Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
komt als geroepen die roller! net even mn eerste fatsoenlijke rondje op 6s gaan knallen (eerste keer was op een nieuw plekje maar viel tegen)

voor de eerste keer echt ondervonden hoe slecht de stx2 is... reageerde niet op de rem nadat ik hem even vol had opengetrokken. hobbeltje over en vol op een boom geplakt.

de (voorlopig vastgestelde) schade:
-chassis achteraan geplooid
-front shocktower geplooid
-fanblade van motorkoeling afgebroken

morgen uit elkaar schroeven en de rest controleren...

wel heel tevreden over de motorkoeling! motor is niet warmer dan 50 graden geworden na toch wel stevig te bashen. straks maar gelijk 4 nieuwe fans bestellen bij rc mart zodat we er een paar op reserve hebben. die kosten toch geen drol ?
Welke fans heb je erop geschroefd?
 
de yeah racing heatsink met dubbele fan. de fan is de ya-0180. echt een aanrader. na die klap op de boom zelfs onder de indruk dat er maar 1 stukje van de fanblade is afgebroken ?
Waar had jij die besteld? Heb nu die hobbywing maar dat is niet veel soeps! Heb je linkje?
de yeah racing heatsink met dubbele fan. de fan is de ya-0180. echt een aanrader. na die klap op de boom zelfs onder de indruk dat er maar 1 stukje van de fanblade is afgebroken ?
En hebben we eigenlijk wel 2 lege spots in de ontvanger voor die 2 fans? ?
 
Waar had jij die besteld? Heb nu die hobbywing maar dat is niet veel soeps! Heb je linkje?

En hebben we eigenlijk wel 2 lege spots in de ontvanger voor die 2 fans? ?
https://www.rcmart.com/yeah-racing-...d-fans-sets-for-1-8-motors-ya-0261rd-00083813

ik had hem op een kleine maand binnen.
ok denk dat je op de flysky ontvanger hem gaat kunnen aansluiten. ik heb nu zelf een splitter kabel gemaakt uit fiches die ik van een paar oude tamiya auto's heb geplukt. je kan ook een splitter bestellen op rc mart. mss een mooiere oplossing maar ik was dat vergeten ?
https://www.rcmart.com/yeah-racing-y-connector-for-jr-to-jr-jst-wpt-0035-00026348

die jst plug van de fans kan je gewoon in die jr plug steken
oja zoek ook even op die site naar fan protector. die kan je er ook best bij bestellen.
tip: de roze en paarse zijn 2 dollar goedkoper. spuitbusje erover en klaar ?
 
Last edited:
Valt mij nog mee wat daar op geboden wordt. Het is al lastig om aan onderdelen voor leverbare modellen te komen, laat staan deze.
idd. vind het verleidelijk want het is wel een vette auto. maar onderdelen wordt een probleem op een gegeven moment. je hebt natuurlijk wel een donor auto erbij ...
 
Mogge ? ik denk toch eens kijken bij die RC freak. Maar ik vraag me af wat het verschil is? of dat het misschien een foutje is.??

En zullen Ron en Jenny deze ook uit mekaar gaat trekken voor onderdelen??

Zeker geen foutje van RC-freaks.. Gewoon slim.. Iedereen komt normaal al snel bij Toemen of TopRC terecht.. Die verkopen er loads..
Mike van RCF wil zichzelf een beetje in de markt zetten.. Verkoopt er door deze actie misschien wel 20, tegen minder marge, maar dat tov 4 met meer marge, zonder de actie.. Slimme ondernemer.. En van die 20.. Zitten er ook 10 nieuwe klanten bij.. Winwin

Ron en Jenny's gaan deze ook doen.. 100%
Inkoop 90eu minder als een gewone..
Daar staat tegenover geen electronica.. Servo en TX/RX zijn 30eu waard.. Motor en ESC gaan voor 120eu samen..
90eu minder inkoop.. Maar tevens 150eu minder omzet.. Verschil.. 60eu in de min..
Maar de 7075 parts en overige extra alu delen gaan die 60eu meer als goed maken..
 
Nou dat is mooi dat die ze ook krijgen ?
Zal wel meteen uitverkocht zijn?
Want weet nog niet zo goed wat ik wil en ze zijn er toch nog niet ?

Maar zullen ze er niet meer op verdienen bij Jenny of Ron?
Want iemand die ik ken doet het met Lego.
Koopt groot in en trekt die setjes uit elkaar en verkoopt alles weer los online.
Dikke handel hoor niet normaal hoe druk.
Maar dan heeft hij soms een marge van 300%?terwijl als hij het setje in een keer verkoopt maar 15% op zijn meest hangt er echt vanaf wat natuurlijk ?vaak minder.
Ik weet niet hoe jou inkoop is want daar zit natuurlijk de meeste winst ? misschien eens een KvK aanvragen om goedkoper in te kopen ?

