Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Ja sta ook te springen om weg te gaan en het voor te zijn ? wacht nog even op een maatje

Maar ik laat even weten ? hoe het gaat?
 
Even snel naar Purmerend geweest?en 2 min toen had ik geen stuur meer ?draadje los?geen idee.

wtf ? het is echt een monster ? lekker driften over de weg en gras zand geen probleem ?.alleen springen ging voor geen meter ? lekker schuiver over het asfalt ?daar ging mijn body?

Helaas nooit met een kraton kunnen rijden ?dus ik kan niet zeggen of het anders is met deze diffjes en om dat het allemaal slip is bij mijn?maar ik zie het probleem niet waar ze zo om lopen te zeuren ? gewoon die plaatjes er in en geen probleem ?
Maar we zullen zien hoe lang hij het volhoudt ?

Ik werd wel wat warm maar dat komt misschien door de temperatuur van het asfalt en dat er een 22t in zit?
Je temperatuur gaat wel snel naar beneden want ja er blijft stroom op staan.
Koelt zo af met dus dat is top?

Ik dacht ook steeds dat er een drone voorbij kwam?want dat doen ze daar ook veel.
Maar waren mijn ventilators ?
 

Attachments

  • IMG_20200813_193613.jpg
    IMG_20200813_193613.jpg
    309.8 KB · Views: 35
Even snel naar Purmerend geweest?en 2 min toen had ik geen stuur meer ?draadje los?geen idee.

wtf ? het is echt een monster ? lekker driften over de weg en gras zand geen probleem ?.alleen springen ging voor geen meter ? lekker schuiver over het asfalt ?daar ging mijn body?

Helaas nooit met een kraton kunnen rijden ?dus ik kan niet zeggen of het anders is met deze diffjes en om dat het allemaal slip is bij mijn?maar ik zie het probleem niet waar ze zo om lopen te zeuren ? gewoon die plaatjes er in en geen probleem ?
Maar we zullen zien hoe lang hij het volhoudt ?

Ik werd wel wat warm maar dat komt misschien door de temperatuur van het asfalt en dat er een 22t in zit?
Je temperatuur gaat wel snel naar beneden want ja er blijft stroom op staan.
Koelt zo af met dus dat is top?

Ik dacht ook steeds dat er een drone voorbij kwam?want dat doen ze daar ook veel.
Maar waren mijn ventilators ?


Een hele vette wagen man!! Wauw!!
 
Ja dank jullie wel ? ik ben er ook super blij mee?
Totaal wat anders als mijn typhon die kraton heeft nergens last van?en eerste run overleeft ?wel vol krassen maar ja?

Maar dat zie je goed? maar het is to much ?4092 is echt voldoende.
en er moet een 20t pinion in want heb nu 22 en dat is te veel ?

Ik heb alleen deze Servo besteld namelijk een Jx BLS-HV7132MG 32Kg?
En heb deze er nu tijdelijk even inzitten ?is mijn reserve Servo.
Maar doet het prima op 7,4v?

€ 15,17 | Waterdichte Metal Gear Spt 5425lv 25Kg 35Kg Grote Koppel Digitale Kernloze Servo Voor Rc Auto Traxxas Crawler TRX4 baja Boot Robot
https://a.aliexpress.com/_BSmbgQ
 
Ik denk dat die ene van nft racing fans deze dingen gebruikt ? maar zeker weten doen ik het niet ? wat een gewicht en verschil in kwaliteit ?
Maar deze heeft zoals je ziet 4 draadjes ? welke van de 4 is eigenlijk overbodig??
Of werkt dat niet zo??
Zwart en rood zijn de 12Volt lijnen de andere 2 zijn sense (toerental aflezen door pulsen) en pwm (aansturing snelheid fans). De ene fan kan draaien zonder pwm aansturing en dus alleen op 12Volt. De andere heeft pwm nodig om te draaien. Ligt net aan het type fan. (Sommige draaien enkele minuten en gaan dan uit. Krijgen geen stuursignaal via de pwm poort)

Heb daarom van die pwm generatoren gekocht op temp aansturing. (Ali €2,50 de stuk). Hoe warmer hoe harder die de fans aanstuurt of manueel instelbaar. (Alleen wanneer het nodig is om met 15k rpm en 52db rond te knallen)
Top dus als ik goed begrijp wat jij zegt en naar het plaatje kijk ? dan kan ik groen achterwege laten want dat is de sensor.

