Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Kom uit de buurt van Alkmaar 😎 en hier is het ook niet zo populair als in Limburg of Brabant.
 
Amerikanen zijn normaal in vergelijking met Eyropeanen.
- een Europeaan

Ik had nooit gedacht dat ik zou zeggen dat Amerikanen normaal en vredig zijn im vergelijking met Nederlanders
 
Denkt dat het heel veel scheelt waar je precies uit hangt.
Want hier in Nederland is ook niet iedereen net zo chill 🤘😎dat scheelt wel eens per provincie 🤷dus dat zal in Amerika ook wel zo zijn.
Maar je begint je draai een beetje te vinden?
Denk dat je daar wel goed kan bashen omdat je toch meer de ruimte hebt als hier in Nederland. Plus meer heuvels en dat soort dingen 🤘😎
 
Want hier in Nederland is ook niet iedereen net zo chill
Dat bedoel ik dus precies 🙁.

Het gaat hier geweldig! Ik heb 1 iemand gevonden die een RC wil bouwen (drift), maar verder niemand.

Qua ruimte is het egl niet veel beter. In Nederland kun je makkelijk naar het platteland fietsen (ik woonde ook nog eens naast een bos) terwijl je hier lang auto rijdt om de stad uit te komen. Steden zijn veel groter.

Wel is er een bmx baan in de buurt van m'n huis, dezelfde als waar ik 10 jaar geleden ben geweest 😁, maar ik heb geen fiets en het is echt ver lopen.
Ook is er een grasveld best dicht bij me in de buurt, maar ik heb geen schans, dus die moet ik nog bouwen.
Screenshot_20211119-141541_Maps.jpg

Een lekkere kilometer van gras.
Ook zijn er verharde paden met scherpe bochten. Dan kan ik een goeie 'aanloop' nemen voor m'n schans
 
Ach geef het wat tijd je zult nog genoeg mensen tegenkomen in je leven 😉en vooral de slechte vergeten dan zit je goed 👌

In het begin had ik ook geen spullen voor RC.
En nu 2 jaar verder heb ik een 2 schansen en 4 auto's 🤣en nog een hoop bende 🤣🤣
Plus een schans maken is ook leuk en je leert weer wat als je dat nog nooit hebt gedaan 💪😎 alleen meenemen wordt weer een probleem 🤣🤣

Leuk man drifters zijn wel vet 🤘😎snapte het eerst niet maar dan heb je er in een keer 1 en ben je lekker aan het knallen 🤘😎 verschijnt er iedere toch een glimlach van oor tot oor😃
Heb zelf ook weer een project aangeschaft voor de winter. Maar die krijgen jullie pas te zien als hij klaar is 🥳 hou het spannend wat het wordt..
Nu al zin in wat dat blijft toch het leukste van het hele proces.

Wat relaxed dat je naast het bos zat want dan kan je inderdaad lekker knallen 🤘😎wel grappig dat het dan overal hetzelfde is.
Want een goede plek blijft lastig en hier bij mijn in de buurt van Graft/De Rijp is niet zo heel veel hoor.
Hier rij je bijna altijd schade dus ik moet echt naar Purmerend of Hoorn rijden om een beetje ruimte te hebben.
Maar op die foto ziet het er goed uit🤘😎
 
Ik heb gisteren nog even gebashed met de Kraton op de Posbank bij Arnhem, grote zandverstuiving met toffe bultjes. Op een gegeven moment begon de Kraton ineens te 'klikken', een raspend geluid. Ik zag dat er een tandje van de pinion is afgebroken, kan dit dat geluid veroorzaken? Zo niet, moet ik de diffs maar eens checken. Er zijn misschien 10-15 batterypacks doorheen gegaan sinds ik 'm heb dus de diffs zouden nog gewoon goed moeten zijn.

Nog steeds wel op zoek naar een leuke plek voor de infraction... ook hier in de buurt óf druk óf een locatie met ongelijk asfalt...
 
Ja dat kan, maar kan zoals je al zegt ook van de diffs komen.
Check voordat je er een nieuwe pinion opzet ook even de spur gear niet ook beschadigd is.
Wat je beschrijft doet mij overigens denken aan toen ik de achter diff gears heb moeten vervangen. Succes ermee.
 
Misschien kan de diffs shimmen het probleem oplossen. Als tandwielen te los zitten, gaan ze klikken. Als je ze strakker zet voordat het te laat is, zou je ze nog kunnen gebruiken
 
Ja dat kan, maar kan zoals je al zegt ook van de diffs komen.
Check voordat je er een nieuwe pinion opzet ook even de spur gear niet ook beschadigd is.
Wat je beschrijft doet mij overigens denken aan toen ik de achter diff gears heb moeten vervangen. Succes ermee.
Pinion vervangen, spur gear gecheckt. Even kort uitgeprobeerd op straat, maar het geklik is weg. Ik verwacht dus dat het hiermee is opgelost. Bedankt voor je reply in elk geval!

