Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Wat grappig ik probeer juist van mijn senton 3s een 4s kraton te maken ?en dan hou ik wat onderdelen over om een granite te maken ?
Dan heb ik een reserve auto mocht ik weer een foutje maken ??want het gaat hard?
Maar ja 6s moet ik nog voor sparen ?

Want het is echt een topper hoor maar die grote kap heeft voor en nadelen.
En daarom bouw ik hem om tot een kraton?en wie weet wat ik er dan van ga maken ?

Wat batterijen betreft kijk eens bij Ali express want die heeft weer uitverkoop ? daar kan je er nu 2 voor de prijs van 1 halen ? tenzij iemand anders betere opties heeft dan hoor ik het graag.
 

Attachments

  • Screenshot_20200326-123941.jpg
    Screenshot_20200326-123941.jpg
    132.2 KB · Views: 23
Is dit een bekend issue bij de servo? Het laat een flinke streep achter op de behuizing van de servo...
 

Attachments

  • CC989C99-8E3A-486B-80B1-06A77AF74361.jpeg
    CC989C99-8E3A-486B-80B1-06A77AF74361.jpeg
    277.2 KB · Views: 26
  • D4140CF2-8F36-48E4-BCC0-A400FD4E801D.jpeg
    D4140CF2-8F36-48E4-BCC0-A400FD4E801D.jpeg
    249 KB · Views: 23
Ik weet wel dat iedereen het er over heeft dat het een van de eerste dingen die je moet vervangen voor een upgrade ? maar in dit geval ik ik je weer niet helpen..
 
Ja da's normaal als je in zand rijdt:

View attachment 71966

dat kan wel kloppen. Maar het moertje zit heel dicht op de servo.... dat heb jij toch niet?
Wat grappig ik probeer juist van mijn senton 3s een 4s kraton te maken ?en dan hou ik wat onderdelen over om een granite te maken ?
Dan heb ik een reserve auto mocht ik weer een foutje maken ??want het gaat hard?
Maar ja 6s moet ik nog voor sparen ?

Want het is echt een topper hoor maar die grote kap heeft voor en nadelen.
En daarom bouw ik hem om tot een kraton?en wie weet wat ik er dan van ga maken ?

Wat batterijen betreft kijk eens bij Ali express want die heeft weer uitverkoop ? daar kan je er nu 2 voor de prijs van 1 halen ? tenzij iemand anders betere opties heeft dan hoor ik het graag.

thanks voor je tips. Maar voor Lipo's ga ik liever naar Toemen of Verspaget in Eindhoven.

Had gelezen dat de lipo's van Aliexpress niet zo denderend waren....

Ik wil wel de servo Mount en wat alu hopups gaan bestellen...

ps. de auto rijdt nu echt lekker... kan eindelijk langer dan 5-7 minuten rijden... zelfs met de oude lipo's :cool:
Ik zie het al... gewoon het boutje omdraaien.. en moertje boven uit laten steken :banghead:
 
Last edited:
Ik zie het al... gewoon het boutje omdraaien.. en moertje boven uit laten steken :banghead:
:ROFLMAO::ROFLMAO: Ook weer opgelost, dat viel mee haha
Nou, ik heb zelf zoiets van, als ik maar een beetje kan hobby en. En dat de kosten enigszins te overzien blijven.
Daarom is mijn oog gevallen op de Arrma Kraton 4s waar ik dan ook meteen een Big Rock Crew Cab Body op wil kunnen zetten
(switchen van een Kraton Body naar een Big Rock Body) en dan is mijn uiteindelijke doel om er een senton van te kunnen maken. Want het lijkt me erg gaaf om een short course 4s Senton te gaan maken. Het uitvogelen van wat ik daarvoor nodig heb en uiteindelijk iets unieks te creëren. Die uitdaging dat is voor mij een belangrijk deel van de hobby. Ik heb momenteel helemaal niets van onderdelen dus ik moet alles opnieuw aan gaan schaffen. Met uitzondering van het gereedschap. Het punt waar ik mee zit is dat ik niet weet wat een fatsoenlijke lader is met een maximum prijs van 70 euro en welke 4s Lipo's ik moet gaan aanschaffen (de gensacearespammers Bashing Series 5000mAh 14.8V 4S1P 50C-100C Lipo Batterij) staat op de eerste plaats momenteel. Ik heb ze gezien voor 60 euro per stuk.
Ik heb ook begrepen dat het ook ECHT belangrijk is om de Spektrum zender die in de RTR Arrma sets zit ZSM te gaan vervangen door???? De DumboRC 6 chan. met gyroscoop functie wordt het meest benoemd als goedkoopste oplossing voor het Spektrum debakel. Maar ik moet zeggen dat ik het liefst stuur met een handzender met twee pookjes...

