Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Misschien dat een 120A esc die wielen met pinion aankan, een extra 20A is best aanzienlijk.
Verlichting doe ik vanuit de receiver, maar vanuit esc kan ook. Inderdaad met de connector uit je link. Als je er via de receiver nog een control switch tussenzet kan je vanuit de zender de verlichting aan en uitzetten😉.
Sorry ik bedoelde ook receiver🙄😑. Wat voor control switch moet ik aan denken?
Nog goede ervaring met bepaalde verlichting?

@Haastnooit. Dat is het overwegen ook waard. Ik ben al wel terug gegaan naar de standaard pinion maat.
 
Sorry ik bedoelde ook receiver🙄😑. Wat voor control switch moet ik aan denken?
Nog goede ervaring met bepaalde verlichting?

@Haastnooit. Dat is het overwegen ook waard. Ik ben al wel terug gegaan naar de standaard pinion maat.
In NL
https://www.toprc.nl/absima-aan-uit...VBG-N7Ak7YQyETNftt9uK7cpfS1BLXbIaAp8IEALw_wcB
of op Ali
https://www.aliexpress.com/item/400...00000107026439!sea&curPageLogUid=zK1WVApYsE89
Ik heb meerdere lampjes bij Ali gekocht, ligt eraan wat je wilt: losse lampjes, led bar, welke sterkte.
Ik verwacht deze week mijn kleine rode led bar wat achterlicht van de Fireteam gaat worden.👍 Lampen vóór worden waarschijnlijk searchlights, past wel bij de Fireteam.
 
Probleem lijkt hem toch te zitten in de wielen icm met de ESC. Vanavond probleemloos een rondje gereden.

Ik heb nog een cheap Banggood special ESC 120 amp liggen. https://m.banggood.com/nl/120A-Brus...MI09iAlMHC-wIVAeZ3Ch0rWgQwEAQYASABEgIixvD_BwE ik wil eens kijken wat die doet icm met de wielen.

Heeft er iemand ervaring met diy verlichting op een rc?

Alie biedt wat uitkomst in verlichting. Moet je dan onderstaande stekker hebben voor het inpluggen op de Esc?
https://www.trxxs-winkel.nl/force-servo-kabel-jrhitec-connector-22awg-strengen-30cm-p-11247.html
Waarschijnlijk ligt het niet aan je (RMS) max amperage, maar de amp pieken door de grote (zwaardere?) wielen waar de esc op failsafed. Banggoods special met 20A meer zou zo maar eens een lager piek belasting kunnen hebben, maar gegarandeerd ook minder failsafes ;)

Ten opzichte van grotere pinion hebben grotere wielen toch ook net wat meer piekbelasting vanuit stilstand. Dat zou je kunnen testen met je rijgedrag. Kijken of ie het langer volhoud door hem een duwtje te geven bij het wegrijden en verder niet veel stil te staan. Als ie eenmaal op gang is valt de piek belasting wel mee namelijk.

Met een soldeerbout en een dode servo kabel kan je elke 5v verlichting laten branden. (RGB led heeft wel een controler nodig om je kleuren te veranderen, maar gewoon iets met een + en - heeft alleen maar stroom nodig. Ik ben tegenwoordig fan van cob light strips.

1669155243126.png

1669155331178.png


Omdat de leds hier onder mijn kap zitten heb ik er geen behuizing voor geprint, maar dat kan natuurlijk wel.

Je kan ook zoiets gebruiken als aan en uit switch, dan kun je het via een vrij kanaal op je radio aan of uit zetten
https://www.aliexpress.com/item/1005002355584236.html
 
Wat zijn de sites om in de gaten te houden voor eventuele BlackFriday deals? Ik zie o.a. toprc.nl en toemen.nl met een aanbieding (?) voor de Notorious 6S voor 439EUR. Als ik het goed begrijp is dat de reguliere “sale” prijs voor dit model. Zijn er andere sites met betere deals (niet specifiek voor de Noto) om in de gaten te houden/
 
Ik zoek op het artikel/auto en dan krijg je bovenin de zoekresultaten van de meest gangbare NL en Duitse RC shops met de prijzen te zien. Duitsland heeft ook veel RC shops. Een Noto 6s voor €439 vind ik een scherpe prijs of €529 voor een Mojave EXB (Rcfox.de).

De onderdelen voor de Fireteam zijn bijna allemaal binnen dus dat gaat de goede kant op👌.
Tevens een bolderkar met luchtbanden op de kop kunnen tikken, dus laat de Arrmaforum bashdagen 2023 maar komen!😎
 
Is er nergens een binnen baan waar je mag rijden (Nederland of België)? Misschien een winter editie van de bashday?😀

Edit: misschien een leuke optie. Helaas niet binnen. Staat wel dat drainage goed is.
https://www.rcc-zoetermeer.nl/onze-baan/#
Ik zie in het 14 dagen vooruitzichtdat het vanaf 29 nov tm 7dec droog blijft. Alleen wat fris (6 graden), maar daar kan kan je je op kleden en de Zippo handwarmer uit de kast halen😉.
Als er animo voor is zouden we een winter editie kunnen doen.
 
