Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Nou vandaag wordt voor mij niks want hij ligt weer uit elkaar ? want hij gaat wel maar klinkt toch een beetje als een tractor.
Had wel van die nieuwe cups besteld die in je diff zitten. Maar vergeten te gebruiken ?dus die er meteen in gedaan. Is wel snel zwart na een paar batterijen ?of zat het dan niet goed?

En achter zat wat spelling in de main input gear. Denk dat dat het tractor geluid was?want heb ook die tandjes in mijn diff huis zitten.
Dus dat is nu hopelijk verholpen en alleen even wachten tot de locktite is opgedroogd.
Met een beetje mazzel is hij morgen goed....
 
Nou vandaag wordt voor mij niks want hij ligt weer uit elkaar ? want hij gaat wel maar klinkt toch een beetje als een tractor.
Had wel van die nieuwe cups besteld die in je diff zitten. Maar vergeten te gebruiken ?dus die er meteen in gedaan. Is wel snel zwart na een paar batterijen ?of zat het dan niet goed?

En achter zat wat spelling in de main input gear. Denk dat dat het tractor geluid was?want heb ook die tandjes in mijn diff huis zitten.
Dus dat is nu hopelijk verholpen en alleen even wachten tot de locktite is opgedroogd.
Met een beetje mazzel is hij morgen goed....

Loctite in je diffs?
 
Last edited:
Schade van vandaag na half uurtje bashen in Best. Backflips gingen top maar helaas schokbreker schade en wingmount zo goed als dood. Weet iemand of dat gedeelte van de schokbreker los te krijgen is?
 

Attachments

  • C3D6A1BF-CB8E-4F47-88B8-2E68072D46BD.jpeg
    C3D6A1BF-CB8E-4F47-88B8-2E68072D46BD.jpeg
    323.5 KB · Views: 33
  • 523B3064-4FC9-460D-AEB6-9F14B859392B.jpeg
    523B3064-4FC9-460D-AEB6-9F14B859392B.jpeg
    311.7 KB · Views: 27
Schade van vandaag na half uurtje bashen in Best. Backflips gingen top maar helaas schokbreker schade en wingmount zo goed als dood. Weet iemand of dat gedeelte van de schokbreker los te krijgen is?

Beginnersfoutje ;)

Er zitten setscrews in je armen.. Droopscrews noemen ze die.. Die moet je afstellen.. Als je ze iets verder in draait.. Wordt de travel van je arm iets gelimiteerd.. Daardoor.. Staat je shock altijd iets onder compressie wanneer de wielen van de grond zijn..

In jouw geval.. Was het probleem dat de shocks, met wielen van de grond helemaal uitgeveerd waren.. Als de armen dan (onder het gewicht van de grote zware backflips) iets uitbuigen.. Breekt op een gegeven moment het zwakste deel.. De oogjes dus..

Zijn los te krijgen.. Naja, los, los.. Zitten weer in een setje onderdelen: AR330338

Traxxas verkoopt setjes die ook passen.. Weet daar alleen het nummer niet van..
 
Last edited:
Schade van vandaag na half uurtje bashen in Best. Backflips gingen top maar helaas schokbreker schade en wingmount zo goed als dood. Weet iemand of dat gedeelte van de schokbreker los te krijgen is?
De rod ends en balls van Tekno zijn een goede upgrade

Alum. Balls TKR5049A (4pcs)

Rod ends TKR6140C (4pcs)
 
De rod ends en balls van Tekno zijn een goede upgrade

Alum. Balls TKR5049A (4pcs)

Rod ends TKR6140C (4pcs)
Top heren... Wat moet ik toch zonder jullie. Fijn al die gedeelde kennis hier.

hoe moet ik die afstellen @Mike-NLD? je bedoelt deze toch? Hoe moeten ze staan?
 

Attachments

  • 73096554-8E98-4EE9-9BF4-D00D3038D41A.jpeg
    73096554-8E98-4EE9-9BF4-D00D3038D41A.jpeg
    206.3 KB · Views: 22
@JvG

Jij hebt hier het meeste verstand van de TD onderdelen.. Zat zo eens door de modelbau bocgum website te scrollen.. Best wel wat misschien interessante spullekes..
Top heren... Wat moet ik toch zonder jullie. Fijn al die gedeelde kennis hier.

hoe moet ik die afstellen @Mike-NLD? je bedoelt deze toch? Hoe moeten ze staan?

Messenger ;)
 
En de rear wing mount voor de Notorious. Gewoon origineel pakken? Weet iemand ze nog ergens op voorraad? Of waar ik hem snelste kan krijgen?
 
