Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
De 'record houder' is @Furious Ferret met iets meer dan 200km enkele reis.
Misschien is een Bash weekend toch nog niet zo'n gek idee...:rolleyes:. Toen @rotauq en ik eens wilde kijken of er interesse was voor een Bash dag(en) kwamen er bij mogelijke toekomstplannen o.a. voorovernachtingen, BBQ's en sponsoring voorbij;).
Als ex-bestuurslid van een VW-kever weekend en iets kleiner doch zeker zo legendarische Rotfest denk ik al snel groot :p
 
Net mijn eerste offroad speedrun gedaan met de Fireteam.
97km/u op ~140m kort gras met 6S. Mooi begin.
Ik had nog genoeg power over om een wheelie te trekken op die snelheid, het veld was niet lang genoeg. Sneller accelereren kon dus ook niet.

Nuttig feitje, 6 runs waren tussen 190-220A, dus 4000-4600W. Meer power dan dat heb je dus niet nodig op een 1/7 offroad ;)
 
Net mijn eerste offroad speedrun gedaan met de Fireteam.
97km/u op ~140m kort gras met 6S. Mooi begin.
Ik had nog genoeg power over om een wheelie te trekken op die snelheid, het veld was niet lang genoeg. Sneller accelereren kon dus ook niet.

Nuttig feitje, 6 runs waren tussen 190-220A, dus 4000-4600W. Meer power dan dat heb je dus niet nodig op een 1/7 offroad ;)
Lekker hoor, da's ruim 6 pk! Da's niet de standaard motor neem ik aan?
 
Net mijn eerste offroad speedrun gedaan met de Fireteam.
97km/u op ~140m kort gras met 6S. Mooi begin.
Ik had nog genoeg power over om een wheelie te trekken op die snelheid, het veld was niet lang genoeg. Sneller accelereren kon dus ook niet.

Nuttig feitje, 6 runs waren tussen 190-220A, dus 4000-4600W. Meer power dan dat heb je dus niet nodig op een 1/7 offroad ;)
Ik weet niet of je moet willen, maar zo te horen zit er nog heel wat extra in het vat. Standaard met 15T heb ik een filmpje gezien dat de FT op asfalt 101km/u doet (met 12T 81km/u). Een Max5 en TP motor heeft veel meer power dan stock.
Kan niet wachten om een SkyRC GSM020 van je te lenen 😉 om te zien welke snelheid ik eigenlijk haal.
Het weer lijkt ook wat beter te worden zie ik net👍. Misschien morgen maar eens kijken of ik alles goed in elkaar heb gezet🤣.
 
Ik weet niet of je moet willen, maar zo te horen zit er nog heel wat extra in het vat. Standaard met 15T heb ik een filmpje gezien dat de FT op asfalt 101km/u doet (met 12T 81km/u). Een Max5 en TP motor heeft veel meer power dan stock.
Kan niet wachten om een SkyRC GSM020 van je te lenen 😉 om te zien welke snelheid ik eigenlijk haal.
Het weer lijkt ook wat beter te worden zie ik net👍. Misschien morgen maar eens kijken of ik alles goed in elkaar heb gezet🤣.
max5 XLX2
TP motor is lager kv dus er ligt zat een 30T pinion op, nu voor de volgende test een 38T.

Ik ben ook nog zoekende wat ik wil hoor. 160 zou leuk zijn, maar ook niet realistisch denk ik. Bewust voor dat 140m stukje gras gekozen, niet alleen om dat het mooi vlak is, maar ook omdat (2x)70m toch echt wel het max verantwoorde is voor zo'n lomp apparaat.
Vanuit mijn onroad speedrun ervaring ben ik wel erg huivering om zo'n (relatief) instabiel op de weg te testen, dat is gegarandeerd crashen. "on rails of niet" is mijn motto. Leuk dat er dan 30-40km/u meer uit te halen zijn, hij hoort offroad...
 
Eerste sessie van 2023 voor mij…
5C3E147A-4659-43B8-837C-D552658B672E.jpeg
 
Vandaag ook maar eens de FPV (iig om te filmen) getest. Er lag feitelijk 3mm water over het hele grasveld, dus echt goed beeldmateriaal heb ik niet. Met 38T pinion kwam ie toch iets sneller van zijn plek, maar maakte ook een wheelie-to-tumble op 99km/u

Screenshotje voor de aardigheid:
1675522649351.png


Tijdens de wheelie schoten de amperes wel omhoog (van 219->350). Ik vrees wel dat alle mods die kan doen om zijn hoge snelheid rijgedrag te verbeteren ten koste zullen gaan van offroad rijgedrag. Dat is niet de bedoeling, dus daar moet ik nog eens goed over nadenken.
 
