Kraton What combo and Pinion to use in Kraton 6S??

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.

Repstad Rc

Fairly New Member
Reaction score
0
Jeg fikk en Tekin RX8 Gen 3 esc med en T8 1700kv motor og fikk en 22t Pinion og kjører på 4S. Hvor stor Pinion passer til ton 6S?
Jeg fikk også noen andre motorer og de er en Reds Racing 1900kv, Toro X8 2650 kv og en ny Nosram Fatboy 8 på 2200 kv og jeg fikk lager combo.
Hva er den beste kombinasjonen å bruke på 4S og 6S og pioner?

Jeg lurer også på om noen har 3.8 Big Joe dekk og felger på Kraton 6S? Big Joe-dekkene er rundt 10 cm brede og lagerdekkene er 8,3 cm brede. Så det en god idé å bytte til en stonger servo?

Last edited:
Anything <2200kv will do great on 6S. kv and tires size will determine the best pinion size.
I don't know all these motors (not engines) by heart, but bigger and heaver is better. KV does not equal power. Motor size generally does.

You can calculate a lot, but there are many factors to deterine the best pinion. Most of all you don't want to have your system overheat, what will happen when you go too big of a pinion. But how you use your throttle finger can make a few teeth of difference too.

Jeg fikk en Tekin RX8 Gen 3 esc med en T8 1700kv motor og fikk en 22t Pinion og kjører på 4S. Hvor stor Pinion passer til ton 6S?
Jeg fikk også noen andre motorer og de er en Reds Racing 1900kv, Toro X8 2650 kv og en ny Nosram Fatboy 8 på 2200 kv og jeg fikk lager combo.
Hva er den beste kombinasjonen å bruke på 4S og 6S og pioner?

Jeg lurer også på om noen har 3.8 Big Joe dekk og felger på Kraton 6S? Big Joe-dekkene er rundt 10 cm brede og lagerdekkene er 8,3 cm brede. Så det en god idé å bytte til en stonger servo?
put the new quicrun 6s combo in nice and cheap and runs cool (y)

Old Thread: Hello . There have been no replies in this thread for 90 days.
Content in this thread may no longer be relevant.
Perhaps it would be better to start a new thread instead.
Back