Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Hoi net nieuw op het forum.
Ik scheur door de duinen in Zeeland.

M'n eerste copperhead al ontploft en 2 nieuwe gekocht a 40 euro. Bij banggood een zooitje banden besteld en nu hopen dat er wat leuks tussen zit.

Gezien de leeftijd hier voel ik me wat beter.

Leuk dat het best populair is
 
Hier Johnny uit Zeist 37 lentes jong en gekomen uit de big scale benzine, maar omdat ik steeds meer gezeur van de omwonenden kreeg incl. waar er gereden werd toch maar besloten over te stappen naar accu speelgoed.

Momenteel in bezit van een 6s v4 Typhon en een 6s v4 Notorious beide voorzien van pos bumpers en de notorious ook de wingmount.

Verder wordt de Notorious gebruikt hoe deze genoemd wordt stunttruck dus aardig brokken gemaakt: kap gebroken, shocktower krom, wingmount gebroken waardoor nieuwe kap weer een scheur heeft. En verder allemaal klein spul.

Typhon is meer voor het normaal rijden en die heeft me alleen een keertje een wielsetje gekost.

Nu heb ik gelijk een vraag voor jullie over het shimmen van de diffs:
Overal waar je kijkt shimmen ze de kleine tandwielen met een extra shim van 0.15 maar waarom dan zit alles toch niet gecentreerd?
Dan creër je toch een ovale vorm en onbelans, resonantie?

aangezien er 3 shims inzitten 0.15 = 0.45
Is het dan niet beter om er gewoon links en rechts 1 van 0.2 te pakken, plus alles zit netjes in het midden ook ronde vorm etc.
2 shims 0.2 = 0,4 dan zit je er maar 0.05 vanaf maar wel in evenwicht.
en de 3.5x12x0.2 shims zijn gewoon te krijgen.
Wat denken jullie hiervan?
 
Hallo Johnny en welkom op het forum!
Zeist heb ik ook gewoond, mooi daar. En veel plekken om te rijden in de 'achtertuin'.

Ik begrijp je vraag over de shimms niet helemaal.
Vooral eigenlijk welke 3 je bedoelt?

Screenshot_20191129-073148_Adobe Acrobat.jpg
 
Hallo

Ik ben Steven en ik heb net een leuk 2e hands senton 3s blx gekocht.
Heb hier voor wel eens een drone gehad ?maar dat was geen succes ?
Dat was meer knutselen dat vliegen.
Nou verwacht ik het hier niet anders ?want ja dat hoort er nou eenmaal bij.

Ik zal ongetwijfeld een aantal newbie vragen hebben ?maar hoop dat jullie mij verder kunnen helpen..
Want ja ik wil hem wat verstevigen en als je online kijkt dan is er een roll towers voor de senton 6s. Alle kleine beetjes helpen denk ik dan maar ?
Maar mijn vraag is of die roll tower van de S6 op de S3 past? Ik weet niet of iemand dat weet want ze zijn volgens mij even groot?

Voor de rest weet iemand een goed setje sleutels?
En wie van jullie heeft er hop ups onderdelen of welke kan je aan bevelen?


Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Heyy welkom,

ik heb ook een 3s blx auto maar rolltower gaat denk ik moeilijk want in de 6s is er een middendiff waar die op geplaatst kan worden en bij de 3s zit er niet echt een plek om m neer te zetten. hop ups kan alleen ik heb de big rock cc helemaal stock en iets van 5 volle lipos leeg mee gereden en is nog helemaal heel. zijn echt sterk.
 
Hallo

Ik ben Steven en ik heb net een leuk 2e hands senton 3s blx gekocht.
Heb hier voor wel eens een drone gehad ?maar dat was geen succes ?
Dat was meer knutselen dat vliegen.
Nou verwacht ik het hier niet anders ?want ja dat hoort er nou eenmaal bij.

Ik zal ongetwijfeld een aantal newbie vragen hebben ?maar hoop dat jullie mij verder kunnen helpen..
Want ja ik wil hem wat verstevigen en als je online kijkt dan is er een roll towers voor de senton 6s. Alle kleine beetjes helpen denk ik dan maar ?
Maar mijn vraag is of die roll tower van de S6 op de S3 past? Ik weet niet of iemand dat weet want ze zijn volgens mij even groot?

Voor de rest weet iemand een goed setje sleutels?
En wie van jullie heeft er hop ups onderdelen of welke kan je aan bevelen?


