Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Hoi all,

kwam net dit draadje tegen.

Ik ben Roel, 44 jaar, uit Tilburg. Ben vrij nieuw in de hobby. Heb jaren geleden een Kyosho dbx ve 2.0 buggy gehad. Nu aan het kijken voor een nieuwe RC. Alleen nog even op het vakantiegeld aan het wachten.

Ben nu druk aan het twijfelen tussen de Kraton v5 6s of de Talion 6s er vanuitgaande dat de Talion redelijk vlot ook een V5 versie gaat krijgen.

Je hebt bij ons in de buurt redelijk wat bos, park en de duinen zijn vlakbij. Daar zal dan ook het meeste gereden worden. In de Reeshof is ook een RC baantje (volgens mij een tapijtbaan). Maar vraag me af of de Kraton 6s op zo’n baan wel uit de voeten kan.
 
Is volgens mij 1/8 en 1/10 meer de grote dan het type rc volgens mij.

De Kraton 6s is toch echt wel qua budget de max. Duurder is echt te veel van het goede, plus 1/5 lijkt me echt wat te groot.
 
Hoi all,

kwam net dit draadje tegen.

Ik ben Roel, 44 jaar, uit Tilburg. Ben vrij nieuw in de hobby. Heb jaren geleden een Kyosho dbx ve 2.0 buggy gehad. Nu aan het kijken voor een nieuwe RC. Alleen nog even op het vakantiegeld aan het wachten.

Ben nu druk aan het twijfelen tussen de Kraton v5 6s of de Talion 6s er vanuitgaande dat de Talion redelijk vlot ook een V5 versie gaat krijgen.

Je hebt bij ons in de buurt redelijk wat bos, park en de duinen zijn vlakbij. Daar zal dan ook het meeste gereden worden. In de Reeshof is ook een RC baantje (volgens mij een tapijtbaan). Maar vraag me af of de Kraton 6s op zo’n baan wel uit de voeten kan.
Hi Roel,

dat blijft toch leuk zo’n nieuwe RC uitzoeken!
Ik zit te wachten op de Talion EXB, heb een Kraton 6S en een vriend van me een Talion.
Ik kan je 1 ding zeggen, ze zijn allebei gaaf, snel en sterk.

De Talion gaat iets meer richting een buggy, stuurt wat strakker door lager zwaartepunt.
De Kraton is net is wat lomper (breder en hoger) maar komt daarmee wel een stuk verder in wat ruiger terrein. Ik vind de Talion veel mooier, maar da’s persoonlijk.

Ik denk als je gaat rijden in de bossen en duinen dat je beter een Kraton kan pakken..en eh met 6s op een track dat wordt niks, wel ‘s geprobeerd, track bleek te klein 😂
 
Haha ja snap ik. Als de Kraton meer voor het ruige terrein is en een buggy meer voor de tracks. Wat is dan het terrein voor een Talion?
 
Haha lekker bezig, zat je in Australië? Daar gaat alles andersom :ROFLMAO:

Klinkt mij als een kapot draadje ergens tussen je esc en receiver.

Heb ik met m'n servo ook wel eens gehad, ding ging zelf linksaf...zo onder een hek...krak...

View attachment 143651
Ik zal die draden eens goed na lopen want heb wel alles aardig in die reciever box gestopt.
Zit nu ook remlicht op mijn exb, maar die werkt nu ook andersom 🤣
Daar moet ik de draden nog even van inkorten zodat ik wat meer ruimte krijg om alles erin te doen.
Had wel voor het eerst echt knap soldeer werk afgeleverd dus daar kan het niet aan liggen 🤷

Maar zonde man dat moet een beste klapper geweest zijn😉

Ik ben Roel, 44 jaar, uit Tilburg. Ben vrij nieuw in de hobby. Heb jaren geleden een Kyosho dbx ve 2.0 buggy gehad. Nu aan het kijken voor een nieuwe RC. Alleen nog even op het vakantiegeld aan het wachten.
Hey Roel 🙋

