weer ?

Leuk hè, was vanmiddag voor het eten even wezen rijden met mijn zoon.. Het jumpen ging helaas wat minder dan afgelopen week. Met name het landen na een jump blijft een probleem... Zie foto's

Ach ja, de Kraton kan gelukkig wel tegen een stootje. Ben van plan om asap een 6s lipo te kopen bij Hobbyking. Maar moet dan wel eerst zo een loop plug maken

Lijkt me namelijk geweldig om met een 6s te gaan knallen..

Ps m'n ESC werkt nog steeds naar behoren.. 2x2s gebruikt en beide ritjes duurden ongeveer 17 min per lipo setje
 

Attachments

  • DCE1D04D-B7D8-4CCD-873D-DA09068A87F7.jpeg
    DCE1D04D-B7D8-4CCD-873D-DA09068A87F7.jpeg
    896.2 KB · Views: 26
  • 7EE650D2-EFAA-4AA6-8BBF-2E2DC958322E.jpeg
    7EE650D2-EFAA-4AA6-8BBF-2E2DC958322E.jpeg
    1,001.8 KB · Views: 30
Last edited:
Nou ben ook super benieuwd hoe hij vliegt en hopelijk zondag en hou ik hem heel ?Had de verkeerde verloop stekker ? anders was hij waarschijnlijk al gecrasht ?.


Ik weet niet of je wat aan het filmpje hebt.?
Want vindt het ook lastig en je komt vaker slecht neer dan goed ?heb een hoop zware klappen gemaakt.
Gelukkig kan ik niet zo hard op dat veldje dus dat scheelt weer in de schade denk ik ?
Denk ook dat je beter op gras kan springen en zo want is allemaal van beton waar ik op spring.
Maar is wel super vet en het is een mooie afleiding ?en super blij dat ik weer kan rijden ?

En ja jij hebt echt een monster ?die dan pas echt wakker wordt als je er een 6s in doet?dus kan het alleen maar aanmoedigen
 
Leuke vliegtuig idd!!


Leuk hè, was vanmiddag voor het eten even wezen rijden met mijn zoon.. Het jumpen ging helaas wat minder dan afgelopen week. Met name het landen na een jump blijft een probleem... Zie foto's

Ach ja, de Kraton kan gelukkig wel tegen een stootje. Ben van plan om asap een 6s lipo te kopen bij Hobbyking. Maar moet dan wel eerst zo een loop plug maken

Lijkt me namelijk geweldig om met een 6s te gaan knallen..

Ps m'n ESC werkt nog steeds naar behoren.. 2x2s gebruikt en beide ritjes duurden ongeveer 17 min per lipo setje
Mooi dat je esc het weer doet!

Alle begin is moeilijk, gewoon blijven proberen!
Denk wel dat dat bultje eigenlijk te klein is, dat tikt z'n kont omhoog.

Wat grotere bult zoeken, dat springt makkelijker:

 
Last edited:
Mooi dat je esc het weer doet!

Alle begin is moeilijk, gewoon blijven proberen!
Denk wel dat dat bultje eigenlijk te klein is, dat tikt z'n kont omhoog.

Wat grotere bult zoeken, dat springt makkelijker:


Thanks voor je tip! Is dat jou eigen filmpje? Echt gaaf man... Zo een plek moet ik nog zoeken in Eindhoven....

Nou ben ook super benieuwd hoe hij vliegt en hopelijk zondag en hou ik hem heel ?Had de verkeerde verloop stekker ? anders was hij waarschijnlijk al gecrasht ?.


Ik weet niet of je wat aan het filmpje hebt.?
Want vindt het ook lastig en je komt vaker slecht neer dan goed ?heb een hoop zware klappen gemaakt.
Gelukkig kan ik niet zo hard op dat veldje dus dat scheelt weer in de schade denk ik ?
Denk ook dat je beter op gras kan springen en zo want is allemaal van beton waar ik op spring.
Maar is wel super vet en het is een mooie afleiding ?en super blij dat ik weer kan rijden ?

En ja jij hebt echt een monster ?die dan pas echt wakker wordt als je er een 6s in doet?dus kan het alleen maar aanmoedigen

Super bedankt voor het filmpje.. Dit helpt zeker!!

Enne ik zal dan maar gauw een 6s lipo gaan halen want ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden naar het verschil tussen 4s en 6s????
 
Thanks voor je tip! Is dat jou eigen filmpje? Echt gaaf man... Zo een plek moet ik nog zoeken in Eindhoven....



Super bedankt voor het filmpje.. Dit helpt zeker!!

Enne ik zal dan maar gauw een 6s lipo gaan halen want ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden naar het verschil tussen 4s en 6s????
Yep dat ben ik met mn Kraton.
6s is wel echt een verschil en ze kunnen het hebben, zeker doen, krijg je geen spijt van!
 
Yep dat ben ik met mn Kraton.
6s is wel echt een verschil en ze kunnen het hebben, zeker doen, krijg je geen spijt van!

