Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
?ik neem aan dat je speedruns wil gaan doen met jou typhon??
Echt geen verstand van maar ik geloof wel dat er laatst iemand op het forum zat die ook speedruns deed?

Ik zit even te kijken want ik ga er al vanuit dat de vertanding in mijn autootje kapot gaat en dat er dan kraton vertanding in moet.
Maar echt overal uitverkocht ?en pas weer de 2 week in februari ? dat er weer voorraad komt ?
Hopelijk gaat dat volgend jaar wat beter ?want voorraad is overal drama ?

Nouja niet specifiek speedruns hoor maar gewoon een rappe straat raket..die er een beetje anders als de standaard typhon uitziet xd

De voorraad overal is inderdaad zwaar klote momenteel. ik wacht nu ook al bijna 2 maand op 3 onderdelen?
Damn you....covid19
 
Ok ja het is een beetje kiezen of delen geloof ik?want hoe rapper je gaat hoe minder geschikt hij wordt om te bashen
Maar ja een 20t erin en het is een aardige raket ?
 
Echt iets voor mietjes??dat zijn nog eens teksten ?
Deed jij niet aan speedruns ?
Maar volgens mij is dat serieuze koek waar je geen foutje kan permitteren ?
Maar ja ieder zijn ding ?
 
Vleugje ironie natuurlijk :D

Het valt wel mee hoor. Met een rappe straat raket rij je misschien wel sneller stukken mee. Ik vlam alleen maar op een recht stuk.

Onderdelen gaat wel behoorlijk wat budget in zitten. Iedere keer als ik hem echt doortrek is het toch hopen dat ie niet in de fik vliegt of zelf gaat gaat vliegen en of ie uberhaupt wel wil remmen.
En vreemde dingen die daarnaast nog gebeuren. Je bent toch vaker aan het knutselen ipv dat je hem steeds rijdend en wel weer opbergt.
Zo had ik me een noble nb4 radio cadeau gedaan en na het inpluggen van de receiver deed mijn esc het opeens niet meer zoals het hoort. Blijkbaar een unieke storing want mijn filmpje is, als ik het moet geloven, de hele support en R&D afdeling rond gegaan. Nu maar weer afwachten of het een garantie geval is of niet, anders is het even 320€ afschrijven :(
 
Wtf ?dat is niet misselijk ?en super zonde natuurlijk ?

Dat ik die speedruns deed met mijn typhon 3s en 114km op de klok zetten.?
Wat natuurlijk niks voorstelt met waar jij mee bezig bent.
Maar dat was ook de enige keer dat mijn hart in me keel zat omdat je weet dat een foutje fataal kan zijn?
Maar het heeft ook wel weer wat als het natuurlijk lukt en je een nieuwe pb neerzet ?


Ik heb heb een flysky gt-5 op zich een goed ding hoor?
Maar als ik verander van auto moet ik iedere keer op nieuw de esc koppelen ?
Niet dat het veel werk is maar wel super irritant ?
Heb ook een andere zender besteld want op een of anderen manier heb ik ongeveer 50 meter bereik ?
En dat scheelt wel eens hoor als ik mazzel heb?en heb ik iets meer maar die 200 meter die op de doos staat haal ik lang niet?

Plus ik snap er geen reet van?als ik die svc aan zet dan rijdt hij alleen nog maar rondjes ?
Bij mijn 3s model kon ik niet zonder rijden want anders reed je alleen maar rondjes en kwam ik echt niet vooruit.
Maar nu moet dat uit want anders kom in niet vooruit ? snappen jullie dat???
Hopelijk van de week die nieuwe zender ?
Maar goed ga nu ff rondje rijden ?
 
Weet niet of het te zien is?
Maar iets met die Servo saver? waarschijnlijk heeft ie zijn werk goed gedaan ? en is mijn Servo nog heel .
Maar is dit zo weer in mekaar te zetten of heb je een nieuwe nodig??
Of zie je dat pas op het moment dat hij uit mekaar gaat??

