Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
ja moet toch ooit van komen he :cool:
Ik zie dat je op zoek bent naar goede lagers, die heb je na morgen wel nodig haha.
Probeer deze eens:

https://www.ebay.at/itm/201602988149

Goede kwaliteit en lekker snel in huis, komen uit Oostenrijk.
@Sosnl: dat is een goeie tip. Dat stond sowieso al op m'n to-do lijstje.. Zo'n compressor lijkt me echt superhandig (en nu zeker met dit autootje ?)

Zoiets kun je toch bij de Praxxis of Gamma kopen?
Ja Gamma, Praxis, Karwei hebben die dingen staan. Je hebt ze met en zonder tank. Zonder is prima om de rc's schoon te blazen, ligt er ook aan hoeveel ruimte je hebt voor zo'n ding.
Ze maken wel veel herrie.
 
Last edited:
Ik zie dat je op zoek bent naar goede lagers, die heb je na morgen wel nodig haha.
Probeer deze eens:

https://www.ebay.at/itm/201602988149

Goede kwaliteit en lekker snel in huis, komen uit Oostenrijk.

Ja Gamma, Praxis, Karwei hebben die dingen staan. Je hebt ze met en zonder tank. Zonder is prima om de rc's schoon te blazen, ligt er ook aan hoeveel ruimte je hebt voor zo'n ding.
Ze maken wel veel herrie.

Thanks voor de link naar de lagers. Zijn dit zo een beetje de kwaliteit als die Eddy bearings?

Qua prijs valt het mee idd.

Had me vanavond trouwens even verdiept in de diff mods. Ik zag ergens dat je een Hot racing of GP racing complete case kunt kopen. En hiervoor hoef je dan niet te gaan schimmen etc... Het liefst vervang ik alle lagers en dan de 3 diffs te voorzien van de juiste olie. Dat zou het makkelijkst zijn namelijk.
 
Last edited:
Thanks voor de link naar de lagers. Zijn dit zo een beetje de kwaliteit als die Eddy bearings?

Qua prijs valt het mee idd.

Had me vanavond trouwens even verdiept in de diff mods. Ik zag ergens dat je een Hot racing of GP racing complete case kunt kopen. En hiervoor hoef je dan niet te gaan schimmen etc... Het liefst vervang ik alle lagers en dan de 3 diffs te voorzien van de juiste olie. Dat zou het makkelijkst zijn namelijk.
Ja dat zijn echt prima lagers, geen rommel.
Als ik jou was zou ik de v3 diff cases bestellen, die zijn wat sterker. Alu voegt m.i. niet veel toe.

En dan shimmen: ieder diff is net even anders en lang niet alle diffs hoeven geshimmed te worden.
Verse diffs voelen een heel klein beetje hakerig.
Dus diff in elkaar schroeven en voelen hoe het draait. Te los dan een shimmetje erbij tot het goed voelt.
 
Net terug... En nu weer schoonmaken ??

Ik rijd 2x2s maar op een gegeven moment had ik geen power meer.. Kon wel doorrijden en maakte geen raar geluid... Wat kan dit zijn? Toen even uitgezet en weer aangezet en kon weer even rijden...

Misschien dat de lipo niet meer 100% meer is?
 

Attachments

  • C0AF15D1-ECA7-4E3F-8A6A-5DE3C2EBD2D8.jpeg
    C0AF15D1-ECA7-4E3F-8A6A-5DE3C2EBD2D8.jpeg
    767.8 KB · Views: 30
  • DD959048-53C6-4DF6-90F3-E5FA1A4D6A46.jpeg
    DD959048-53C6-4DF6-90F3-E5FA1A4D6A46.jpeg
    633.4 KB · Views: 30
Last edited:
Ik ben super jaloers man ?want het is heerlijk weer en ik had ook graag even een paar batterijen leeg gereden.?
Is jammer want ik wacht op een esc want die doet het niet meer.?
Ik maak er dan meteen een 4s model van?en kan niet wachten tot alles binnenkomt.