Welcome to the Madness 😂en dat klinkt zo bekend even wachten op vakantiegeld 😂 maar dit jaar laat ik me niet verleiden.
Gelukkig zijn de release nog niet zo van dat je denkt die moet ik hebben 🤙🏻😎dus dat komt goed uit.
Maar een infraction of een felony staat nog wel op het lijstje 🤙🏻😎
 
Haha ja snap ik. Als de Kraton meer voor het ruige terrein is en een buggy meer voor de tracks. Wat is dan het terrein voor een Talion?
Wat vlakker terrein en keihard gas erop. En heel ver springen :nailbiting:
Ik zal die draden eens goed na lopen want heb wel alles aardig in die reciever box gestopt.
Zit nu ook remlicht op mijn exb, maar die werkt nu ook andersom 🤣
Had wel voor het eerst echt knap soldeer werk afgeleverd dus daar kan het niet aan liggen 🤷
Maar een infraction of een felony staat nog wel op het lijstje 🤙🏻😎
Haha dat klinkt niet best idd
Felony is ook heel gaaf idd, je gaat toch niet op vakantie 😇
 
Heb het idee dat de meesten hier een leger aan rc auto’s heeft 😃

Ik dacht ik houd het bij de, waarschijnlijk, Kraton en eventueel later nog een sct of buggy. Van alles wat ik zo lees en zie lijkt het meer het begin van een dure verslaving 😄
 
Heb het idee dat de meesten hier een leger aan rc auto’s heeft 😃

Ik dacht ik houd het bij de, waarschijnlijk, Kraton en eventueel later nog een sct of buggy. Van alles wat ik zo lees en zie lijkt het meer het begin van een dure verslaving 😄
Ja haha wen er maar aan.
Oh en boten is ook leuk trouwens
 
Heb het idee dat de meesten hier een leger aan rc auto’s heeft 😃

Ik dacht ik houd het bij de, waarschijnlijk, Kraton en eventueel later nog een sct of buggy. Van alles wat ik zo lees en zie lijkt het meer het begin van een dure verslaving 😄
🤔Ach ja eerst heb je er een en voor je het weet staat je hele huis vol en heb je er 3 en een vliegtuig 😎 die behoorlijk in de weg staat 🤣 Dus die moet dit jaar de lucht in zodat ik het luchtruim er mee onveilig kan maken 🤣en stort hij neer heb ik weer een beetje ruimte 🤣
Het kan wat uit de hand lopen 😂 maar ja je bent lekker bezig en je leert ook nog iets😉alleen wel vaak hoe het niet moet 🤣🤣
 
@rotauq deze al gezien? Supervet

https://www.bigsquidrc.com/bittydesign-hyper-gt8-1-8-clear-on-road-body/

1620119759576.png
 
Hoop de komende verslaving dan een beetje in check te houden 😅. Rc boot en vliegtuig trekt me niet. Dus dat zal wel loslopen.

In de omgeving van Tilburg ken ik twee winkels. Toemen en de Trxxs-winkel. Zijn er nog andere rc zaken? Ben van Toemen niet echt en fan, heb daar vooral het idee dat jezelf goed moet weten wat je nodig hebt. In de trxxs winkel in kaatstheuvel zijn wel altijd goed geholpen met advies e.d.
 
Hoop de komende verslaving dan een beetje in check te houden 😅. Rc boot en vliegtuig trekt me niet. Dus dat zal wel loslopen.

In de omgeving van Tilburg ken ik twee winkels. Toemen en de Trxxs-winkel. Zijn er nog andere rc zaken? Ben van Toemen niet echt en fan, heb daar vooral het idee dat jezelf goed moet weten wat je nodig hebt. In de trxxs winkel in kaatstheuvel zijn wel altijd goed geholpen met advies e.d.
Ja dat dacht ik ook ooit haha

Heb ook goede ervaringen met GearRc (Hoogeveen) en RCfreaks (Rotterdam)
 
Back
Top