Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
40 = diameter
74 = lengte

2050 × voltage = theoretisch max. toerental

Een grotere motor betekend niet altijd ook gelijk een hogere kv waarde..

En het max. toertal moet je wel kunnen bereiken om er wat aan te hebben..

2050kv × 22.2v = 45.510 rpm (6S 4074 motor)
3200kv × 11.1v = 35.520 rpm (3S 3660 motor)
2400kv × 14.8v = 35.520 rpm (4S 3668 motor)

Als je naar de 3s/4s motoren kijkt.. Die hebben een hogere kv waarde.. Maar.. Tevens een lager max. voltage wat ze kunnen hebben..

Motortechnisch is dit hoe ver mijn verstand rijkt..

Maar er zijn hier in het engels threads genoeg waar je hele goede info uit kunt halen..
 
Ik kwam deze tegen super saai maar toch interessant ? het werkt dus echt maar wordt gewoon heet wat je ook doet..

 
heeft hier iemand de yeah racing heatsink met dubbele fan al gemonteerd op een kraton v4? past dat allemaal met de rolkooi? heb het gevoel dat ik weinig plaats heb tussen de rolkooi en de motor. zicht kan bedriegen maar ik weet het liever zeker voor ik er een bestel op rcmart

edit: nvm heb toch een foto gevonden waar hij op een kraton gemonteerd staat. moet dus lukken. denk alleen dat je de borgpen niet meer door de as van de rolkooi krijgt. maar die zie ik er ook niet zomaar uitvliegen...
 
heeft hier iemand de yeah racing heatsink met dubbele fan al gemonteerd op een kraton v4? past dat allemaal met de rolkooi? heb het gevoel dat ik weinig plaats heb tussen de rolkooi en de motor. zicht kan bedriegen maar ik weet het liever zeker voor ik er een bestel op rcmart

Als het in een Typhon lukt.. Moet een Kraton geen probleem zijn toch?

20200601_175325.jpg
 
Last edited:
Daar gaat ie wel langs.. Zul je hem alleen wat naar buiten moeten draaien.. Ik maak nog wat fotos

View attachment 83696View attachment 83697View attachment 83698
thx! ik krijg hem er wel op gemonteerd als ik het zo zie.

hoe zit het eigenlijk met bestellingen bij rcmart? heb nog nooit iets uit China besteld dus... betaal je daar nog btw op? of is die kans klein? had ergens gelezen dat je boven de 22 euro nog btw moet betalen, en de fans met heatsink kosten 24.5$ en dan nog 2 fan protectors erbij (15$)...
 
thx! ik krijg hem er wel op gemonteerd als ik het zo zie.

hoe zit het eigenlijk met bestellingen bij rcmart? heb nog nooit iets uit China besteld dus... betaal je daar nog btw op? of is die kans klein? had ergens gelezen dat je boven de 22 euro nog btw moet betalen, en de fans met heatsink kosten 24.5$ en dan nog 2 fan protectors erbij (15$)...

Ik heb daar meerdere keren wat besteld.. Laatste keer al wel even geleden.. Heb nu weer 2 orders onderweg..
Wat ze in het verleden deden was smokkelen met de douane formulieren..

Dit was mijn 1e order daar..

20190619_170721.jpg


20190619_174038.jpg


Zijn kleine en lichte pakketen.. Die vallen tussen al het aliexpress gedoe niet op..

Ik heb nooit bij hoeven betalen.. Mocht je bij moeten betalen is het 21% over de goederen..
Boven 150eu komen er ook nog extra kosten bij.. Maar dat is voor jou nu niet van toepassing
 
Zou dat yeah racing en dat hot racing hetzelfde zijn?
Want ze lijken wel heel veel op mekaar?
En wat vindt je van die Heat sink eigenlijk of dit die nog niet in je auto?

Ben ook benieuwd naar de temperatuur en helemaal door dat filmpje van vanmorgen.
Maar Ik probeer al sinds december een infrarood thermometer te bestellen ?.
Maar raakt steeds zoek of er is geen voorraad.
Dit weekend weer een poging gewaagd, maar de prijzen zijn behoorlijk omhoog gegaan ?
 
Nopez..
HR is een amerikaans bedrijf..
YR waarschijnlijk chinees ofzo..

De heatsink is een topding.. Zit helemaal rondom de motor.. Neemt warmte uit de motor op.. En de fans koelen hem weer af..
 
Nou ja het lijkt erg veel op elkaar.

