Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Ja wat raar zeg🤯 want ik heb die van voor ook achter gezet maar bij mijn past het prima.
Zelfs met die dopjes erin was het gelukt 🤣 toen zat ik aan die camber te draaien om het passend te maken 🤣🤣
Dus hier begrijp ik niks van 🤷
Kan best zijn dat ze die cvd’s iets langer hebben gemaakt omdat ze er wel eens uitvlogen, hebben ze bij de v2 ook gedaan
 
Ok dat wist ik niet 🙈 maar misschien heb ik dan wel oude cvd's.
Dat kan ook maar ja het is inmiddels ook al weer een jaar geleden
 
oke, ff twee vraagjes. 1. Mensen die een mini compressor gebruiken en zo ja hoe krachtig (eventueel welke)? 2 Wie heeft hier rood haar en grote borsten? ( niet voor mij, vraag het voor een vriend :p).
 
Lol ik denk niet dat er heel veel vrouwen op dit forum zitten 😉ben er nog geen een tegengekomen. Maar laten we doen alsof ze er wel is😉had dit plaatje een keer op het forum gezet.
IMG_20201231_135556.jpg

Maar die moest ik verwijderen 🤷werd niet gewaardeerd 🤷

Heb ook geen mini compressor maar gewoon een professionele op mijn werk 😎dus ook daar kan ik je niet mee helpen
 
oke, ff twee vraagjes. 1. Mensen die een mini compressor gebruiken en zo ja hoe krachtig (eventueel welke)? 2 Wie heeft hier rood haar en grote borsten? ( niet voor mij, vraag het voor een vriend :p).
Rode haren kwamen in een filmpje van Sosnl voor.
Screenshot_20210724-064009_YouTube.jpg


Heb wel een mini compressor van 24 liter met 8 bar werkdruk. Voldoet voor mij prima. Alleen voor de buren niet als dat ding aanslaat 😖
 
oke, ff twee vraagjes. 1. Mensen die een mini compressor gebruiken en zo ja hoe krachtig (eventueel welke)? 2 Wie heeft hier rood haar en grote borsten? ( niet voor mij, vraag het voor een vriend :p).
Ik geloof dat @Mike-NLD wel eens rood haar en borsten heeft, maar alleen met carnaval :ROFLMAO: ;)

Heb een compressortje staan van de Praxis zonder tank, blaast prima, wel een bak herrie idd.
In de schuur met de deur dicht en de slang naar buiten dan gaat het wel.

Een vriend van me kwam laatst met een blower aanzetten en dat werkt eigenlijk heel goed en maakt een heel stuk minder herrie.

Zo een dacht ik:

1627383070818.png
 
Last edited:
Hallo Allemaal,

Even voorstellen ik ben Ivo en ben weer begonnen met RC. Vroeger (20 jaar gelepen) heb ik een nitro auto gehad. Nu heb ik sinds 2 maanden een Notorious 6s V5. Ik zit al te denken om een 2de RC aan te schaffen... :). Super leuke hobby!

Nog een paar vragen:
Weet iemand een leuke BASH terrein in de buurt van Gemert?
Ik twijfel om een Kraton 1/8 EXB aan te schaffen hebben jullie nog ideeen voor electronics?

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Hallo Allemaal,

Even voorstellen ik ben Ivo en ben weer begonnen met RC. Vroeger (20 jaar gelepen) heb ik een nitro auto gehad. Nu heb ik sinds 2 maanden een Notorious 6s V5. Ik zit al te denken om een 2de RC aan te schaffen... :). Super leuke hobby!

Nog een paar vragen:
Weet iemand een leuke BASH terrein in de buurt van Gemert?
Ik twijfel om een Kraton 1/8 EXB aan te schaffen hebben jullie nog ideeen voor electronics?

Alvast bedankt voor de reacties.
Welkom PivoRC,
Tja het kan hard gaan in deze hobby 🤑. Qua electronics, je kan er de standaard Kraton electeonics ingooien (BLX185 en 2050kv); er staat er een combo te koop op markplaats voor euro 150. Of voor zo’n euro 100 meer koop je de Max6 1650kv combo en dan heb je een beest. Succes 😎
 
Mocht er iemand morgen tijd en zin hebben, ik ga morgen wat ravotten met de RC's in de buurt van Beringen/Ham/Tessenderlo.
Altijd welkom, hoe meer zielen... hoe meer lipo´s 🤪
 
Vraag…

een connector van mijn Outcast 8S motor is afgebroken. Is dat te repareren of moet je dan een nw motor kopen?

58459D3C-BA70-4AE9-9EC7-E06AACCF6324.jpeg

Laat maar, beginnersvraag :cool: kan volgensmij gewoon een nieuwe connector op gesoldeerd worden. 🤦🏻
 
Hallo Allemaal,

Even voorstellen ik ben Ivo en ben weer begonnen met RC. Vroeger (20 jaar gelepen) heb ik een nitro auto gehad. Nu heb ik sinds 2 maanden een Notorious 6s V5. Ik zit al te denken om een 2de RC aan te schaffen... :). Super leuke hobby!

