Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Nou die mogelijkheid had ik niet met mijn vorige laders?al doende leert men.
Maar die nieuwe heeft die functie gelukkig ook gaat het inderdaad lekker snel ?.als je er 3 tegelijk kan doen ?

Maar Mike ben je er inmiddels al uit welke motor je gaat bestellen? Of ben je nog steeds aan het twijfelen.
Aan de ene hand denk ik die rocket maar ook weer die hobbywing ?

Want ik denk dat de max6 wel vast staat maar nu welke motor?
Die hw 4985 is 49 x 86,5 en de rocket 4585 is 48 x 85,5 geloof ik.
Geen idee of dat heel veel verschil uit maakt behalve in je portemonnee dan ?

Maar zal inderdaad een combo niet beter lopen omdat het allebei van hetzelfde merk is?? In verband met timing of hoe dat ook zit?en of dat uitmaakt?

Had ook ff contact gehad met Jasper en hij heeft er 50 besteld ?maar al 10 in de pré order. Geen antwoord gekregen op wanneer
 
Nou die mogelijkheid had ik niet met mijn vorige laders?al doende leert men.
Maar die nieuwe heeft die functie gelukkig ook gaat het inderdaad lekker snel ?.als je er 3 tegelijk kan doen ?

Maar Mike ben je er inmiddels al uit welke motor je gaat bestellen? Of ben je nog steeds aan het twijfelen.
Aan de ene hand denk ik die rocket maar ook weer die hobbywing ?

Want ik denk dat de max6 wel vast staat maar nu welke motor?
Die hw 4985 is 49 x 86,5 en de rocket 4585 is 48 x 85,5 geloof ik.
Geen idee of dat heel veel verschil uit maakt behalve in je portemonnee dan ?

Maar zal inderdaad een combo niet beter lopen omdat het allebei van hetzelfde merk is?? In verband met timing of hoe dat ook zit?en of dat uitmaakt?

Had ook ff contact gehad met Jasper en hij heeft er 50 besteld ?maar al 10 in de pré order. Geen antwoord gekregen op wanneer

Ik ben er nog niet uit..
Ik neig richting de hobbywing combo..
Die 245€ van RcFreaks is een hele nette prijs..

Los van elkaar kosten ze een berg meer..
TopRC: Toemen:
Max6: 155€ 160€
4985: 140€ 140€
Combo: 260€ 260€

Het is in mijn ogen dus iets wat onzinnig om een losse max6 te kopen, en die te pairen aan een Rocket (4092) van 50€ of (4584) 65€
Als ik voor tussen 25 en 40eu extra de combo kan kopen..

Heb nog een nieuwe 6s ESC liggen.. Die pairen aan de rocket 4092 of 4585 is ook nog een optie..
 
Dat meen je niet ?dan is het toch gewoon de rocket 4585 bestellen en klaar is Mike?

Vraag me nu af of die ook in de typhon zal passen ?of moet er dan een grote motor mount in?? Zal wel weer ?

Ik denk dat een setje ook geen kwaad kan?en die mr duke is er zeer over te spreken.
Plus ik rij al veelste grote pinion Gear ?komt goed uit kan die makkelijk aan?
 
mss even een beetje off topic, maar gezien we over motoren en esc bezig zijn, en er hier ook wel personen zijn die ervaring hebben met boten:

(als dit hier niet thuis hoort laat het me even weten, da verwijder ik de post wel)

ik heb hier een graupner taifun staan uit 1976. de boot is enkel voorzien van een roerservo, en nig ergens een verstopte servo die een schakelaar bediend (nog geen idee waarvoor die diende...)

er zijn 2 motor mounts voorzien, voor elke schroef 1 motor. regelaar en motoren ontbreken helaas. weet niet wat er origineel ooit inzat (op Google vind ik ze aangedreven op benzine motor, dus denk dat deze al is omgebouwd)

iemand een idee wat voor motoren en regelaar ik hier zou kunnen inbouwen? zouden rechtstreeks op de schroef moeten kunnen aandrijven. hij hoeft geen 100kmph te gaan iig ?

enkele foto's:
20200707_191944.jpg
20200707_191956.jpg
20200707_192006.jpg
20200707_192015.jpg
20200707_192320.jpg
 
