Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Fusion360 downloaden, youtube tutorial en voor je het weet kan je alles printen wat je kan bedenken 😉

Of ik er ook echt mee ga speedrunnen weet ik nog niet, ik denk alleen drag/drift en offroad.

109mm is een beetje groot onder de body ja. Gewoon grp's die heb je ook onder de 20€ per 2. Want high power driften kost wel wat bandjes...
Nou ik heb ook geen pc dus dat maakt het al wat lastig 🤣en een maatje van me vindt dat leuk. Hij ook druk om van alles te printen maar probleem is over het algemeen de sterkte🤣 afwachten maar weer

Vindt die grp banden alleen niet zo heel mooi.
Dus vrees dat dure grap gaat worden 🤣maar ja je weer het niet misschien ga ik wel om na een paar setjes
Zo kut dat die dingen niet passen 🙈maar hij bedoelde natuurlijk de felony 😂.

Moet ook ff kijken welke vertanding erin zit want die mag wel wat minder 😂en volgens mijn is een kant de lagers minder 🤷want 1 band is helemaal af en de andere gaat wel..
 
Nou ik heb ook geen pc dus dat maakt het al wat lastig 🤣en een maatje van me vindt dat leuk. Hij ook druk om van alles te printen maar probleem is over het algemeen de sterkte🤣 afwachten maar weer

Vindt die grp banden alleen niet zo heel mooi.
Dus vrees dat dure grap gaat worden 🤣maar ja je weer het niet misschien ga ik wel om na een paar setjes
Zo kut dat die dingen niet passen 🙈maar hij bedoelde natuurlijk de felony 😂.

Moet ook ff kijken welke vertanding erin zit want die mag wel wat minder 😂en volgens mijn is een kant de lagers minder 🤷want 1 band is helemaal af en de andere gaat wel..
Als IT-nerd millenial is het voor mij moeilijk te bevatten hoe een leven zonder pc er uit zou zien, maar je kunt tegenwoorden ook alles op je mobieltje, 3D tekenen vast ook ;)

GRP banden niet mooi vinden kan ik begrijpen, maar die ZD banden zien er helemaal niet uit ;)

Ik heb net zelf een lading tandwielen binnengekregen van ali, maar die zullen wel een maatje te groot zijn voor je :p

1631631637273.png
 
Ach ik dacht met een ander kleurtje er wel mee weg te komen 🙈🤣
Maar jou hou ik dus niet voor de gek🤣

Kwam er trouwens achter dat de shock niet gelijk stonden dus misschien was dat de slijtage aan een kant ?
Of is het misschien toch een lager die wat stroef is!

Ach ja ook geen Facebook en al dat soort onzin dingen waar je leven niet van beter van wordt 😉 vrees niet dat ik iets mis🤣
Maar wel vet hoor alvast wat 3d geprinte spulletjes voor mijn auto 🤘😎
IMG-20210914-WA0019.jpg

Zijn die gaten alvast opgevuld en hopelijk iets minder steentjes.🤷
Ziet er wel vet uit 🤘😎die aan de voorkant had wel zwart gemogen maar dat had hij niet in dit materiaal..
Achterin vindt ik wel vet zo 🤘😎en daar ook alles mooi opgevuld aan de binnenkant van mijn achterwiel 👍
IMG-20210914-WA0021.jpg
IMG-20210914-WA0022.jpg
IMG-20210914-WA0020.jpg


Koplampen en achterlichten zijn in ontwerp dus wordt nog wat.
IMG-20210914-WA0024.jpg

Polocreations maakt dat ook maar leuker om het zelf te maken.
En dit is een proef druk van de achterkant noet nog ingevuld worden en wat strakker 😉
IMG-20210914-WA0023.jpg

Maar gewoon leuk om lekker bezig te zijn 😉

Maar welke maat pinion is dat dan??
Moet zeggen dat ik er van de Robinson pinions ben. 👌
Kreeg die tip van JVC en heb nooit meer problemen gehad met de pinion.
Want ging er in het begin snel doorheen 🤣maar misschien zet ik de mesh nu goed 🤷
Weet ook niet precies welke pinion er nu in zit.
Heb dat zakje er wel bijgekregen en dat is en 16t.
Weet niet welke 2 er normaal bij zitten 🤷?
Maar hopelijk is dat de lage?
 