@JvG

Jij hebt hier het meeste verstand van de TD onderdelen.. Zat zo eens door de modelbau bocgum website te scrollen.. Best wel wat misschien interessante spullekes..
Ja klopt, kweenie of alles past maar die gasten van TD werken nog bij Arrma dus je kan het altijd vragen. Wat voor spullekes heb je gezien?
 
Ja klopt, kweenie of alles past maar die gasten van TD werken nog bij Arrma dus je kan het altijd vragen. Wat voor spullekes heb je gezien?

Rodends, diff gaskets en o-rings, wingmount, FF, FR, RF blokjes

Ipc is de Typhon natuurlijk een aangepaste TD buggy.. Best een hoop wat zou kunnen/moeten passen..
 
Heb net even een stukje gereden ?en wat een heerlijke auto?die vliegt als de brandweer. Zit een 16t pinion in maar wtf?ik heb eindelijk een monster ?
ik denk dat ik hem zondag goed in mekaar heb gezet ?want hij doet nu helemaal wheelies?en dat deed hij niet.
Klinkt ook niet meer als een tractor ?

Maar nu kom ik op het volgende want ik heb ook een fs-gt5 ?
Maar nu snap ik iets niet dus ik heb wat fout gedaan ?
Als ik svc aanzet dan rijdt hij alleen maar rondjes ?
Dus nu vraag ik me af maakt het uit hoe om jij je reciever in je auto zet?
Of moet ik hem voor de zekerheid nog even caliberen met de bind plug?
Want ik heb het wel gedaan in de afstandsbediening en dat was bij mijn vorige auto voldoende.
 
Heb net even een stukje gereden ?en wat een heerlijke auto?die vliegt als de brandweer. Zit een 16t pinion in maar wtf?ik heb eindelijk een monster ?
ik denk dat ik hem zondag goed in mekaar heb gezet ?want hij doet nu helemaal wheelies?en dat deed hij niet.
Klinkt ook niet meer als een tractor ?

Maar nu kom ik op het volgende want ik heb ook een fs-gt5 ?
Maar nu snap ik iets niet dus ik heb wat fout gedaan ?
Als ik svc aanzet dan rijdt hij alleen maar rondjes ?
Dus nu vraag ik me af maakt het uit hoe om jij je reciever in je auto zet?
Of moet ik hem voor de zekerheid nog even caliberen met de bind plug?
Want ik heb het wel gedaan in de afstandsbediening en dat was bij mijn vorige auto voldoende.

Receiver met de stekkers naar boven.. Op een vlakke ondergrond fixeren.. Mag niet meer bewegen.. Vaak zelfs met een bepaalde kant naar de rijrichting..
 
Bij mijn andere auto heb ik geen last en koppelen ging ook in een keer.
Maar is dit de goede kant op of moet hij andersom??
 

Attachments

  • IMG_20200622_192330.jpg
    IMG_20200622_192330.jpg
    402 KB · Views: 16
Nou ik heb hem omgedraaid maar dat maakt niet uit?hij draait een rondje als je dat aanzet ?dan heb is het over svc voor de mensen thuis die meeschrijven en meelezen.?
En dan kom je ook niet lekker uit net die kabels dus zal wel goed zitten.
Vrees dat er misschien wat met de reciever is. Want de onderkant zit daarvan los en dat was al voor ik hem eruit haalde.
Dus zal daar ook een keer een nieuwe voor bestellen.

Want zonder svc is mijn andere auto niet te bestuderen.
Ben benieuwd hoe het is met de typhon.
 
Nou ik heb hem omgedraaid maar dat maakt niet uit?hij draait een rondje als je dat aanzet ?dan heb is het over svc voor de mensen thuis die meeschrijven en meelezen.?
En dan kom je ook niet lekker uit net die kabels dus zal wel goed zitten.
Vrees dat er misschien wat met de reciever is. Want de onderkant zit daarvan los en dat was al voor ik hem eruit haalde.
Dus zal daar ook een keer een nieuwe voor bestellen.

Want zonder svc is mijn andere auto niet te bestuderen.
Ben benieuwd hoe het is met de typhon.

Just control your trigger finger ;)
 
Nou ik heb hem omgedraaid maar dat maakt niet uit?hij draait een rondje als je dat aanzet ?dan heb is het over svc voor de mensen thuis die meeschrijven en meelezen.?
En dan kom je ook niet lekker uit net die kabels dus zal wel goed zitten.
Vrees dat er misschien wat met de reciever is. Want de onderkant zit daarvan los en dat was al voor ik hem eruit haalde.
Dus zal daar ook een keer een nieuwe voor bestellen.

Want zonder svc is mijn andere auto niet te bestuderen.
Ben benieuwd hoe het is met de typhon.
Mischien dat deze YouTube video je meer wegwijs kan maken? Legt de FS GT5 helemaal uit.
Edit: moet die link er wel in staan:
?
 
Last edited:
Back
Top