Wat een ongelooflijk vet ding zeg?ik kan je hier helaas niet mee helpen.
Want ik moet hier ook nog steeds van alles vragen ?.
Maar super vet hoor ? hou maar op de hoogte hoe gaat met foto's als je weer eens wat heb veranderd ?super gaaf moet er ook nog eens komen.
 
mss even een beetje off topic, maar gezien we over motoren en esc bezig zijn, en er hier ook wel personen zijn die ervaring hebben met boten:

(als dit hier niet thuis hoort laat het me even weten, da verwijder ik de post wel)

ik heb hier een graupner taifun staan uit 1976. de boot is enkel voorzien van een roerservo, en nig ergens een verstopte servo die een schakelaar bediend (nog geen idee waarvoor die diende...)

er zijn 2 motor mounts voorzien, voor elke schroef 1 motor. regelaar en motoren ontbreken helaas. weet niet wat er origineel ooit inzat (op Google vind ik ze aangedreven op benzine motor, dus denk dat deze al is omgebouwd)

iemand een idee wat voor motoren en regelaar ik hier zou kunnen inbouwen? zouden rechtstreeks op de schroef moeten kunnen aandrijven. hij hoeft geen 100kmph te gaan iig ?

Vetttt!

@JvG heeft ook een boot.. Wel een snelle..

Ik heb er verder geen verstand van..
Maar als je een direct drive aandrijving wil hebben.. En snelheid je echt nix interesseerd..

Zou ik gaan voor twee, laag Kv motoren, icm met 1 ESC.. Geen idee of dat kan eerlijk gezegd, maar als je 1 ESC neemt en de throttle output onderweg split naar 2.. Draaien ze beide hetzelfde toerental..

EDIT: na wat gelezen te hebben.. 2 motoren op 1 ESC kan, maar alleen met brushed motoren.. Brushless gaat niet

Ga je met 2 ESC's werken.. Dan kan je ze beide een ander toerental meegeven.. Dan kan je op de motoren sturen.. Beetje als een tank..
Dan heb je alleen wel een knuppeltjes vliegtuig achtige radio nodig..
2 knuppeltjes die voor en achteruit kunnen voor het gas..
1 knuppeltje wat ook links en rechts voor het roer..

Gewoon een beetje logisch over nadenken.. Dan kom je er wel uit..

EDIT: gezien snelheid geen dingetje is.. Kan je aangaande wat voor soort motoren eens wat specs van de motoren van karper-voerboten vergelijken.. Ook icm het gewicht van die dingen.. Daar kan je wel wat info uithalen..
 
Last edited:
Vetttt!

@JvG heeft ook een boot.. Wel een snelle..

Ik heb er verder geen verstand van..
Maar als je een direct drive aandrijving wil hebben.. En snelheid je echt nix interesseerd..

Zou ik gaan voor twee, laag Kv motoren, icm met 1 ESC.. Geen idee of dat kan eerlijk gezegd, maar als je 1 ESC neemt en de throttle output onderweg split naar 2.. Draaien ze beide hetzelfde toerental..

Ga je met 2 ESC's werken.. Dan kan je ze beide een ander toerental meegeven.. Dan kan je op de motoren sturen.. Beetje als een tank..
Dan heb je alleen wel een knuppeltjes vliegtuig achtige radio nodig..
2 knuppeltjes die voor en achteruit kunnen voor het gas..
1 knuppeltje wat ook links en rechts voor het roer..

Gewoon een beetje logisch over nadenken.. Dan kom je er wel uit..
ik wil het bootje vooral niet slopen... er hoeft dus geen 6s lipo in ?

heb een hele hoop oldtimer bootjes staan:
southern belle paddle boot uit 1985
oceanic uit 197x
cote d'emeraude uit 1967
...
de meeste zijn aangedreven door monoperm super 6v motortjes. vermoed dat deze dat ook ooit heeft gehad maar bij deze ontbreken ze helaas. de rest van de boten probeer ik zo origineel mogelijk te houden maar gezien deze toch niks meer heeft ga ik er wel iets moderner insteken. maar heb er zelf ook geen ervaring mee verder.

2 motoren op 1 esc zou het gemakkelijkst zijn. zo is het ook uitgevoerd op die oceanic boot (die regelaars van toen zijn trouwens echt geweldig ?)
20200707_202523.jpg
20200707_202533.jpg

20200707_202512.jpg

momenteel is mn schoonvader ze aan het renoveren. hij zocht een nieuwe hobby voor tijdens zn pensioen. maar probeer hem wat te helpen met de elektronica want daar heeft hij ook niet veel kaas van gegeten...
 