Nou super vet hoor? dat zijn tenminste sprongen ??dan stelt dat van mij niks voor ?

ik wou ook dat ik zo plek had in de buurt? lijkt een beetje op Rick superbash ? hoe hete die andere gast ook weer die jij bedoelde op YouTube?
Kwam ik volgens mij van de week een paar filmpjes van tegen.
Maar zeker doen weet ik het niet meer?
 
Nou super vet hoor? dat zijn tenminste sprongen ??dan stelt dat van mij niks voor ?

ik wou ook dat ik zo plek had in de buurt? lijkt een beetje op Rick superbash ? hoe hete die andere gast ook weer die jij bedoelde op YouTube?
Kwam ik volgens mij van de week een paar filmpjes van tegen.
Maar zeker doen weet ik het niet meer?
Nou mij vergelijken met Rich Duperbash is teveel eer hoor, dat haal ik bij lange na niet :facepalm:
Die andere is Rc Dude81

https://www.youtube.com/channel/UCOOdsPkyvfE-xixplv6-Alg/videos

https://www.youtube.com/channel/UCHUcXDnuOWWBwaYYoj4CpoQ/videos
 
Last edited:
?hij rijdt wel op dat soort plekken als waar jij die jump maakte ??? zal hier in de buurt even kijken of nog wat kan vinden ?want vindt het wel vet hoor ?

Nemen jullie onderdelen en gereedschap mee als jullie gaan bashen??
Voor een snelle fix want het kan snel voorbij zijn als het mis gaat ?en dan kan je weer de hele boel inpakken en batterijen leeg laten lopen als je geen onderdelen hebt ?

En helemaal top ik heb hem meteen even geabonneerd ?rich superbash had ik al in mijn lijstje staan.
Ik zal even kijken wat die RC dude81 allemaal doet?
 
?hij rijdt wel op dat soort plekken als waar jij die jump maakte ??? zal hier in de buurt even kijken of nog wat kan vinden ?want vindt het wel vet hoor ?

Nemen jullie onderdelen en gereedschap mee als jullie gaan bashen??
Voor een snelle fix want het kan snel voorbij zijn als het mis gaat ?en dan kan je weer de hele boel inpakken en batterijen leeg laten lopen als je geen onderdelen hebt ?

En helemaal top ik heb hem meteen even geabonneerd ?rich superbash had ik al in mijn lijstje staan.
Ik zal even kijken wat die RC dude81 allemaal doet?

Ik wel hahaha

Sowieso de wrench voor je wielmoeren en de 3 verschillende inbussleutels ??
 
Ik wil deze 3s lipo bij Hobbyking bestellen maar heb hiervoor wel een verloop plug nodig. Ze hebben deze plug niet op vrd liggen maar Conrad wel.

Mijn vraag is of dit de juiste plug is om deze lipo te kunnen gebruiken
 

Attachments

  • E9419E54-769E-472D-9270-EF22F8EAF24F.jpeg
    E9419E54-769E-472D-9270-EF22F8EAF24F.jpeg
    125.4 KB · Views: 22
  • F619A275-0608-4055-B7FB-702D388653A3.jpeg
    F619A275-0608-4055-B7FB-702D388653A3.jpeg
    103.9 KB · Views: 21
Ja voor mijn waggie ??
Mag ik je die lipo's afraden? 20c is echt te weinig voor de Kraton, dat trekken die lipo's niet. Alleen als je heeeeel rustig rijdt, maar anders vraagt de regelaar meer power dan je lipo's aankunnen, dan worden heet, gaan ze bol staan, of nog erger ploffen.
Je kan (veel) beter deze pakken:

1585895946723.png
 
Ah ok Thanks voor de tip.

Dus de c waarde bepaalt ook veel hoe de auto reageert?

Ik heb oude lipo's met 30c en 35c. De nieuwe hebben beide 50c

Of is dit voor 4s wel voldoende?

Ik begrijp dat 6s wat meer vraagt en dus ook meer warmte produceert...
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    329.7 KB · Views: 18
De c waarde geeft aan hoeveel constante stroom (ampere)de lipo kan leveren.
Het voltage is meer een power indicator, 6s heeft meer volt dus meer power.

Het werkt zo met de c-ratings:
Een 5000mAh 30c lipo levert 5*30=150 ampere
Een 4000mAh 60c lipo levert 4*60=200 ampere

Je regelaar is volgens mij 150a constant. Advies is lipo's te gebruiken die dit goed aankunnen dus minimaal 200a. Voor een 5000mAh betekent dat minimaal 40c.

Dan heb heb je ook nog piekbelasting (vol gas accelereren). Dan moeten je lipo's echt aan de bak en trekt de regelaar honderden amperes. Daar wordt dan vaak de 2e c-rating op afgegeven.
Die Heavy Duties zijn 60c-120c en dat heb je echt wel nodig met 1/8 brushless systemen.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo!
 
Back
Top