Dus zover ben ik gekomen in het zeee dichtbegroeide bos der RC Hobby...

Groetjes Macspacey

Ps. Ik ben nog NET 38, dus ik lieg niet over mijn leeftijd hoor... (althans NOG NIET.........?

Maar ik zou heel erg graag eens een keer willen komen kijken en met eigen ogen zien als er iemand een rondje aan het rijden is met hun RC auto. Ik heb al mijn informatie en ideeën van het internet en van youtube videos.
Ik heb al JAAAREN niets meer IRL gezien qua RC. Het zou voor mijn beeldvorming en beleving echt zo ontzettend waardevol zijn om gewoon eens een Auto in actie te kunnen zien. Dan kan ik er een heel stuk beter uit komen met wat ik wil (en NIET wil) denk ik... Als ik zo vrij mag zijn, woont er hier iemand in Eindhoven toevallig??? Ik denk ik vraag het even.
Nee heb je, Ja kun je krijgen Toch???

Groetjes
Macspacey


?Eat?Sleep?〽?Bash?Repeat
?Eat?Sleep?〽?Bash?Repeat
Ja het is nogal een bos waar je doorheen moet moet al die rc's, lipo's en laders.
En het hangt allemaal samen.
De rc die je kiest heeft bepaalde lipo's nodig (bv 2x2s of 1x 4s) en afhankelijk van hoeveel lipo's je wilt kopen (meer lipo's=langer rijden) hoort daar ook een bepaalde lader bij die bijvoorbeeld 2 lipo's tegelijkertijd kan laden.
Je wilt niet 8 uur bezig zijn met laden voordat je kan gaan rijden.
Voor 70 euro koop je een redelijke lader, verwacht daarvoor geen topspul.
Ik koop mijn lipo's meestel bij HobbyKing.
Die hebben lage prijzen, goede kwaliteit en goede aftersale support. Heb een paar keer (3 van de 30) een slechte lipo van ze gehad en kreeg toen direct een nieuwe. Hun Europese warehouse zit in Nederland dus lipo's zijn snel binnen en tegen lage verzendkosten. Ze hebben ook prima laders.

Kijk maar eens op hun site: www.hobbyking.com
Als je wat zoekt het filter op EU Warehouse zetten.
Ze hebben een lipo lijn die heet Turnigy Heavy Duty (HD). Dat zijn prima lipo's voor redelijke prijzen. Heb ze al jaren.

En een keer met z'n allen rijden na die Corona ellende lijkt me een goed plan!
 
Last edited:
Ik vrees dat dit wel even gaat duren ? maar als het over is ? kunnen we zeker een keer ergens afspreken om te bashen ? gezellig ?
Kan ik hier in de buurt nog even oefenen met springen ???voordat we dat doen ?

Ik zal nog even kijken bij hobbyking.com voor batterijen ?maar vond het de vorige keer erg duur dat ik keek.
Nou hebben ze mij het wijs gemaakt maar of het waar is ?dat weet ik niet ?want ik heb het niet onderzocht ?
Maar ik had begrepen dat er maar een paar fabrieken in de wereld zijn die batterijen maken.?
Geloof dat Duitsland er een heeft en de rest staat als het goed is in China ?dus hij dan komt daar als het goed is vandaag ?en hoppa we doen er een andere sticker op en we hebben een ander product.
Dat gebeurt wel vaker en die wij ook op ons werk?


