Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Weet iemand toevallig waar die pos bumpers van gemaakt zijn?
 
Wat ben je voor moois aan het maken?
De Max6 mount😉. Ik had Rotauq vanochtend gevraagd of hij dit wilde printen, aangezien ik morgen alles binnen heb voor upgrade time🤙. Dus toen jij het had over een te printen Max6 mount hoefde ik alleen nog maar op ‘paste’ te drukken, want die zat nog ik mijn copy/paste geheugen. We think alike Sosnl😂.
Weet iemand toevallig waar die pos bumpers van gemaakt zijn?
Op de site van POS zelf staat ‘een industriële kunststof’, maar wat precies blijft het geheim van POS.
93F4D1A9-2004-438B-B843-B3EA5DD981E2.png
 
🤣🤣🤣 ja duidelijk zou ik ook niet vertellen.

Heb die motor mount nu ook 👍 morgen ff solderen en erin zetten en is mijn auto weer klaar 😎
 
Last edited:
Ik heb van deze stekkers:
Free-Shipping-10pairs-lot-AMASS-High-Quality-6-5mm-Gold-Plated-Bullet-Connector-Banana-Plug-Male.jpg


Deze wil ik haaks aan de motorwires van mijn hobbywing 2200kv 4272 solderen, en dat lukt in principe ook heel goed, maar hoe werk ik dit netjes af? Een stukje krimpkous gaat niet werken, want die kan die hoek nooit maken. Hoe zorg ik voor een near-factory look?
 
Ik heb van deze stekkers:
Free-Shipping-10pairs-lot-AMASS-High-Quality-6-5mm-Gold-Plated-Bullet-Connector-Banana-Plug-Male.jpg


Deze wil ik haaks aan de motorwires van mijn hobbywing 2200kv 4272 solderen, en dat lukt in principe ook heel goed, maar hoe werk ik dit netjes af? Een stukje krimpkous gaat niet werken, want die kan die hoek nooit maken. Hoe zorg ik voor een near-factory look?
1 2 of mss wel 3 stukken schuin afgeknipte stukjes krimpkous, eventueel zelfs nog wat electrotape eronder is het beste wat ik me kan bedenken.

Ik vraag me alleen af waarom je ze haaks zou willen maken? De verbinding zal altijd minder zijn. Puur voor de looks ga je er ook niks mee winnen, zoals je zelf al aangeeft krijgt je het niet mooi afgewerkt...
 
Kon het niet laten 🙈 outcast ingeleverd en deze was van een oude tante geweest met weinig kilometers op de teller 🤣maar wat een bruut ding 🤘😎 moeten wel wat aanpassingen aangedaan worden.
Want hoop steentjes en zand aan de binnenkant.
Plus hij kan wel een paar turbo ventilators gebruiken want wordt heet.
En niet verwacht dat hij zo groot was 🙈
Maar verder een bruut ding 🤘😎

IMG_20210911_174040.jpg


IMG_20210911_173728.jpg
 
Even vraagje over de Esc
Werkt die hobbywing programma kaart er ook op of is het nu echt een ander merk?
Weet niet waar de rem staat en welke stand aanbevolen is
 
Even vraagje over de Esc
Werkt die hobbywing programma kaart er ook op of is het nu echt een ander merk?
Weet niet waar de rem staat en welke stand aanbevolen is
Ik heb geen ervaring met firma, kan zijn dat de programmeer kaart een andere rom moet hebben.
Op mijn limitless houd ik 60% remmen aan.
 
In die Esc rommelen met piepjes vindt ik maar niks.
Maar ga wel ff kijken of hij het doet.
En anders moet ik er toch aan geloven 🤣🤣
 
1 2 of mss wel 3 stukken schuin afgeknipte stukjes krimpkous, eventueel zelfs nog wat electrotape eronder is het beste wat ik me kan bedenken.