Maar even wat anders het frame is naar 3mm dik?dat je denk waarom niet 4mm?

Snap ook niet zo goed dan doen ze een sterker shock standoff alleen dsn weer een M3 en waarom daar geen m4?
Valt dat een beetje te boren 7075 aluminium?
 
Eindelijk keuze gemaakt voor de servo. Als de Flysky straks ook binnen is moet dit toch wel een wereld van verschil maken :)


€ 26,30 | JX Ecoboost CLS6336HV 36KG Grote Koppel 180 Graden CNC Digitale Kernloze Servo voor RC Modellen Helicopter Auto 'S
https://a.aliexpress.com/_BffG68jE

het is laatst al eens voorbij gekomen maar welke inbus gebruiken jullie? Heb liefste met een handvat maar op zoek naar een goede 2,5 MM. als zonder handvat beter is, pak ik die gewoon. Die van Corally die ik laatst heb gekocht is geen succes, die draait nu al door :-(
 
Nou je bent toch zo lekker op AliExpress aan het zoeken ?daar hebben ze ook prima setjes voor weinig ?bestel je er meteen een paar heb je altijd iets achter de hand.
En meteen een elektrische ? gaat als een stuk sneller ?heb ik namelijk ook gedaan en die bitjes hebben ze ook.

Want ik heb ook geen succes gehad met de dure inbussleutels die ik in de hobbywinkel heb gekocht ?en die van AliExpress zijn nog goed?
Heb trouwens ook zo'n setje van Traxxas doet het wonder boven wonder ook nog steeds en denk dat iedereen die wel heeft ? handig voor onderweg.
En waarom ben je precies voor die Servo gegaan??? Na alle tips die je gekregen hebt hier op het forum??
 
Valt mij nog mee wat daar op geboden wordt. Het is al lastig om aan onderdelen voor leverbare modellen te komen, laat staan deze.

Voor de Nero's hangen bij de verschillende LHS nog best een hoop onderdelen.. Waarschijnlijk omdat er niet zo veel rijden..
 
@JvG

Nu mijn Kraton EXB besteld is.. Moet ik een motor/ESC combo uit gaan zoeken..

Jij hebt met non-stock electronica denk ik meer ervaring..

Ik neig nu naar de Hobbywing 4985 - 1650kv icm een max6

Of heb jij andere opties? Budget = 250ish
Belangrijkste is dat de boel niet in no-time warm loopt.. Met al het extra alu en de dikkere diffs..
 
Ik heb even gekeken maar het scheelt eigenlijk niet zo heel veel. Het is 480 gram wat de Kraton zwaarder is als de exb.
Het is een beetje wat we er meegaan doen wat hem zwaarder maakt.

Dat valt eigenlijk wel mee want had het zwaarder verwacht.
Kwam toevallig ook filmpje tegen dat plastic onderdelen bijna net zo zwaar wegen als aluminium ?ja echt waar maar er zitten wel lagers in de plastic?vals speler maar goed scheelt weinig.


Die hobbywing combo waar we het over gehad hebben ? weegt als ik het goed heb samen 1450 gram met esc max6.
Die motor is niet normaal en weegt gewoon 1210 gram?wtf beste pil man?
Dan ben je wel behoorlijk zwaarder dan de standaard kraton en komt op ongeveer 1 kilo.
Zonder de batterijen je hoeft niet meer naar de sportschool als je daar mee moet zuilen als hij het niet meer doet?

Maar neem je de 4092 die ik in mijn typhon heb zitten. Want die is maar 549 gram en dan vindt ik al een beste grote motor vergeleken met de 3s of 4s?.
Dan ben je 309 gram zwaarder als een standaard kraton en zonder je batterijen.
Maar ja niet vergeten want komt nog een Servo en een reciever bij?
 
Ik heb even gekeken maar het scheelt eigenlijk niet zo heel veel. Het is 480 gram wat de Kraton zwaarder is als de exb.
Het is een beetje wat we er meegaan doen wat hem zwaarder maakt.

Dat valt eigenlijk wel mee want had het zwaarder verwacht.
Kwam toevallig ook filmpje tegen dat plastic onderdelen bijna net zo zwaar wegen als aluminium ?ja echt waar maar er zitten wel lagers in de plastic?vals speler maar goed scheelt weinig.


Die hobbywing combo waar we het over gehad hebben ? weegt als ik het goed heb samen 1450 gram met esc max6.
Die motor is niet normaal en weegt gewoon 1210 gram?wtf beste pil man?
Dan ben je wel behoorlijk zwaarder dan de standaard kraton en komt op ongeveer 1 kilo.
Zonder de batterijen je hoeft niet meer naar de sportschool als je daar mee moet zuilen als hij het niet meer doet?