Ik vermoed dat de 18/46 voor de DR8 (heb er ook een kleinere spur opzitten) ook iets teveel was op 4s. Vanaf halverwege the wandelroute was de acceleratie nog steed heftig, maar na een paar seconden volgas stopte het accelereren vrij abrupt. Alsof er ineens een snelheidsbegrenzer heftig inkwam. Alle cellen waren bij thuiskomst nog rond de 3.79v, dus LVC was het niet.
Zal deels te maken hebben met de Proline wielen met noppen. Die hebben veel meer grip dan de standaard wielen, waardoor hij ook wheelies maakte. Zal denk ik ook teveel amps zijn geweest. Eerlijk gezegd vond ik het niet echt heel lekker rijden; een beetje losse achterkant vind ik wel grappig, maar dit was te heftig van links naar rechts. Zelfs de gyro aan moeten zetten anders was volgas niet te controleren.
Denk dat ik morgen de pinion weer ga verlagen.
 
Ik vermoed dat de 18/46 voor de DR8 (heb er ook een kleinere spur opzitten) ook iets teveel was op 4s. Vanaf halverwege the wandelroute was de acceleratie nog steed heftig, maar na een paar seconden volgas stopte het accelereren vrij abrupt. Alsof er ineens een snelheidsbegrenzer heftig inkwam. Alle cellen waren bij thuiskomst nog rond de 3.79v, dus LVC was het niet.
Zal deels te maken hebben met de Proline wielen met noppen. Die hebben veel meer grip dan de standaard wielen, waardoor hij ook wheelies maakte. Zal denk ik ook teveel amps zijn geweest. Eerlijk gezegd vond ik het niet echt heel lekker rijden; een beetje losse achterkant vind ik wel grappig, maar dit was te heftig van links naar rechts. Zelfs de gyro aan moeten zetten anders was volgas niet te controleren.
Denk dat ik morgen de pinion weer ga verlagen.
Je cellen (zwaar) belast is wat anders als gemeten bij thuiskomst. Wanneer je batterijen leger raken en je vraagt dezelfde inspanning, gaan je amps omhoog en je voltage (tijdelijk) omlaag. Of het dan LVC of amp limit was, is dan moeilijk te zeggen.
 
max5 XLX2
TP motor is lager kv dus er ligt zat een 30T pinion op, nu voor de volgende test een 38T.

Ik ben ook nog zoekende wat ik wil hoor. 160 zou leuk zijn, maar ook niet realistisch denk ik. Bewust voor dat 140m stukje gras gekozen, niet alleen om dat het mooi vlak is, maar ook omdat (2x)70m toch echt wel het max verantwoorde is voor zo'n lomp apparaat.
Vanuit mijn onroad speedrun ervaring ben ik wel erg huivering om zo'n (relatief) instabiel op de weg te testen, dat is gegarandeerd crashen. "on rails of niet" is mijn motto. Leuk dat er dan 30-40km/u meer uit te halen zijn, hij hoort offroad...
160 per uur off-road of on-road? Off-road is dat echt een hele opgave...
Kijken jullie ook naar de filmpjes van Kevin Talbot? Die heeft dat ook geprobeerd, dual motor (ik geloof zelfs max4!) setup op een skateboard snowboard (voor de lengte en dus stabiliteit) maar tot 80-90 mph ging vrij makkelijk, maar net die laatste 10-20 waren echt superlastig. Wel gaaf om te proberen!
Je cellen (zwaar) belast is wat anders als gemeten bij thuiskomst. Wanneer je batterijen leger raken en je vraagt dezelfde inspanning, gaan je amps omhoog en je voltage (tijdelijk) omlaag. Of het dan LVC of amp limit was, is dan moeilijk te zeggen.

Ik heb inderdaad ook regelmatig dat de LVC erin begint te komen terwijl de accu's dan in rust nog op 3.6-3.7V zitten. Maar bij pieken daalt het tot onder de 6x3.4 = 20.4V en dan kapt de esc er mee. Ondanks redelijk goede accu's (3 setjes CHNL Racing hardcase 6600MAh 120C, 2 setjes gens-ace-r-spam Bashing 5000 MAh en 8500 MAh, 1 setje CHNL G+ 4000 MAh 70C en 1 setje Turnigy Heavy Duty 5000 MAh 50C).
 
Last edited:
Onroad is geen uitdaging, offroad wel, al vind ik de definitie als het maar geen asfalt is ook niet helemaal eerlijk.
Talbot ook gezien en het was geen skateboard maar een snowboard (heb zelf ook nog een oude liggen)
Maar goed mijn doel is nu zeker geen 160 meer, maar zo snel mogelijk binnen 140m en in volledig offroad configuratie. Mocht ik bv in het losse zand van de Buulderbergen 90km/u halen ben ik tevreden.

Voltage drop is de grootste vijand van een speedrunner. Bij bashen heb je er minder last van omdat je niet dezelfde langdurige hoge belasting hebt. Even een willekeur log van een speedrun gepakt:

De dunne rode lijn is voltage startend bij 33.1V tot 452 zakt ie al naar 31.3V en dat is met een stijl oplopende belasting tot 100A (vergelijkbaar met bashen)
De piek naar 500A is het voltage al naar 24.9V gezakt (3.1V per cel)
Zodra de belasting wegvalt (459) schiet het voltage weer terug omhoog naar 30V en kruipt ie na een minuut rust alweer omhoog naar 32V.