Nog een paar vragen:
Weet iemand een leuke BASH terrein in de buurt van Gemert?
Ik twijfel om een Kraton 1/8 EXB aan te schaffen hebben jullie nog ideeen voor electronics?

Alvast bedankt voor de reacties.
Welkom PivoRC!

Vraag…

een connector van mijn Outcast 8S motor is afgebroken. Is dat te repareren of moet je dan een nw motor kopen?

View attachment 161447
Laat maar, beginnersvraag :cool: kan volgensmij gewoon een nieuwe connector op gesoldeerd worden. 🤦🏻
Ja gewoon solderen en 8mm bullet zo te zien. Ik zou wel even goed bekijken waarom deze eraf is gegaan. Is de soldeer gesmolten of heel bros? Op dit plaatje is het moeilijk te zien (anders dan de vreemde kleur)
 
Ik blijf toch wat met koeling van de Kraton exb zitten. Voor de hobbywing 4985/1650kv is door mij vrijwel niks te vinden qua passende koelmogelijkheden. De motor wordt nochtans erg heet, te heet. Iemand voor mij een goede tip? Zou leuk zijn om weg te kunnen blijven van de thermo cutoff.
 
Ach dat valt best mee 😉ik heb bv deze bij Ali besteld
€ 6,79 31%OFF | Rc Auto 41-43Mm Dual Fan Motor Radiator Koellichaam Voor Hoge Snelheid 1:8 Motor Traxxas Summit Grote S E-REVO Grote E
https://a.aliexpress.com/_vO0U5F

Je moet wel een beetje met een Dremel aan de gang en wat langere schroeven om het vast te maken 😉 maar voor de rest past het prima
Misschien kan je het slechte Dremel werk zien op de foto?

Heb ook wat ventilators besteld bij ali

€ 4,32 10%OFF | Voor Avc 4028 12V 1A DBTB0428B2G High-Speed Server Fans 40*40*28Mm Dual Bal lager 4-Wire 4pin Pwm
https://a.aliexpress.com/_v0BFfL

Dan heb je de nieuwste en hipste die er maar zijn😉
Zo plaatje bestel je weer bij

https://shop.alza-racing.com/en/

En die ventilator heb ik gewoon op mijn balance kabel 😉

IMG_20210517_082002.jpg
 
lastige is wel dat ik (vrijwel) geen ruimte heb tussen chassis en motor, zie niet in hoe ik ik die ali dual fan mount heatsink zou kunnen bevestigen.
 
Zal morgen even betere foto's maken 😉 want ik zie dat het mijn typhon is 🙈😂maar goed daar zit een 4585 in dus ook niet echt heel veel ruimte 😉
Maar ik heb dezelfde combi in mijn exb en het past prima.💪😎 Klein beetje Dremel werk en langere schroeven niks bijzonders👍 maar dat zie je morgen wel.

Over die ventilators die heb ik aan mekaar verbonden anders is het parallel of net andersom 🤷😂 en heb een stekkertje voor geknepen.
Die balance kabels had ik besteld bij ali 🤣 en die tang om het te knijpen met stekkertje ook.
Valt wel mee hoor klinkt moeilijker dan dat het is 😉want ik kan het namelijk ook 💪😎
 
Ik zal vast in herhaling vallen, maar een tandje minder op de pinion houdt de boel ook koeler.

Over die ventilators die heb ik aan mekaar verbonden anders is het parallel of net andersom 🤷😂 en heb een stekkertje voor geknepen.
Parallel ;)

Balans kabel geeft 4.2v per cell in serie. Dus op een 3 cell de buitenste twee als polen.
 
Hoop dat je het zo een beetje kan zien 🙈
IMG_20210803_064448.jpg

Want hier zie je wat ik weggehaald heb om die toren er in te krijgen.
Draadjes van de ventilators aan elkaar en zo'n plug geknepen 💪😎 en dat ook gedaan voor die balance kabel.
Wel handig dat er gelukkig leden mee lezen 🤓 want dat was ik even vergeten🙈.

IMG_20210803_064353__01.jpg

Dan dat gedeelte wat blauw is dat heb ik ook een beetje weg moeten halen om hem erbij te laten komen..
Deze ventilators zijn nogal groot en de kabels van je motor erg kort dus die zitten in de weg.
Die draden mogen ze van mijn wel langer leveren van uit de fabriek.
Om die zo ver mogelijk binnen de auto te krijgen moest ik daar een stukje weghalen om de draai te maken. Anders steekt je body zo vaag uit en dat ziet er ook niet uit🤣
Het is krap maar het past😉en je moet er wat voor doen 😉 en je zal iedere heat sink die jij wil gebruiken op maat moeten maken om het passend te maken.

En anders kan je deze bestellen

https://shop.alza-racing.com/en/universal-parts/175-motor-40mm-fan-mounting-base.html
 
Back
Top