Maar neem je de 4092 die ik in mijn typhon heb zitten. Want die is maar 549 gram en dan vindt ik al een beste grote motor vergeleken met de 3s of 4s?.
Dan ben je 309 gram zwaarder als een standaard kraton en zonder je batterijen.
Maar ja niet vergeten want komt nog een Servo en een reciever bij?
gewicht van de 4985 is 587 gram. de esc 240 gram. scheelt dus niet zoveel. de 4092 zou, van wat ik op het forum heb gelezen, te snel warm lopen op een kraton

denk dat de 4985 combo met de max6 best een mooie set is voor de exb. enige nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden is dat er momenteel nog geen kant en klare heatsink voor te verkrijgen is voor die maat. dus dan is het maar te hopen dat de temperaturen gaan meevallen.

Screenshot_20200706-125110_Samsung Internet.jpg
 
Ik heb even gekeken maar het scheelt eigenlijk niet zo heel veel. Het is 480 gram wat de Kraton zwaarder is als de exb.
Het is een beetje wat we er meegaan doen wat hem zwaarder maakt.

Dat valt eigenlijk wel mee want had het zwaarder verwacht.
Kwam toevallig ook filmpje tegen dat plastic onderdelen bijna net zo zwaar wegen als aluminium ?ja echt waar maar er zitten wel lagers in de plastic?vals speler maar goed scheelt weinig.


Die hobbywing combo waar we het over gehad hebben ? weegt als ik het goed heb samen 1450 gram met esc max6.
Die motor is niet normaal en weegt gewoon 1210 gram?wtf beste pil man?
Dan ben je wel behoorlijk zwaarder dan de standaard kraton en komt op ongeveer 1 kilo.
Zonder de batterijen je hoeft niet meer naar de sportschool als je daar mee moet zuilen als hij het niet meer doet?

Maar neem je de 4092 die ik in mijn typhon heb zitten. Want die is maar 549 gram en dan vindt ik al een beste grote motor vergeleken met de 3s of 4s?.
Dan ben je 309 gram zwaarder als een standaard kraton en zonder je batterijen.
Maar ja niet vergeten want komt nog een Servo en een reciever bij?

Hoe kom jij nou bij die nummers dan?

En dat verschil van 480gr dat is nogal wat..
Aangezien bij de EXB de motor en ESC nog bij komen..

Screenshot_20200706-093707.png

denk dat de 4985 combo met de max6 best een mooie set is voor de exb. enige nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden is dat er momenteel nog geen kant en klare heatsink voor te verkrijgen is voor die maat. dus dan is het maar te hopen dat de temperaturen gaan meevallen.
View attachment 88409

De motor pas er maar net in.. Ligt over de hele lengte aan de onderkant tegen het chassis.. Hoeveel heatsink wil je hebben ;)
 
De motor pas er maar net in.. Ligt over de hele lengte aan de onderkant tegen het chassis.. Hoeveel heatsink wil je hebben ;)

die info had ik nog niet ? dan wordt het lastig ja...
had wel al ergens een zelfgemaakte mount tegengekomen die je aan het chassis schroeft en waar je 2 losse fans kan opschroeven. maar mss is het met deze combo gewoon niet nodig en vallen de temperaturen wel mee.

de castle 1717 met mm x8s is ook een combo die ik al vaak heb horen voorbij komen, maar is wss los over je budget en hier nog niet verkrijgbaar (volgens mijn bescheiden Google searches ?)
 
die info had ik nog niet ? dan wordt het lastig ja...
had wel al ergens een zelfgemaakte mount tegengekomen die je aan het chassis schroeft en waar je 2 losse fans kan opschroeven. maar mss is het met deze combo gewoon niet nodig en vallen de temperaturen wel mee.

de castle 1717 met mm x8s is ook een combo die ik al vaak heb horen voorbij komen, maar is wss los over je budget en hier nog niet verkrijgbaar (volgens mijn bescheiden Google searches ?)

Die combo kost gewoon 500+
Das iets aan de gortige kant ;)

Een fan mount maken is niet heel lastig.. Gewoon een hoekstukje alu van 10×10mm wat je met wat langere schroeven door de sideguard vast zet.. En op het opstaande stukje 2 fans.. Dan heb je geen heatsink.. Wel wat luchtverplaatsing..
 
Die mr duke waar jij aangevraagd heb over die combo van de motor schijnt hele mooie mounts te maken voor een dubbele fan?en aangezien jij toch al contact heb?bestel er meteen even 2?

En ik had de specs bekeken van de verkeerde motor ? lekker dom ?meer kan ik er niet over zeggen?
 
Echte liefhebbers hier...?? hoeveel auto's heb je eigenlijk nodig??

Ik heb er echt genoeg aan eentje.. ?
 
Back
Top