Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Ziet er netjes uit man? je zou zeggen dat het gewoon zo hoort ?

Vandaag wou ik mijn exb weer even uitlaten ? ik zit al weken naar deze plek te kijken.
Ben ik er helemaal klaar voor om te knallen ? zit mijn pinion los ?
Maar goed daar moet toch een kleinere en het zag er van ver af?beter uit dan dichtbij?

IMG-20200816-WA0002.jpeg


IMG_20200816_124418.jpg
 
Nee, niet na een paar minuten, maar na ongeveer 12 minuten. Wel 12 minuten volgas door los zand (bouwterrein) gereden....driften, wheelies etc....

Ik heb het eigenlijk nog niet meegemaakt dat m’n auto stopte ivm een overhitte ESC

Heeft 1 van jullie dit ook al eens meegemaakt?
 
Ja man dat heb ik wel eens gehad ?eerst snapte ik het niet wat er aan de hand was?

Maar ik rij vrij grote pinion vinden ze soms niet fijn?en een paar keer met te grote banden gehad
 
Ik heb het eigenlijk nog niet meegemaakt dat m’n auto stopte ivm een overhitte ESC

Heeft 1 van jullie dit ook al eens meegemaakt?

Regelmatig met m’n traxx..
Knippert de ESC rood 2x en gaat de snelheid op 50%



Heb m’n EXB binnen!!!
Met deze warmte was het we een klusje om alles erin te zetten.

Zal deze week een update delen.

Eerste advies. Volg niet de volgorde van de handleiding door met de motor te beginnen. Begin met de receiver en door naar servo, ESC en motor.
Nu nog lipo bestellen met ec5

Heb nog geen meter gereden maar enthousiasme is zo groot dat de Infraction V2 blauw ook maar in pre order gezet is. Wel leuk om een on road car erbij te hebben.
 
Last edited:
Eerste advies. Volg niet de volgorde van de handleiding door met de motor te beginnen. Begin met de receiver en door naar servo, ESC en motor.
Nu nog lipo bestellen met ec5
?Nou dat hangt toch echt af welke motor combo je er in hebt zitten?en ik heb weinig ruimte ? welke combo had jij ook al weer??

Als ik het in jou volgorde zou hebben gedaan had ik de esc er weer uit kunnen trekken ?
Ik krijg de motor of pinion niet vast zonder dan zit de esc in de weg ?.
Hij glijdt wel uit de motor mount ?maar je krijgt hem er nooit meer in ? tenzij de esc weg is..
 
Ja hoor, te grote pinion, teveel volgas of fan kapot.

Dan zal het wel teveel vol gas geweest zijn op een warme avond...

Van de week maar weer even rijden en kijken hoe die het doet.

Ps heb m’n POS wingmount al, moet het enkel nog monteren
 
Regelmatig met m’n traxx..
Knippert de ESC rood 2x en gaat de snelheid op 50%



Heb m’n EXB binnen!!!
Met deze warmte was het we een klusje om alles erin te zetten.

Zal deze week een update delen.

Eerste advies. Volg niet de volgorde van de handleiding door met de motor te beginnen. Begin met de receiver en door naar servo, ESC en motor.
Nu nog lipo bestellen met ec5

Heb nog geen meter gereden maar enthousiasme is zo groot dat de Infraction V2 blauw ook maar in pre order gezet is. Wel leuk om een on road car erbij te hebben.
Heb jij trouwens je shims gecontroleerd in je diffjes ? en heb je die LSD plaatjes er in gezet of heb je er extra shims in gedaan??

Want bij mijn klopte het niet en ik had 2 grote en 1 kleine shim?weet niet hoe het bij jou zit??
Maar voor jij je achter diff in de soep rijdt?
Ik had voor ook bijna geen olie en de midden diff was wel een klein beetje gevuld.
Maar ja je kan rijden dus daar kan je niet over zeuren ?
Maar meteen andere olie er in gedaan.
Want welke olie heb jij in je diffjes zitten??

En heb je geen foto's van jou monster?
 
Moeten we niet weer een keertje gaan kijken wanneer we met ze alle de boel weer ergens een beetje onveilig gaan maken ?

Want ik heb nu een autootje om mee te knallen ? ? en volgens mij zijn er nog meer leden die net een nieuwe auto hebben.
Die toch een keer goed uitgelaten moet worden ?
 
Moeten we niet weer een keertje gaan kijken wanneer we met ze alle de boel weer ergens een beetje onveilig gaan maken ?