Maar heb je niet meer batterijen?
En ik heb geen idee wat dat kan zijn?en ook geen idee wat voor geluid hij maakte ?
Maar dat is lastig uitleggen via een forum ?
 
Ik ben super jaloers man ?want het is heerlijk weer en ik had ook graag even een paar batterijen leeg gereden.?
Is jammer want ik wacht op een esc want die doet het niet meer.?
Ik maak er dan meteen een 4s model van?en kan niet wachten tot alles binnenkomt.

Maar heb je niet meer batterijen?
En ik heb geen idee wat dat kan zijn?en ook geen idee wat voor geluid hij maakte ?
Maar dat is lastig uitleggen via een forum ?

Nee helaas heb nog geen extra batterij ??‍♂️??‍♂️??‍♂️

En ik kan geen video's in deze thread uploaden dan kon je zien en horen wat ie deed
 
Kon wel doorrijden en maakte geen raar geluid... Wat kan dit zijn? Toen even uitgezet en weer aangezet en kon weer even rijden...
Misschien dat de lipo niet meer 100% meer is?
Oh lekker in de bagger, mooi man, ben ook net terug. Heb een Slash gekocht voor m'n dochters, hopen dat ze het leuk blijven vinden. Ben al die Barbies in huis een beetje zat :cool:

Klinkt als lege lipo's (LVC) en maakte je Kraton nou één of géén raar geluid?

Video ff op Youtube zetten en dan hier een link plaatsen kan wel.
 
Last edited:
Kut je het probleem van te weinig batterijen ?

?ik hoop ook dat je dochter het leuk vindt ?doe je goed.

Misschien weet een van jullie het want heb net een nieuwe surpass-hobby 3665 3100kv 4s motor binnen.?ziet er goed uit ?nu nog mijn spurgear en mijn esc.
En wat 4s batterijen ? gelukkig wat gezien op Ali?maar dat zal wel even duren door het coronavirus?

Maar nu heeft de arrma motor drie draadjes met verschillende kleuren ?
Die nieuwe motor heeft alles in het wit?moet ik er gewoon van uit gaan dat de kleuren hetzelfde zijn? en gewoon oranje,geel blauw aanhouden in die volgorde ?
 
Kut je het probleem van te weinig batterijen ?

?ik hoop ook dat je dochter het leuk vindt ?doe je goed.

Misschien weet een van jullie het want heb net een nieuwe surpass-hobby 3665 3100kv 4s motor binnen.?ziet er goed uit ?nu nog mijn spurgear en mijn esc.
En wat 4s batterijen ? gelukkig wat gezien op Ali?maar dat zal wel even duren door het coronavirus?

Maar nu heeft de arrma motor drie draadjes met verschillende kleuren ?
Die nieuwe motor heeft alles in het wit?moet ik er gewoon van uit gaan dat de kleuren hetzelfde zijn? en gewoon oranje,geel blauw aanhouden in die volgorde ?
De volgorde van de draden maakt bij een brushless motor niet uit. Als de motor de verkeerde kant op draait dan 2 draden omdraaien.

Ps lipo's koop je het best bij HobbyKing.
Hun Europese warehouse zit in Roosendaal dus je hebt ze snel binnen. Hun prijzen zijn laag en ze hebben goede support, krijg je niet bij Alibaba.
 
???wat goed zeg?dank je wel dat wist ik niet?en heb ook al niet iets om door te meten?maar goed tip?

En ik ga even kijken bij hobbyking?
Nou ik bestel wel bij Ali want ik heb er 2voor de prijs van 1 ?
 
Ja maar waarom ga je niet voor 6s want die had jij toch ?en moet je niet een ec5 stekker hebben ?
 
Ja maar waarom ga je niet voor 6s want die had jij toch ?en moet je niet een ec5 stekker hebben ?