Maar ik heb zelf maar een heatsink met 1 ventilator. Maar aan dat filmpje te zien doet die niet zo heel veel. Had al het idee dat een tweede geen overbodige luxe zou zijn maar nu weet ik het zeker.
Er zijn trouwens wel van die ventilator boosters. Maar of dat werkt weet ik niet?en geen idee of die 3d geprinte dingen tegen hitte kunnen?
 
Nou ja het lijkt erg veel op elkaar.

Maar ik heb zelf maar een heatsink met 1 ventilator. Maar aan dat filmpje te zien doet die niet zo heel veel. Had al het idee dat een tweede geen overbodige luxe zou zijn maar nu weet ik het zeker.
Er zijn trouwens wel van die ventilator boosters. Maar of dat werkt weet ik niet?en geen idee of die 3d geprinte dingen tegen hitte kunnen?

Ntf fans, worden gevoed door een losse lipo. ?

 
Last edited:
@groenemichel

Ik heb vandaag een kleine order van RCmart ontvangen.. Order bedrag was 24$
En wederom.. Op het douane formulier:
"Toy Car Parts"
"Value: 12$"

Die lui breken je bedrag in tweeen.. Dus geen gezeik met BTW!
 
Nou ben ik een beetje bezig met speedruns om te kijken hoe hard mijn autootje gaat?
Maar nou was ik laatst met 108 km mijn voorwiel verloren ?kan ik nergens meer terug vinden maar heb wel mijn wheel nut gevonden.
Oude bandjes er op maar die balloonen als een gek. Dus je loopt toch tegen wat problemen aan om een paar kilometer harder te gaan.
Nu moet ik toch een nieuwe setje bestellen en deze zijn dus niet voor hoge snelheid ?
Maar dan heb je deze bandjes en wie heeft er ervaring mee en welke kan ik het beste nemen
https://www.gearrc.com/avenger-hp-s...MkeUbP3_qhhRniC-dldPmZN3AZVaCPAEaAurpEALw_wcB

Maar ook deze

https://www.toprc.nl/dboots-hoons-4...Y3wT9Wwwnym-LiUDkEAXIuL8XH317zvwaAt5HEALw_wcB

Welke van de 2 is groter of zijn ze net zo groot weet ook iemand dat?
 
dBoots Hoons -->100mm
PL avenger --> 106mm

Louise GT Tarmac --> 104mm
Zacht.. Vanaf 18,95
Superzacht.. Vanaf 21,95


@Sosnl Yep, dwars door de camera heen.. Asfalt was nat.. Had verwacht dat ie er wel achterlangs zou glijden.. Nopez.. Grippy as fiddlestick.. Gewoon de zachte..
 
Last edited:
Dan wordt het de PL Avengers?want dan ga je wat harder?omdat het wiel groter is.

Ik heb ook van die Louise gt shift geloof ik.
Maar daar deed ik een speedrun mee en ging toen 10km langzamer.
Ik kwam toen ook op dat filmpje terecht ?dus grappig dat die weer van jou is?
 
Dan wordt het de PL Avengers?want dan ga je wat harder?omdat het wiel groter is.

Ik heb ook van die Louise gt shift geloof ik.
Maar daar deed ik een speedrun mee en ging toen 10km langzamer.
Ik kwam toen ook op dat filmpje terecht ?dus grappig dat die weer van jou is?

Niet altijd waar..

Breedte speelt ook een rol..
GRP maakt ook 1/5 scale banden.. Die zijn 118mm doorsnee.. Maar tevens 65mm breed..
De breedt is de reden waarom ze niet gebruikt worden.. De verhoogde rolweerstand weegt niet op tegen de grotere diameter..

En dan heb je nog het gewicht..

Proline - 106mm / 43mm / ???gr
Louise - 104mm / 42mm / 111gr

En het type velg.. Die discwheels hebben een betere aero.. Dus Louise met 6 spaken vs Proline met disc vergelijken is niet fair..
 
Ik kan het gewicht ook nergens vinden ? zie wel dat zie die ook maar garanderen tot 100mph of 8000 toeren.

Ik moet zeggen dat ik die discwheels in zwart wel vet vindt hoor ?van Proline.
Gebruik nu zelf die Louise Pioneer op mijn auto maar die zitten op hun max met 114km.
En met die andere ga ik een stuk langzamer maar die Pioneer zijn ook veel groter ?

Wel lekker want kan dezelfde banden gebruiken die ik al heb?want ik heb in principe 2 typhon's nu?
Maar ik wil die badlands met zwarte discwheel ook een keer proberen..
Heb jij die ook wel eens gehad?
 
Back
Top