Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
gezellig? hoe laat? weer een uur of 1300?

Wat vinden jullie trouwens van mijn nieuwe body? durf er bijna niet mee te rijden?
Misschien niet zo handig om zwart te nemen maar wat zag het er strak uit toen het velletje voor het eerst eraf ging?

IMG_20200909_160057.jpg


IMG_20200909_184256.jpg
 
Last edited:
Hopelijk blijft deze een beetje lang heel?Want heb het idee dat de verf weer losgaat laten.?maar dat merken we wel na de eerste koprollen ??

Maakt het echt uit dat je die RC verf gebruikt voor je kap of kan het ook gewoon met kunststof verf??
Want iemand zei laatst tegen mij dat kunststof verf gewoon kunststof verf is? nou heb ik daar geen verstand van maar scheelt nogal in prijs ?
 
Ik zit lekker in Italië zondag dus ben er helaas niet bij. Dinsdag nog wel even wezen rijden met Mike in Best. Eindelijk weer even wezen bashen en met de EXB. Heerlijk apparaat! Volgende keer haak ik aan met rondje crossen met z'n allen! Veel plezier!
 
Wat vinden jullie trouwens van mijn nieuwe body? durf er bijna niet mee te rijden?
Misschien niet zo handig om zwart te nemen maar wat zag het er strak uit toen het velletje voor het eerst eraf ging?

Super gaaf gemaakt! Ik zit ook in het bestuur van een groot kever weekend hier in de buurt, dus het is ook niet vreemd dat ik de proline kever body zelf ook heb. 2x zelfs, op mijn E-Revo en SC-A10. Heerlijke body, rolt lekker door en ligt nooit op zijn rug ;) Op mijn E-revo is ie wel een keer gebroken.

kever.jpg



Maakt het echt uit dat je die RC verf gebruikt voor je kap of kan het ook gewoon met kunststof verf??
De witte verf is geen RC verf, dat is het verschil. Als je hem aan de binnenkant verft en daarna nog met glasvezel+epoxy versterkt dan blijft ie heel lang goed. Lexaan is super slagvast als toplaag.
 
Dank je wel maar die van jou zijn ook top?en je hebt ze goed gebruikt zo te zien?die van mijn heeft ook al wat schade ?maar ja hou je niet tegen want daarom zit hij er ook op om alles een beetje te beschermen.
Heb gelukkig de foto's nog?

Heb er gaasband en show goo in zitten dus het zal mij benieuwen hoe lang hij nu mee gaat.
Ik vindt dat echt zo'n vette kap?en past perfect op mijn typhon.
Hij kan eventueel ook op de Kraton ? ziet er ook niet slecht uit?en dan haaien tanden op de neus van de auto ?

Ik heb RC verf gebruikt voor de de auto alleen verf van de action voor bv de ramen want mijn zwart was op?maar dat had ik een beter te niet in kunnen doen ?
Want die laat al weer los?maar ja volgende keer beter want ik probeer het nog wel een keer..?
 
Ik zit ook in het bestuur van een groot kever weekend hier in de buurt
Dan heb jij waarschijnlijk ook mijn buurman wel eens gezien. Die heeft een top onderhouden goudgele kever, waarmee hij regelmatig aan kevermeetings deelneemt. Dat typische motorgeluid zit er bij hem ook goed in.

Ik heb ze alle twee geprobeerd, maar als de auto aan staat, dan branden de leds continu terwijl ik er van uit ging dat je ze via de afstandsbediening aan/uit kon zetten via het "Aux" knopje aan de zijkant. Maar dat doet dus niets.
Om dat te krijgen heb je een 'control switch' (ff googlen dat kost een euro of 2). Als je die dan aansluit op het kanaal in je ontvanger dat ook het kanaal is op je zender dat kan je het wel aan/uit zetten via de zender. Heb ik ook bij de mijne gedaan en werkt (y)