IMG_20201213_154925.jpg
 
Weet niet of het te zien is?
Maar iets met die Servo saver? waarschijnlijk heeft ie zijn werk goed gedaan ? en is mijn Servo nog heel .
Maar is dit zo weer in mekaar te zetten of heb je een nieuwe nodig??
Of zie je dat pas op het moment dat hij uit mekaar gaat??
Waarschijnlijk kan je het gewoon weer in elkaar steken.

Wtf ?dat is niet misselijk ?en super zonde natuurlijk ?

Dat ik die speedruns deed met mijn typhon 3s en 114km op de klok zetten.?
Wat natuurlijk niks voorstelt met waar jij mee bezig bent.
Maar dat was ook de enige keer dat mijn hart in me keel zat omdat je weet dat een foutje fataal kan zijn?
Maar het heeft ook wel weer wat als het natuurlijk lukt en je een nieuwe pb neerzet ?

Ik heb heb een flysky gt-5 op zich een goed ding hoor?
Maar als ik verander van auto moet ik iedere keer op nieuw de esc koppelen ?
Niet dat het veel werk is maar wel super irritant ?
Heb ook een andere zender besteld want op een of anderen manier heb ik ongeveer 50 meter bereik ?
En dat scheelt wel eens hoor als ik mazzel heb?en heb ik iets meer maar die 200 meter die op de doos staat haal ik lang niet?

Plus ik snap er geen reet van?als ik die svc aan zet dan rijdt hij alleen nog maar rondjes ?
Bij mijn 3s model kon ik niet zonder rijden want anders reed je alleen maar rondjes en kwam ik echt niet vooruit.
Maar nu moet dat uit want anders kom in niet vooruit ? snappen jullie dat???
Hopelijk van de week die nieuwe zender ?
Maar goed ga nu ff rondje rijden ?
Het is inderdaad meer een soort van verslaving, zodra je die 200km/u hebt gehaald wil je gewoon steeds nets iets meer.

Ik heb die noble aangeschaft omdat mijn IT4 inderdaad ook wat bereik begon te verliezen, maar vooral omdat mijn neutraal niet meer helemaal vast stond, soms meer some minder. En dan kan je iedere keer opnieuw throttle calibration doen...
Met de FS-IA6B haalde ik er overigens de beste range mee, zit alleen geen gyro in.
Wat betreft SVC, zonder rijden moet ie dit doen
Doet ie dat niet is waarschijnlijk de gyro van slag...
 
Zal van de week even kijken of hij terug wil?

Vindt de 160km al heel wat?dus laat staan alles harder dan 200km ?
Met mijn typhon wil ik de 160km ook wel een keer proberen. Dat hoeft niet heel veel te kosten omdat te bereiken heb ik begrepen.
Wat onderdelen van Ron en je bent er

Denk ook dat alles hoger als dat niet te doen is? en een hele verbouwing wordt met van alles en nog wat.?en daar heb ik nog geen kaas van gegeten. Maar kijk die raz sifrin wel op YouTube ?

Dat van het filmpje moet ik even een keer proberen.
Het is jammer want ik heb geen YouTube kanaal dus kan geen filmpjes plaatsen hier?
Maar dan konden jullie het zien.
Zodra het aanstaat gaat hij alleen maar rondjes ? zet je het uit gaat ie weer rechtdoor ?

Heb trouwens een radiolink rc6gs v2 aangeschaft voor het bereik ?en daar zit ook een gyro in dus hopelijk heb ik het niet meer.
En alvast handig voor een eventuele speedrun?
 
Nou toch gebroken ?maar nu blijft de vraag ?hoe krijg ik dat ding uit mekaar??
Want zit geen beweging in?

IMG_20201214_193145.jpg
 
Nou toch gebroken ?maar nu blijft de vraag ?hoe krijg ik dat ding uit mekaar??
Want zit geen beweging in?

View attachment 113998
Hij heb het weer kapot ??
Denk de ene (rode) kant in de bankschroef en met een flinke tang de andere kant eraf draaien.
En eerst ff WD40 erop?
 
