Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Ik snapte het eerst niet?ik denk taifun?wat bedoelt hij nou ?heeft hij het nou over een typhon of een talion?.want die gaan wat harder ?
Maar het is je bootje ??zal hij niet zinken als je er zoveel gewicht aan batterijen in doet??
Maar zeker een goede vraag hoe ze dat toen gedaan hebben ?.


Zou toch 's gaan kijken naar een Limitless dan ????
Nou 100 is hard zat hoor?en ik kan met mijn typhon speedruns doen?als ik dat wil even wachten op een body ervoor. En even kijken hoe ik hem lager bij de grond krijg zonder dat het al te veel gaat kost?
Hou ik die kraton gewoon zoals hij is?maar ben wel benieuwd wat hij op 8s doet met dat setje.

Dan heb ik een aantal filmpjes gezien over het balanceren van je banden.
Maar doen jullie dat ook of is dat niet nodig bij bashen.
 
En even kijken hoe ik hem lager bij de grond krijg zonder dat het al te veel gaat kost?

Maar doen jullie dat ook of is dat niet nodig bij bashen.

Typhon dichter naar de grond is een kwestie van je droopscrews dieper in de armen schroeven.. Dan zakt ie vanzelf..

Banden balanceren is voor bashen niet heel hard nodig..
 
Topper ? niet aangedacht ik denk moet andere veren en shock towers aanschaffen.
Anders heb ik het idee dat die body niet past?
 
Dank je wel maar het is nog niet voor nu? eerste gewoon even genieten van mijn auto ?dat komt wel in de winter of zo.

Ik heb hem vandaag echt aan de tand gevoeld ?was naar Purmerend industrie terrein wordt daar aangelegd.
Lekker de ruimte dus genoeg mogelijkheden om lekker te springen ?of door het gras en het zand te baggeren ?en wat een beest en wat een verschil zeg.
Geen probleem terwijl die andere daar echt moeite mee had?
ik moet de snelheid nog meten maar hij gaat echt hard en dit is pas 16t?ik denk dat hij nu de 100 al haalt.
De temperatuur was ook goed met 56 graden en dat was naar 3 batterijen waarvan 2x 6500mah.
Maar ik heb wel turbo ventilators erop zitten ?de vraag is hoe lang houden die mijn rijstijl vol.

Maar ik denk wel dat er dikkere olie voorin moet ?want die banden balloonen wel als een gek


Nu ben ik zo benieuwd hoe die kraton is
 
Dank je wel maar het is nog niet voor nu? eerste gewoon even genieten van mijn auto ?dat komt wel in de winter of zo.

Ik heb hem vandaag echt aan de tand gevoeld ?was naar Purmerend industrie terrein wordt daar aangelegd.
Lekker de ruimte dus genoeg mogelijkheden om lekker te springen ?of door het gras en het zand te baggeren ?en wat een beest en wat een verschil zeg.
Geen probleem terwijl die andere daar echt moeite mee had?
ik moet de snelheid nog meten maar hij gaat echt hard en dit is pas 16t?ik denk dat hij nu de 100 al haalt.
De temperatuur was ook goed met 56 graden en dat was naar 3 batterijen waarvan 2x 6500mah.
Maar ik heb wel turbo ventilators erop zitten ?de vraag is hoe lang houden die mijn rijstijl vol.

Maar ik denk wel dat er dikkere olie voorin moet ?want die banden balloonen wel als een gek


Nu ben ik zo benieuwd hoe die kraton is
als je voorbanden balloonen moet je dikkere olie in je middendiff steken. zo verdeel je de kracht meer naar je achterwielen wanneer je voorwielen van de grond komen en gaan je voorwielen minder balloonen
 
Ok nou dan moet ik dat gaan uitzoeken en proberen ?maar dat komt wel als hij weer uit mekaar moet.
Voorlopig kan hij volgens het boekje nog 17x voor er weer onderhoud moet worden gepleegd ?
 
Ben even in Best aan het ‘bashen’

was maar van korte duur want m’n rechter voorste schokdemper is gewoon gebroken...

bash proof zeggen ze dan.. is eigenlijk gewoon rommel
 

Attachments

  • 1AA34720-8946-4817-8923-3726EC576EB2.jpeg
    1AA34720-8946-4817-8923-3726EC576EB2.jpeg
    418.4 KB · Views: 23
Ben even in Best aan het ‘bashen’

was maar van korte duur want m’n rechter voorste schokdemper is gewoon gebroken...

bash proof zeggen ze dan.. is eigenlijk gewoon rommel
zwakste punt afgebroken. schroefdraad van de piston. wss enkel nieuwe stang nodig, of is er verder nog schade?
 
Ach ik had een nieuwe set Proline badlands gekocht ?staande backflips ? met deze bandjes.

Daar heb ik ongeveer 2 min meegereden ?zijn eigenlijk gewoon kut banden.
Maar beetje lijm en we gaan morgen weer knallen ??