Of moet ik gewoon 2 draadjes in een stekker knijpen?
Dat ik bv groen en blauw bij elkaar doen en er een Servo stekker van maak??
Weet niet of dat kan??

Nou heb ik trouwens een zwart, rood,geel en een bruine kabel ? dus een beetje in de war welke ik nou moet door knippen ??
Zwart en rood is voeding 12Volt of zwart en geel. Zie tekening.

6E93A57E-49E3-4F18-A022-C6FDA6A2BD76.jpeg
 
Last edited:
Heb een beetje lopen schudden en met die dingen om te kijken of ze klappen overleven ? maar het is net of er een gyro in zit of zo?.?
Zijn ook best zwaar en als je er 3 in je auto neemt ?is dat aardig wat gewicht.
Dat zijn nou industrial (server grade) fans, zwaar uitgevoerd en kunnen tegen een stootje. Helemaal gelagerd als ik me niet vergis. je hebt volgens mij namelijk dezelfde als ik. Met een 4pin fan kom je in een wat betere doelgroep qua fans.

heb hier verschillende van besteld, kijken welke het beste bevalt als ze binnen zijn met de telemetrie set en aansturing op temperatuur (pwm aansturing. (Gadget freak?)
 
Yep! Ik ook weer thuis..

Top middag mannen! En zo weinig schade!

View attachment 92729

View attachment 92732


Leuk zeg, volgende keer ga ik ook mee????

Had net na hele lange tijd weer gereden en minuutjes reed m'n Kraton niet meer, motor was goed heet... Ben toen maar terug naar huis gegaan

Ik heb laatst veel gelezen over de ventilatoren.. Maar het was zoveel info dat ik het niet allemaal kon volgen

Mij lijkt een ventilator niet verkeerd, zeker met dit warme weer.

Wat zou een goede fan voor mij zijn? Standaard setup, blx185, de oude rode motor, 14t pinion en 2x3s lipo's
 
Leuk zeg, volgende keer ga ik ook mee????

Had net na hele lange tijd weer gereden en minuutjes reed m'n Kraton niet meer, motor was goed heet... Ben toen maar terug naar huis gegaan

Ik heb laatst veel gelezen over de ventilatoren.. Maar het was zoveel info dat ik het niet allemaal kon volgen

Mij lijkt een ventilator niet verkeerd, zeker met dit warme weer.

Wat zou een goede fan voor mij zijn? Standaard setup, blx185, de oude rode motor, 14t pinion en 2x3s lipo's

Dit heb ik op beide autos zitten.. Koelt top!

Maar het feit dat je auto niet meer reed heeft nix met een te warme motor te maken.. Als ie hitte gerelateerd afslaat.. Is de ESC warmtebeveiliging ingekickt..

https://www.rcmart.com/yeah-racing-...ith-around-40-8mm-diameter-ya-0261bk-00033978
 
Ja dat idee had ik al dat de beveiliging actief was.

Maar dit kun je toch voorkomen door een goede fan op je motor te zetten?

Wat is de levertijd via RC mart?

Die beveiliging zit in de ESC.. En kickt in als de ESC te warm wordt.. Om die te beschermen..
Wordt alleen de motor te warm.. Blijft de ESC gewoon gaan..

De vraag is hier.. Is de fan in je ESC nog werkend?