Dan heb ik nog een vraag want weet iemand waar je een beetje voor knappe prijs arrma stickers kan krijgen ?
Want toemen of toprc hebben ze niet ?en al kijk je op eBay dan kan je ook diep in je buidel tasten ? maar een paar knappe stickers maken je auto toch af?
 
:ROFLMAO::ROFLMAO: Ook weer opgelost, dat viel mee haha

Ja het is nogal een bos waar je doorheen moet moet al die rc's, lipo's en laders.
En het hangt allemaal samen.
De rc die je kiest heeft bepaalde lipo's nodig (bv 2x2s of 1x 4s) en afhankelijk van hoeveel lipo's je wilt kopen (meer lipo's=langer rijden) hoort daar ook een bepaalde lader bij die bijvoorbeeld 2 lipo's tegelijkertijd kan laden.
Je wilt niet 8 uur bezig zijn met laden voordat je kan gaan rijden.
Voor 70 euro koop je een redelijke lader, verwacht daarvoor geen topspul.
Ik koop mijn lipo's meestel bij HobbyKing.
Die hebben lage prijzen, goede kwaliteit en goede aftersale support. Heb een paar keer (3 van de 30) een slechte lipo van ze gehad en kreeg toen direct een nieuwe. Hun Europese warehouse zit in Nederland dus lipo's zijn snel binnen en tegen lage verzendkosten. Ze hebben ook prima laders.

Kijk maar eens op hun site: www.hobbyking.com
Als je wat zoekt het filter op EU Warehouse zetten.
Ze hebben een lipo lijn die heet Turnigy Heavy Duty (HD). Dat zijn prima lipo's voor redelijke prijzen. Heb ze al jaren.

En een keer met z'n allen rijden na die Corona ellende lijkt me een goed plan!

Goedemorgen!!

Had even op de site gekeken en idd de prijzen zijn heel scherp.

Maar het is allemaal met XT90 connector en ik heb Deans ??‍♂️

Ook heb ik geen loop connector om de 1 stekker door te lussen. Deze stekker heeft niemand ook op vrd zie ik... Zijn er toevallig forum members die zo eentje hebben liggen en er niks mee doen?

Dit bedoel ik dus:
 

Attachments

  • 5B51665C-AEBE-49D1-83A5-10FF6427333D.jpeg
    5B51665C-AEBE-49D1-83A5-10FF6427333D.jpeg
    393.3 KB · Views: 19
Goedemorgen!!

Had even op de site gekeken en idd de prijzen zijn heel scherp.

Maar het is allemaal met XT90 connector en ik heb Deans ??‍♂️

Ook heb ik geen loop connector om de 1 stekker door te lussen. Deze stekker heeft niemand ook op vrd zie ik... Zijn er toevallig forum members die zo eentje hebben liggen en er niks mee doen?

Dit bedoel ik dus:
Hobbyking heeft ook verloopstekkers, jij hebt dan deze nodig:

https://hobbyking.com/nl_nl/xt90-ma...760&indexName=hbk_live_magento_nl_nl_products

En zo'n loop kan ik wel voor je maken als ze nergens meer te vinden zijn.

Da's wel iets om over na te denken, als je verder wilt met deze hobby is het wel heeeeeel erg handig als je kan solderen.
Ik heb het mezelf ook geleerd. Beetje rondkijken op Youtube, zak stekkers en draad bestellen bij Hobbyking, soldeerbout bestellen en oefenen maar. De eerste 5 stekkers was een puinhoop maar daarna ging het steeds beter.
Heb daar al zo vaak plezier van gehad.
 
??? daar heb je helemaal gelijk in?
Is ook een kwestie van doen en dan komt het vanzelf wel een keer goed ?want ik heb al een hoop dingen hier door geleerd ??

Maar al ga je dat doen dan moet je weer dit en dat kopen of tang hiervoor en eentje daarvoor en ga zo nog maar even door?en zo heb je op een gegeven moment weer een hele boel spullen die je maar voor een ding gebruikt ?dus tot die tijd probeer ik het uit te stellen en alles gewoon te kopen ?
 