Die winglets en wheelcovers zijn standaard thingiverse ;) Koplampen zien er goed uit, achter iets minder strak.

Dit zijn 8mm M1 pinions 33/35/40-45, zowel voor de motor als de centerspool. Ik had wel al het een en ander aan saga gears (tot nu de enige die M1 pinions groter dan 34T) Maar die zijn nogal duur dus ik had niet van alles wat. En met speedrunnen kan een tandje meer of minder wel verschil maken. Voor te driften zou ik altijd je 46T center diff houden en afhankelijk van hoe warm je motor loopt (en het past) ergens tussen de 15-21t gaan zitten.
18T en 27T zitten er standaard bij.

Je hebt de diffs toch wel al bekeken lijkt me? Scheve vering/slecht lager is eerder een gevolg dan een oorzaak lijkt me.
 
Ja klopt niet te moeilijk doen als iemand het al heeft gemaakt 👍
Die koplampen en achterlichten zijn een leuke uitdaging 😉

Moet hem nog uit mekaar halen om hem helemaal even na te lopen 🙈dat heb ik nog niet gedaan. Eerst rijden je kent het wel 🤣en heb nog geen idee waar ik moet beginnen om er bij te komen 🙈🤣🤣
Want moet nog uitzoeken welke olie in de diffs moeten.
Maar hij moet wel ff een onderhoudsbeurt hebben 👍.en alles even nalopen dan kan geen kwaad.

27t zit er nu niet op dat kan ik zo wel zien🥸
en ik heb de 16t erbij gekregen 🤷dus geen idee wat er op zit..
En dan loop jij met die maten te spelen 🤯
 
Welk boortje heb je eigen nodig om deze uit te boren??
Want muur vast met locktite 🤣
Screenshot_20210915-202637.jpg


Verder waren de rest van de lagers en diffjes ok👍en hij is gewoon nog nieuw 🥳
Merk wel het verschil met cvd voor en achter niet. Weet niet of dat bij de infraction ook kan dat je de cvd's van voor achter kan plaatsen?.

Heb ik bij mijn typhon en exb ook alles cvd's
 
Welk boortje heb je eigen nodig om deze uit te boren??
Want muur vast met locktite 🤣View attachment 169234

Verder waren de rest van de lagers en diffjes ok👍en hij is gewoon nog nieuw 🥳
Merk wel het verschil met cvd voor en achter niet. Weet niet of dat bij de infraction ook kan dat je de cvd's van voor achter kan plaatsen?.

Heb ik bij mijn typhon en exb ook alles cvd's
Ik kreeg hem wat de fohn wel warmgenoeg om hem los the krijgen. M4 gok ik...
Wel goed shimmen he. En ik heb achter ook cvd's zitten
 
Heb gewoon zo'n kleine gasbrander waar je ook mee kan solderen 👍 normaal krijg ik dan alles wel los 🤷 deze zit muur vast.
Probeer op mijn werk nog een keer en dan ff een Torx en in slaan hopelijk lukt het dan🤷
Anders is het even boren 🙈maar ik zie net dat het typhon onderdelen zijn 👍
Die heb ik gelukkig op voorraad 😎dus dat is gelukkig geen probleem.


Hebben ze dezelfde shims nodig als de bashers?
Want bij de voorkant kreeg ik er geen een bij die zat zo strak
 
Hey allemaal! Laat ik mij hier ook even voorstellen.. (copy/pasta ;) )

Ik ben Marco, 45 jaar oud en woon in De Meern (Utrecht).

Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een Arrma Kraton 1/5 EXB Roller met een CC 2028-800KV motor en een XLX2 ECS. (Gelijk goed beginnen lijkt mij).