Een motorkoeler gaat voor je ESC temps weinig hulp bieden..
En toch is die motorkoeler een goed idee.. Al is het dus alleen maar om je motor te beschermen tegen oververhitting..

RCmart.. Normaal 10/14dagen.. in deze tijd.. Eerder 3/4weken
 
Die beveiliging zit in de ESC.. En kickt in als de ESC te warm wordt.. Om die te beschermen..
Wordt alleen de motor te warm.. Blijft de ESC gewoon gaan..

De vraag is hier.. Is de fan in je ESC nog werkend?

Een motorkoeler gaat voor je ESC temps weinig hulp bieden..
En toch is die motorkoeler een goed idee.. Al is het dus alleen maar om je motor te beschermen tegen oververhitting..

RCmart.. Normaal 10/14dagen.. in deze tijd.. Eerder 3/4weken

Ah ok.. Ik snap 'm

Ja de fan werkt gewoon ?
 
Daar zat ik net aan te denken ? wanneer gaan we weer knallen met ze alle ??

En Mike zaten er nog knappe beelden bij die jij opgenomen hebt van die da


We zijn er allemaal een beetje druk mee om knappe ventilators in onze auto's te plaatsen. Wat je doet moet je natuurlijk zelf weten? maar ik heb zelf geknutseld en turbo ventilators van 12v erin zitten .?

Maar gisteren werd mijn motor ook aardig heet ?
Maar ja wat ga je koelen als het asfalt 60 graden is??? Niet echt koude lucht?
En misschien is een 20t pinion toch genoeg ?in plaats van 22
 

Attachments

  • IMG_20200813_101717.jpg
    IMG_20200813_101717.jpg
    403.3 KB · Views: 28
Wel apart.. Al na een paar minuten.. Das echt soort van heel snel..

Heb je toevallig een knipperende rode led op de ESC gezien?

Nee, niet na een paar minuten, maar na ongeveer 12 minuten. Wel 12 minuten volgas door los zand (bouwterrein) gereden....driften, wheelies etc....
 
Weer even bec vragen want ik kom deze tegen want ik was aan het zoeken hoe het gesoldeerd moet worden ?
Want krijg je dat wel in een ec5 plug?? Als je die 2 draden aan mekaar maakt?
Of moet je het draadje een stukje strippen en ze vast solderen op het draadje ? vlak voor het de plug ingaat ?

En weet niet of ik bv hier wat aan heb op foto 1??

En kan je niet een plug maken zoals foto 2 zodat het als het waren plug en play wordt als die bec daaraan verbonden zit??

Dan een vraagje over de max6
Daar zit de low voltage cut off op en dan heb je een high and low of auto maar weet iemand welke voltage van de standen??
 

Attachments

  • hhrxbypass-2.jpg
    hhrxbypass-2.jpg
    50.6 KB · Views: 20
Dit heb ik op beide autos zitten.. Koelt top!

Maar het feit dat je auto niet meer reed heeft nix met een te warme motor te maken.. Als ie hitte gerelateerd afslaat.. Is de ESC warmtebeveiliging ingekickt..

https://www.rcmart.com/yeah-racing-...ith-around-40-8mm-diameter-ya-0261bk-00033978

@dkawa28
Ik heb ook nog de rode motor en heb wel een inkeping moeten maken in de headsink die Mike aangeeft. Het is wel een hele fijne koeler. De ingang van de bedrading op de motor zit 54mm van de voorkant en de heatsink is 58mm

Daar zat ik net aan te denkn ? wanneer gaan we weer knallen met ze alle ?
Dan ga ik er dit keer zeker bij zijn :cool:
 
@dkawa28
Ik heb ook nog de rode motor en heb wel een inkeping moeten maken in de headsink die Mike aangeeft. Het is wel een hele fijne koeler. De ingang van de bedrading op de motor zit 54mm van de voorkant en de heatsink is 58mm

Os die rode motor zoveel korter als de zwarte? Dat jeber een hap uit moest halen?
 
Back
Top