Hobbyking heeft ook verloopstekkers, jij hebt dan deze nodig:

https://hobbyking.com/nl_nl/xt90-ma...760&indexName=hbk_live_magento_nl_nl_products

En zo'n loop kan ik wel voor je maken als ze nergens meer te vinden zijn.

Da's wel iets om over na te denken, als je verder wilt met deze hobby is het wel heeeeeel erg handig als je kan solderen.
Ik heb het mezelf ook geleerd. Beetje rondkijken op Youtube, zak stekkers en draad bestellen bij Hobbyking, soldeerbout bestellen en oefenen maar. De eerste 5 stekkers was een puinhoop maar daarna ging het steeds beter.
Heb daar al zo vaak plezier van gehad.

Ik heb een soldeerbout en kan solderen ?

Zo'n loop stekker kun je dus makkelijk zelf maken? Gewoon beide contacten verbinden, that's it toch?

Dat zal me wel lukken idd

Heb zojuist m'n laadkabel gefixed want die gaf op een gegeven moment 'connection break' error.. En dat op alle lipo's...
 

Attachments

  • FB1AAE15-7834-4A01-A1E9-F0E3A5DF3022.jpeg
    FB1AAE15-7834-4A01-A1E9-F0E3A5DF3022.jpeg
    221.8 KB · Views: 20
Ik heb een soldeerbout en kan solderen ?

Zo'n loop stekker kun je dus makkelijk zelf maken? Gewoon beide contacten verbinden, that's it toch?

Dat zal me wel lukken idd

Heb zojuist m'n laadkabel gefixed want die gaf op een gegeven moment 'connection break' error.. En dat op alle lipo's...
Oh da's helemaal goed natuurlijk!
Ja beide contacten verbinden en klaar.

Als je je dan echt verveelt zou ik alles omgooien naar XT90. Veel makkelijker te solderen en aan te sluiten, heb ze op al m'n auto's zitten.
Op de 6s en 8s met anti-spark, dat knettert niet.
??? daar heb je helemaal gelijk in?
Is ook een kwestie van doen en dan komt het vanzelf wel een keer goed ?want ik heb al een hoop dingen hier door geleerd ??

Maar al ga je dat doen dan moet je weer dit en dat kopen of tang hiervoor en eentje daarvoor en ga zo nog maar even door?en zo heb je op een gegeven moment weer een hele boel spullen die je maar voor een ding gebruikt ?dus tot die tijd probeer ik het uit te stellen en alles gewoon te kopen ?
Ja da's waar, je verzamelt nogal wat zo in de loop der jaren. Maar hobby mag wat kosten en heb vorige week nog de radio gemaakt met een soldeerbout, dus het heeft meer voordelen!
 
Last edited:
Oh da's helemaal goed natuurlijk!
Ja beide contacten verbinden en klaar.

Als je je dan echt verveelt zou ik alles omgooien naar XT90. Veel makkelijker te solderen en aan te sluiten, heb ze op al m'n auto's zitten.
Op de 6s en 8s met anti-spark, dat knettert niet.

Ja da's waar, je verzamelt nogal wat zo in de loop der jaren. Maar hobby mag wat kosten en heb vorige week nog de radio gemaakt met een soldeerbout, dus het heeft meer voordelen!

Wat voor een kabel kan gebruiken om zo een loop connector te maken? Dan bestel ik gewoon in 1 keer van alles... Dus de XT90 is de stekker van nu? Deans is al wat ouder?

Goeie tips BTW, thanks??
 
Wat voor een kabel kan gebruiken om zo een loop connector te maken? Dan bestel ik gewoon in 1 keer van alles... Dus de XT90 is de stekker van nu? Deans is al wat ouder?

Goeie tips BTW, thanks??
Ja, XT90 is wel de standaard, samen met EC5. Maar ik vind persoonlijk XT90 veel fijner.
De draad die je moet hebben is waarschijnlijk 10awg.
Dat zit denk ik ook op de regelaar, staat op de buitenkant van de draad.
 
Ja, XT90 is wel de standaard, samen met EC5. Maar ik vind persoonlijk XT90 veel fijner.
De draad die je moet hebben is waarschijnlijk 10awg.
Dat zit denk ik ook op de regelaar, staat op de buitenkant van de draad.