Ik zie in het 14 dagen vooruitzichtdat het vanaf 29 nov tm 7dec droog blijft. Alleen wat fris (6 graden), maar daar kan kan je je op kleden en de Zippo handwarmer uit de kast halen😉.
Als er animo voor is zouden we een winter editie kunnen

Ik zie in het 14 dagen vooruitzichtdat het vanaf 29 nov tm 7dec droog blijft. Alleen wat fris (6 graden), maar daar kan kan je je op kleden en de Zippo handwarmer uit de kast halen😉.
Als er animo voor is zouden we een winter editie kunnen doen.
En dan op de zelfde plek of zoiets als wat ik stuurde?
 
En dan op de zelfde plek of zoiets als wat ik stuurde?
Ik weet niet of je zomaar op een/die baan terecht kan. Zelfde plek of een andere plek met wat ruimte kan ook.

Zo nu heb ik echt alles binnen voor de Fireteam. Wordt ook wel tijd, want begint nu wat rommelig te worden😄
image.jpg
 
Ik weet niet of je zomaar op een/die baan terecht kan. Zelfde plek of een andere plek met wat ruimte kan ook.
Baantjes hebben vaak ook regels en specifieke eisen welke autos er wel of niet mogen rijden.
Had ook nog even gegoogled op binnenbanen, maar die zijn er maar weinig.

Hoe gaaf het zand daar ook is, vind ik het met deze kou/wind/regen ook wel fijn om niet al te ver van de 1:1 auto te zijn
 
Baantjes hebben vaak ook regels en specifieke eisen welke autos er wel of niet mogen rijden.
Had ook nog even gegoogled op binnenbanen, maar die zijn er maar weinig.

Hoe gaaf het zand daar ook is, vind ik het met deze kou/wind/regen ook wel fijn om niet al te ver van de 1:1 auto te zijn
Net even gekeken; dit zou ook een optie kunnen zijn. Je kan parkeren op de zandweg haaks op de Geuzendijk. Dan kan je vrijwel met de auto op die plek komen die ook omgeven is van bomen.
7258B853-9604-47A2-8520-03039F26D57E.png
 
Iemand ervaring met het ontlijmen van een band? De velg wordt gebruikt op een nieuwe band
 
Geen ervaring, maar met aceton zou het moeten lukken of op youtube iets gezien in de oven, maar als dat (goed) fout gaat heb je thuis wat uit te leggen.🙄
Als je alleen de velg nodig hebt zou ik de band kapot snijden met een X-Acto mes.
 
Geen ervaring, maar met aceton zou het moeten lukken of op youtube iets gezien in de oven, maar als dat (goed) fout gaat heb je thuis wat uit te leggen.🙄
Als je alleen de velg nodig hebt zou ik de band kapot snijden met een X-Acto mes.
Moet het perse een X-acto mes zijn? :p

Kwartiertje op 160 graden werkt ook prima, beter dan met een heatgun iig. Wat bakpapier eronder en er kan niks misgaan behalve misschien een brandblaar op je vingers
Net even gekeken; dit zou ook een optie kunnen zijn. Je kan parkeren op de zandweg haaks op de Geuzendijk. Dan kan je vrijwel met de auto op die plek komen die ook omgeven is van bomen.
View attachment 258230
Minder mooi vlak als onze A locatie gok ik, maar ik ben er wel voor te porren om de fireteam eens goed uit te testen
 
Moet het perse een X-acto mes zijn? :p

Kwartiertje op 160 graden werkt ook prima, beter dan met een heatgun iig. Wat bakpapier eronder en er kan niks misgaan behalve misschien een brandblaar op je vingers

Minder mooi vlak als onze A locatie gok ik, maar ik ben er wel voor te porren om de fireteam eens goed uit te testen
Nee, maar ik heb een 100pack met losse X-Acto refill blades liggen dus die gebruik ik de komende jaren 🤣.
Mijn Fireteam begint ook op te schieten nu ik eindelijk alles binnen heb, maar de bodypanelen daar ben ik toch nog wel even mee bezig (moet ik nog aan beginnen).
Maar goed mocht die niet op tijd klaar zijn, zijn de DR8 en Mojave er ook nog.
Misschien binnenkort eens kijken naar die plek.
 
Net even gekeken; dit zou ook een optie kunnen zijn. Je kan parkeren op de zandweg haaks op de Geuzendijk. Dan kan je vrijwel met de auto op die plek komen die ook omgeven is van bomen.
View attachment 258230
Locatie gevonden. Vandaag was het 26 graden, met een licht briesje. (27.737095,-15.591793) ik zie jullie wel verschijnen. Kan iemand mn dbxl meenemen?😂🤪

IMG_20221126_153516.jpg
 
Misschien een rare vraag maar hoe doen (nieuwe) RC Auto onderdelen het op de tweedehands markt in Nederland?

Ik heb diverse onderdelen besteld om mijn Vorteks Boost om te bouwen naar 3S maar denk ik er over om nu toch gewoon een complete BLX bij te kopen.

De vraag is dan alleen of de bestelde onderdelen in NL nog wat opleveren.
Ik vlieg ook met heli's en daar is de tweedehands markt niet alles.

- SPMXSE1100 ESC 100A
- DX3 + SR6200A
- Surpass Rocket 3665 3150kV
- Surpass cooling fan 540-L
- Slipper clutch assembly
 
Back
Top