[QUOTE
ik wil het bootje vooral niet slopen... er hoeft dus geen 6s lipo in ?

heb een hele hoop oldtimer bootjes staan:
southern belle paddle boot uit 1985
oceanic uit 197x
cote d'emeraude uit 1967
...
de meeste zijn aangedreven door monoperm super 6v motortjes. vermoed dat deze dat ook ooit heeft gehad maar bij deze ontbreken ze helaas. de rest van de boten probeer ik zo origineel mogelijk te houden maar gezien deze toch niks meer heeft ga ik er wel iets moderner insteken. maar heb er zelf ook geen ervaring mee verder.

2 motoren op 1 esc zou het gemakkelijkst zijn. zo is het ook uitgevoerd op die oceanic boot (die regelaars van toen zijn trouwens echt geweldig ?)
View attachment 88615View attachment 88616
View attachment 88617
momenteel is mn schoonvader ze aan het renoveren. hij zocht een nieuwe hobby voor tijdens zn pensioen. maar probeer hem wat te helpen met de elektronica want daar heeft hij ook niet veel kaas van gegeten...

Wow!!
Lijkt erop dat je iets redelijk unieks in handen heb.. Heb een kwartiertje door google images gescrolled.. Maar ik kom nergens eentje tegen met 2 motoren/schroeven/roeren!!
Alles wat ik zie is met een enkele motor, enkele schroef, enkel roer..
 
Wat een avondje lekker rijden moest worden is helaas een avond sleutelen geworden ?.

10 minuten gereden en ineens een raar geluid bijna geen aandrijving meer naar de achterkant.?
Zo op het eerste gezicht zie ik niks in het differentieel wat mis is, maar moet deze nog ff volledige uit elkaar halen. Nou maar hopen dat het een onderdeel is dat ik heb liggen en ik er geen 6 maanden op hoef te wachten ?
 

Attachments

  • IMG_20200707_212027__01.jpg
    IMG_20200707_212027__01.jpg
    387 KB · Views: 19
Wat een avondje lekker rijden moest worden is helaas een avond sleutelen geworden ?.

10 minuten gereden en ineens een raar geluid bijna geen aandrijving meer naar de achterkant.?
Zo op het eerste gezicht zie ik niks in het differentieel wat mis is, maar moet deze nog ff volledige uit elkaar halen. Nou maar hopen dat het een onderdeel is dat ik heb liggen en ik er geen 6 maanden op hoef te wachten ?
das minder! maar deel van de hobby helaas. mss de pinnetjes van je sungear afgebroken?
was eergisteren bij mn LHS, en die wist me te vertellen dat de leveringen van arrma weer redelijk in orde zijn. hopelijk geraak je dus vlot aan je onderdelen. ze hadden momenteel wel veel problemen met leveringen van traxxas...
 
das minder! maar deel van de hobby helaas. mss de pinnetjes van je sungear afgebroken?
was eergisteren bij mn LHS, en die wist me te vertellen dat de leveringen van arrma weer redelijk in orde zijn. hopelijk geraak je dus vlot aan je onderdelen. ze hadden momenteel wel veel problemen met leveringen van traxxas...
Denk inderdaad dat het in de sungear of het lager daarvan zit, heb hem nog niet helemaal uit elkaar maar het diff zelf voelt goed aan en alle tanden zitten nog op het tandwiel dat aan het diff zit. Dan is het sungear eigenlijk het enige wat overblijft geloof ik
Nou het probleem is gevonden hoor, was geen van de tandwielen maar een lager dat het begeven heeft.
IMG-20200707-WA0018.jpeg
 
Last edited:
Denk inderdaad dat het in de sungear of het lager daarvan zit, heb hem nog niet helemaal uit elkaar maar het diff zelf voelt goed aan en alle tanden zitten nog op het tandwiel dat aan het diff zit. Dan is het sungear eigenlijk het enige wat overblijft geloof ik
Nou het probleem is gevonden hoor, was geen van de tandwielen maar een lager dat het begeven heeft.View attachment 88623

Das zooo vervelend.. Als een onderdeeltje van 1eu je een avond werk opleverd ipv een avond slippen!
 