Ah ok, duidelijk

Ik heb m'n servo zojuist even gefixed, even het moertje omgedraaid ??
 

Attachments

  • 13C7F333-2D5C-493D-8DF7-E1EB77086AA6.jpeg
    13C7F333-2D5C-493D-8DF7-E1EB77086AA6.jpeg
    247.5 KB · Views: 20
Ik kom net terug van een rondje op het grasveld (zie foto) En met beide sets lipo ongeveer 7min kunnen rijden... Ik snap er niks van. Gisteren op het zand had ik met gemak 15min op elke set lipo kunnen rijden... Maar dat was op zand...

Misschien dat de auto minder grip op gras heeft waardoor de accu's sneller leeg raken?
 

Attachments

  • 7D2FED35-4C4A-4E6C-B486-82ECAEC8B78F.jpeg
    7D2FED35-4C4A-4E6C-B486-82ECAEC8B78F.jpeg
    549.9 KB · Views: 17
Ik kom net terug van een rondje op het grasveld (zie foto) En met beide sets lipo ongeveer 7min kunnen rijden... Ik snap er niks van. Gisteren op het zand had ik met gemak 15min op elke set lipo kunnen rijden... Maar dat was op zand...

Misschien dat de auto minder grip op gras heeft waardoor de accu's sneller leeg raken?
Je hebt juist meer grip op gras, dat vreet lipo's dus op zich is dat wel logisch. Maar het blijft wel erg (te) weinig rijtijd.
Zou toch maar 's naar een BLX185 gaan kijken...
 
Ik maar wachten ?en jullie maar lekker rijden ?
Ook al was het maar 7 min ?maar goed wel weer lekker vaag?????


Krijg morgen wel spulletjes binnen ?dus ik kan alvast lekker beginnen met ombouwen ?en dan hopelijk eind van de week begin volgende week een nieuwe esc?En dan wordt het tijd om hem uit te laten....
Zal je zien dan is het slecht weer met regen ?of we hebben tegen die tijd een griepje te pakken ?
 
Je hebt juist meer grip op gras, dat vreet lipo's dus op zich is dat wel logisch. Maar het blijft wel erg (te) weinig rijtijd.
Zou toch maar 's naar een BLX185 gaan kijken...

Had na het eten nog even op straat gereden.. Was toch weinig verkeer ?

Ik had de gopro op de auto gezet en ik kon ruim 20 minuten 'speedruns' op de weg doen...

Rara. Vreemd toch? Een nieuwe ESC zal toch niks anders brengen lijkt mij?

Gisteren in het zand -> lange rijtijd (ongeveer 20 min)
Vandaag op het gras-> korte rijtijd (ongeveer 7 minuten)
In de avond op straat-> lange rijtijd (ongeveer 20 minuten)

Vind het maar vreemd dat ze esc zich anders gedraagt bij verschillende ondergronden...
 

Attachments

  • A9FE5A54-38DD-439E-B2D7-8E930DA5C48E.png
    A9FE5A54-38DD-439E-B2D7-8E930DA5C48E.png
    1.3 MB · Views: 30
Had na het eten nog even op straat gereden.. Was toch weinig verkeer ?

Ik had de gopro op de auto gezet en ik kon ruim 20 minuten 'speedruns' op de weg doen...

Rara. Vreemd toch? Een nieuwe ESC zal toch niks anders brengen lijkt mij?

Gisteren in het zand -> lange rijtijd (ongeveer 20 min)
Vandaag op het gras-> korte rijtijd (ongeveer 7 minuten)
In de avond op straat-> lange rijtijd (ongeveer 20 minuten)

Vind het maar vreemd dat ze esc zich anders gedraagt bij verschillende ondergronden...
Haha, lekker gassen in de straat.
Tsja, jouw esc houdt gewoon niet van gras ;)
Denk niet dat het aan de ondergrond ligt, je had het van de week ook op zand toch?
De LVC komt er af en toe te vroeg in, lijkt erop dat die niet helemaal lekker is.
 
Back
Top