Ik vermoed dat dit bij de T2M Booster niet gaat werken. Op de ontvanger is er alleen een aansluiting voor de motor(achteraan op de foto) en voor de servo voorzien (5-draads stekker vooraan op de foto).
1600087117796.png

Op de twee vrije aansluitingen kan je de leds (verlichting) aansluiten. Die worden continu aangestuurd als de auto aan staat, en gaan knipperen als de auto buiten het bereik van de zender gaat.
Ik vind het nergens terug in de specificaties, maar ik vermoed dat dit een twee kanaalsontvanger is.
Dan zie ik geen mogelijkheid om de verlichting via de zender aan te sturen.
Op zich niet zo erg, maar 't is maar dat ik mijn zoon niet blij maak met een dode mus.
 
Dan heb jij waarschijnlijk ook mijn buurman wel eens gezien. Die heeft een top onderhouden goudgele kever, waarmee hij regelmatig aan kevermeetings deelneemt. Dat typische motorgeluid zit er bij hem ook goed in.



Ik vermoed dat dit bij de T2M Booster niet gaat werken. Op de ontvanger is er alleen een aansluiting voor de motor(achteraan op de foto) en voor de servo voorzien (5-draads stekker vooraan op de foto).
View attachment 99837
Op de twee vrije aansluitingen kan je de leds (verlichting) aansluiten. Die worden continu aangestuurd als de auto aan staat, en gaan knipperen als de auto buiten het bereik van de zender gaat.
Ik vind het nergens terug in de specificaties, maar ik vermoed dat dit een twee kanaalsontvanger is.
Dan zie ik geen mogelijkheid om de verlichting via de zender aan te sturen.
Op zich niet zo erg, maar 't is maar dat ik mijn zoon niet blij maak met een dode mus.

Ik zal gegarandeerd je buurman ooit gezien hebben. De kans dat hij niet in in Budel is geweest is kleiner dan wel. Het geluid van een luchtgekoelde boxermotor is ongeëvenaard. Als ik dat uit een RC auto zou kunnen krijgen...

Kijkend naar je reveiver/esc. De 2 vrije aansluitingen hebben maar 2 pins, dus dat is inderdaad alleen voeding. Wit, geel en bruin op de 5 pin zijn wel kanalen, 3 dus. Aux kanaal is vrijwel zeker de bruine draad. Mocht die nu geen nuttig functie hebben zou je die wel kunnen gebruiken. Waar loopt de draad heen? Ander doorknippen en een kill switch eraan (voeding van zo'n 2 pin pakken) en je kunt je leds schakelen.
 
De 5 draden lopen volgens mij allemaal naar de servo (T4933/31).
Dus als ik het goed begrijp, rood/zwart = voeding en wit/geel/bruin komt overeen met 3 kanalen, waarvan de servo er dan waarschijnlijk maar 1 gebruikt.
Met een kill switch bedoel je een switch van KillerBody zoals KB48100?
Draden doorknippen vind ik nogal drastisch. Dan werk ik liever met verloop pluggen waarmee ik van de 5 draden kan aftakken zonder de draden naar de servo te onderbreken (als dit bestaat).
Ik heb zelf nog totaal geen ervaring met RC, maar heb wel wat basis kennis van elektronica.
Misschien moet ik eerst mijn licht eens opsteken bij Rc-Redvit. Die schijnen wel wat control switchen en led units te hebben van verschillende merken.

Het geluid van een luchtgekoelde boxermotor is ongeëvenaard. Als ik dat uit een RC auto zou kunnen krijgen...
Bestaan er geen geluidsmodules die met samples werken die je zelf kan opnemen en inladen? Dan moet dat toch te doen zijn.
 
De 5 draden lopen volgens mij allemaal naar de servo (T4933/31).
Dus als ik het goed begrijp, rood/zwart = voeding en wit/geel/bruin komt overeen met 3 kanalen, waarvan de servo er dan waarschijnlijk maar 1 gebruikt.
Met een kill switch bedoel je een switch van KillerBody zoals KB48100?
Draden doorknippen vind ik nogal drastisch. Dan werk ik liever met verloop pluggen waarmee ik van de 5 draden kan aftakken zonder de draden naar de servo te onderbreken (als dit bestaat).
Ik heb zelf nog totaal geen ervaring met RC, maar heb wel wat basis kennis van elektronica.
Misschien moet ik eerst mijn licht eens opsteken bij Rc-Redvit. Die schijnen wel wat control switchen en led units te hebben van verschillende merken.


