Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Hebben jullie al de nieuwe arrma fireteam gezien 😎🤘
Vet ding zeg🥳 vrees dat er weer gespaard moet worden 🤣🤣
Lekker groot ook om meer te kloten 🤘😎zie deze wel zitten.
Had ooit het idee om zo eens te maken. Dus dit komt goed uit🥳
Ik moet 'm denk ik eerst even in het echt zien, ben er niet kapot van
 
🤣🤣 ben ik nou de enige die hem vet vindt 🤘😎. Hier in het dorp zijn ze ook al niet enthousiast.
Hij is lekker groot net als die mojave volgens mijn.
Kijk 1/7 op de weg is lastig maar een basher kan je overal mee knallen 🤘😎.
 
Ik vind m ook wel vet, alleen wil ik m ook eerst in het echt zien.
Zit sinds de bashmiddag van de 18e septemper wel in mn hoofd met een desert racer. De FTX DR8 van @Sandracer_NL ziet er op zo'n zandvlakte bruut uit.

Infraction blijf ik ook vet vinden, maar heb in de buurt nauwelijks plekken waar ik daarmee kan doen waar ie voor gemaakt is. In de buurt genoeg zandbakken/duinen om met een wat grotere DR te kunnen rijden.
binnenkort maar eens naar Oisterwijk of Uden... En voor mezelf uitmaken of ik zoveel geld wil uitgeven...:D
 
Ik vind m ook wel vet, alleen wil ik m ook eerst in het echt zien.
Zit sinds de bashmiddag van de 18e septemper wel in mn hoofd met een desert racer. De FTX DR8 van @Sandracer_NL ziet er op zo'n zandvlakte bruut uit.

Infraction blijf ik ook vet vinden, maar heb in de buurt nauwelijks plekken waar ik daarmee kan doen waar ie voor gemaakt is. In de buurt genoeg zandbakken/duinen om met een wat grotere DR te kunnen rijden.
binnenkort maar eens naar Oisterwijk of Uden... En voor mezelf uitmaken of ik zoveel geld wil uitgeven...:D
Haha 😉 thanks👍. Zo vond ik jouw Senton ook gaaf; we willen allemaal wat een ander heeft 🤣. Kijk ook eens naar de aan de FTX DR8 99% identieke Reely Raptor. Die koop je RTR bij Conrad voor € 333 aan huis geleverd (heeft ook de rebranded Hobbywing 6s esc en motor😎). Dat vond ik zo’n goede deal dat ik die heb gekocht voor onderdelen voor de FTX DR8 of vice versa. Maar eigenlijk enige dat de meeste Raptor en DR8 eigenaren hebben geupgrade, ik nu inmiddels ook, is de plastic rear end suspension mount vervangen door een aluminium versie. Als je verkeerd en hard op de achterkant landt kan dat plastic onderdeel van een paar euro afbreken en kan je niet meer verder rijden🙄.
Ik heb bij de DR8 een volledige handleiding en bouwtekening a la Arrma (die heeft de Raptor dan weer niet), dus dan kan je de onderdelen zo bestellen👍. Kan je kiezen of bij Reely (Conrad) of bij FTX (EuroRC.com, Verspaget, etc.) wilt bestellen.
Ik heb de DR8 inmiddels m.n. optisch aangepast. Links de Raptor (en zo ziet de DR8 er standaard ook uit), rechts met nieuwe look en nog niet mee gereden 1/7 desert buggy banden. Ben benieuwd hoe die nu rijdt🤞.
61480648-7D46-4B9E-8B66-906F58310235.jpeg
 
Ik vind m ook wel vet, alleen wil ik m ook eerst in het echt zien.
Zit sinds de bashmiddag van de 18e septemper wel in mn hoofd met een desert racer. De FTX DR8 van @Sandracer_NL ziet er op zo'n zandvlakte bruut uit.