Das zooo vervelend.. Als een onderdeeltje van 1eu je een avond werk opleverd ipv een avond slippen!
Jep, heb de lagers allemaal liggen gelukkig maar dacht wacht hier nog heel even mee tot ik de andere spulletjes die ik moet vervangen binnen heb, doe ik lekker alles in één keer als de auto toch uit elkaar gaat. Maar ja, het is niet anders dus ga nu toch maar een paar lagers vervangen als ik toch bezig ben?
 
ik wil het bootje vooral niet slopen... er hoeft dus geen 6s lipo in ?

heb een hele hoop oldtimer bootjes staan:
southern belle paddle boot uit 1985
oceanic uit 197x
cote d'emeraude uit 1967
...
de meeste zijn aangedreven door monoperm super 6v motortjes. vermoed dat deze dat ook ooit heeft gehad maar bij deze ontbreken ze helaas. de rest van de boten probeer ik zo origineel mogelijk te houden maar gezien deze toch niks meer heeft ga ik er wel iets moderner insteken. maar heb er zelf ook geen ervaring mee verder.

2 motoren op 1 esc zou het gemakkelijkst zijn. zo is het ook uitgevoerd op die oceanic boot (die regelaars van toen zijn trouwens echt geweldig ?)


momenteel is mn schoonvader ze aan het renoveren. hij zocht een nieuwe hobby voor tijdens zn pensioen. maar probeer hem wat te helpen met de elektronica want daar heeft hij ook niet veel kaas van gegeten...
He Michel, eindelijk aan de bootjes begonnen! Leuk man ??

Ik zou 's beginnen met een simpele 2x 540 brushed setup, die heb je voor een paar tientjes.
Er zit geen waterkoeling op toch?
 
Dat denk ik ook altijd dan doe ik het even in een keer?maar dat is nog nooit gelukt ?ben je klaar en dan zie je dat je weer wat vergeten bent ??kan hij weer uit elkaar ?
 
He Michel, eindelijk aan de bootjes begonnen! Leuk man ??

Ik zou 's beginnen met een simpele 2x 540 brushed setup, die heb je voor een paar tientjes.
Er zit geen waterkoeling op toch?
neen geen waterkoeling inderdaad. dus setup nodig die niet te warm wordt en leuk vaart.
ga de 540 motortjes eens bekijken. zou je die kunnen aansluiten op 1 esc denk je?
 
Ik heb ook als het goed is nog ergens een boot liggen bij mijn vader. Dat ding is ook oud want kreeg hem toen ik klein was?
Zal kijken of hij er nog ligt, weet wel dat hij het niet meer doet ?maar misschien valt hij nog te redden.

Yeah het heeft even geduurd ?want al vanaf december ben ik ze aan het bestellen.
Maar eindelijk is hij er?kan eindelijk de temperatuur checken..
Dus zal ff kijken hoe de 4092 het doet?

Maar het is jullie vast ook niet ontgaan ? morgen komt er weer een nieuw speeltje ?
Moet ik dan toch mijn kraton exb gaan annuleren ?
Wat denken jullie dat het is???
Het is vast geen roller maar een compleet nieuwe auto want hij is zenuwachtig ?de oprichter
 

Attachments

  • IMG_20200708_171114.jpg
    IMG_20200708_171114.jpg
    319.6 KB · Views: 16
Ik heb ook als het goed is nog ergens een boot liggen bij mijn vader. Dat ding is ook oud want kreeg hem toen ik klein was?
Zal kijken of hij er nog ligt, weet wel dat hij het niet meer doet ?maar misschien valt hij nog te redden.

Yeah het heeft even geduurd ?want al vanaf december ben ik ze aan het bestellen.
Maar eindelijk is hij er?kan eindelijk de temperatuur checken..
Dus zal ff kijken hoe de 4092 het doet?

Maar het is jullie vast ook niet ontgaan ? morgen komt er weer een nieuw speeltje ?
Moet ik dan toch mijn kraton exb gaan annuleren ?
Wat denken jullie dat het is???
Het is vast geen roller maar een compleet nieuwe auto want hij is zenuwachtig ?de oprichter
als het echt iets nieuw is dan lijkt een crawler mij de meest logische stap.
en anders gok ik op een SWB 8s
 
Back
Top