Limitless Arrma infraction motor 2050kv 8s?

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Messages
94
Reaction score
51
Hello friends. A question I have a smart company 2050 kV motor lying around at home. Can I also run this motor with 8s without any problems? I have 2 very good fans that run for 3 seconds. I think I've heard that the 2050 kV smart company can also run 8s. Ask for answers. Many thanks in advance.
 
What gearing would you use?

For speed run gearing the motor RPMs wont get too high and should be ok.
If you run low gearing for general bashing it could over-rev the motor.

2050 kv * 32v = 65,600 rpm

I have used this motor on 8s with the MMX8s esc and was able to hit 119mph. It does fine but will get very hot very fast. I have seen a few people melt the tiny 4mm bullets off the motor leads so that would be something to watch for.

For any long term use in excess of a single speed (6 to 10 seconds) run you should shop for a lower kv motor if planning on 8s bashing.
 
Last edited:
Welches Getriebe würdest du verwenden?

Bei Geschwindigkeitsübersetzungen werden die Motordrehzahlen nicht zu hoch und sollten in Ordnung sein.
Wenn Sie für allgemeines Bashing einen niedrigen Gang einlegen, kann dies den Motor überdrehen.

2050 kV * 32 V = 65.600 U / min

Ich habe diesen Motor auf 8s mit dem MMX8s ESC verwendet und konnte 119mph erreichen. Es funktioniert gut, wird aber sehr schnell sehr heiß. Ich habe ein paar Leute gesehen, die die winzigen 4-mm-Kugeln von den Motorkabeln geschmolzen haben, also wäre das etwas, worauf man achten sollte.

Für jede langfristige Nutzung mit mehr als einer einzigen Geschwindigkeit (6 bis 10 Sekunden) sollten Sie einen niedrigeren kv-Motor kaufen, wenn Sie 8s Bashing planen.
hallo meister. Entschdigung die störung aber ich jabe gesehen das wir 2 mal geschriebem haben miteinander und sie mir sagten das sie den mmx8s esc haben. Ich habe jetzt auch diesen habe aber ein grosses problem damit was ich nicht lösen kann. Könnten sie bitte zu meinen beitrag vorbeischauen und sich das ansehen weil das macht mich etwas verrückt weil es absolut nicht funktioniert bei mir. Vielleicht können sie mir helfen. Vielen dank. Lg
 
Old Thread: Hello . There have been no replies in this thread for 90 days.
Content in this thread may no longer be relevant.
Perhaps it would be better to start a new thread instead.
Back
Top