Dikke rode lijn de castle LVC, die kapt niet af zoals hobbywing, maar houdt wel in totdat het voltage weer boven de lijn zit, vandaar die haaientanden.
1675602422866.png
 
Last edited:
KT videos moet je wel zien voor wat het is. Entertainment. Maar ik kan er wel om lachen. en die met de sausage zijn ook wel leuk om te zien. het idee alleen al. Een ding wat wel duidelijk wordt uit dat soort videos is dat dit soort snelheden onroad of offroad niet zo maar gehaald worden.

Die logging van Castle is wel gaaf om te zien. Daar zijn ze toch echt verder mee dan HW. Ik heb nog niet geprobeerd om de OTA gekoppeld te houden en of dat meer zal opleveren. Probleem is dat ik dan de plug voor de ESC fan er uit moeten halen of een splitter tussen moet zetten.
Ik ben zaterdag lekker even met de Raptor bij het 'Rozendaalse Veld' (Posbank) geweest, wat ging dát lekker! Ook even de Kraton met de nieuwe Max6 combo uitgeprobeerd. Ik heb er een 18T pinion in zitten eerst, dit lijkt prima te zijn voor nu. Gaat nog snel zat. Geen 90+ snelheden, maar voor wat bashen hoeft dat ook niet.

Kijk dat is veel dichter bij mij in de buurt (bemmel). Kom daar in de zomer vaak langs reden op de motor. Maar wordt je daar niet direct weggekeken door onder andere mensen met honden?
 
Last edited:
KT videos moet je wel zien voor wat het is. Entertainment. Maar ik kan er wel om lachen. en die met de sausage zijn ook wel leuk om te zien. het idee alleen al. Een ding wat wel duidelijk wordt uit dat soort videos is dat dit soort snelheden onroad of offroad niet zo maar gehaald worden.

Die logging van Castle is wel gaaf om te zien. Daar zijn ze toch echt verder mee dan HW. Ik heb nog niet geprobeerd om de OTA gekoppeld te houden en of dat meer zal opleveren. Probleem is dat ik dan de plug voor de ESC fan er uit moeten halen of een splitter tussen moet zetten.


Kijk dat is veel dichter bij mij in de buurt (bemmel). Kom daar in de zomer vaak langs reden op de motor. Maar wordt je daar niet direct weggekeken door onder andere mensen met honden?

Nee hoor, viel reuze mee. Weinig honden gezien, en als ze er wel zijn is het gebied groot genoeg. Ik zorg er wel voor dat ik niet te dicht in de buurt van anderen gaan rijden. Beetje leven en laten leven, nietwaar?
 
Wellicht is dit ook een optie om eens te gaan rijden:
https://goo.gl/maps/tS8jScuh8ifmqcqT7

Net buiten Tilburg, klein duingebied. Ligt ook een stukje van een mountainbikeroute volgens mij daar met wat heuvels.
Parkeren kan wel eens een uitdaging zijn, zeker met mooi weer.
Moergestel jonguh!

Ben je er al eens geweest? Lijkt me wel een stuk kleiner en minder vlak

1675957952649.png
 
Heukelom zelfs jonguh! Of ja, Oisterwijk dan.

1x geweest toen ik de senton net had. Kon vrij snel weer omdraaien toen omdat de deans-ec5 verloopjes die ik toen nog had een brakke soldeerverbinding hadden. Is gelukkig niet ver van thuis.

Is wel een stuk kleiner dan Budel ja. Voordeel is dat grootste gedeelte van de weg er naar toe verhard is ;)
 
Heukelom zelfs jonguh! Of ja, Oisterwijk dan.

1x geweest toen ik de senton net had. Kon vrij snel weer omdraaien toen omdat de deans-ec5 verloopjes die ik toen nog had een brakke soldeerverbinding hadden. Is gelukkig niet ver van thuis.

Is wel een stuk kleiner dan Budel ja. Voordeel is dat grootste gedeelte van de weg er naar toe verhard is ;)
new kids jöran steinsiek GIF by sonnenklar.TV
🤣
In navolging van Rotauq hebben Polly en ik nu ook bolderkarren met grotere en luchtbanden.😉 Na twee seconden met die van Rotauq gereden te hebben wist ik genoeg; scheelt echt een hele hoop.👍
 
Maakt voor mij niet erg veel uit. is ongeveer 20km dichter bij. Dus dat maakt het verschil ook niet meer.

Ik was al aan het kijken geweest bij de voormalige zandafgraving hier. Maar kwam er al snel achter dat er teveel stenen en keien liggen. (vraag me niet hoe ik dat nu weet :rolleyes:).

Als er iemand iets centraler weet, zoals ergens in Gelderland of Utrecht, zou dat ook mooi zijn.
 
Back
Top