Ik vraag me alleen af waarom je ze haaks zou willen maken? De verbinding zal altijd minder zijn. Puur voor de looks ga je er ook niks mee winnen, zoals je zelf al aangeeft krijgt je het niet mooi afgewerkt...
Ik wil ze haaks omdat anders de "rollcage" van de kraton in de weg zit. Maar ik heb inmiddels de ESC iets verplaatst zodat de stekkers er langs lopen dus het probleem is gelukkig al opgelost. Nu met een 12T pinion ipv een 14T en een goede fan op de motor (Hobbywing 44mm heatsink + 50mm fan op een 4274 2200kv motor, beetje buigen paste redelijk goed) zijn mijn temps eindelijk onder controle.
 
Ik wil ze haaks omdat anders de "rollcage" van de kraton in de weg zit. Maar ik heb inmiddels de ESC iets verplaatst zodat de stekkers er langs lopen dus het probleem is gelukkig al opgelost. Nu met een 12T pinion ipv een 14T en een goede fan op de motor (Hobbywing 44mm heatsink + 50mm fan op een 4274 2200kv motor, beetje buigen paste redelijk goed) zijn mijn temps eindelijk onder controle.
Wat voor ventilators heb jij erop?
Want die 4274 is gewoon een standaard motor toch?
Heb zelf deze in mekaar gezet en het is een beetje passen en meten en wat Dremel werk om het erin te krijgen met een 4985 motor en een max6 is het wat krap 🤣.en volgens mijn moet jij dan ruimte zat hebben.
Weet trouwens niet welke Esc je hebt?
Maar ik heb met deze 2 ventilators geen hitte probleem met een 18t.

IMG_20210330_195407.jpg
 
Wat voor ventilators heb jij erop?
Want die 4274 is gewoon een standaard motor toch?
Heb zelf deze in mekaar gezet en het is een beetje passen en meten en wat Dremel werk om het erin te krijgen met een 4985 motor en een max6 is het wat krap 🤣.en volgens mijn moet jij dan ruimte zat hebben.
Weet trouwens niet welke Esc je hebt?
Maar ik heb met deze 2 ventilators geen hitte probleem met een 18t.

Hobbywing Max 8 combo, dus de Max 8 ESC en de 4274 2200kv motor. Die is inderdaad helemaal standaard verder.
Ik heb nu deze heatsink met fan:

en dus zoals gezegd eerst maar eens een 12T. Ik had alleen maar 14T, 16T en 20T liggen van mijn vorige auto, de EXB kwam zonder pinion gear blijkbaar. De heatsink moest flink bijgebogen worden, maar past nu best heel mooi. De motor blijft nu 'cool to the touch' zeg maar.
 
Ik dacht laat ik het promo filmpje voor volgende week hier ook nog maar een keer posten.

Klik voor details
Hey even een paar vraagjes want heb jij skid plates onder jou limitless of is dat vragen om dat hij daar achter blijft hangen?
Want heb ik wel een keer met mijn typhon gehad😭was een hoop kapot toen.
En neem aan dat de lagers gewoon hetzelfde zijn als de rest van de lijn?
 
Hey even een paar vraagjes want heb jij skid plates onder jou limitless of is dat vragen om dat hij daar achter blijft hangen?
Want heb ik wel een keer met mijn typhon gehad😭was een hoop kapot toen.
En neem aan dat de lagers gewoon hetzelfde zijn als de rest van de lijn?
Geen skids nee, zeker niet voor speedrunnen. Parkeerplaats driften zou ik het wel overwegen. Titanium skits van scorched geeft wel leuke vonkeffecten.

Voor lagers gebruik ik nu de Avid revolution aura
 
Ja wil het meer voor driften houden 🤘😎en die titanium dingen had ik al op het oog.

Maar wat gaat dat ding hard 🙈
75% is mans zat 🤣heb die grote pinion erin zitten maar wat een monster.
En dat zijn snelheden waar jij je bed niet voor uit komt.

