Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Ach weet je ik heb nog wel eens de gewoonte om binnen 5 minuten mijn auto stuk te rijden ??
Als je dan 20 min moet rijden om naar 5 min weer de boel kan inpakken om naar huis te gaan?omdat je niet de juiste spullen bij je hebt of noem maar op?
Dan is een reserve auto geen overbodige luxe.?
 
@JvG

Nu mijn Kraton EXB besteld is.. Moet ik een motor/ESC combo uit gaan zoeken..

Jij hebt met non-stock electronica denk ik meer ervaring..

Ik neig nu naar de Hobbywing 4985 - 1650kv icm een max6

Of heb jij andere opties? Budget = 250ish
Belangrijkste is dat de boel niet in no-time warm loopt.. Met al het extra alu en de dikkere diffs..
Zo'n 4985 is wel een flinke knoeperd hoor in een Kraton.
Weegt meer, zuipt meer stroom, wel heel veel power. Is dat echt nodig? Kan ik niet beoordelen eigenlijk, ligt er ook een beetje aan hoe hard je wilt gaan.
Maar die EXB is best zwaar idd dus kan geen kwaad beetje extra power.
Hobbywing en Castle zijn wel de 2 grote namen voor bashers.
Die Max6 is een flinke jongen, enige nadeel is de 35mm fan, daar is weinig anders voor te krijgen (bv WTF) en die gaan best vaak stuk, dus bulk uit China laten komen.
Denk dat je een prima set hebt aan die HW 1650 combo in de EXB. Die zou ik er ook in gooien.
 
Nou ja gelukkig hoef je nu nog geen beslissingen te maken?we hebben tot eind augustus om er over na te denken ?.

Heb ff gekeken maar AliExpress heeft 35mm fan voor 1,77€ zal geen topper zijn ? maar die zit er nu ook niet in?
 
Ok maar zoals je weet heb ik die al in mijn typhon zitten ?ik heb even zitten snuffelen ?
Wat vindt jij dan van deze motor?? Of gaat dat niet passen??

#Aliexpress € 60,71 39%OFF | Rocket 4585 1580KV Sensorless Borstelloze Motor Voor X-MAXX Hpi 1/7 1/8 Rc Auto Vrachtwagen Voertuig Suv Rc Auto
https://a.aliexpress.com/_B0KuGV
Dat is ook de reden trouwens waarom ik die motor in mijn typhon heb zitten ?omdat ik die bij hun gezien had?
 
Ok maar zoals je weet heb ik die al in mijn typhon zitten ?ik heb even zitten snuffelen ?
Wat vindt jij dan van deze motor?? Of gaat dat niet passen??

#Aliexpress € 60,71 39%OFF | Rocket 4585 1580KV Sensorless Borstelloze Motor Voor X-MAXX Hpi 1/7 1/8 Rc Auto Vrachtwagen Voertuig Suv Rc Auto
https://a.aliexpress.com/_B0KuGV
Dat is ook de reden trouwens waarom ik die motor in mijn typhon heb zitten ?omdat ik die bij hun gezien had?

Die was ik idd ook tegen gekomen.. Zou moeten passen.. Aangezien de 4985 ook past..
 
#Aliexpress € 144,40 30%OFF | Overtreffen Hobby Rocket 70120 680KV 620KV 480KV Hoog Koppel Sensorless Borstelloze Motor Voor 1/5 Schaal Rc Monster Off-road Truck Auto
https://a.aliexpress.com/_B03OY5
En wat dacht je van deze??
 
#Aliexpress € 144,40 30%OFF | Overtreffen Hobby Rocket 70120 680KV 620KV 480KV Hoog Koppel Sensorless Borstelloze Motor Voor 1/5 Schaal Rc Monster Off-road Truck Auto
https://a.aliexpress.com/_B03OY5
En wat dacht je van deze??

Veel te weing Kv

Dan moet je bijna een spur als pinion gebruiken om er wat snelheid uit te krijgen..
 
Ik heb een nieuwe oplader en die is gisteren binnen gekomen ?blij mee want je kan 2 batterijen tegelijk opladen.
En met 6s en al die 3s batterijen is dat geen slecht idee. Plus die andere vertrouw ik niet zo goed meer.