? ik hoor het al dat is nog niemand gelukt ?

Ik had die exb Ackermann erin gezet en denk dat ik die ene te stak aan gedraaid heb?
Want die ging niet zo soepel heen en weer als de andere kant?als je begrijpt wat ik bedoel ?
En misschien die tik van gisteren genoeg was om het te breken.?

Zit echt muur vast maar zal morgen ff in de bankschroef zetten en wat wd40 er tussen ?en anders kan ik hem nog heet stoken.

IMG_20201214_185345__01.jpg
 
? ik hoor het al dat is nog niemand gelukt ?

Ik had die exb Ackermann erin gezet en denk dat ik die ene te stak aan gedraaid heb?
Want die ging niet zo soepel heen en weer als de andere kant?als je begrijpt wat ik bedoel ?
En misschien die tik van gisteren genoeg was om het te breken.?

Zit echt muur vast maar zal morgen ff in de bankschroef zetten en wat wd40 er tussen ?en anders kan ik hem nog heet stoken.

View attachment 114015
Ja zie het idd, lijkt wel of het niet goed past. Is die EXB ackermann dezelfde maat als standaard?
 
Zie foto want hij is iets breder in het midden?anders is het geen exb.
Heeft iemand die Ackermann wel eens gebogen??
Maar goed het is een onderdeel die op de kaart staat van een typhon ? dus moet gewoon passen.

Die oude die ik heb was iets losser en zat meer bewegen in? misschien te vast gedraaid ?want liep behoorlijk te kloten toe hij erin ging ?want deze man had hem er eerst verkeerd om in gezet ??
Zat niet veel beweging in en die oude is soepeler ?denk dat dat het is.
En dan combinatie met wat kouder weer daar kan dat plastic zo goed tegen ?

Maar hoop hem los te krijgen ?want zit geen beweging in.
Ken ik zometeen Ron weer mailen ? dat ik weer onderdelen nodig heb.

IMG_20201215_074400.jpg


IMG_20201214_185345__01__01.jpg
 
1608018936057.png

Oh wacht, dit is de nieuwe servo saver. Die rode cilinder bestaat uit 2 delen die je los kan schroeven. Dat zwarte onderdeel kan er dus alleen naar beneden af en zit om een zeskant, dus draaien helpt dan niet idd.
 
Ja klopt maar los schroeven ? maar hoe dan???
Krijg er geen beweging in?

Ik heb mijn esc ook binnen gekregen ? maar zijn dit de juiste stekker om hem aan mijn motor te maken of heb ik daar een andere voor nodig??

IMG_20201215_114814.jpg


Screenshot_20201215-120103.jpg
 
Waardeloos moet je kijken hoeveel locktite erin zit?Hij is uit mekaar maar kan net zo goed een nieuwe bestellen ?

IMG_20201215_125258.jpg
 
Waardeloos moet je kijken hoeveel locktite erin zit?Hij is uit mekaar maar kan net zo goed een nieuwe bestellen ?
Zo die zat goed vast dan haha

FF in de aceton gooien dan is de loctite zo weg.
Ja klopt maar los schroeven ? maar hoe dan???
Krijg er geen beweging in?

Ik heb mijn esc ook binnen gekregen ? maar zijn dit de juiste stekker om hem aan mijn motor te maken of heb ik daar een andere voor nodig??
5.5mm lijkt mij prima. Ik heb ze alleen liever met een hele ronde kop dan kan je ze solderen met een brander, gaat veel sneller en makkelijker.
 
Ok top dan gaan ik die bestellen ?.
Dat solderen gaat weer wat worden ?maar ja blijven oefenen ?nu hopen dat mijn motor een beetje snel komt.

Heb mijn radiolink rc6gs V2 ook binnen? zit helemaal telemetrie op?
Moet even kijken of ik die er in doen?want deze stekker gaat niet werken ?
En dan wordt het weer verloop op verloop ? vast geen goed idee

IMG_20201215_153513.jpg
 
Back
Top