Ik heb m'n lagers nog niet vervangen en diffs nog niet aangepast. Ik ga pas over op 6s als ik al wat meer gereden heb met 4s. Wil eerst even uitvinden wat deze auto allemaal kan en met 4s kan ik nog redelijk 'schadevrij' rijden had ik begrepen.

Reden waarom ik geen EC5 stekkers heb is omdat m'n ESC Dean stekkers heeft. Ik vind die Deans stekkers eigenlijk wel fijn. Is daar dan iets mee?
 
Ok nou iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeur ? maar bij mijn zit er een ec5 plug op?

Maar slim?die je goed want je hebt een monster die pas wakker wordt met 6s?.
Maar geen idee welke tandwiel verhouding je hebt??
Want dan zal hij ongetwijfeld nog harder gaan?en inderdaad hoe harder je gaat hoe makkelijker hij breekt ?
 
Vanochtend gereden, niks gebeurd.. lekker kunnen rijden

net ging ik weer, m’n zoon ging mee.Hij reed maar lette niet op. Frontaal ergens tegen opgeknald. Resultaat: gebroken rechterophanging (onderste)

Ik denk dat het nu tijd is voor een bumper. Welke is aan te raden?
 

Attachments

  • 91079A8E-6897-4608-92EF-48C193454F82.jpeg
    91079A8E-6897-4608-92EF-48C193454F82.jpeg
    278.7 KB · Views: 28
  • EEA02F75-22DD-450E-8F9E-0053C597367A.jpeg
    EEA02F75-22DD-450E-8F9E-0053C597367A.jpeg
    286.4 KB · Views: 36
? ach ja dat hoort erbij ? en leer je van ?

Ik zal als ik jou was voor rpm gaan?heb ik nog niet gebroken ?en ik kan echt niet rijden ?? en rpm heeft voor jou model meer als die van mij?

https://www.rpmrcproducts.com/shop/?filter_make-model=arrma,kraton-6s

Die heeft ook een bumper ?maar daar heb ik geen ervaring mee want die heb ik van t-bone racing?maar wel al een keer gebroken ?

Weet niet of ze die bij toemen hebben ?
 
? ach ja dat hoort erbij ? en leer je van ?

Ik zal als ik jou was voor rpm gaan?heb ik nog niet gebroken ?en ik kan echt niet rijden ?? en rpm heeft voor jou model meer als die van mij?

https://www.rpmrcproducts.com/shop/?filter_make-model=arrma,kraton-6s

Die heeft ook een bumper ?maar daar heb ik geen ervaring mee want die heb ik van t-bone racing?maar wel al een keer gebroken ?

Weet niet of ze die bij toemen hebben ?

Ik ga zo meteen even kijken. En ga ook meteen lagers bestellen. Moet eea toch demonteren dan kan ik net zo goed meteen de lagers vervangen. Dan is dat gedaan :)
Ik heb deze gevonden bij Toemen: https://www.toemen.nl/pos-bulletproof-bumper-arrma-kraton-v1v2-front-p-43595.html

is dit ook een goeie? Of is RPM beter?
 
Last edited:
Ik ga zo meteen even kijken. En ga ook meteen lagers bestellen. Moet eea toch demonteren dan kan ik net zo goed meteen de lagers vervangen. Dan is dat gedaan :)
Ik heb deze gevonden bij Toemen: https://www.toemen.nl/pos-bulletproof-bumper-arrma-kraton-v1v2-front-p-43595.html

is dit ook een goeie? Of is RPM beter?
T-bone/RPM en POS ontloopt elkaar niet veel, heb ze alle 3 al gehad en allemaal prima spul.
Die van T- Bone en POS zijn groter en bieden meer bescherming.
 
Heb al contact gezocht met de verkopende partij en ze zijn idd geschikt voor mijn Kraton v1. Ik moet toch m’n front arms vervangen en kan dus net zo goed de hele auto even aanpakken ??
Dan moet ik nog eigenlijk de shims hebben voor de diffs... alleen de center diff moet toch geshimmed worden of ook de front en rear diffs?
 
Back
Top