Maar goed deze kan van alles en je kan van alles in stellen.
Nou kan je dus ook berekenen hoeveel met hoeveel amp je de batterij kan vol laden ?.
Daar is een berekening voor en ik zit het filmpje te bekijken ? maar snap er geen moer van?
Het is 200 watt delen door de 11,1= 18 nog wat en dat doet hij dan weer door 1,8 maar geen idee waarom ?maar dan kom je op 10 uit.
Betekent dat ik een 3s 6500mah met 10 amp kan opladen.
Want dan is hij zo vol?wat is een temperatuur wat een batterij aan kan met opladen?? Of ontladen ook belangrijk ?


Daar heeft hij het over bij min 11 dan pakt hij vanzelf een rekenmachine tevoorschijn omdat hij het ook niet begrijpt ?

Maar snapt iemand dit want kan Mike wel weer lastig vallen ?
 

Attachments

  • IMG_20200707_115344.jpg
    IMG_20200707_115344.jpg
    389.4 KB · Views: 15
Echte liefhebbers hier...?? hoeveel auto's heb je eigenlijk nodig??

Ik heb er echt genoeg aan eentje.. ?
minstens 3 is het doel... een voor mij en een voor mn zoon, en dan nog 1 op reserve voor als er een kapot is. en erna mss nog best een op reserve voor als de eerste reserve kapot is ?
Ik heb een nieuwe oplader en die is gisteren binnen gekomen ?blij mee want je kan 2 batterijen tegelijk opladen.
En met 6s en al die 3s batterijen is dat geen slecht idee. Plus die andere vertrouw ik niet zo goed meer.

Maar goed deze kan van alles en je kan van alles in stellen.
Nou kan je dus ook berekenen hoeveel met hoeveel amp je de batterij kan vol laden ?.
Daar is een berekening voor en ik zit het filmpje te bekijken ? maar snap er geen moer van?
Het is 200 watt delen door de 11,1= 18 nog wat en dat doet hij dan weer door 1,8 maar geen idee waarom ?maar dan kom je op 10 uit.
Betekent dat ik een 3s 6500mah met 10 amp kan opladen.
Want dan is hij zo vol?wat is een temperatuur wat een batterij aan kan met opladen?? Of ontladen ook belangrijk ?


Daar heeft hij het over bij min 11 dan pakt hij vanzelf een rekenmachine tevoorschijn omdat hij het ook niet begrijpt ?

Maar snapt iemand dit want kan Mike wel weer lastig vallen ?
beate is gewoon je accu's aan 1c opladen. een accu van 5000mah dus aan 5A en een accu van 6500mah aan 6.5A opladen.
zo doe ik het en laad ze ook steeds in balance mode. zo zijn ze op een uurtje of minder steeds opgeladen.
 
Last edited:
Ja ik volg hem op een gegeven moment ook niet meer ?hij is erg verwarrend?en dan zegt hij nog vandaag ga je wat leren?
Maar die andere stelt het automatisch in deze kan je van alles?
Maar top doen we dat veiligheid gaat voor alles ?
 
Ja ik volg hem op een gegeven moment ook niet meer ?hij is erg verwarrend?en dan zegt hij nog vandaag ga je wat leren?
Maar die andere stelt het automatisch in deze kan je van alles?
Maar top doen we dat veiligheid gaat voor alles ?

Op 1c is LiPo veilig.. 1c = mah ÷ 100 = ah
 
denk dat hij het wel snapt maar toch even corrigeren: tis delen door 1000. vooraleer sosnl zn accu's zo op 65 ampère probeert te laden ?

Snelle reactie tijdena het werk.. Nulletje te weinig.. ;)

Ik geef er zelf helemaal nix om.. Mijn lader staat standaard op 10ah fast charge..
De balance en storage modus heb ik nog nooit gebruikt..
 
Snelle reactie tijdena het werk.. Nulletje te weinig.. ;)

Ik geef er zelf helemaal nix om.. Mijn lader staat standaard op 10ah fast charge..
De balance en storage modus heb ik nog nooit gebruikt..
snap dat het een typo was maar voor de veiligheid... ?

de lipo accu's zijn nieuw voor me dus ik speel het nog even op veilig. maar ik zet ze wel steeds weg in storage mode. hoe bewaar jij je batterijen dan als je even niet rijd? helemaal volgeladen of leeg na het rijden?
 