Bestaan er geen geluidsmodules die met samples werken die je zelf kan opnemen en inladen? Dan moet dat toch te doen zijn.
Een servo met 5 draden gebruikt ze ook echt alle 5, dus daar zou ik afblijven:

1600160440640.png
 
De 5 draden lopen volgens mij allemaal naar de servo (T4933/31).
Dus als ik het goed begrijp, rood/zwart = voeding en wit/geel/bruin komt overeen met 3 kanalen, waarvan de servo er dan waarschijnlijk maar 1 gebruikt.
Met een kill switch bedoel je een switch van KillerBody zoals KB48100?
Draden doorknippen vind ik nogal drastisch. Dan werk ik liever met verloop pluggen waarmee ik van de 5 draden kan aftakken zonder de draden naar de servo te onderbreken (als dit bestaat).
Ik heb zelf nog totaal geen ervaring met RC, maar heb wel wat basis kennis van elektronica.
Misschien moet ik eerst mijn licht eens opsteken bij Rc-Redvit. Die schijnen wel wat control switchen en led units te hebben van verschillende merken.


Bestaan er geen geluidsmodules die met samples werken die je zelf kan opnemen en inladen? Dan moet dat toch te doen zijn.

Met een kill switch bedoelde ik een aan/uit relais die op radio signaal werk, zoals dit:
Reely electronische schakelaar Ik noem het een kill switch omdat de eerste toepassing was waarvoor ze ooit gemaakt zijn (paniek = nitro motor uit)
Een volledige led controller kan natuurlijk ook, maar als we maar 2/3 kanalen hebt kun je waarschijnlijk niet alle functies gebruiken.

Je kan kabels gewoon uit de Jst connector halen met een pincet of iets dergelijks. Ik vermoed dat als je wit loshaald je niet kan sturen, geel geen gas kan geven en bruin stiekem niks doet. Een voor een proberen en je weet het.



Ik heb wel een geluidsmodule (met een 10 tal standaard geluiden) wat dan reageert op je gastrigger. Maar dat klinkt nergens naar, dan moet het al zo laag gegeared zijn dat de motor ook synchroon loopt met je gas. Het zou wel een idee zijn om het via een toerenteller aan te sturen, maar dan komt er wel veel electronica bij kijken.
Een servo met 5 draden gebruikt ze ook echt alle 5, dus daar zou ik afblijven:

View attachment 100018
Ow, dan heb ik niks gezegd...
 
Een servo met 5 draden gebruikt ze ook echt alle 5

Dus het is niet zo dat wit/geel/bruin overeen komt met 3 kanalen.
Waarschijnlijk dus allemaal kanaal 1 (stuur kanaal)?
Het printplaatje rechts op de foto heeft 5 draden aan de uitgang. Een soortgelijke elektronica zit bij mij dus waarschijnlijk in de ESC/Receiver ingebouwd.
Dan gaat het dus ook niet werken met control switchen en led controllers.
Weer veel bijgeleerd dus.
Enige oplossing zou dan zijn om de ESC/Receiver te vervangen door een aparte 3 kanaals ontvanger en aparte ESC.
Dat gaat voorlopig niet gebeuren. Misschien op termijn als we er een brushless motor inzetten ...
 