Want ik heb nu een autootje om mee te knallen ? ? en volgens mij zijn er nog meer leden die net een nieuwe auto hebben.
Die toch een keer goed uitgelaten moet worden ?
Dat is zeker een goed plan!

Alleen zit weer niet echt mee (of jullie kopen ook allemaal een boot :cool:) . Maar we kunnen so wie so een datum prikken

1597772801649.png
 
Ja laten we gewoon een datum prikken ?en dan de 30e of zo ?? Want die ziet het er het minst slecht uit?en dan hebben we de meeste kans dat iedereen weer kan?wat gezellig zou zijn.

En het zou de vorige keer ook regenen ?maar ik was mooi verbrand ?dus het kan nog omslaan en beter worden ?
 
Ja laten we gewoon een datum prikken ?en dan de 30e of zo ?? Want die ziet het er het minst slecht uit?en dan hebben we de meeste kans dat iedereen weer kan?wat gezellig zou zijn.

En het zou de vorige keer ook regenen ?maar ik was mooi verbrand ?dus het kan nog omslaan en beter worden ?

Lijkt me gezellig! Heb alleen geen Arrma meer mag ik dan nog wel komen ?. Heb nu een Team Corally Python 6s
 
Hoe kan je dat nou weer doen?nee hoor ik geintje ? en ik ben niet de gene die behaald of je mag komen ? dat ben je zelf ?

Maar volgens mij is er weinig belangstelling om weer een keer af te spreken ?
 
Lijkt me gezellig! Heb alleen geen Arrma meer mag ik dan nog wel komen ?. Heb nu een Team Corally Python 6s

Een "Team CorArrma 6s Typhon V5" dus ;)
Hoe kan je dat nou weer doen?nee hoor ik geintje ? en ik ben niet de gene die behaald of je mag komen ? dat ben je zelf ?

Maar volgens mij is er weinig belangstelling om weer een keer af te spreken ?

Prik maar een datum!
 
Iemand nog tips waar ik de shims kan bestellen voor de EXB? Kom er zo even niet uit waar ik de twee verschillende shims snel kan krijgen.
 
?Nou dat hangt toch echt af welke motor combo je er in hebt zitten?en ik heb weinig ruimte ? welke combo had jij ook al weer??

Als ik het in jou volgorde zou hebben gedaan had ik de esc er weer uit kunnen trekken ?
Ik krijg de motor of pinion niet vast zonder dan zit de esc in de weg ?.
Hij glijdt wel uit de motor mount ?maar je krijgt hem er nooit meer in ? tenzij de esc weg is..

Heb de Max 6 combo erin gezet.
Wat een klus was het om de stekkers van de motor in de esc te krijgen. Moest er een tang voor gebruiken om ze erin te duwen.

Als servo nu een LW25MG Power Hobby erin gezet. De 1210 hou ik als reserve wel. Wilde niet nu al gaan slijpen in de EXB onderdelen.
Maar wat een fantastische auto is het, heb echt kwaliteit in mn handen als ik hem oppak. Maak dan ook wel een stap van een 1/16 naar 1/8 :cool:

Voor dif gecontroleerd, speling die er zit is een minimaal klikje, nog geen mm zoals ik het nu zie.
Wil alle difs en shocks pas openmaken als de fluids en smering binnen zijn. Heb 60k (front), 200k (center) en 20k (rear) besteld.

Vandaag komen de Lipo's binnen en kan ik hem motorisch echt gaan checken. En de ESC instellen.
Heb op de site van gensacearespammers deze besteld: 2x gensacearespammers 5000mAh 11.1V 3S1P 50C Lipo Battery Pack with EC5 Plug-Bashing Series
En op ali: 2x Hrb 6S Rc Lipo Batterij 22.2V 5000Mah 50C 100C

(Ben toch voor de EC5 connector gegaan. Dit ivm mijn pre order op de Infraction V2. Wil die in het begin origineel houden en dus de IC5 connector gebruiken. Nu kan ik de Lipo's voor beide auto's gebruiken.)

Zag al wel dat de voorbanden verder naar links kunnen draaien dan naar rechts. Heb ik iets verkeerds gedaan bij de servo installatie?
Niet.. Horizon is uitverkocht.. RC-freaks heeft ze besteld.. Staan in backorder

Wellicht een vraag die al eerder is gesteld. Dit hebben ze niet bij de bouwmarkt/ijzerwaren zaak?
 
Back
Top