Ik heb een nieuwe oplader en die is gisteren binnen gekomen ?blij mee want je kan 2 batterijen tegelijk opladen.
En met 6s en al die 3s batterijen is dat geen slecht idee. Plus die andere vertrouw ik niet zo goed meer.

Maar goed deze kan van alles en je kan van alles in stellen.
Nou kan je dus ook berekenen hoeveel met hoeveel amp je de batterij kan vol laden ?.
Daar is een berekening voor en ik zit het filmpje te bekijken ? maar snap er geen moer van?
Het is 200 watt delen door de 11,1= 18 nog wat en dat doet hij dan weer door 1,8 maar geen idee waarom ?maar dan kom je op 10 uit.
Betekent dat ik een 3s 6500mah met 10 amp kan opladen.
Want dan is hij zo vol?wat is een temperatuur wat een batterij aan kan met opladen?? Of ontladen ook belangrijk ?


Daar heeft hij het over bij min 11 dan pakt hij vanzelf een rekenmachine tevoorschijn omdat hij het ook niet begrijpt ?

Maar snapt iemand dit want kan Mike wel weer lastig vallen ?
Dat zijn inderdaad prima ladertjes, heb er ook 2 met een psu.
Zoals andere al hebben aangegeven altijd gebalanceerd laden op 1c, da's veruit het beste voor je lipo's.

Laden op 2c is hetzelfde als 2x sneller bier drinken dan je normaal doet, hou je ook niet heel lang vol ;)
@JvG

In de YT videos die ik zover gezien heb, rijden Rich en RC Dude81 hem beide met een Hobbystar 4092

Das in feite toch dezelfde motor als de 4092 "surpass hobby rocket motor"?

https://m.nl.aliexpress.com/item/40...er_id=b18346db9bb64350ad21bec2fe6ff99e&is_c=N

Dat zou motor technisch dus ook nog een optie kunnen zijn..? Gekoppeld aan een max6
Ja da's ook een prima optie, en die past zo op een max6. Denk dat dat zat is voor de Kraton.
 
snap dat het een typo was maar voor de veiligheid... ?

de lipo accu's zijn nieuw voor me dus ik speel het nog even op veilig. maar ik zet ze wel steeds weg in storage mode. hoe bewaar jij je batterijen dan als je even niet rijd? helemaal volgeladen of leeg na het rijden?

Just kiddin.. Altijd alles veilig!!

Net voor ik de deur uit ga laden..
Altijd op balance charge..
Mijn 5500 4s'en op 5,5ah
Mijn 6500 3s'en op 6,5ah

Als ik terug kom direct alles aan de lader op storage mode..

En dan gaan ze de kist weer in..
 
??nee dat tempo hou je niet lang vol?wat een vergelijking ? ?maar wel waar.

Kon het me ook niet voorstellen dat jij daar niet serieus mee omging ?
Ik ga netjes om met batterijen en leg ze weg op storage als ik ze niet gebruik.

En als me auto weer eens stuk is voor ik alle batterijen leeg zijn.
Heb ik een mooi apparaatje namelijk de ISDT fd100 smart discharger die helpt met leeg laten lopen en op storage zetten van je lipo's? echt een top ding ziek maar op aanrader van mij?

Deed ik vroeger met mijn opladers ?maar als je er over na denkt en stroom moet gebruiken om je batterijen leeg te laten lopen?zo raar dat is een combinatie die gaat er bij mijn niet in..?
Dus top apparaat of gewoon niet crashen ?
 
Deed ik vroeger met mijn opladers ?maar als je er over na denkt en stroom moet gebruiken om je batterijen leeg te laten lopen?zo raar dat is een combinatie die gaat er bij mijn niet in..?
Dus top apparaat of gewoon niet crashen ?

Dat doe ik nog steeds met mijn lader.. Maar ik geef mijn lader dan stroom via de DC input, van LiPo die ook leeg moet..
 
Back
Top