Dus het is niet zo dat wit/geel/bruin overeen komt met 3 kanalen.
Waarschijnlijk dus allemaal kanaal 1 (stuur kanaal)?
Het printplaatje rechts op de foto heeft 5 draden aan de uitgang. Een soortgelijke elektronica zit bij mij dus waarschijnlijk in de ESC/Receiver ingebouwd.
Dan gaat het dus ook niet werken met control switchen en led controllers.
Weer veel bijgeleerd dus.
Enige oplossing zou dan zijn om de ESC/Receiver te vervangen door een aparte 3 kanaals ontvanger en aparte ESC.
Dat gaat voorlopig niet gebeuren. Misschien op termijn als we er een brushless motor inzetten ...
Yep, de servo controller zit in de regelaar, vandaar de 5 draden.

En waar gaat deze dan heen?:

1600165850222.png
 
Voor alle duidelijkheid, ik heb de auto nog niet bij mij. Die zit, waarschijnlijk reeds ingepakt, bij mij ouders te wachten tot volgende week zaterdag.
Dus kan ik enkel voortgaan op foto's op het internet.

Aan de dikte van de kabels te zien, gaat deze naar de batterijen (foto).
Dan is er nog een andere connector waaraan de motor gekoppeld is, de dikkere draden dus.

(Volledige artikel). De auto die wij hebben heeft dezelfde regelaar als de Ripper maar dan met Booster body.
 
Last edited:
Voor alle duidelijkheid, ik heb de auto nog niet bij mij. Dit zit, waarschijnlijk reeds ingepakt, bij mij ouders te wachten tot volgende week zaterdag.
Dus kan ik enkel voortgaan op foto's op het internet.

Aan de dikte van de kabels te zien, gaat deze naar de batterijen (foto).
Dan is er nog een andere connector waaraan de motor gekoppeld is, de dikkere draden dus.

(Volledige artikel). De auto die wij hebben heeft dezelfde regelaar als de Ripper maar dan met Booster body.
Ah ok, dan gaan we het zien.
Het is nogal mini spul (in vergelijk met Arrma 6s) en zo te zien proprietary, kom er ook niet helemaal uit. Lijkt i.d.d. voeding te zijn.
 
Voor alle duidelijkheid, ik heb de auto nog niet bij mij. Die zit, waarschijnlijk reeds ingepakt, bij mij ouders te wachten tot volgende week zaterdag.
Dus kan ik enkel voortgaan op foto's op het internet.

Aan de dikte van de kabels te zien, gaat deze naar de batterijen (foto).
Dan is er nog een andere connector waaraan de motor gekoppeld is, de dikkere draden dus.

(Volledige artikel). De auto die wij hebben heeft dezelfde regelaar als de Ripper maar dan met Booster body.

Dat is inderdaad een voeding naar voren (verlichting?) En aangezien het een driepins stekker is waar alleen de +/- zijn aangesloten heb je daar waarschijnlijk toch je 3e kanaal te pakken die aan de aux knop hangt ;)
 
Gebruiken jullie ook contact spray??? Of heeft dat geen zin?

Want nou heb ik natuurlijk die ventilators ?snap nog steeds waarom ze het niet meer deden?
Nu doen ze het helemaal niet meer ?draadjes gebroken met losmaken ??
Maar misschien vinden ze dat wel lekker nadat ze een bad hebben gehad??
 
(foto)
Dat is inderdaad een voeding naar voren (verlichting?) En aangezien het een driepins stekker is waar alleen de +/- zijn aangesloten heb je daar waarschijnlijk toch je 3e kanaal te pakken die aan de aux knop hangt ;)
Neen, daar zit geen verlichting. Die kabels gaan niet naar de batterij zoals ik eerder aangaf, maar naar de on/off switch van de auto.
1600237904769.png

Aangezien de receiver eigenlijk ingebouwd zit in de controller, kan je volgens mij op geen enkele manier aan de kanalen. Dus als er al een 3e kanaal zou zijn, dan kan je er onmogelijk op aftakken.

De RC4WD 4 Channel Wireless Remote Light Controller zou wel een alternatief kunnen zijn. Wel aan de dure kant en een bereik van 15m is wat weinig, maar in ieder geval beter dan telkens de body er af moeten nemen en het kabeltje losprutsen/vastklikken om de verlichting uit/aan te doen.
 
Back
Top