Mijn LHS-sen?
TopRC, Budel
Wetronic, Nieuwegein

In de omgeving Utrecht ben ik nog op zoek naar bashing spots. Heb nu de Haarrijnseplas met het openbare strand al onveilig gemaakt. Nadeel is dat er ook nog andere mensen zijn :cry::ROFLMAO:... Had laatst een mistbank van stof gemaakt van mijn raggen door het zand... de meesten konden lachen. Dus respectvol maar wat rustiger gedaan...

Als er hier mensen zijn die off-road circuits weten die een beetje in de buurt zijn.. Hoor ik dat graag! Liefst wel met een natuurlijke ondergrond!
 
Last edited:
Hey allemaal! Laat ik mij hier ook even voorstellen.. (copy/pasta ;) )

Ik ben Marco, 45 jaar oud en woon in De Meern (Utrecht).

Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een Arrma Kraton 1/5 EXB Roller met een CC 2028-800KV motor en een XLX2 ECS. (Gelijk goed beginnen lijkt mij).

Mijn LHS-sen?
TopRC, Budel
Wetronic, Nieuwegein

In de omgeving Utrecht ben ik nog op zoek naar bashing spots. Heb nu de Haarrijnseplas met het openbare strand al onveilig gemaakt. Nadeel is dat er ook nog andere mensen zijn :cry::ROFLMAO:... Had laatst een mistbank van stof gemaakt van mijn raggen door het zand... de meesten konden lachen. Dus respectvol maar wat rustiger gedaan...

Als er hier mensen zijn die off-road circuits weten die een beetje in de buurt zijn.. Hoor ik dat graag! Liefst wel met een natuurlijke ondergrond!
Hallo Marco, Joost hier, ook uit de Meern toevallig! Woon in de wijk Veldhuizen.
Mooi apparaat heb je gekocht/gemaakt, die wil ik wel 's in het echt zien (y)

Je moet het terrein hebben wat naast het strand ligt, daar cross ik altijd met de X-Maxx en K6S EXB, jaja @Sosnl hij is bijna af :p
Echt superterrein voor 8S Kraton.

1631885536846.png
 
Last edited:
Hallo Marco, Joost hier, ook uit de Meern toevallig! Woon in de wijk Veldhuizen.
Mooi apparaat heb je gekocht/gemaakt, die wil ik wel 's in het echt zien (y)

Je moet het terrein hebben wat naast het strand ligt, daar cross ik altijd met de X-Maxx en K6S EXB, jaja @Sosnl hij is bijna af :p
Echt superterrein voor 8S Kraton.

View attachment 169569
Hey Joost, ik woon ook in Veldhuizen!

Lijkt me gaaf om eens af te spreken. (Ik dm je mijn coordinaten...)

Ik zie welk stuk terrein je bedoeld. Is idd wat "medemens-vriendelijker". Thanks voor ze tip!
 
Hey allemaal! Laat ik mij hier ook even voorstellen.. (copy/pasta ;) )

Ik ben Marco, 45 jaar oud en woon in De Meern (Utrecht).

Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een Arrma Kraton 1/5 EXB Roller met een CC 2028-800KV motor en een XLX2 ECS. (Gelijk goed beginnen lijkt mij).

Mijn LHS-sen?
TopRC, Budel
Wetronic, Nieuwegein

In de omgeving Utrecht ben ik nog op zoek naar bashing spots. Heb nu de Haarrijnseplas met het openbare strand al onveilig gemaakt. Nadeel is dat er ook nog andere mensen zijn :cry::ROFLMAO:... Had laatst een mistbank van stof gemaakt van mijn raggen door het zand... de meesten konden lachen. Dus respectvol maar wat rustiger gedaan...

Als er hier mensen zijn die off-road circuits weten die een beetje in de buurt zijn.. Hoor ik dat graag! Liefst wel met een natuurlijke ondergrond!
Hallo 🙋

Welkom niet de kleinste spullen als het je eerste auto is🤣maar welkom op de het forum.
Je moet het terrein hebben wat naast het strand ligt, daar cross ik altijd met de X-Maxx en K6S EXB, jaja @Sosnl hij is bijna af :p
Echt superterrein voor 8S Kraton
Er komt al bijna een nieuw model 🤣maar lekker bezig 😎🤘 ben wel nieuwsgierig wat je ervan vindt.
 
Back
Top