Maar die lagers zal ik ff naar kijken 👍
 
Ja wil het meer voor driften houden 🤘😎en die titanium dingen had ik al op het oog.

Maar wat gaat dat ding hard 🙈
75% is mans zat 🤣heb die grote pinion erin zitten maar wat een monster.
En dat zijn snelheden waar jij je bed niet voor uit komt.

Maar die lagers zal ik ff naar kijken 👍
Snelheid is leuk, maar lomp ook ;)

Ik ben nu bezig met mijn ge-electroficieerde 2WD FG om te bouwen naar een 4WD.

1631561010045.png


FG is super spul, maar omg wat is het een gepongel om te aan te passen / onderhouden.

1631561983256.png


Er loopt nu een riem over de bodem van achter naar voor. Maar stel dat ie slijt moet dus echt alles los. Net mijn 3D print motormount getest dat ging goed. Op 4S komt ie al goed van zijn plek. Voor 8S is de gearing misschien wat zwaar, maar het is wel de bedoeling dat is nog wat harder gaat. Met wegbandjes wordt het hopelijk een 1/5 'infraction' :)
 
Daarom hou ik hem ook om te driften 🤘😎 want ruimte is een beetje het probleem.
Plus iets met een stoeprand in de buurt is niet handig heb ik al door.

En die 3d printer is inderdaad wel handig 😉 heb een maatje al wat klusjes gegeven.
Voor en achter licht wordt gemaakt 😎🤘en het begin is er. Nog wat opvulling om wat minder steentjes op te pikken 👍

Maar vet man😎🤘 dus dit moet ook een speed runner worden.
Maar hoe groot is hij dan wel niet met een 1/5 model 🤯 ik vindt deze al groot 🤣

Dacht handig te zijn want had ergens gehoord dat die banden ook onder een infraction konden 🤷 zijn wat goedkoper per 4.
Maar gaat hem niet worden zijn veelste groot.

€ 20,68 39%OFF | 2Pcs/4Pcs 109Mm Rc Banden Wiel 17Mm Hex Hub 8585 Band Voor Arrma Zd Racing EX07 1/7 4WD Borstelloze Rc Racing Auto
https://a.aliexpress.com/_u9XcMa

Want was niet van plan om in die body te knippen. Miskoop van de maand 🤣

IMG-20210914-WA0001.jpg


IMG-20210914-WA0000.jpg
 
Daarom hou ik hem ook om te driften 🤘😎 want ruimte is een beetje het probleem.
Plus iets met een stoeprand in de buurt is niet handig heb ik al door.

En die 3d printer is inderdaad wel handig 😉 heb een maatje al wat klusjes gegeven.
Voor en achter licht wordt gemaakt 😎🤘en het begin is er. Nog wat opvulling om wat minder steentjes op te pikken 👍

Maar vet man😎🤘 dus dit moet ook een speed runner worden.
Maar hoe groot is hij dan wel niet met een 1/5 model 🤯 ik vindt deze al groot 🤣

Dacht handig te zijn want had ergens gehoord dat die banden ook onder een infraction konden 🤷 zijn wat goedkoper per 4.
Maar gaat hem niet worden zijn veelste groot.

€ 20,68 39%OFF | 2Pcs/4Pcs 109Mm Rc Banden Wiel 17Mm Hex Hub 8585 Band Voor Arrma Zd Racing EX07 1/7 4WD Borstelloze Rc Racing Auto
https://a.aliexpress.com/_u9XcMa

Want was niet van plan om in die body te knippen. Miskoop van de maand 🤣

View attachment 169050

View attachment 169051
Fusion360 downloaden, youtube tutorial en voor je het weet kan je alles printen wat je kan bedenken 😉

Of ik er ook echt mee ga speedrunnen weet ik nog niet, ik denk alleen drag/drift en offroad.

109mm is een beetje groot onder de body ja. Gewoon grp's die heb je ook onder de 20€ per 2. Want high power driften kost wel wat bandjes...
 
Back
Top