Alvast bedankt voor jullie hulp
Hallo Steven, welkom en gefeliciteerd met je aankoop!
Vragen stellen is altijd goed en er is al een heleboel te vinden op dit forum (search knop zit rechtsboven).
De tower to tower braces van de 6S lijn zijn bedoelt om om het aluminium chassis recht te houden maar daar heb je bij de 3s lijn geen last van omdat ze een kunststof chassis hebben, denk niet dat het veel toevoegt.

Er zijn een paar upgrades die voor alle Arrma's erg nuttig zijn:

- Lagers. Arrma's komen met niet gesealde en ook nog slechte kwaliteit lagers. Dus een set gesealde lagers, helemaal als je offroad rijdt, is onmisbaar. Een kapot lager kan je hele diff slopen of je motor. Dat heb ik helaas ervaren met de BRCC. Na 3 lipo's ontplofte de motor lager, motor helemaal aan diggelen. Kijk ff op ebay of aliexpress, zat te vinden.

- T-Bone bumpers. deze zijn veel sterker dan de originele en beschermen ook de onderkant van je Senton. Ze hebben ook een skid plate zie ik, die maakt de auto ook nog wat sterker.

- Zender: welke zender heb je bij de Senton? De Spektrum STX2 die er nu bij zit is echt slecht. Maar misschien heb je een oudere versie met de Tactic TTX300, die zijn wel goed.

Verder zou ik gewoon gaan gassen met dat ding en kijken wat er kapot gaat, dat is inderdaad 1 ding wat je zeker weet haha.

Dan ongeveer op 2:17
Zie hier het nut ook niet zo van in, en dat zijn denk ook nog de V2 diffs.
Maar v.w.b. shimmen: ieder diff is verschillend. Sommige hebben wel een extra shimm nodig, sommige niet.

Ik bouw m'n diffs altijd droog (zonder olie en extra shimms) en voel dan of het diff heel soepel loopt. Dan voeg ik per keer 1 shimm toe totdat het diff net een heel klein beetje hakerig voelt en dat is wat je wilt. Tijdens gebruik zetten ze een klein beetje uit en slijten ze, vandaar dat een nieuw diff een heel klein beetje wrijving mag hebben. Maar zeker niet te veel, dan knallen je diffs eruit.
Als je twijfelt de laatste shimm er weer uithalen.
 
Last edited:
Ok nou ja handig om te weten ?en bedankt voor de informatie.
Zal ook even op deze site rond kijken voor ik met vragen kom?
Ik zal wat lagers bestellen met een rubber rand er in?.heb je nog suggesties?
Zo jammer want heb ook al mijn gereedschap weg gedaan ?toen ik mijn drone had weggedaan.
Dat soort dingen moet ik ook allemaal weer kopen.

ik heb trouwens een stx2 denk ik?

maar goed eerst maar weer eens een stukje rijden ? kijken wat er stuk gaat?
 
Ok nou ja handig om te weten ?en bedankt voor de informatie.
Zal ook even op deze site rond kijken voor ik met vragen kom?
Ik zal wat lagers bestellen met een rubber rand er in?.heb je nog suggesties?
Zo jammer want heb ook al mijn gereedschap weg gedaan ?toen ik mijn drone had weggedaan.
Dat soort dingen moet ik ook allemaal weer kopen.

ik heb trouwens een stx2 denk ik?

maar goed eerst maar weer eens een stukje rijden ? kijken wat er stuk gaat?
Voor lagers zijn er diverse leveranciers, veel gebruikt zijn Jims bearings en Fast Eddy te koop via Ebay, monsterhop up uit Duitsland hebben sommige mensen hier ook goede ervaringen mee.
 
Ok nou ja handig om te weten ?en bedankt voor de informatie.
Zal ook even op deze site rond kijken voor ik met vragen kom?
Ik zal wat lagers bestellen met een rubber rand er in?.heb je nog suggesties?
Zo jammer want heb ook al mijn gereedschap weg gedaan ?toen ik mijn drone had weggedaan.
Dat soort dingen moet ik ook allemaal weer kopen.

ik heb trouwens een stx2 denk ik?

maar goed eerst maar weer eens een stukje rijden ? kijken wat er stuk gaat?
Deze komen uit Europa, die zijn snel binnen, scheelt verzendkosten en echt goede kwaliteit:

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.at/ulk/itm/192647826239
 
Hallo

Ik heb weer een vraagje ? want ik heb een rondje kunnen rijden ?echt super ding.
Maar goed er moet wat onderhoud gepleegd worden want het blijft een 2ehands.
Kom er nu ook achter dat de schokbrekers achter een service beurt moeten hebben.
Of nieuwe dat moet nog even kijken.