Infraction blijf ik ook vet vinden, maar heb in de buurt nauwelijks plekken waar ik daarmee kan doen waar ie voor gemaakt is. In de buurt genoeg zandbakken/duinen om met een wat grotere DR te kunnen rijden.
binnenkort maar eens naar Oisterwijk of Uden... En voor mezelf uitmaken of ik zoveel geld wil uitgeven...:D
Ik vond ook dat de DR8 toen het best in zijn element was, kijkend ook naar de 1/5 kraton, was groter niet per se beter vanuit beleving perspectief.
1/7 fireteam zou misschien wel de sweetspot kunnen zijn, maar voor de prijs die we in Nederland kunnen verwachten, is dat zeker geen impuls-koopwaar.

Mbt de infraction, ik heb nu ook een Hobao VTE2 roller. Gaaf en op veel vlakken net wat anders dan de infraction. Maar als 1e straat RC zou ik de infraction blijven aanraden.
 
Hallo allemaal,

Ik zal me hier ook even netjes voorstellen.
Wel al gedaan op het main forum.
Mijn naam is Chris en woon in het zonnige…. Scheveningen 😉
Ik rij samen met mijn zoontje en een vriend van me met zijn kinderen rc auto’s op het strand hier, in de duinen en in het bos. Soms ook op de mtb dirtjumps bij het bos hier.
Genoeg plek om lekker los te gaan.

Mijn zoon heeft een Big rock waar ik een baja bug body opgeklust heb en is nu de Hoonibug gedoopt.
Ikzelf rij meestal met mijn Losi DBXL e 2.0 of mijn nitro rally.
Maar laatst een infraction gekocht van een van de forummembers hier (Hij heeft me ook hierheen gestuurd) , nieuwe kap gespoten zodat ie een beetje op de Hoonitruck lijkt van Ken Block.
Die infraction rijd ik op het industrieterrein hier. In de weekenden als er niemand is. Wat een ding!

Maar goed aangezien het moeilijk kiezen is tussen offroad en onroad ben ik nu van plan om een rallycar te bouwen. Natuurlijk op een arrma chassis. (Weet alleen nog niet welke)
Tips zijn van harte welkom.

Even een fotootje van onze wagens.
89F461F0-C070-497F-A313-2A86FAF1F81C.jpeg
 
Die Fireteam is toch eigenlijk onderhuids een Kraton met een Mojave chassis? En dan met nieuwe wielen en een andere body.

Met een beperkt budget zou ik dan mijn Kraton EXB kunnen veranderen in een Fireteam EXB... nice! Ik vind 'm wel vet zo met die poppetjes. Hij ziet er op Youtube ook best vet uit bij de eerste running video's.
 
Ben benieud naar die Hobao. Die kit ziet er super strak uit👍. Heb je hem al rijdend, welke body en banden heb je erop gedaan?
Ik had wel even proefgereden met het chassis, maar het wordt een langzame bouw. Mijn teenkiller Mercedes body lijkt vooralsnog de uitverkoren body te worden en afhankelijk van de toepassing komen er BSR's of GRP's op.

1642169155648.png


Ik ben nu vooral bezig met het ontwerp van de diffuser, die straks in forged carbon eronder komt. Samen met LibertyMKIII zijn we al met de 8e ontwerp iteratie bezig en dat gaat echt een prachtstuk worden. Hier zit ie nog net een te beetje laag bij de grond.

1642169258312.png


Min punt bij de kit is wel dat alle boutjes in meteen NIET los te krijgen zijn. Ik heb er al 4 dolgedraaid, zelfs met verwarmen...
 
Hallo allemaal,

Ik zal me hier ook even netjes voorstellen.
Wel al gedaan op het main forum.
Mijn naam is Chris en woon in het zonnige…. Scheveningen 😉
Ik rij samen met mijn zoontje en een vriend van me met zijn kinderen rc auto’s op het strand hier, in de duinen en in het bos. Soms ook op de mtb dirtjumps bij het bos hier.
Genoeg plek om lekker los te gaan.

Mijn zoon heeft een Big rock waar ik een baja bug body opgeklust heb en is nu de Hoonibug gedoopt.
Ikzelf rij meestal met mijn Losi DBXL e 2.0 of mijn nitro rally.
Maar laatst een infraction gekocht van een van de forummembers hier (Hij heeft me ook hierheen gestuurd) , nieuwe kap gespoten zodat ie een beetje op de Hoonitruck lijkt van Ken Block.
Die infraction rijd ik op het industrieterrein hier. In de weekenden als er niemand is. Wat een ding!