Moet zeggen dat ik shocks ook een lastig punt vindt. Ben ook niet te spreken over de stock shock terwijl ze zeggen dat er geen betere zijn?ik weet het niet iedereen is er over het volgende merk te spreken.
Maar ik heb nu gpm shocks me dubbele vering en een stang van 5mm in plaats van 4mm.
Ik geloof dat er standaard 105mm voor zit en 115mm achter in een typhon.
Door een foutje zit ik nu met 115mm voor en 125mm achter.?
Maar bevalt me prima hij is altijd onder spanning wat weer goed moet zijn.?
Springt goed en stuitert niet na echt tot nu toe echt top dingen ? vergeleken met mijn andere auto veren deze tenminste ?

Maar er zitten nu pas 3 batterijen knallen in, dus ze kunnen morgen best stuk zijn?als ik een foutje maak of verkeerd terecht kom.
Kan het snel afgelopen zijn.
 

Attachments

  • IMG_20200711_125802.jpg
    IMG_20200711_125802.jpg
    645.4 KB · Views: 19
zwakste punt afgebroken. schroefdraad van de piston. wss enkel nieuwe stang nodig, of is er verder nog schade?

maar de schacht is ook verrot...als je zo een setje spares koopt, zit er dan alles bij?
 

Attachments

  • D29CB80B-6CC7-4364-8EFE-A2424E2568DC.jpeg
    D29CB80B-6CC7-4364-8EFE-A2424E2568DC.jpeg
    213.5 KB · Views: 20
nee de shock shafts en de onderste shock cap zijn apart te krijgen. schroef die er even af en kijk of de dichtingen nog ok zijn. die zijn wss ook kapot dan...
Zal morgen eens even kijken... heb nu even geen zin meer om te sleutelen ?

thanks voor je tips
 
maar de schacht is ook verrot...als je zo een setje spares koopt, zit er dan alles bij?

nee de shock shafts en de onderste shock cap zijn apart te krijgen. schroef die er even af en kijk of de dichtingen nog ok zijn. die zijn wss ook kapot dan...

Aan de top-cap te zien zijn het nog V1 shocks ook.. En zullen door de jaren heen best wat klappen hebben gevangen.. Shafts zijn nog 3.5mm ipv de 4mm van nu..

Zoals gezegd, Shafts en caps zijn los verkrijgbaar.. Even checken hoe het met je o-ringen is.. En zorgen dat je de juiste partnrs besteld..

IMG_20200711_211138.jpg


IMG_20200711_211113.jpg
 
Last edited:
Afgelopen week de diffs van mijn mojave maar eens uit elkaar gehaald en zagen er verrassend genoeg best wel heel goed uit ondanks dat deze al een half jaar mishandeld worden. Kwam er alleen achter dat ik niet genoeg 10/20k olie maar had staan dus heb hier maar 50k in het achter diff gegooid. Ik moet zeggen ik had niet verwacht dat dit zo goed zou werken.
De achterkant breekt veel makkelijker uit wat er voor zorgt dat je veel meer de bocht in kan gooien en langer in een drift kan houden.

De kraton met 500k in het midden diff is ook een heel ander beest dan met de standaard olie. Veel minder ballooning en reageert veel "sneller" op het gas.

En er is zowaar niks kapot gegaan deze keer, al met al een geslaagde avond voor de verandering ?
 
Voor de geïnteresseerden hierbij een prijslijstje!


AR320188 - SWB chassis - €30
AR330220/AR330222 - Shocktower F/R - €20*
AR406147 - Blue Noto Body incl. Rollcage - € 65
ARA320504 - Center Brace incl. Mounts - €10
AR390205 - BLX185 Motor - €80
AR390211IC - BLX185 ESC - € 85
AR390139 - Stuurservo - € 15
Spektrum STX2 TX/RX - € 25
ARA320468/ARA320499/ - Sliding motor/center diff mount + top plate - € 22,50
AR310854/AR310957 - Front diff housing + internals - € 45
ARA310959 - Center diff 50T spur - € 30
AR310458/AR310472/AR310470/AR459 - dogbones + CVD's F/C/R - € 45
AR310484 - Wheelhex (4) - €10
AR510092 - dBoots Backflips wheels/tires (4) - € 85
Steering rack / top plate - € 25
AR330219/AR330218/AR330429 - Arrms F(L/U)/R - € 30
ARA330621 - Front Shocks (2) - €40
ARA330622 - Rear Shocks (2) - €40

Prijzen exclusief verzendkosten
 
ga je net als Mike arrma's uit mekaar schroeven en verkopen aan onderdelen??
Zit zo weinig op een outcast wat ik gebruiken kan of nodig heb.

Maar goed vandaag gereden en helaas van korte duur ?denk 5 min en toen was feest over. Hij klonk ook raar niet zoals gisteren bleek de motor mount zat los te zitten?
Meteen de mogelijkheid aangepakt om die sliding motor mount erin te zetten met een 18t.
Nu locktite laten drogen en morgen het beestje weer even uitlaten?

Weet iemand dat ?hoe lang gaan eigenlijk al je tandwielen eigenlijk mee??? Of hoe vaak vervangen jullie dat. Of doen jullie dat pas als ze breken??
Dan heb ik het over die dingen die in je diffs zitten en die grote van je main diff.
 
Back
Top