Maar ik zie allerlei aluminium suspension setjes. Maar je komt een hoop dingen tegen maar helaas nog niks gevonden voor de senton?wel voor de granite.
Echt super vet die kleuren en zo?
Maar dat is toch hetzelfde model auto?
Of weet iemand wat wel past.
Want bij toprc zeggen ze dat het niet past ?
 
Even de gaten hart op hart van de bevestiging meten, dan weet je wat je nodig hebt.

Je kan ook onderstaande link doorlezen, ik geloof dat hier ook over de Senton wordt gesproken.

https://www.arrmaforum.com/threads/...-blx-4s-shocks-upgrades-and-information.7413/

Of je shocks openmaken, schoonmaken en opnieuw vullen met de juiste silicone olie. Op youtube staan meer dan genoeg filmpjes over hoe dit uit te voeren.
 
Last edited:
Hallo

Ik heb weer een vraagje ? want ik heb een rondje kunnen rijden ?echt super ding.
Maar goed er moet wat onderhoud gepleegd worden want het blijft een 2ehands.
Kom er nu ook achter dat de schokbrekers achter een service beurt moeten hebben.
Of nieuwe dat moet nog even kijken.

Maar ik zie allerlei aluminium suspension setjes. Maar je komt een hoop dingen tegen maar helaas nog niks gevonden voor de senton?wel voor de granite.
Echt super vet die kleuren en zo?
Maar dat is toch hetzelfde model auto?
Of weet iemand wat wel past.
Want bij toprc zeggen ze dat het niet past ?
Heb ff zitten te neuzen op de website van Arrma en de 3s modellen hebben allemaal dezelfde shocks, dat maakt het wat makkelijker denk ik:

https://www.arrma-rc.com/part/AR330550
https://www.arrma-rc.com/part/AR330551

Of als je lui bent zoals ik bestel je een set nieuwe via Jenny's RC, die schroeven nieuwe modellen uit elkaar en verkopen de onderdelen voor veel minder dan in de winkel.

1576700528174.png
 
Nogmaals bedankt voor de tips?super

Heb gisteren ook alle onderdelen even naast mekaar gelegd ?en kom tot de conclusie dat het dezelfde auto is op de wielen en kap na?
Ik heb de naam jenny'rc ook al paar keer voor bij zien komen op het forum.
Wist niet dat ze dat ook deden met RC auto's. Bij ons op het werk doen ze dat met Lego?

Er zijn er een hoop die de typon 6s shocks gebruiken dus dat is een optie.
Heb ook filmpjes bekeken hoe het moet om ze te vullen en schoonmaken.
Maar dat weet ik nog niet of dat lukt met al die kleine onderdelen en dan maar rustig blijven ?
 
Zo ik heb nu een paar keer kunnen rijden ? en wat gaat dat ding hard zeg?al een paar flinke klappen gehad en dan is er niks aan de hand ?en vanmiddag een zacht tikkie en ik zie mijn voor wiel er weer afvliegen ?.
Wel jammer dat ze geen universele onderdelen maken ?want heb genoeg voor de rechterkant?want weer links.

Dus nu is mijn vraag want dat is nu 2 keer hetzelfde onderdeel ? maar wat vinden jullie van aluminium suspension onderdelen?
Want ja ik begrijp dat het zwakste schakel altijd breekt dus je verplaatst een beetje het probleem.

En weet iemand van jullie op de kap van de senton 6s ook op de 3s past ??
Want daar zitten lucht gaten in en een vleugel ?want hij stijgt bijna op als je volgas gaat. En dat heb je met die kap niet maar geen idee of het past ?
 
Zo ik heb nu een paar keer kunnen rijden ? en wat gaat dat ding hard zeg?al een paar flinke klappen gehad en dan is er niks aan de hand ?en vanmiddag een zacht tikkie en ik zie mijn voor wiel er weer afvliegen ?.
Wel jammer dat ze geen universele onderdelen maken ?want heb genoeg voor de rechterkant?want weer links.

Dus nu is mijn vraag want dat is nu 2 keer hetzelfde onderdeel ? maar wat vinden jullie van aluminium suspension onderdelen?
Want ja ik begrijp dat het zwakste schakel altijd breekt dus je verplaatst een beetje het probleem.

En weet iemand van jullie op de kap van de senton 6s ook op de 3s past ??
Want daar zitten lucht gaten in en een vleugel ?want hij stijgt bijna op als je volgas gaat. En dat heb je met die kap niet maar geen idee of het past ?
Hi, de kap van de 6s past absoluut niet op de 4s.
 
Back
Top