Maar goed aangezien het moeilijk kiezen is tussen offroad en onroad ben ik nu van plan om een rallycar te bouwen. Natuurlijk op een arrma chassis. (Weet alleen nog niet welke)
Tips zijn van harte welkom.

Even een fotootje van onze wagens.
View attachment 192673
Ik zie net op marktplaats jouw Infraction en DBXLE staan😳?
 
Ja klopt heb de boel verkocht. Ga maandag een mcd xr5 max pro chassis als hobby project aanschaffen en een kraton 8s om te knallen met mn zoon samen.
Keuzes…. Maar mijn hart ligt bij de rallysport vroeger nog weleens in t echt meegereden. Dus was meteen om toen ik die mcd xr5 zag.
Word een langdurig project wel want word een flinke investering.
Maar iedere cent waard.
 
Ja klopt heb de boel verkocht. Ga maandag een mcd xr5 max pro chassis als hobby project aanschaffen en een kraton 8s om te knallen met mn zoon samen.
Keuzes…. Maar mijn hart ligt bij de rallysport vroeger nog weleens in t echt meegereden. Dus was meteen om toen ik die mcd xr5 zag.
Word een langdurig project wel want word een flinke investering.
Maar iedere cent waard.
MCD is echt vet spul, mooie koop.
Brushless of benzine?
 
Hallo allemaal,

Ik zal me hier ook even netjes voorstellen.
Wel al gedaan op het main forum.
Mijn naam is Chris en woon in het zonnige…. Scheveningen 😉
Ik rij samen met mijn zoontje en een vriend van me met zijn kinderen rc auto’s op het strand hier, in de duinen en in het bos. Soms ook op de mtb dirtjumps bij het bos hier.
Genoeg plek om lekker los te gaan.

Mijn zoon heeft een Big rock waar ik een baja bug body opgeklust heb en is nu de Hoonibug gedoopt.
Ikzelf rij meestal met mijn Losi DBXL e 2.0 of mijn nitro rally.
Maar laatst een infraction gekocht van een van de forummembers hier (Hij heeft me ook hierheen gestuurd) , nieuwe kap gespoten zodat ie een beetje op de Hoonitruck lijkt van Ken Block.
Die infraction rijd ik op het industrieterrein hier. In de weekenden als er niemand is. Wat een ding!

Maar goed aangezien het moeilijk kiezen is tussen offroad en onroad ben ik nu van plan om een rallycar te bouwen. Natuurlijk op een arrma chassis. (Weet alleen nog niet welke)
Tips zijn van harte welkom.

Even een fotootje van onze wagens.
View attachment 192673
Hallo 🙋

Dat heb je snel gedaan 🤷 toch niet helemaal wat je ervan verwacht had??
Manman wat een geld. En dan wel 'slechts' 769 :geek:

Maat van mij is er helemaal wild van, ik ben nog niet om..

Zo begint mijn vrouw ook altijd haha
Nog ff en jij hebt er ook 1 🥳 want je vrouw vindt het ook wel meevallen 🤣🤣

Zal mijn benieuwen of die handrem ook op de kraton kan🤷
Of dat je die van de infraction bv nog in je typhon krijgt 🤷
 
Hallo 🙋

Dat heb je snel gedaan 🤷 toch niet helemaal wat je ervan verwacht had??

Nog ff en jij hebt er ook 1 🥳 want je vrouw vindt het ook wel meevallen 🤣🤣

Zal mijn benieuwen of die handrem ook op de kraton kan🤷
Of dat je die van de infraction bv nog in je typhon krijgt 🤷
Haha ja dat kan zomaar. Ik heb de oude Kraton bijna klaar voor verkoop en dan moet er wel wat anders komen. Zit te denken aan een keer iets voor op straat. Felony/Infraction of Radix 6s met straatbandjes. 100kph is hard zat voor mij.
 
Back
Top