@The Bean: De diffs zijn goed geshimd, heb ik direct toen ik 'm kocht nagekeken. Daar zit absoluut 0 speling op.
 
Pinion vervangen, spur gear gecheckt. Even kort uitgeprobeerd op straat, maar het geklik is weg. Ik verwacht dus dat het hiermee is opgelost. Bedankt voor je reply in elk geval!

@The Bean: De diffs zijn goed geshimd, heb ik direct toen ik 'm kocht nagekeken. Daar zit absoluut 0 speling op.
Even bij de hand zijn: 0,1 speling is beter dan 0 ;)
Mochten je diffs te strak zitten kan dat ook tot een pinion-tandbreuk leiden. Mocht het nog een keer gebeuren zou ik het wel dubbel checken.

Pinion/spur doe ik meestal een papiertje tussen voordat ik hem vastzet, voor mod 1 is dat iig een goede leiddraad.
 
Even bij de hand zijn: 0,1 speling is beter dan 0 ;)
Mochten je diffs te strak zitten kan dat ook tot een pinion-tandbreuk leiden. Mocht het nog een keer gebeuren zou ik het wel dubbel checken.

Pinion/spur doe ik meestal een papiertje tussen voordat ik hem vastzet, voor mod 1 is dat iig een goede leiddraad.
Tussen pinion en spur zit ook wel wat speling (zoals dat hoort), maar de diffs zitten gewoon strak in de diff housing. Daar zit 1 shim bij tussen om dat voor elkaar te krijgen, dat was al vanuit de fabriek gedaan en heb ik dus gedubbelgecheckt ;)

Ik denk dat de pinion gewoon van slechte kwaliteit was, was er eentje van ome Ali. Ik heb nu via Jenny's RC een setje nieuwe originele pinions besteld.
 
Ik heb Robinson pinions 👌 een keer een tip gekregen dat ik daar niet op bezuinigingen moest.
Want ik at ze in het begin op 🤣 maar sinds die Robinson pinions heb ik er geen 1 meer opgegeten 👌
Denk ook dat nu door heb hoe het moet 😉dat scheelt ook🤣
 
Tja dat ken ik ook 🤣🤣🤣die precies hetzelfde gewoon proberen maar 9 van de 10 keer is het niks 🤣🤣
 
Ik heb Robinson pinions 👌 een keer een tip gekregen dat ik daar niet op bezuinigingen moest.
Want ik at ze in het begin op 🤣 maar sinds die Robinson pinions heb ik er geen 1 meer opgegeten 👌
Denk ook dat nu door heb hoe het moet 😉dat scheelt ook🤣
Ik heb juist het tegenovergestelde😂. Een van de eerste pinions die ik zelf vervangen was een Robinson hardened pinion. Heeft het volgens mij nog geen 5 accu’s volgehouden. Wat ook niet echt geholpen heeft is dat toen ie een keer loskwam ik die ff snel redelijk op de gok en zonder locktite heb vastgezet😄. En nog erger, toen ie meer en meer geluid begon te maken er een paar keer siliconenspray op heb gespuit. Eerste paar meters rijd je dan bijna zonder geluid, maar trekt zand aan en dan schuur je alle tanden van de pinion kaal😄.
De Ali pinions gaan nu best lang mee, misschien wel te lang want heb mooie Tekno’s klaarliggen😉.
 
Ik heb juist het tegenovergestelde😂. Een van de eerste pinions die ik zelf vervangen was een Robinson hardened pinion. Heeft het volgens mij nog geen 5 accu’s volgehouden. Wat ook niet echt geholpen heeft is dat toen ie een keer loskwam ik die ff snel redelijk op de gok en zonder locktite heb vastgezet😄. En nog erger, toen ie meer en meer geluid begon te maken er een paar keer siliconenspray op heb gespuit. Eerste paar meters rijd je dan bijna zonder geluid, maar trekt zand aan en dan schuur je alle tanden van de pinion kaal😄.
De Ali pinions gaan nu best lang mee, misschien wel te lang want heb mooie Tekno’s klaarligge🤣🤣

🤣🤣Klinkt toch een beetje als je eigen schuld 🤣🤣maar grappig hoe we allemaal blij worden van een stukje metaal.

Mijn Ali pinions doen het ook prima en dat met 12kW belasting. Af en toe gewoon geluk hebben, ook met duurkoop...
Heb je ook gelijk in😉
Maar goed als ze bij jou heel blijven dan zullen ze wel goed zijn .
Want wat jij doet heb ik hier in de buurt nog niemand zien doen 🤷
 
Back
Top